internet-pagina's niet te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Een vriend van mij heeft sinds kort ISDN en een internet-abbo bij Planet.
Er zit een cd bij van Planet, waarin alle instellingen vanzelf worden aangepast.

Ingebeld ging goed, er is een verbinding, maar wat voor www adres er ook ingetypt wordt, hij kan niets vinden.
Volgens de medewerker van Planet ligt het aan de drivers van de webvox-modem.
Maar ja, hij kan zelf niet eens naar driver.pagina.nl.....

Wat voor soort instelling is er niet goed ingesteld, dat waarschijnlijk ook niet in het boekje staat aangegeven ??

In mijn telefoonlijn-internet-tijd was er ook iets met software-compressie.
Moet dat ingeschakeld zijn of niet ??
En wat voor soort instellingen zijn er nog meer te proberen ??

De verbinding is er, alleen geen pagina's weergegeven.

Verwijderd

klinkt meer naar dns probleem. laat die vriend eens ipv een www.adres een ipnummer ingeven?

b.v. http://213.239.154.36
(tweakers dus) Wanneer hij hierbij wel beeld krijgt is het dus geen modem gebeuren maar simpel een foutieve DNS configuratie

Planet is nog niet zo lang over van toegewezen DNS adressen (195.121.1.66 en 34) over naar dynamisch toegewezen adressen. Wellicht dat de toegezonden cd nog de oude instellingen bevat.
http://web.planet.nl/klan...k/serverinstellingen.html

hier staan de instellingen vanaf de planetsite die momenteel gelden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2002 16:17 . Reden: aanvulling ]

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
- Alles moet uit behalve de TCP/IP
- Firewall?
- Proxy server andere provider? (IE opties)

Specs

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik heb gisteren ook een ISDN aansluiting met een kpn ebvox geinstalleerd. Het modem belt netjes in en 3 kwartier planet-internet helpdesk geeft geen oplossing. Het pingen van bijvoorbeeld het ip van de dns server is geen probleem. Het pingen van een willekeurige url (ie. www.google.nl) lukt niet. Ook in de browser krijg ik geen pagina, ook niet als ik een ip-adres in de browser intik.

Heeft iemand dit probleem al opgelost?

btw.
Alleen tcp-ip
Firewall is zonealarm free maar geen restricties
geen proxy
bij aansluiting achter een router werkt alles gewoon zoals het hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door Not_Disclosed op 07-09-2003 08:58 ]

A life lived in fear is a life half lived

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Not_Disclosed schreef op 07 September 2003 @ 08:57:
Ik heb gisteren ook een ISDN aansluiting met een kpn ebvox geinstalleerd. Het modem belt netjes in en 3 kwartier planet-internet helpdesk geeft geen oplossing. Het pingen van bijvoorbeeld het ip van de dns server is geen probleem. Het pingen van een willekeurige url (ie. www.google.nl) lukt niet. Ook in de browser krijg ik geen pagina, ook niet als ik een ip-adres in de browser intik.

Heeft iemand dit probleem al opgelost?

btw.
Alleen tcp-ip
Firewall is zonealarm free maar geen restricties
geen proxy
bij aansluiting achter een router werkt alles gewoon zoals het hoort.
Het is niet geheel netjes van je om op deze manier in te breken in het topic van een ander; maar humoristisch is vooral dat de oplossing (IMHO) heel erg duidelijk beschreven staat (als je even het topic had gelezen): Verwijderd in "internet-pagina's niet te openen" ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Not_Disclosed
Was het maar waar dat de oplossing in het topic stond. De genoemde oplossing(automatisch DNS toekennen) staat aan. Overigens werken beide opties, automatisch- en handmatig dns, niet. Ook browsen met een IP werkt niet. Nickles biedt dus geen oplossing voor mij.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Not_Disclosed schreef op 07 September 2003 @ 09:21:
Was het maar waar dat de oplossing in het topic stond. De genoemde oplossing(automatisch DNS toekennen) staat aan. Overigens werken beide opties, automatisch- en handmatig dns, niet. Ook browsen met een IP werkt niet. Nickles biedt dus geen oplossing voor mij.
Het helpt als je dat in het vervolg in je post zet (wat heb je al geprobeerd). Dit lijkt mij een geheel ander probleem wat in een nieuw topic thuishoort; dus niet hierzo.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

weet je zeker dat het account geactiveerd is ? Heb ik ook weleens gehad, dat de isp je account moet activeren. Kon dus wel pingen tot provider en daarna was het gewoon niet meer toegestaan.

• Not_Disclosed
Het account lijkt mij geactiveerd. De ISDN verbinding werkt gewoon goed op een andere PC

• Not_Disclosed
Heb maar even een apart topic gemaakt met een duidelijkere titel en een mogelijk ruimere omschrijving. zie Geen webpagina's met ISDN en webvox

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

ok, dan kan deze dicht :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.