Geen webpagina's met ISDN en webvox

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Heb laatst een PC geinstalleerd met windows xp pro. De PC was aangesloten via een router op wanadoo breedband. Hierop werkte alles naar behoren. Op een andere PC met Windows 98 geeft de onderstaande ISDN aansluiting geen problemen.

Hierna heb ik de PC verhuist en aangesloten op een webvox isdn modem, en hier begonnen de problemen.

Ik had eerder al de nieuwste drivers gedownload en heb exact de installatiehandleiding gevolgd. De gegevens van de provider heb ik in een nieuwe verbinding gezet met als modem keuze 'PPP Internet over ISDN'. Het DNS-adres en IP-adres worden automatisch toegewezen.

Na het maken van een verbinding (verbindings icoontje rechtsonder geeft aan dat er verbinding is met 115kbit) browser opstarten. Hierop krijg je de befaamde pagina die verteld dat de pagina niet gevonden is en dat er mogelijk een DNS probleem is.

IPconfig laat een IP-adres zien en dit wordt bevestigd door de Planet Internet helpdesk.
Ping naar IP PInet-DNS-adres of IP PInet homes werkt.
Ping naar "www.google.nl" werkt niet.

Op advies van de helpdesk handmatig de DNS-servers ingevoerd wat ook niet werkt.
Op advies van de helpdesk de proxy.pac ingesteld, en dit werkt ook niet.
Alle instellingen staan goed volgens de helpdesk.

Er is een firewall geinstalleerd (zonealarm free) maar die laat alle verkeer voor IE gewoon door. Ook verkeer voor ping wordt netjes doorgelaten.
Mcafee antivirus is geinstalleerd.

A life lived in fear is a life half lived

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
probeer eens een nslookup te doen.
Misschien word je dns verkeer geblokkeerd.

• Not_Disclosed
nslookup....... zullen we eens proberen. Ik kan alleen pas volgende week weer bij die computer, dus......

laat de goede ideeen maar komen

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
ff voor de duidelijkheid:
gaat het nu om: 1: een wanadoo ADSL verbinding over ISDN
of: 2: een "gewone" ISDN verbinding.

Ik neem eigenlijk aan dat je nummer 2 bedoeld.
En die drivers die je hebt geinstalled, weet je zeker dat het geen win 9x drivers zijn, want de term nieuwste zegt natuurlijk niet zo veel ;)

• Not_Disclosed
MachoM: Inderdaad het gaat nu om een gewone ISDN verbinding. De drivers waren specifiek voor WinXP/2000.

• Not_Disclosed
nslookup.......

server: unknown
no response from server

daarmee kom ik helaas niet echt verder

• Not_Disclosed
Goed, ik heb de oplossing gevonden. McAfee Virusscan gedeinstalleerd en voila het werkt.

Misschien dat hier iemand anders mee geholpen is.

Pagina: 1