Line-in als line-out gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Even een zeer apparte vraag.

probleem: mijn line-out is kapot van mn onboard geluidskaart.

is er een manier om :

De line-in als line-out te gebruiken via software, en/of
evt de mic line ofzo?

kan me haast niet voorstellen dat niemand dit heeft geschreven e.d?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Softwarematig zou het misschien dan wel kunnen, maar hardwarematig loop je dan misschien wel tegen een probleem aan.

Ik denk nl. dat het niet kan, ik doel dan even op de Mic. ingang. Die componenten kunnen absoluut niet belast worden met zo'n groot vermogen, terwijl het doel van de mic juist uit kleine gevoelige trillingen een fatsoenlijk digitaal signaaltje maken.

Maar wie weet? :)

-

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
(jarig!)
nee, onbegonnen zaak

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

kan absoluut niet.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

niet doen

koop gewoon een simpel kaartje met lijn uit ben je veel beter af

het is mischien mogelijk om je line in om te bouwen maar dat weegt niet af tegen de aanschaf van een simpel kaartje

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
ee ik heb een EPoX 8K3A+, met Avance AC '97 audio ( met 5.1 ofzo) en dan kan je de mic in en de line in omtoveren tot line-outs (voor die 5.1 dus), dus het ligt aan je geluidskaart

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
nouja, onbegonnen zaak en absoluut niet is wellicht wat te voorbarig, want op mij moederbord kan dit namelijk wel :*). Maar je moederbord moet dit wel ondersteunen, je kunt het niet zelf even voor elkaar fixen. Check de handleiding van je mobo, als er niks over instaat kun je er vanuit gaan dat het niet kan. Koop dan zo'n terratec 512i kaartje, da's een basic kaartje zonder de problemen die een basic creative kan geven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

hardware matig kan je natuurlijk wel de busjes omdraaien; maar dan hangt het ervanaf hoe kapot je lijn out is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
sommige mobo's hebben onboard 5.1 geluid, de 3 aansluitingen zijn dan te gebruiken als A: line in/ line out/ mic of B: line out front/line out back/line out woofer&center, als je dat hebt hebbie geluk, anders wordt het een ander kaartje kopen.
Pagina: 1