Zeer belangrijke informatie: Inventaris
dit is een goede manier, wel zou ik als je veel last hebt van ruis een kabel versterker kopen en deze aan te sluiten op de eigen tv splitter, als je hem voor de modem zet kan deze de modem beinvloeden.
jammer alleen dat een kabelversterker ook de ruis versterkt.
wat je moet doen is zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting de versterker zetten.
als je al een versterker nodig hebt. 2 tv's moet namelijk makkelijk kunnen.
wat ik je ook aanraad is om die essent filter te verwijderen, heb ik ook gedaan.
het tv signaal wordt namelijk verzwakt door die filter.
dan kan je die essent splitser vervangen door een 4 splitter. bij voorkeur van hirschmann.
dan schroef je je kabel modem op die splitter.
koop nog 2 f-connectoren, die maak je vast aan de coax kabels en sluit die ook op de splitter aan.
heb je als het goed is ook geen versterker nodig.
wat je moet doen is zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting de versterker zetten.
als je al een versterker nodig hebt. 2 tv's moet namelijk makkelijk kunnen.
wat ik je ook aanraad is om die essent filter te verwijderen, heb ik ook gedaan.
het tv signaal wordt namelijk verzwakt door die filter.
dan kan je die essent splitser vervangen door een 4 splitter. bij voorkeur van hirschmann.
dan schroef je je kabel modem op die splitter.
koop nog 2 f-connectoren, die maak je vast aan de coax kabels en sluit die ook op de splitter aan.
heb je als het goed is ook geen versterker nodig.
klopt, dus zo lang mogelijk wachten met tussenproppen van versterkerdamster schreef op 02 september 2002 @ 01:01:
jammer alleen dat een kabelversterker ook de ruis versterkt.
... splitten = dempen ...<knip> ... heb je als het goed is ook geen versterker nodig.
Meestal heb je geen versterker nodig maar zoals men dus zegt: als je veel rommel in beeld krijgt: versterker kopen.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Nee, juist de versterker er zo vroeg mogelijk inzetten. Anders versterkt ie alleen maar ruis. Je moet em eigenlijk versterken net voordat er ruis komt..remco_k schreef op 02 september 2002 @ 10:34:
klopt, dus zo lang mogelijk wachten met tussenproppen van versterker
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat je de versterker er pas tussen moet zetten als het ECHT nodig is. Bij 2 tv's is dat niet nodig. Goeie kabels en goeie splitters moeten op beide tv's een haarscherp beeld kunnen geven.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 16:41:
[...]
Nee, juist de versterker er zo vroeg mogelijk inzetten. Anders versterkt ie alleen maar ruis. Je moet em eigenlijk versterken net voordat er ruis komt..
Dus niet die gamma-kabels/splitter aanschaffen
Laat gamma nou net een van de betere splitters verkopen
, nee niet die plastic, maar die metalen waar de kabel rechtstreeks ingaat en je dus niet met stekkers loop te kloten. Overigens is deze oplossing ook niet optimaal, beter kun je de 'eigen radio/tv splitter' vervangen voor een enkele 3-weg splitter, zodat je niet schakeling na schakeling krijgt. Een andere optie is een versterker welke het signaal naar 3 tv's danwel radio's kan sturen. Dan het liefst eentje met instelbare versterking.
Bij ons liggen alleen die plastic rotdingenShittyOldMan schreef op 02 september 2002 @ 17:45:
Laat gamma nou net een van de betere splitters verkopen, nee niet die plastic, maar die metalen waar de kabel rechtstreeks ingaat en je dus niet met stekkers loop te kloten. Overigens is deze oplossing ook niet optimaal, beter kun je de 'eigen radio/tv splitter' vervangen voor een enkele 3-weg splitter, zodat je niet schakeling na schakeling krijgt. Een andere optie is een versterker welke het signaal naar 3 tv's danwel radio's kan sturen. Dan het liefst eentje met instelbare versterking.
Je moet idd die versterkers en splitters hebben waar de kabel rechtstreeks ingaat. Dat is met F-Bussen
Pagina: 1