-= Radeon Topic - Deel 54 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Hmmmmmmmmmmm geen BF is geen Radeon voor mij.
Hopen dat die drivers ASAP gefixed worden, iemand die Hercules al op voorraad gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 04 september 2002 @ 15:35:
[...]

Die ligt nu op mijn bureau voor m'n neus, kwa uiterlijk ziet hij er exact hetzelfde uit.

Vanavond maar es kijken :)
Okay, dus even voor de duidelijkheid. De Powercolor Radeon9700 is eigenlijk gewoon de BBA. Dus kan ik daar uit concluderen dat de Powercolor niet de mooie zilveren heatsinks en cooler heeft, maar de gewone zwarte? :/

Dus alleen Hercules, Creative en Gigabyte maken eigen kaarten en de rest krijgt de kaarten rechtstreeks van ATi geleverd waardoor het dus echte BBAs zijn. En ATi verkoopt op dit moment dus alleen retail ATi-kaarten via de ATi website.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Club3D bestelt, dat is toch hetzelfde als de Powercolor waar jullie het over hebben....?
En dat is dus ook een BBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is wel BBA, maar dan met een andere cooler (van powercolor of club3d). Het kaartje zelf is exact gelijk aan de BBA...
edit:

Kaartje is nog niet aangekomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gman schreef op 04 september 2002 @ 16:15:
Hmmmmmmmmmmm geen BF is geen Radeon voor mij.
Hopen dat die drivers ASAP gefixed worden, iemand die Hercules al op voorraad gezien?
Hercules levert pas half september aan retailers, dus nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

http://www.rage3d.com/boa...fecd201&threadid=33633896

Lees dit maar eens, over een tijdje volgen mijn bevindingen van de Club3d..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kaart rockt de pan uit, wat een snelheid 14743 op defaultsnelheid 325/620 ( ja de Club3d loopt dus gewoon op 325/620 ;)

http://service.madonion.com/compare?2k1=4389315

Wat in 3dMark2001 opvalt is dat de car chase in high qual. nog ingehouden wordt door de drivers (6159) maar village en nature is echt onaards snel, 2d is superb :)

Nou maar eens de games..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
edward2 schreef op 04 september 2002 @ 18:10:
Kaart rockt de pan uit, wat een snelheid 14743 op defaultsnelheid 325/620 ( ja de Club3d loopt dus gewoon op 325/620 ;)

Wat in 3dMark2001 opvalt is dat de car chase in high qual. nog ingehouden wordt door de drivers (6159) maar village en nature is echt onaards snel, 2d is superb :)

Nou maar eens de games..
gefeli! echt tof die scores :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou maar eens de games..
Ye, gimme more! :*)
Wil je UnrealTournament voor me testen... als je dat hebt
en de 2003 versie ook... ohnee daar is nog geen demo van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep een probleem met een Club3d radeon 8500 pro 64MB. Kep de search gebruikt maar nix kunnen vinden.

Wanneer ik 3dmark 2001SE build 330 draai flipt het beeld. Bepaalde delen knipperen etc. Bij test 1 en 2 met het autootje zijn de zijkanten van de auto konstand aan het knipperen en nemen ze andere kleuren aan. Bij test 3 en 4 met de draak knipperen de huizen.

Ik gebruik de CATALYST RADEON 02.2 (7.74) Display Drivers en er is niets overgeklokt. OS = Winxp.

Weet iemand wat het probeem is ? PC is net nieuw aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb een Hercules Radeon 8500 LE 64, en bij de eerste install van de drivers van de videokaart zat bij de geavanceerde instelllingen van de videokaart allemaal ati tabbladen, maar ik heb windows er weer opnieuw opgezet en dezelfde drivers erop gezet maar er zitten deze keer geen ati tabbladen bij.
Ik heb daarom van de Hercules site een programma gedowload en daarmee staan er nu wel weer ati tabbladen bij, MAAR ik kan nu niet texture compressie in/uit schaklen etc., dat kon hiervoor wel.

Het gaat vooral om het spel Tribes 2 want daar wil ik texture compressie inschakelen alleen de knop is niet klikbaar.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:18:
[...]

UT2003 heb ik eraf gegooid, maar komt er wel weer op het zij 9.27 of de final demo, de build 927CD heeft klem gezeten in m'n CD-rom en is nou onderzetter ;(

Ik ben ben nou NWO aan het downen en SOF2, Aquanox, AVP2, SS2 komen ook nog aan de beurt

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 18:10
raptorix schreef op 04 september 2002 @ 16:08:
[...]

No offence maar laat hem dan concreet wat noemen, voorlopig krijgt hunters ze vrijdag binnen, en dat zijn dus de BB Ati kaarten, mensen die hem al eerder hadden bestelt krijgen hem voor een uitstekende prijs.
Daar zit natuurlijk ook wat in, maar er zijn ook genoeg mensen hier die'm nog niet besteld hebben. Voor zover ik weet komt komend weekend de kaart binnen bij RO@S, Hunters, Yorcom (nouja, volgende week), dus maakt het zowiezo niet uit even te wachten met bestellen :)

Ohja, kreeg meeltje van yorcom, zoals ik al zei: volgende week pas weer...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2, dat is goed nieuws :)
Als het goed is kan mijn moeder hem morgen even voor me ophalen, ik zit zelf de hele dag op mijn werk :(
Ik hoop dat dat ding een beetje mn ouwe thunderbirdje boost totdat ik een Hammer oid heb.
Ik heb nou een GF2u in mijn 1353 mhz Tb, ik kijk echt uit naar de Hammer >:)

Btw edward2, laat even je overklok resultaten weten wanneer je ze heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08

Nou maar eens de games..
Holy shit, bijna 100 fps in Nature. Dat is zeker niet slecht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Heeft iemand al game pics met dit kaartje?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 04 september 2002 @ 19:32:
Heeft iemand al game pics met dit kaartje?
Kijk even op het forum van www.rage3d.com ; het sterft daar letterlijk van de game pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waar kan ik omega drivers downloaden ?
De omega site download links werken namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF terug komen op het verhaal dat de point of view en powercolor BBA zou zijn.

DAT IS ZO!

Dit heeft ATI ook kenbaar gemaakt op de rage forums. ATI kon blijkbaar nog niet de chips leveren aan deze fabrikanten zodat zei voor hun de kaarten geproduceerd hebben.
Dit zou alleen maar over de eerste serie gaan, zodra de fabrikanten de chips wel in huis hebben gaan ze eigen gemaakte kaarten leveren.
Dat is ook tevens de reden dat er ook nog geen kaarten verkrijgbaar zijn geweest voor 2-9-2002, ATI heeft namelijk de kaarten pas op 2 september vrij gegeven aan de handelaren.
Deze info is oa terug te vinden op de rage3d forums in diverse posten.
Mijn point of view ATI onderstreept dit nog eens, de kaart ziet er als 2 druppels water uit als de "echte" ATI, alleen het stikkertje op de ventilator is verschillend.

Dit ter info.

PS:
3dmark score: 12600 op een .....(zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:18:
[...]

beide draaien perfect.

Je moet alleen wel wat settings aanpassen bij de driver anders is UT vertekend.
In UT2K3 is het moeilijk te beoordelen, ik haal een avg 55 tot 60 fps in alle mappen, ook is niks getweaked of goed gezet in UT2k3 omdat ik hiervoor geen zin en tijd voor had en het gaat hier nog om een beta dus dat zegt niks. Het draait allemaal vloeiend om lekker te spelen.

BF1942 doet het niet, de menu's komen niet en de game crashed, dit is bekend bij ATI, aankomende week komt een nieuwe driver die vele problemen zou fixen maar niet alles aldus ATI. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Pics! Shots! Screenies! Plaatjes! Foto's! Filmpjes! Caps!
Laat zien laat zien laat zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Owjee, dus we moeten snel zijn voor een echte BB Ati!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N:
Wat voor plaatjes? foto's van een Radeon 9700 kun je gewoon zien op de ATI website.
Van mijn kaart kan ik je helaas niet geven daar ik zelf geen digi camera heb.

Algemeen:
Hier is een link naar de results:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4373216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 22:24:
Devil N:
Wat voor plaatjes? foto's van een Radeon 9700 kun je gewoon zien op de ATI website.
Van mijn kaart kan ik je niet geven daar ik geen digi camera hem.

Algemeen:
Hier is een link naar de results:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4373216
Ik bedoel in-game pics. Laat es zien wat voor mooie plaatjes de Radeon 9700 kan produceren.
En verwijs me niet naar rage3d.com, want ik ken al die gasten daar niet, en wil wel feedback kunnen geven en krijgen over die plaatjes :P

Verwijderd

Devil N schreef op 04 september 2002 @ 19:26:
[...]

Holy shit, bijna 100 fps in Nature. Dat is zeker niet slecht :9~
Ik ga met mijn GeForce4 Ti4400 met Detonator 40 driver over de 100 fps heen (!!)
Maar das een kwestie van drivers... laten we hopen.

About die drivers... ik zie nu dus toch al berichten dat de drivers nog niet goed werken :'( Terwijl mij vaak werdt gezegd dat de drivers nou wel goed zitten bij ATI. ....moet zeggen dat ik serieus even aan het twijfelen was door deze berichten.

De hoge snelheden zijn wel leuk, maarja alles moet het wel goed doen natuurlijk!

Verwijderd

Ik sta voor de keuze om binnenkort een van de twee onderstaande kaartjes aan te schaffen, aangezien hier alle experts zitten over ATI radeon kaarten post ik het maar hier. Ik weet zelf bagger weinig van ati kaartjes en ben dus al even bezig met alle topics over de ATI radeons aan het doorspitten, maar het schiet niet echt op. Het gaat om deze twee kaarten:
i) Hercules ATI Radeon 8500LE 64mb tv-out/dvi/oem 123 euro en de
ii) Gigabyte ATI Radeon 9000Pro 64mb tv-out/dvi/retail 119 euro
welke is een betere keus...

Ik ben op zoek naar de verschillen van beide kaarten, de radeon 9000pro is toch een afgeslankte versie van de radeon 8500 maar dat is de radeon 8500LE toch ook weer?

Het gaat er vooral om dat ik ermee kan dual monitoren, een CRT en een LCD scherm, tv-out, goede 2D kwaliteit en een beetje normaal kan gamen op 17" CRT.
Het hoeft niet super high-end te zijn daar is mijn buget ook niet naar.

Verwijderd

En waarom zou het nu niet goed zitten?

De 9700 is een nieuw product dus de drivers zijn nog niet optimaal.
Toen de GF uit kwam werkte deze ook van geen meter, ik weet nog dat UT niet te spelen was. Hetzelfde verhaal toen de GF3 uitkwam, de eerste kaarten liepen ook absoluut voor geen meter, ze waren niet vooruit te branden, pas na 2 a 3 nieuwe drivers van nvidia ging de kaart pas lopen, gelukkig met de introductie van de GF4 waren er geen problemen, ook niet gek als je bekijkt dat de GF4 slechts een voort browsel op de GF3 is.
De Radeon9700 is dus een compleet NIEUW pruduct en geen voortzetting of verbetering op de Radeon8500 serie, de drivers moeten dus opnieuw getuned en getweaked worden.
Dit gaat het beste in de praktijk, dan hebben ze honderden nee duizenden verschillende games, spellen, hardware was gecombineerd wordt zodat ze pas echt kunnen zien of een driver wel of niet goed werkt. Nu ze alle info krijgen kunnen ze ook de driver beter afstemmen.

Zodra de eerste 2 drivers gereleased zijn zullen de meeste problemen volledig weg zijn, denk je echt dat ATI de voorsprong die ze nu al hebben te niet laten gaan door een slechte driver? Zelf denk ik van niet en gezien de reactie's van de ATI programmeurs op de 3drage website weet ik het eigenlijk wel zeker van niet.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Heb vandaag mijn Radeon 8500 pro (Club3D) kaart in mijn pc gestopt en hij draait lekker.
Maar met 3Dmark2001SE loopt ie toch regelmatig vast. En als het wel tot het einde haal is de score tussen de 7200 en de 7600 punten. Kaart is niet ge-oc-ed!!

AMD XP 1700@ 1510 mhz, 640 sdram (138-34-138)
Driver 6.13.10.6143

Heb net ff UT gespeeld en die draait goed gem. 85 frames op 1280x768 32bit

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:56:
Ik sta voor de keuze om binnenkort een van de twee onderstaande kaartjes aan te schaffen, aangezien hier alle experts zitten over ATI radeon kaarten post ik het maar hier. Ik weet zelf bagger weinig van ati kaartjes en ben dus al even bezig met alle topics over de ATI radeons aan het doorspitten, maar het schiet niet echt op. Het gaat om deze twee kaarten:
i) Hercules ATI Radeon 8500LE 64mb tv-out/dvi/oem 123 euro en de
ii) Gigabyte ATI Radeon 9000Pro 64mb tv-out/dvi/retail 119 euro
welke is een betere keus...

Ik ben op zoek naar de verschillen van beide kaarten, de radeon 9000pro is toch een afgeslankte versie van de radeon 8500 maar dat is de radeon 8500LE toch ook weer?

Het gaat er vooral om dat ik ermee kan dual monitoren, een CRT en een LCD scherm, tv-out, goede 2D kwaliteit en een beetje normaal kan gamen op 17" CRT.
Het hoeft niet super high-end te zijn daar is mijn buget ook niet naar.
antwoord

koop een club-3d 8500pro
deze heeft een dubbelen ramdec
hier door kan je dan verschillende
resolutie en verschillende hz aan sturen

de ati 8500le loopt lager maar mis dus ook een ramdec

de ati 9000pro heeft dacht ik wel dubbelen ramdec
alleen deze is langzamer dan de ati 8500pro
omdat hij een paar onderdelen mist

op de voor pagina van tweakers kan je de test lezen
hun hebben dus de verschillende getest tussen de ati 9000pro en de 8500pro

veel succes

oja ik zelf draai hier ook deul met mijn 8500pro
en dat draait perfect

hiervoor had ik een ati radeon vivo
en daar voor
matrox g400 deulheud

Verwijderd

mjdejong schreef op 05 september 2002 @ 02:03:
Heb vandaag mijn Radeon 8500 pro (Club3D) kaart in mijn pc gestopt en hij draait lekker.
Maar met 3Dmark2001SE loopt ie toch regelmatig vast. En als het wel tot het einde haal is de score tussen de 7200 en de 7600 punten. Kaart is niet ge-oc-ed!!

AMD XP 1700@ 1510 mhz, 640 sdram (138-34-138)
Driver 6.13.10.6143

Heb net ff UT gespeeld en die draait goed gem. 85 frames op 1280x768 32bit
zelf haal ik 8800 punten
met deze systeem

zie onder

kan je zien dat ddr toch veel verschil heeft

mijn amd duron 1,3@1430 met de zelfde kaart als jij haalte bijna de zelfde scoor

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik zou graag willen weten hoe lang een Ati 9700 is kan het namelijk nergens vinden en ben bang dat hij niet past, ik heb namelijk een centimeter of 18, is er iemand die mij dit kan vertellen?

Edit: Ik heb er een paar foto's bij gehaald en wat zitten meten en wat rekenen nu heb ik het idee dat hij ongeveer 19 cm lang is :(

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik weet niet of dit al eerder is langsgekomen, maar ik heb een probleem...
Sinds vandaag heb ik genoeg kabel om mijn tv aan mijn computer aan te sluiten.. Ik heb een mooi s-vhs-composite verloopje en genoeg kabel.
nu komen de problemen:
Als ik mijn tv kabel in de Radeon 8500 steek, wil mijn pc niet meer booten... De refresh rate in de bios is dan omlaag en het scherm staat scheef. En na het mooie Windows Opstartscherm loopt gewoon de hele PC vast en gaat mijn monitor uit.
Een oplossing zou kunnen zijn om de tv kabel er pas in windows in te steken, dan heb ik ook prima beeld, dan boot alles perfect, en kan ik lekker mijn films klijken. Maar ik heb geen zin om elke keer achter mijn pc te duiken om die kabel er in te stoppen.
Drivers zijn het probleem niet (heb zelf zonder drivers hetzelfde probleem). Ik heb windowsXP prof en de 6118 drivers voor de volledige info...

Heeft iemand enig idee???

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:48:
Mijn BB R9700 Pro is binnen, hier alvast wat pics van de kaart:

[afbeelding]
Cool... kreeg je er een gratis Lion bij? :? :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

CJ schreef op 05 september 2002 @ 10:50:
[...]

Cool... kreeg je er een gratis Lion bij? :? :)
Ja klopt,

Ik wacht nu nog op mijn nieuwe CPU en mobo (P42.53, ASUS p4S8X) en dan kan ik aan de gang. Ben benieuwd of de R9700 nou echt een probleem heeft met AGP8, zo iets las ik op rage3d.

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:54:
[...]

Ja klopt,

Ik wacht nu nog op mijn nieuwe CPU en mobo (P42.53, ASUS p4S8X) en dan kan ik aan de gang. Ben benieuwd of de R9700 nou echt een probleem heeft met AGP8, zo iets las ik op rage3d.
problemen met agp 8x? hoezo dan, die kaart is toch daarvoor gemaakt?

• pagani
  • Niet online
Waar had je jouw kaart besteld/gehaald?

Verwijderd

Mijn Club3D word als het goed is nu opgehaald voor me bij SWW in zoetermeer, dan kan ik er ook vanavond of van het weekend mee aan de gang, ik ben benieuwd of dat ook nog een BBA is, ik denk het haast wel.

Ik kan niet wachten :9~

• Sneezydevil
FMS wil jij messchien voor mij meten hoe lang de pcb van je radeon is?

• pagani
  • Niet online
Digiworld heeft vandaag een flinke lading binnengekregen, dus ik krijg m'n kaartje morgen :D Nu zijn ze alleen aan het dubben welke prijs ik moet betalen (de bestelprijs van een week geleden á 464 euro (excl 12 euro verzend) of de nieuwe prijs van een euro of 25 minder). Hopen op het 2e, kan ik battlefield 1942 en UT 2k3 elk met 12,50 euro korting kopen :D

• pagani
  • Niet online
En voor de mensen die zich afvroegen of de tv-out wel pal zou ondersteunen, uit de faq van ati:
Q11: What TV standards are supported by ATI RADEON™ 9700 PRO graphics boards?

A11: The initial RADEON™ 9700 PRO boards are shipped with support for both PAL and NTSC standards. However, the default TV out setting is NTSC and the user will need to change the default settings to PAL in the Display Properties settings of Windows.

• pagani
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, zijn dat composiet en s-vhs kabels in dat zakje? En de draad voor de power, zat die erbij en zit er een hd->floppy connector converter dinges bij?

Verwijderd

Weet er iemand eigenlijk of dat geheugen ook warm word? Want bij de BBA's zitten er geen sinks of whatever op. En als ze inderdaad wat warmte produceren zou je er dan veel mee opschieten als je er zelf koelblokken op bouwt, om lekker te kunnen overklokken?

• FMS
  • Niet online

FMS

Sneezydevil schreef op 05 september 2002 @ 11:35:
FMS wil jij messchien voor mij meten hoe lang de pcb van je radeon is?
in vergelijking met de GF4 is het een stuk kleiner iig, hij is 17cm om precies te zijn.

[img= 640, 480]/http://home.wxs.nl/~merab000/temp/PICT0081.JPG[/img]
[img= 640, 480]/http://home.wxs.nl/~merab000/temp/PICT0082.JPG[/img]
[img= 640, 480]/http://home.wxs.nl/~merab000/temp/PICT0086.JPG[/img]

alle kabels zitten erbij, ook de conrector voor een tweede monitor.

ik ga nu een paar games benchen, ut2k3, mafia, Q3a, UrT enz... en daarna formatteren.

Verwijderd

FMS post even je bevindingen voor je gaat formatten :)
Ut2k3 fps's enzo :)

• Sneezydevil
FMS schreef op 05 september 2002 @ 12:40:
[...]

in vergelijking met de GF4 is het een stuk kleiner iig, hij is 17cm om precies te zijn.

..............

ik ga nu een paar games benchen, ut2k3, mafia, Q3a, UrT enz... en daarna formatteren.
Dank je. Dan heb ik precies 1 cm over, was al heel even bang dat hij niet ging passen zo'n gf4 had er bij mij dus nooit ingepast.

• pagani
  • Niet online
En wat is die samsung chip eigenlijk? Filters, tv-out ofzo?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:56:
[ . . . . ]

Ik ben ook op zoek naar 8500 kaart. Voor 2D moet je zo wie zo bij Ati zijn, voor 2 beeldschermen zeker NIET bij Hercules, die heeft als enige 1 Ramdac.

De Powercolor en de Gigabyte zijn de snelste Ati-kaarten. Giga heeft de beste koeling, softwarepakket en is simpel over te clocken met bijgevoegde software.
Is ook mijn keuze, maar wacht op prijs onder E140,-, de GG 8500pro is nu E149,- .
Een Point of View pro heb je al voor E130

Powercolor 9000pro kost nu E99 bij http://www.funcomputer.de een goed alternatief, afhankelijk van je eisen, is idd uitgeklede versie. Maar de verschillen zijn klein.

De LE uitvoering is naar wat ik heb kunnen vinden alleen iets langzamer.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

johnnyv.nl schreef op 05 september 2002 @ 13:21:
En wat is die samsung chip eigenlijk? Filters, tv-out ofzo?
Dat is nou een mooie 256bit BGA geheugen shipje

Breek je nek voorzichtig

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heb hem ook :) Net opgehaald bij Completer.nl :)

Gasten hadden behoorlijk wat op voorraad, dus als je snel bent ;)

• Brent
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:25:
klopt. de LE versie (van de 8500) is ongeveer 3-5 fps trager dan een gewone 8500. Ik heb mijn 8500le (250/250) gebenched op 6400 punten en op 275/275 haalde ik 6600 punten. scheeld dus praktisch niets.

Verwijderd

kan niet w8en tot FMS zn bevindingen post :P :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:25:
[ . . . . ]

Ik ben ook op zoek naar 8500 kaart. Voor 2D moet je zo wie zo bij Ati zijn, voor 2 beeldschermen zeker NIET bij Hercules, die heeft als enige 1 Ramdac.

...

Powercolor 9000pro kost nu E99 bij http://www.funcomputer.de een goed alternatief, afhankelijk van je eisen, is idd uitgeklede versie. Maar de verschillen zijn klein.

Dat de Hercules maar 1 ramdac heeft wist ik niet, ik ging ervanuit dat dat wel was want op de site van Hercules-Europe stond dat ie gewoon hydravision had.
Ik ben ook vooral geintereseerd in de gigabyte kaarten omdat de koeling er wat beter uitziet. Alhoewel de koeling van de gigabyte 9000pro en de powercolor/club3d 9000pro ongeveer hetzelfde zijn.

De wat ik heb gevonden is dat 8500LE (250/250) is net iets langzamer is tegenover die (275/275) van de 8500, maar er moet toch meer verschil in zitten, aangezien er ook gewoon radeons 8500 op (250/250) als de niet LE versie verkocht worden?

De keuze gaat nog moeilijk worden, ik denk dat de 9000 pro met de nieuwste drivers nog wat beter wordt en misschien ook de prestaties van de 8500LE kan halen, want het scheelt nu niet zo heel veel. Of misschien wacht ik ook wel tot de gigabyte 8500 in prijs daalt, alleen nu begin ik ook een beetje te twijfelen of mijn voeding dit wel trekt.

Nu nog maar wat meer reviews lezen en radeon topics door spitten.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik vind het trouwens wel verdacht stil bij Hunters PC. Heb hem gisteren ge-emailed met de vraag wanneer hij de Radeon 9700 Pro binnenkrijgt, maar heb tot dusverre taal nog teken van hem gehoord. En op de website staat nog steeds dat valse gerucht dat de PowerColor kaarten een defect zouden hebben!

Hij zou ze vrijdag 6 september binnen krijgen, maar als ik morgen nog niks van hem hoor zeg ik de bestelling af en koop hem wel ergens anders!

Nou ja, m'n haast om die Radeon 9700 in mijn PC te stoppen is toch al wat getemperd sinds ik weet dat BF1942 met de huidige drivers niet speelbaar is, en ik komend weekend een kleine LAN party bij mij thuis heb waar we waarschijnlijk VEEL BF1942 (MP demo) gaan spelen!

• Aikon
  • Niet online
8500 en de 8500LE zijn gelijk behalve de kloksnelheid (geheugen enzo is gelijk, wel vershilt het per fabrikant). Je hebt idd nog 8500 versies die weer andere snelheden hebben maar daar moet je ff goed naar kijken voor je hem koopt. Ik zou dus zeker de LE nemen, stukkie goedkoper en praktisch even snel.

• raptorix
Haay schreef op 05 september 2002 @ 16:47:
Ik vind het trouwens wel verdacht stil bij Hunters PC. Heb hem gisteren ge-emailed met de vraag wanneer hij de Radeon 9700 Pro binnenkrijgt, maar heb tot dusverre taal nog teken van hem gehoord. En op de website staat nog steeds dat valse gerucht dat de PowerColor kaarten een defect zouden hebben!

Hij zou ze vrijdag 6 september binnen krijgen, maar als ik morgen nog niks van hem hoor zeg ik de bestelling af en koop hem wel ergens anders!

Nou ja, m'n haast om die Radeon 9700 in mijn PC te stoppen is toch al wat getemperd sinds ik weet dat BF1942 met de huidige drivers niet speelbaar is, en ik komend weekend een kleine LAN party bij mij thuis heb waar we waarschijnlijk VEEL BF1942 (MP demo) gaan spelen!
Vond ik dus ook, duurde mij te lang, als ik binnen 48 uur niks hoor, en de telefoon alleen antwoordapparaat geeft houdt het voor mij op, hem daarom vanmiddag opgehaalt :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ben eindelijk klaar met formatteren en installeren. eerste wat ik heb gedaan is Urban Terror spelen, (een Q3 mod) en wat direct opviel was dat de LOD van de textures een stuk lager zijn vergeleken met de Gf4 icm Omega drivers, terwijl ik alle settings op High Quality had. maar er zijn ook Omega drivers voor ATi, die probeer ik zo wel.

verder speelde het wel lekker met 6xAA en 16xAS @ 1600-1200. ;) Ik ga nu ut2k3 en mafia spelen en wat SC nemen.

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ga neem aub een pic van maifa, ik wil die stroomdraden boven de weg wel eens zien, kijken of die ook echt recht zijn :9 .

plz?

w00t

Verwijderd

raptorix schreef op 05 september 2002 @ 14:47:
Heb hem ook :) Net opgehaald bij Completer.nl :)

Gasten hadden behoorlijk wat op voorraad, dus als je snel bent ;)
Hee kom jij nou ook naar Netgamez 2002? Dacht het wel he?
Dan kom ik zeker ff die kaart bij je bewonderen :*) :9~

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het emailen geweest met AAArde Computers en kreeg vandaag deze email...
Beste Patriek,

De ATI Radeon 9700 Pro van Point Of View is maandag weer leverbaar ( ze gingen vandaag als zoete broodjes de deur uit), deze kaart komt op € 535,-
De ATI Radeon 9700 Pro van Connect is later die week leverbaar (niet gegarandeerd) deze gaat € 495,- kosten.

Prijzen zijn incl. BTW excl. verzendkosten.
Kent er iemand van jullie dat merk "Connect"?
En is dit ook een BBA?
Want de Point of View`s zijn dat wel he

/me vind het maar duur :(

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:01:
Ik ben al een tijdje aan het emailen geweest met AAArde Computers en kreeg vandaag deze email...

[...]

Kent er iemand van jullie dat merk "Connect"?
En is dit ook een BBA?
Want de Point of View`s zijn dat wel he

* pagani vind het maar duur :(
Alle kaarten van club3d en powercolor zijn BBA omdat ATI de gpu's niet op tijd had verzonden. Ik neem aan dat dat voor connect (ken het merk niet) ook het geval zal zijn. Ik krijg morgen een club3d binnen, 455 euro bij digiworldbv.nl, en ze hebben ze op voorraad. Das zeker een bba (zie foto's pagina 8 en high res pics van mij morgen)...
edit:
Goed leren jongen, goed leren, dan vind je over een aantal jaartjes dit een schijntje :)

Verwijderd

OK, ik heb ook zo`n Club3D besteld bij digiworldbv.nl alleen dan voor 426,99 Euro :D

prijs al gezakt :?

oh.. en dat is dan incl. BTW en Rembours kost.
zonder rembours kost. = het 414,99 Euro

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

eigenlijk te zot voor woorden dat die dingen hier zo duur zijn, want in VS gaan de prijzen zo laag als 326 dollar

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Mij ontgaat iets, BBA? Kan iemand mij vertellen wat dat is?

Verwijderd

bba (build by ati), de andere zijn pba (powered by ati)

maar wat ik wil weten is wat is nou weer een radeon 9000 xt ????

Verwijderd

Oh ja natuurlijk, stom van mij, Thanks.
Wat Pyro zegt is ook waar, de AIW8500DV kost in USA $193 en hier boven E400. Maar ja geen PAL daar. . . .

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32

Gamer

mobile

hmm, zou digiworldbv.nl ook leveren in België ?
toch maar één besteld, we zien wel :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Verwijderd

Ik ben ook van plan om z'n videokaart te kopen en dan wel deze Club 3D Ati Radeon 9700 Pro 325Mhz core aangezien die nu "slecht" 414,99 EURO kost (word met de dag 1 euro goedkoper ;)). Maar mijn vraag is of er nu verschil zit in de Ati Radeon 9700 Pro kaarten met betrekking tot core mhz?

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
FMS schreef op 05 september 2002 @ 12:40:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

alle kabels zitten erbij, ook de conrector voor een tweede monitor.

Ik zit te :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ op die kaart.
Ik wil em ook maar dan moet ik ff 100 euro lenen :)

Maar heb je dat ding als ge oc't ??
Want ik wil graag een kaart die ver komt :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Wil iemand even een screenshot nemen van mafia met alles op high detail, ik wil eens zien hoe dat eruit ziet. Mijn radeon 8500 maakt alles zo blokkerig.

w00t

Verwijderd

Ik heb net dus mijn exemplaarte van Club3D ingebouwd maar wat een gekloot zeg met die driver, ik krijg er geen 1 zo geïnstalleerd dat ik ook daadwerkelijk die tabbladen met allerlei opties krijg, ik heb volgens de Rage3D site alles weggegooit en geuninstalled en zelfs mijn registry leeg gekieperd totdat er ECHT nergens meer iets van ati te bekennen was....
Daarna dus weer gereboot en toen de setup van ati weer eens gedraait en na het rebooten WEER geen tabbladen bij de Advanced Properties :(

Kent iemand dit probleem? En wat is de truc om het wel werkend te krijgen? (zonder Format C:)

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Fdisk

;)

Verwijderd

haha :)
Nee even serieus, ik word er een beetje ziek van, heb ik net mijn kaartje, heb ik nou al gezeur met die dingen :)
Mijn pc heb in ieder geval het rebootolitus al aan zn temperatuur te zien :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:39:
Ik heb net dus mijn exemplaarte van Club3D ingebouwd maar wat een gekloot zeg met die driver, ik krijg er geen 1 zo geïnstalleerd dat ik ook daadwerkelijk die tabbladen met allerlei opties krijg, ik heb volgens de Rage3D site alles weggegooit en geuninstalled en zelfs mijn registry leeg gekieperd totdat er ECHT nergens meer iets van ati te bekennen was....
Daarna dus weer gereboot en toen de setup van ati weer eens gedraait en na het rebooten WEER geen tabbladen bij de Advanced Properties :(

Kent iemand dit probleem? En wat is de truc om het wel werkend te krijgen? (zonder Format C:)
Die tabbladen zijn van het Control Panel, moet je even apart d.l. en installeren :)

Verwijderd

huh? Hmm, dus die 5,5 mb zijn ALLEEN de drivers? en verder niks?
Raar, ja ik weet nog nie veel van die ati spullen af, ik 'kom' van Nvidia, brrrr

Verwijderd

Zijn er geen universele drivers voor de ATI Radeon 9700 zoals nvidia heeft voor haar kaarten met de detenator drivers, ongeacht de power by ati inplaats van build by ati?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:44:
huh? Hmm, dus die 5,5 mb zijn ALLEEN de drivers? en verder niks?
Raar, ja ik weet nog nie veel van die ati spullen af, ik 'kom' van Nvidia, brrrr
Inderdaad, alleen de drivers (verschillen per OS)

Het Control Panel is voor alle OS'sen (Windows dan ;) ).
Staat gewoon op de Ati-site.

Welkom ;)

Verwijderd

Hehe bedankt :)

Ik zal het wel even uitzoeken dan, altijd makkelijk om te weten in welke hoek je het moet zoeken :)

Verwijderd

Vandaag via Salland eindelijk m'n point of view R9700 Pro gehaald. Blijkt een BBa te zijn :9

Net geinstalleerd. Alleen de R9500 drivers verwijderd en de Cd driver geinstalleerd.

Nog geen spellen geporbeerd, wel ff snel dmark 2001 (zonder patch)

Blijk ik de hoogste score in m'n clase te hebben :9~

Zie link http://service.madonion.com/compare?2k1=4400011

Ga ff verder spelen :*)

Verwijderd

Ik heb een opzetje gemaakt van de diverse merken ATI bouwers. In tegenstelling tot de GF kaarten is het moeilijk vergelijkend materiaal te vinden van de verschillende merken ATI-powerd kaarten.
Een Franse reviewer legde 9 kaarten naast elkaar. De in ondervermelde staat gegeven plaatsingsrangschikking komt uit deze review en geven de score aan in deze vergelijking van 9 kaarten. Speed mem & Cpu bij overklokken, Temp van mem en Cpu, (liep van 46C tot 70C) en Quake 3 cijfers van de kaarten. Ook de gevonden prijzen van de diverse kaarten in Pricewatch.
Opvallend is dat 2 bakkers beter presteren dan Ati zelf: > > PowerC & Giga..
Zie: http://www.hardware.fr/articles/422/page1.html

overclock
mem CPU Quake3 T-mem T-Cpu Euro
Gigabyte ATI 8500 pro 1 1 2 2 2 149 Salland
PowerColor ATI 8500 pro 2 2 1 8 5 140 Gistron
Radeon ATI 8500 pro 4 6 5 9 7 149
Club3D ATI 8500 pro 134 Salland
His/Enmic ATI 8500 pro 145 Funcomputer http://www.enmic.de/default.php?pg=products
Point of View ATI 8500 pro 130 http://www.pointofview-online.com
FIC ATI 8500 LE 220 http://www.fic.com.tw/default.htm
Hercules ATI 8500 LE 9 5 9 3 3 119
Joytech ATI 8500 LE 6 8 7 4 9 http://www.joytech.com
Connect3D ATI 8500 http://www.connect3d.com

Kunnen merken en links worden overgenomen uit overzicht?

Verwijderd

oh, oh, oh van de opgemaakte staat komt niets terecht in Tweakers, morgen nieuwe opgave.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:57

DDX

heeft iemand enig idee waar ik deze kaart kan bestellen ?
(mag ook usa online shop zijn o.i.d.)

http://www.cptech.com.tw/...ct_inside.asp?prd_id=RV2P (= Ati 7500 PCI)

oja voordat je gaat vragen, waarom geen agp ?

is voor naast m'n ati9700 (die dinsdag vanuit usa is verstuurd)
maar ik wil graag 2 beeldschermen op 1600*1200 dvi

en helaas zijn er geen ati kaarten met dual dvi :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Heren, op dit moment zijn er dus echt geen andere bouwers van PCB's voor de R300's anders dan ATI zelf:

"Presently there are no RADEON 9700 and 9700 PRO videocards developed by third-party companies. Thus, those who want to buy a new high-end graphics board based on ATI’s latest VPU can grab the cheapest one without fearing to get a device with low quality. According to our sources, various manufacturers now develop their own 8-layer designs for RADEON 9700 videoadapters. "

E.e.a. te lezen op: http://www.reactorcritical.com/#l1223

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RADEON 9700 and 9700 PRO
Wat is het verschil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Kloksnelheid. De Pro draait op 325/310, terwijl de non-Pro op lagere snelheden kan draaien, bijvoorbeeld 300/300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Net even een 3dmark testje gedaan, ding zegt 7351 punten, ik had eigenlijk wel iets meer verwacht voor een r9700, ik heb p4 1,6 .

Weet iemand of dit normaal is of kan het hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
raptorix schreef op 06 september 2002 @ 01:34:
Net even een 3dmark testje gedaan, ding zegt 7351 punten, ik had eigenlijk wel iets meer verwacht voor een r9700, ik heb p4 1,6 .

Weet iemand of dit normaal is of kan het hoger?
Dat is veels te laag. Je moet minstens anderhalf keer zoveel kunnen halen. Check je settings of FSAA en/of Anisotropic Filtering niet aanstaan. En check verder al je drivers goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rest van je systeem

en trouwens je heb een pentium4 1,6g dat zegt al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die club3d 9700 is dus ook daadwerkelijk te koop?

Ik zit te twijfelen tussen een gewoon "b" merk of toch maar ff te w88 op de gigabyte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is die Club 3D / ATI Radeon 9700 Retail 128MB TV Out die ze bij digiworldbv.nl hebben voor € 414,99 dus misschien/waarschijnlijk een non-pro? :(

Nouja, gelukkig heb ik bij me bestelling gezegd..
Is dit een Radeon9700 PRO (let op de PRO) met een core @325Mhz met 256-bit memory interface met DDR geheugen @620Mhz? Dat wil ik wel even zeker weten =]
Want ik wil wel zo`n PRO.... hoeveel verscheeld dat eigenlijk in performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm word de Radeon9700 PRO? Ik wil namelijk weten of het haalbaar zou zijn om de (luidruchtige) fan eraf te slopen en een grote passieve koeler erop plaatsen...

Bv de zalman video card cooler
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja die wil ik er dus ook op zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:47:
[...]

Inderdaad, alleen de drivers (verschillen per OS)

Het Control Panel is voor alle OS'sen (Windows dan ;) ).
Staat gewoon op de Ati-site.

Welkom ;)
Dan waren het inderdaat beta drivers daar zitten ze heel vaak niet bij.
Maar je kunt ze dus downloaden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
FF een vraagje.
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~merab000/temp/PICT0068.JPG

Hier zie je 223 rechts staan en een ati heeft er 220 staan die kan de 378 mem halen en de creative heeft ook de 223 en kan d8cht ik maar iets van 360 halen.
Weet iemand welke blokjes sneller horen te ziin de 220 of de 223
Voor de rest waren alle cyvers en getalen hetzelfde.

nog ff een pic van de creative mem modules.

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/reviews/imageview.php?image=328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=85

Goede review van de Gigabyte Radeon 97 pro in het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
DDX schreef op 05 september 2002 @ 23:13:
heeft iemand enig idee waar ik deze kaart kan bestellen ?
(mag ook usa online shop zijn o.i.d.)

http://www.cptech.com.tw/...ct_inside.asp?prd_id=RV2P (= Ati 7500 PCI)

oja voordat je gaat vragen, waarom geen agp ?

is voor naast m'n ati9700 (die dinsdag vanuit usa is verstuurd)
maar ik wil graag 2 beeldschermen op 1600*1200 dvi

en helaas zijn er geen ati kaarten met dual dvi :(
Staat wel in de FAQ van ATI dat de 9700 geen pci kaartje ernaast ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:04:
Dan is die Club 3D / ATI Radeon 9700 Retail 128MB TV Out die ze bij digiworldbv.nl hebben voor € 414,99 dus misschien/waarschijnlijk een non-pro? :(

[...]

Zie pagina 8, daar staan pics en er staat pro op de doos. In performance scheelt het wel wat, maar een ge-oc-de 9700 zal net zo snel kunnen lopen als een 9700 pro die niet ge-oc-ed is...
edit:
Nog maar een paar uur werken en dan total carnage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:04:

[...]

Ik heb precies het zelfde gevraagd in een mail daar deze winkel, dus laat even weten als je bericht krijgt van wat het nu precies is. Ik wil alleen de PRO helemaal voor zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
graag hier verder gaan: -= Radeon Topic - Deel 55 =- we zitten al dik over de 255 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^^^^
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.