Hmmmmmmmmmmm geen BF is geen Radeon voor mij.
Hopen dat die drivers ASAP gefixed worden, iemand die Hercules al op voorraad gezien?
Hopen dat die drivers ASAP gefixed worden, iemand die Hercules al op voorraad gezien?
Okay, dus even voor de duidelijkheid. De Powercolor Radeon9700 is eigenlijk gewoon de BBA. Dus kan ik daar uit concluderen dat de Powercolor niet de mooie zilveren heatsinks en cooler heeft, maar de gewone zwarte?edward2 schreef op 04 september 2002 @ 15:35:
[...]
Die ligt nu op mijn bureau voor m'n neus, kwa uiterlijk ziet hij er exact hetzelfde uit.
Vanavond maar es kijken
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Hercules levert pas half september aan retailers, dus nee...Gman schreef op 04 september 2002 @ 16:15:
Hmmmmmmmmmmm geen BF is geen Radeon voor mij.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
gefeli! echt tof die scoresedward2 schreef op 04 september 2002 @ 18:10:
Kaart rockt de pan uit, wat een snelheid 14743 op defaultsnelheid 325/620 ( ja de Club3d loopt dus gewoon op 325/620
http://service.madonion.com/compare?2k1=4389315
Wat in 3dMark2001 opvalt is dat de car chase in high qual. nog ingehouden wordt door de drivers (6159) maar village en nature is echt onaards snel, 2d is superb
Nou maar eens de games..
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Ye, gimme more!edward2 schreef op 04 september 2002 @ 18:10:
Kaart rockt de pan uit, wat een snelheid 14743 op defaultsnelheid 325/620 ( ja de Club3d loopt dus gewoon op 325/620
Wat in 3dMark2001 opvalt is dat de car chase in high qual. nog ingehouden wordt door de drivers (6159) maar village en nature is echt onaards snel, 2d is superb
Nou maar eens de games..
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
UT2003 heb ik eraf gegooid, maar komt er wel weer op het zij 9.27 of de final demo, de build 927CD heeft klem gezeten in m'n CD-rom en is nou onderzetterVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:18:
[...]
Ye, gimme more!![]()
Wil je UnrealTournament voor me testen... als je dat hebt
en de 2003 versie ook... ohnee daar is nog geen demo van
Niet op voorraad.
Daar zit natuurlijk ook wat in, maar er zijn ook genoeg mensen hier die'm nog niet besteld hebben. Voor zover ik weet komt komend weekend de kaart binnen bij RO@S, Hunters, Yorcom (nouja, volgende week), dus maakt het zowiezo niet uit even te wachten met bestellenraptorix schreef op 04 september 2002 @ 16:08:
[...]
No offence maar laat hem dan concreet wat noemen, voorlopig krijgt hunters ze vrijdag binnen, en dat zijn dus de BB Ati kaarten, mensen die hem al eerder hadden bestelt krijgen hem voor een uitstekende prijs.
Verwijderd
Holy shit, bijna 100 fps in Nature. Dat is zeker niet slechtedward2 schreef op 04 september 2002 @ 18:10:
Nou maar eens de games..
Assume there are no rules and it's one big free for all
Kijk even op het forum van www.rage3d.com ; het sterft daar letterlijk van de game pics.Alpha-sphere schreef op 04 september 2002 @ 19:32:
Heeft iemand al game pics met dit kaartje?
Verwijderd
Verwijderd
beide draaien perfect.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:18:
[...]
Ye, gimme more!![]()
Wil je UnrealTournament voor me testen... als je dat hebt
en de 2003 versie ook... ohnee daar is nog geen demo van
Verwijderd
Ik bedoel in-game pics. Laat es zien wat voor mooie plaatjes de Radeon 9700 kan produceren.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 22:24:
Devil N:
Wat voor plaatjes? foto's van een Radeon 9700 kun je gewoon zien op de ATI website.
Van mijn kaart kan ik je niet geven daar ik geen digi camera hem.
Algemeen:
Hier is een link naar de results:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4373216
Verwijderd
Ik ga met mijn GeForce4 Ti4400 met Detonator 40 driver over de 100 fps heen (!!)Devil N schreef op 04 september 2002 @ 19:26:
[...]
Holy shit, bijna 100 fps in Nature. Dat is zeker niet slecht
Verwijderd
Verwijderd
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Verwijderd
antwoordVerwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:56:
Ik sta voor de keuze om binnenkort een van de twee onderstaande kaartjes aan te schaffen, aangezien hier alle experts zitten over ATI radeon kaarten post ik het maar hier. Ik weet zelf bagger weinig van ati kaartjes en ben dus al even bezig met alle topics over de ATI radeons aan het doorspitten, maar het schiet niet echt op. Het gaat om deze twee kaarten:
i) Hercules ATI Radeon 8500LE 64mb tv-out/dvi/oem 123 euro en de
ii) Gigabyte ATI Radeon 9000Pro 64mb tv-out/dvi/retail 119 euro
welke is een betere keus...
Ik ben op zoek naar de verschillen van beide kaarten, de radeon 9000pro is toch een afgeslankte versie van de radeon 8500 maar dat is de radeon 8500LE toch ook weer?
Het gaat er vooral om dat ik ermee kan dual monitoren, een CRT en een LCD scherm, tv-out, goede 2D kwaliteit en een beetje normaal kan gamen op 17" CRT.
Het hoeft niet super high-end te zijn daar is mijn buget ook niet naar.
Verwijderd
zelf haal ik 8800 puntenmjdejong schreef op 05 september 2002 @ 02:03:
Heb vandaag mijn Radeon 8500 pro (Club3D) kaart in mijn pc gestopt en hij draait lekker.
Maar met 3Dmark2001SE loopt ie toch regelmatig vast. En als het wel tot het einde haal is de score tussen de 7200 en de 7600 punten. Kaart is niet ge-oc-ed!!
AMD XP 1700@ 1510 mhz, 640 sdram (138-34-138)
Driver 6.13.10.6143
Heb net ff UT gespeeld en die draait goed gem. 85 frames op 1280x768 32bit
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Cool... kreeg je er een gratis Lion bij?FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:48:
Mijn BB R9700 Pro is binnen, hier alvast wat pics van de kaart:
[afbeelding]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ja klopt,
problemen met agp 8x? hoezo dan, die kaart is toch daarvoor gemaakt?FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:54:
[...]
Ja klopt,
Ik wacht nu nog op mijn nieuwe CPU en mobo (P42.53, ASUS p4S8X) en dan kan ik aan de gang. Ben benieuwd of de R9700 nou echt een probleem heeft met AGP8, zo iets las ik op rage3d.
Verwijderd
Q11: What TV standards are supported by ATI RADEON™ 9700 PRO graphics boards?
A11: The initial RADEON™ 9700 PRO boards are shipped with support for both PAL and NTSC standards. However, the default TV out setting is NTSC and the user will need to change the default settings to PAL in the Display Properties settings of Windows.
Nice, zijn dat composiet en s-vhs kabels in dat zakje? En de draad voor de power, zat die erbij en zit er een hd->floppy connector converter dinges bij?FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
in vergelijking met de GF4 is het een stuk kleiner iig, hij is 17cm om precies te zijn.Sneezydevil schreef op 05 september 2002 @ 11:35:
FMS wil jij messchien voor mij meten hoe lang de pcb van je radeon is?
Dank je. Dan heb ik precies 1 cm over, was al heel even bang dat hij niet ging passen zo'n gf4 had er bij mij dus nooit ingepast.FMS schreef op 05 september 2002 @ 12:40:
[...]
in vergelijking met de GF4 is het een stuk kleiner iig, hij is 17cm om precies te zijn.
..............
ik ga nu een paar games benchen, ut2k3, mafia, Q3a, UrT enz... en daarna formatteren.
Verwijderd
Dat is nou een mooie 256bit BGA geheugen shipjejohnnyv.nl schreef op 05 september 2002 @ 13:21:
En wat is die samsung chip eigenlijk? Filters, tv-out ofzo?
Breek je nek voorzichtig
klopt. de LE versie (van de 8500) is ongeveer 3-5 fps trager dan een gewone 8500. Ik heb mijn 8500le (250/250) gebenched op 6400 punten en op 275/275 haalde ik 6600 punten. scheeld dus praktisch niets.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:25:
De LE uitvoering is naar wat ik heb kunnen vinden alleen iets langzamer.
Verwijderd
Dat de Hercules maar 1 ramdac heeft wist ik niet, ik ging ervanuit dat dat wel was want op de site van Hercules-Europe stond dat ie gewoon hydravision had.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:25:
[ . . . . ]
Ik ben ook op zoek naar 8500 kaart. Voor 2D moet je zo wie zo bij Ati zijn, voor 2 beeldschermen zeker NIET bij Hercules, die heeft als enige 1 Ramdac.
...
Powercolor 9000pro kost nu E99 bij http://www.funcomputer.de een goed alternatief, afhankelijk van je eisen, is idd uitgeklede versie. Maar de verschillen zijn klein.
De LE uitvoering is naar wat ik heb kunnen vinden alleen iets langzamer.
Vond ik dus ook, duurde mij te lang, als ik binnen 48 uur niks hoor, en de telefoon alleen antwoordapparaat geeft houdt het voor mij op, hem daarom vanmiddag opgehaaltHaay schreef op 05 september 2002 @ 16:47:
Ik vind het trouwens wel verdacht stil bij Hunters PC. Heb hem gisteren ge-emailed met de vraag wanneer hij de Radeon 9700 Pro binnenkrijgt, maar heb tot dusverre taal nog teken van hem gehoord. En op de website staat nog steeds dat valse gerucht dat de PowerColor kaarten een defect zouden hebben!
Hij zou ze vrijdag 6 september binnen krijgen, maar als ik morgen nog niks van hem hoor zeg ik de bestelling af en koop hem wel ergens anders!
Nou ja, m'n haast om die Radeon 9700 in mijn PC te stoppen is toch al wat getemperd sinds ik weet dat BF1942 met de huidige drivers niet speelbaar is, en ik komend weekend een kleine LAN party bij mij thuis heb waar we waarschijnlijk VEEL BF1942 (MP demo) gaan spelen!
w00t
Verwijderd
Hee kom jij nou ook naar Netgamez 2002? Dacht het wel he?raptorix schreef op 05 september 2002 @ 14:47:
Heb hem ookNet opgehaald bij Completer.nl
Gasten hadden behoorlijk wat op voorraad, dus als je snel bent
Verwijderd
Kent er iemand van jullie dat merk "Connect"?Beste Patriek,
De ATI Radeon 9700 Pro van Point Of View is maandag weer leverbaar ( ze gingen vandaag als zoete broodjes de deur uit), deze kaart komt op € 535,-
De ATI Radeon 9700 Pro van Connect is later die week leverbaar (niet gegarandeerd) deze gaat € 495,- kosten.
Prijzen zijn incl. BTW excl. verzendkosten.
Alle kaarten van club3d en powercolor zijn BBA omdat ATI de gpu's niet op tijd had verzonden. Ik neem aan dat dat voor connect (ken het merk niet) ook het geval zal zijn. Ik krijg morgen een club3d binnen, 455 euro bij digiworldbv.nl, en ze hebben ze op voorraad. Das zeker een bba (zie foto's pagina 8 en high res pics van mij morgen)...Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:01:
Ik ben al een tijdje aan het emailen geweest met AAArde Computers en kreeg vandaag deze email...
[...]
Kent er iemand van jullie dat merk "Connect"?
En is dit ook een BBA?
Want de Point of View`s zijn dat wel he
* pagani vind het maar duur
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Verwijderd
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
Ik zit teFMS schreef op 05 september 2002 @ 12:40:
[...]
in vergelijking met de GF4 is het een stuk kleiner iig, hij is 17cm om precies te zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
alle kabels zitten erbij, ook de conrector voor een tweede monitor.
ik ga nu een paar games benchen, ut2k3, mafia, Q3a, UrT enz... en daarna formatteren.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
w00t
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Die tabbladen zijn van het Control Panel, moet je even apart d.l. en installerenVerwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:39:
Ik heb net dus mijn exemplaarte van Club3D ingebouwd maar wat een gekloot zeg met die driver, ik krijg er geen 1 zo geïnstalleerd dat ik ook daadwerkelijk die tabbladen met allerlei opties krijg, ik heb volgens de Rage3D site alles weggegooit en geuninstalled en zelfs mijn registry leeg gekieperd totdat er ECHT nergens meer iets van ati te bekennen was....
Daarna dus weer gereboot en toen de setup van ati weer eens gedraait en na het rebooten WEER geen tabbladen bij de Advanced Properties
Kent iemand dit probleem? En wat is de truc om het wel werkend te krijgen? (zonder Format C:)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, alleen de drivers (verschillen per OS)Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:44:
huh? Hmm, dus die 5,5 mb zijn ALLEEN de drivers? en verder niks?
Raar, ja ik weet nog nie veel van die ati spullen af, ik 'kom' van Nvidia, brrrr
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kloksnelheid. De Pro draait op 325/310, terwijl de non-Pro op lagere snelheden kan draaien, bijvoorbeeld 300/300.
Dat is veels te laag. Je moet minstens anderhalf keer zoveel kunnen halen. Check je settings of FSAA en/of Anisotropic Filtering niet aanstaan. En check verder al je drivers goed.raptorix schreef op 06 september 2002 @ 01:34:
Net even een 3dmark testje gedaan, ding zegt 7351 punten, ik had eigenlijk wel iets meer verwacht voor een r9700, ik heb p4 1,6 .
Weet iemand of dit normaal is of kan het hoger?
Verwijderd
Verwijderd
Want ik wil wel zo`n PRO.... hoeveel verscheeld dat eigenlijk in performance?Is dit een Radeon9700 PRO (let op de PRO) met een core @325Mhz met 256-bit memory interface met DDR geheugen @620Mhz? Dat wil ik wel even zeker weten =]
Verwijderd
Dan waren het inderdaat beta drivers daar zitten ze heel vaak niet bij.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:47:
[...]
Inderdaad, alleen de drivers (verschillen per OS)
Het Control Panel is voor alle OS'sen (Windows dan).
Staat gewoon op de Ati-site.
Welkom
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
FF een vraagje.FMS schreef op 05 september 2002 @ 10:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat wel in de FAQ van ATI dat de 9700 geen pci kaartje ernaast ondersteund...DDX schreef op 05 september 2002 @ 23:13:
heeft iemand enig idee waar ik deze kaart kan bestellen ?
(mag ook usa online shop zijn o.i.d.)
http://www.cptech.com.tw/...ct_inside.asp?prd_id=RV2P (= Ati 7500 PCI)
oja voordat je gaat vragen, waarom geen agp ?
is voor naast m'n ati9700 (die dinsdag vanuit usa is verstuurd)
maar ik wil graag 2 beeldschermen op 1600*1200 dvi
en helaas zijn er geen ati kaarten met dual dvi
Zie pagina 8, daar staan pics en er staat pro op de doos. In performance scheelt het wel wat, maar een ge-oc-de 9700 zal net zo snel kunnen lopen als een 9700 pro die niet ge-oc-ed is...Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:04:
Dan is die Club 3D / ATI Radeon 9700 Retail 128MB TV Out die ze bij digiworldbv.nl hebben voor € 414,99 dus misschien/waarschijnlijk een non-pro?
Nouja, gelukkig heb ik bij me bestelling gezegd..
[...]
Want ik wil wel zo`n PRO.... hoeveel verscheeld dat eigenlijk in performance?
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde gevraagd in een mail daar deze winkel, dus laat even weten als je bericht krijgt van wat het nu precies is. Ik wil alleen de PRO helemaal voor zoveel geld.Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 02:04:
Dan is die Club 3D / ATI Radeon 9700 Retail 128MB TV Out die ze bij digiworldbv.nl hebben voor € 414,99 dus misschien/waarschijnlijk een non-pro?
Nouja, gelukkig heb ik bij me bestelling gezegd..
[...]
Want ik wil wel zo`n PRO.... hoeveel verscheeld dat eigenlijk in performance?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq