[WIN] simpele proxy met bandwidth capping/limiter?

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
In dit draadje in IT kreeg ik helaas niet echt veel respons, hier misschien wel :)

Probleem
Je wilt weten hoe modemers met een 33k6 of 56k modempje je website ervaren. Alleen heb je "maar" een 100Mbps netwerkje tussen je server en je werkbak, dus dat is niet te vergelijken

Oplossing - theorie
De bandbreedte van de link naar de webserver dusdanig indammen dat het lijkt alsof je met een modem werkt.

Oplossing - praktijk
Een simpele proxyserver (SOCKS danwel HTTP) met bandwidth capping/speed limiter/bandwidth throttling/oid. Oh ohhh, een nieuw probleem! Ik kan zoiets niet vinden! :'(

Gevraagd
Kent iemand een simpele, free(ware) proxy server die op een goede manier aan speed limiting doet? Dus niet 30KB burst, daarna 10 minuten niets, en dan wer 30KB burst.
Een andere eis is dat het het geen invloed mag hebben op de performance van de rest van de netwerk-zut. En het moet makkelijk aan/uit te zetten zijn.

Een andere oplossing voor het probleem is uiteraard ook welkom :)

[extra info]
Zowel server als workstation draaien Windows2000, dus aan linux-info heb ik nie zoveel.. En ja, Win2k server kent QoS maar dat is niet echt makkelijk inzetbaar in dit geval, bovendien is een client-side oplossing me veel liever, dan kun je nl een willekeurige server testen.
[/extra info]

[ Voor 0% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-08-2002 14:10 . Reden: extra info ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Windows 2000 Pro kent de QoS pakketplanner. Dus op je server hoef je het *misschien* niet te installeren, maar dat weet onze sysadmin niet zeker.

Een andere optie is natuurlijk met diskettes heen en weer lopen, maar dan wordt je latency weer zo hoog :+

日本!🎌

• Fuzzillogic
Naja, zal nog eens naar dat QoS kijken, maar tis niet echt mijn favoriet.
offtopic:
bovendien verziekte het de performance counters, waardoor de event-log werd volgespamd en Windows niet meer kon afsluiten!

En diskettes, kom op zeg, daar hebben we een USB stick voor :) Maar ook dat heeft dus een "burst" karakter, en voldoet dus niet aan de eisen :+

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Je zou kunnen proberen Httpunnel te gebruiken. ik heb begrepen dat de trial/demo versie een verbinding geeft van 1kb ofzo, dat zou dus betekenen dat je aardig kunt testen hoe snel het gaat als je een tunnel ofzet naar de webserver.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
via zo'n anonimyzer proxy gaat het ook een stuk trager

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10
Kijk ff op deze link http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=16 gemaakt door een GoT user

• Fuzzillogic
Ah! Kon me idd herinneren ooit eens zo'n freewareprog te hebben gezien, blijkt dat xCat-progje te zijn.

Mooi, het werk iig met IE. Helaas niet met Mozilla 1.1 for some reason, en Opera lijkt geen support te hebben voor SOCKS :'(

Moest trouwens wel een nog een component erbij zoeken en downloaden.

Veel dank!

• ou812
Graag gedaan natuurlijk. Maar de credits gaan eigenlijk
naar de maker van dit stukje software.

• Fuzzillogic
Grrr.

Ik heb mij site voorzien van progressive JPEG images, dat is fijner voor modemers want dan krijgen ze eerder de plaatjes te zien.
Dankzij dat xcat-progje viel het me op dat IE welliswaar progressive jpeg laat zien, maar dat het niet progressive wordt weergegeven. Dus gaat het hele nut ervan verloren. Wat een ***browser is het toch :(

Enfin, ook viel op dat de zaken die eigenlijk zo snel mogelijk getoond moeten worden pas als laatste weergegeven worden. Met breedband heb je daar geen last van, de hele pagina is ~60KB, maar met een modem is het wel jammer eigenlijk om de eerste 15 seconde ofzo naar een wit vlak te staren.

Al met al een tooltje dat eigenlijk door iedereen zie zich "webmaster" noemt gebruikt zou moeten worden :)

• ou812
Zo zie je maar weer dat het maken van website die voor iedereen goed toegankelijk is niet altijd makkelijk is. Zeker als het er kewl uit moet zien.
Pagina: 1