ASUS A7V vs. ABIT KT7 (raid?)

Pagina: 1
Acties:

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om volgende week een nieuw
systeem aan te schaffen, maar ik weet nog niet welk mobo aan te schaffen.....

Ik wil er een Duron 700@900 op hebben, die op natuurlijk wel stabiel moet lopen, en heb ik hierbij een xtra heavy cooler nodig of volstaat een standaard koelertje

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Asus A7V !!! Absoluut een superbord ! Snel, stabiel, makkelijk in te stellen. Goede, onboard, ATA100-interface.

Wat wil je nog meer ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen : Hebben wij toch ff een meningsverschil.;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tja.. ik kan d'r niks aan doen... heb nu 3 systemen met A7V in elkaar gezet, en nog niet één probleem tegengekomen.... nou ja, los van het feit dat een of andere goocheme verkoper een ISA-kaart had meegegeven... maar daar kan het bord niks aan doen natuurlijk.

Ding is iig rockstable, nog niet een vastloper gehad in nu een week of 5-6 tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik zou ook zeggen dat je de A7V beter kunt nemen. Ik had er wel veel moeite mee (IRQ conflicten etc.) Ik heb ook een Abit KT7 geprobeerd, maar die werkte niet goed met mijn PC133 geheugen (Mosel Vitelic van Mycom) en ik had ook USB problemen ermee.

Als je een beetje kunt wachten zou je beter de MSI K7T Pro2 kunnen kopen.

Verwijderd

Deze lijkt mij ook wel goed. Ik heb de SlotA versie al. En die is snel en stabiel.

De GigaByte 7IXE-4. Niet het OS board bij uit stek maar wel stabiel.

http://www.giga-byte.com/gigabyte-web/products/7ixe4.htm

Verwijderd

xaran, die heeft nog een amf 750 chipset, en die is al aardig aan het verouderen.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik had laatst allemaal problemen met ASUS met overclocken bios flashen enz.. Ik weet niet hoe die mobo is.. maar ik heb geen goeie ervaringen met ASUS :(:(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Tinus.. heb jij niet pas een topic geopend dat je je mobo verkeerd geflashed had (verkeerde bios geprobeerd te flashen). Dan vind ik niet dat je kan zeggen dat asus alleen maar problemen opleverd, want als je het zelf verkeerd doe kan asus er niks aan doen.

Enne ik zou trouwens voor de Abit gaan.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 00:18 schreef tinus1983 het volgende:
Ik had laatst allemaal problemen met ASUS met overclocken bios flashen enz.. Ik weet niet hoe die mobo is.. maar ik heb geen goeie ervaringen met ASUS :(:([/quote]Baseer je dit op meerdere ervaringen met Asus? Anders is dit wel erg triest, want dit beteknt niet dat een ander bord ook zo brak is.

En zoals hierboven al gezegd is, als je geen verstand van zaken heb, toch maar niet zomaar met dat bord lopen kloten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ervaring met zowel Asus als Abit, en mijn eigen Asus bevalt zeer goed en heb ik weinig tot geen probs mee gehad, abit zeer veer geklungel. En natuurlijk die promise controller waarvan je ook een raid kan maken...

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Maakt niet veel uit welke je neemt, zijn allebei goed. Als je Raid wil gaan gebruiken kies je de KT7raid. Hoef je niets te modifiwijzigen. Volgens mij is de Abit momenteel ook goedkoper, ook een goede reden.

Zelf heb ik de A7V en daar ben ik dik tevreden mee.

===================================
Als het niet lukt, pak dan de hamer

Leuke lamp, overigens !!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
het zelfde hier. een A7V 1.03rev +duron650@927
geen enkel probleem nog nooit vast gelopen

Verwijderd

Ach de ene zweert bij abit en de andere bij asus, maar ik denk dat je met beide borden niet de fout in zult gaan.

• sharkzor
  • Laatst online: 04-09 08:23
je moet geluk hebben, bij mij draaide die asus a7v voor geen meter. crashte als een gek. de abit kt7 loopt nu als een zonnetje.

Verwijderd

Neem zeker de A7V die is echt Heel relaxt.... ik hep hem niet en ik heb hier geen ervaringen mee... :)) maar de re-views zeggen genoeg :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik zou ook de ASUS nemen.....euhm....ik heb hem al :))

Keb hem omgebouwd naar RAID..En hij is SNEL!!met sisift bench. bijna 50 mb/s :)))

Nooit problemen mee....nooit vastlopers ( alleen als ik iets te ver overclock.:).)

https://wren.co/join/Devian

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 16:41
Iedereen heeft het steeds over de Duron, waarom geen Thunderbird? Ik zou zelf liever iets meer uitgeven voor een snellere processor...

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 09:37 schreef skinhead het volgende:

Keb hem omgebouwd naar RAID..En hij is SNEL!!met sisift bench. bijna 50 mb/s :)))[/quote]knap ik haal 54MB/S zonder raid ;)

• FatalError
  • Laatst online: 09:23
Jezus, wat heb jij voor schijf?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Humz...hoeveel revisie nummers zijn er inmiddels??

Me is de ongelukkige eigenaar van een rev. 1.01.:(

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Ik heb rev. 1.01 en alleen nog maar problemen gehad.

Vastlopers voornamelijk tijdens het internetten.

Bord vervangen voor een MSI k7t Pro en alle problemen opgelost.

Ik wacht lekker af tot de MSI k7t pro 2 er is en dan ga ik die lekker halen.

Verwijderd

Ja...ik gaat ook een ander halen..weet alleen niet welke..

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hebben we het hier over een ASUS A7V of een ABIT KT7? (met die rev. nummers?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 20:13 schreef crazyhorse het volgende:
Ik heb rev. 1.01 en alleen nog maar problemen gehad.

Vastlopers voornamelijk tijdens het internetten.

Bord vervangen voor een MSI k7t Pro en alle problemen opgelost.

Ik wacht lekker af tot de MSI k7t pro 2 er is en dan ga ik die lekker halen.[/quote]Damn sommige mensen zijn ook nooit tevreden :?, Hebben jullie teveel geld ofzo, dat je iedere keer een nieuwe moederbord kan betalen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 23:06
abit = goed
asus = goed

't is maar net wat je wilt..

WEBN & chill (@IBKR)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mijn ervaring met de A7V: Rev 1.01 met BIOS versie 1.003 werkt prima. Alle BIOS versies 1.004 (c,d) versies werken bij mij niet erg stabiel. Ook kon ik PCI-slot 1 niet aan de praat krijgen bij 5 PCI-kaarten tegelijk m.a.g. dat ik een extern ISDN-modem moest kopen.
Nu mag je zelf concluderen of 'ie goed is of niet.

Volvo V70 D5 my2011

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12
Dat bios verkeerd flashen kwam omdat ik effe niet goed keek naar 1 lettertje :(
maar ik heb hem weer aan de praat gekregen :)
Maar als je bij andere mobo's verkeerd gaat flashen lukt dat niet :) dan geeft hij een foutmelding en bij ASUS niet. :(

Verwijderd

Ik heb een Soltek SL75KV+, duron 700@950 op 1,6V met coolermaster idle op 40gr, stressed op 47gr...met 1,85V moet de gigaherz wel te halen zijn(volgt nog). Moederbordje kost inkoop bij NCS F265,- Verder is het superstabiel en gaat het renderen van video als een speer!

Leuke prijs/kwaliteit verhouding!!!!
Pagina: 1