final battle Asus A7V vs Abit KT7 Raid

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ok ik heb de knoop doorgehakt ik ga een Athlon 800 kopen maar welk mobo Asus A7V of Abit KT7Raid
verder 128 mb geheugen en een tnt2 kaartje (Quake boeit me niet zo TS veel meer enzo.)
wat zouden jullie doen

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik zou Aopen doen!!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

KT7:
pro: bios tweaking, uitgebreide bios, goedkoper als a7v

con: schijn een hooger uitvalpercentage te hebben.; iets onnaukeuriger voltage regeling.

A7V:
pro: schijnt dus minder snel kapot te gaan.
con: je moet dus die kast de hele tijd open maken als je je multiplier wilt verstellen.
duurder.

KT7 lijkt me fijner maar dat ligt er maar net aan wat je feiner vindt. lees eens een paar reviews om te bepalen wat je wilt

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47
Tinus houd je bek.

Kan je niet vertellen waar je voor moet gaan want ik heb alleen maar de A7V.. Mijn ervaringen zijn daar errug goed mee. Heb nu mijn Thunderbird op 950 lopen.
Zie specs below.
Ik kan je niet veel vertellen over de KT7 omdat ik hem zelf niet heb. Hoor veel problemen erover maar ook veel goeie dingen, zelfde geld trouwens voor de A7V.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:23
Kan je alleen vertellen dat ik tevreden ben met mijn KT7 RAID, lekker stabiel ook. 1 minpuntje ontdekt, dimm bank 3 wordt geblokt door de AGP kaart, dus eerst videokaart eruit, dan dimm...:( voor de rest heerlijk ding. Maar de A7V ken ik niet, misschien is tie beter, misschien niet.

Flickr | Lego collectie

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ok het zijn dus allebie gode borden. Ik ga dan maar voor Abit (heb ik al goede eravringen mee. Ik had het eerste jumperloze bord van Abit voor mijn p200 (ja een gewone pentium en hij werkt ook nog steeds

Verwijderd

NIET VOOR DE ASUS GAAN!

Verwijderd

in iedergeval die AOpen niet want daar is niets mee te beginnen wil je echt gaan tweaken dan de a7v met wat veranderingingen doormiddel van weerstanden aanbrengen heb je zo een hoger berijk qua voltage en je kan heb ook ata 100 raid maken met een weerstand van zo'n 25 cent je moet wel de jumpers vaak veranderen maar als je eenmaal de juiste hebt maakt het toch niet veel uit

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 22:57 schreef Xaran het volgende:
NIET VOOR DE ASUS GAAN![/quote]Onderbouw Zo'n statement dan ook!!!!!!!!!!!!

Asus, doet het erg goed, en daarom zit er een Asus moederbordje in mijn systeempje :9 die ik maandag ontvang :)

De Asus is wat Stabieler dan de Abit, maar zoals al gezegd, overklokken gaat makkelijker bij de ABIT (bios tweaking).

Je moet deze 2 dingen maar tegenelkaar afwegen en dan een beslissing nemen. Ik zelf ging voor betere stabiliteit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Over stabiliteit wil ik nog ff dit zeggen. Op mn werk is de verhouding van het aantal mainboardjes die retour komen toch zwaaaaaaaaaaaar in het nadeel van Abit. Van MSI krijgen we vrijwel geen bordjes terug, ding is retestabiel.

• Daan
Ja inderdaad.
Ik hoor ook vaker verhalen over brakke bordjes van Abit terwijl ASUS superstabiel is. Hieronder kun je wel zien waar mijn proc nu op draait i.s.m. een Chrome Orb.. :9.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zat zelf dus eerst aan een KT7 te denken voornamelijk omdat ik nogaltijd een ISA ISDN kaartje gebruik.

Maar ik hoor inderdaad nogal wat uitval van die KT7 gevallen.

Dus misschien toch maar A7V.. hoewel ik daar ook goede en ook slechte verhalen overhoor.. (aargh).

Maar heeft die A7V ook niet hetzelfde voltage-probleem? Volgens een hardware review van de KT7-RAID (ik weet niet meer exact op welke site) kwam dit probleem voor op meerdere Socket-A mobos en was dus niet exclusief een "KT7 probleem".

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Als je van plan bent je com poorten te gaan gebruiken zou ik je adviseren om de asus te nemen. Na 4 kapotte planken van abit heb ik nu naar alle tevredenheid een asus gekocht. Het schijnt dat de KT7 Raid een probleem heeft met zijn com poorten.(die werken dus gewoon niet) serie is 281 T : 279X

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zitten die multiplier/voltage dipswitches op de A7V op een plek die handig te bereiken is als je tower openstaat?

Dus dat ik niet dat ding helemaal los moet halen, onder mijn tafel vandaan moet trekken om hem op z'n kant te leggen zodat ik 1 dipswitch kan overzetten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze zijn redelijk bereikbaar, ze zitten bij je ATA100-aansluitingen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Hmz,... ik zit met hetzelfd.e.. eerst ozu ik wel voor Asus A7V gaan.. maar nu weet ik het niet

moet nu de voglende afweging maken:

of Asus A7V waarvan bios is beter te flashen iets stabieler of Abit KT7 Raid waabij er makkelijker over te clocken is en die oo keen paar tientjes goedkoper is...

Ik denk dat ik toch voor de Abit KT7 Raid jah juist vanwege die laatste twee punten. het zijn beide prima borden en ik krijg wel garantie dus er kan weinig fout gaan denk ik

De prcessor wordt of een duron 600 of een duron 700 (hangt van het geld af da'k nog heb om van de 600 een 700 te kunne maken)... en die wil ik toch wel proberen om nog 200 over te kunnen klokken...

• Samplex
  • Laatst online: 04-09 11:38
Ik heb de die a7v nu een maand
draait nu wel oke

Maar zijn nog wel veel problemen mee

kijk maar op www.asusnetq.com.tw

voraal dat 4 van de 5 irq worden geshared is een GROOT nadeel
veel combinaties met pci kaarten werken nog niet 100%

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

hoezo? heeft dat ding minder IRQ channels ofzo beschikbaar? Waarom zou dat anders zijn dan met mijn BH6? ik vat die ff nie :)

Verwijderd

Onder bouwen....nou ja..ik zal een paar problemen op noemen.

- ZIPz niet kunnen lezen in 2K. De ene wel, stop ik de andere er in die niet.

- Mijn ISDN-kaart zorgde voor een hooooooop problemen. Ofwel een record uptime van 5 min. Ik heb nu een ander en het gaat beter. Over zeiken gesproken.

- Random crashes. Gewoon de ene keer wel de andere keer niet.

- Nieuw probleem. Ik krijg mijn fikker weer terug. En zet hem er in. Ik open deze computer en *CRASH*.

- De ATA100 is trager dan de UDMA66 met een Maxtor.

- Ik MOET hem van jumperless afhalen anders booten hij niet meer op. Ik heb ze nog niet terug gezet dus hij staat nog op handmatig.

- In het begin kreeg ik crashes dat hij naar het BIOS ging en had het over internale error.

- Hij is sloom en onstabiel zowel in Win98SE *FINAL* US, WinME *FINAL US of Win2K Pro.

Dit zowel met ofzonder de VIA 4-1 drivers.

Ik raad niemand de Asus. Gewoon omdat ik er hele slechte ervaringen mee heb. Ik dacht ook dat Asus een goed en stabiel product afleverde. Maar dit viel mij diep tegen.

Om nou ook iets goeds te zeggen er over. Dat USB hubje is wel makkelijk.

Nu even over het ontwerp.
- Hij heeft geen ISA en wel een AMR.

- Hij heeft maar 5 PCI sloten. En PCI 2 wordt gedeelt met de Promise en 4&5 worden gedeelt.

[UPDATE]
Humz...leuk zo'n ATA100...en nieuwe drivers....hey..zo'n BlueScreen is ook leuk...wat staat daarnou??...Protection error...tja...UDMA66 roeleert toch wel.
[/UPDATE]

[UPDATE_2]
LOL met de Asus...heb ik eindelijk mijn fikker weer. Was kapot. Ik stop hem er in. Gewoon als sec. master en daar achter als sec. slave mijn ZIP.
Boot mijn PC alleen in Safe Mode. Normale mode dan crashed hij.
Haal ik mijn ZIP er af. Dan doet hij het wel.
Maar ik kan niet zonder mijn ZIP. Dus ik doe het nog een keer. CDRW en ZIP er aan. In mijn BIOS disable in de sec. master.
Dus ik start mijn PC weer op. En bij de devices staat mijn fikker niet. Alleen HDD en ZIP. Windows start op. En jawel...mijn fikker zit er in. En ik kan hem gebruiken ook.

Het is geweldig.:) Hoe doen ze het.
/[UPDATE_2]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
persoonlijk zou ik een aopen mobo kopen. Zeer stabiel, goed overclockbaar, goeie drvers enzo.
asus vind ik niet zo super. Slechte drivers, bios progie is bagger enzo. De abit is wel leuk vanwege zijn raid. Alleen is een ander mobo met udma 100 kaart omgebouwd naar raid van promise wel veel beter.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12
JHEAD je hebt helemaal gelijk. :):)
Er zijn toch meer mensen die zo denken.. :):):):):)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hehe lol...
je werd net uitgescholden dat je je bek moest houden. Vind ik niet zo vriendelijk van die meneer :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 14:30

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 00:29 schreef jhead22 het volgende:
hehe lol...
je werd net uitgescholden dat je je bek moest houden. Vind ik niet zo vriendelijk van die meneer :)[/quote]Maar Tinus had dan wel erbij mogen zetten waarom een Aopen.

Audentia

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik hoor bijna niemand over die Aopen borden eigenlijk. Is dat wat?

• Daan
Uh sorry maar ik neem aan dat mensen hier komen voor advies over mamaplankjes die goed te oc'en zijn, is toch niet zo gek dat ik dat denk?
AOpen heeft op zich een aardig plankje dat best stabiel is maar om nou te zeggen dat hij goed voor het oc'en is? Nee... niet echt.

Tinus, hierbij mijn verontschuldigingen maar onderbouw in het vervolg wel je standpunten oke? Is wat makkelijker te begrijpen.. :).

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Naja, als niemand verteld hoe die Aopen te overclocken is, dan weten we nog niets natuurlijk.

Misschien issie wel heel stiekum goed te overclocken? Misschien ook iet..als niemand het zegt......weten we het niet he? :)

Pagina: 1