[@Home]DataTransfer

Pagina: 1
Acties:

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:25
Toen ik mijn @home kabelverbinding kreeg, zat de installateur er maar op te drammen dat ik niet teveel moest downloaden, omdat ik anders problemen ging krijgen..... Maar van verschillende mensen om mij heen hoor ik dat zij de GB's erdoorheen jagen bij @home en nooit problemen met ze hebben gehad, dus mijn vraag is, hoeveel GB transfer jij per dag/week/maand over je @home verbinding?

This post was created with 100% recycled electrons

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het hangt er wel een beetje vanaf, maar ik zit zelf zo tegen de 30 gig per maand gemiddeld.
Nog nooit klachten gehad trouwens

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ligt eraan....

Meestal tussen de 1 en 3 gig per week.

Met uitschieters uiteraard... heb vandaag 1 gig gedownd.

Edit: soms heb ik iets gedownt en dan moet ik de hele serie/seizoen van iets hebben en dan loopt het op... maar dat zijn dus maar perioden ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik denk dat wij al een aardige tijd ( > 6 maanden) boven de 4GB per week zitten. Nog nooit iets van gehoord.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
normaal gesproken dat @home niet zo lastig over data verkeer, bovendien word je van te voren gewaarschuwd als je teveel verkeer trekt

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Marv
zoals in vele andere topics te lezen is krijg je alleen zeik met @home als je andere gebruikers benadeeld in het gebruik van internet.
Als jij zorgt dat je niet de hele dag 400 kb/s aan het downen bent zul je niet zo snel problemen krijgen... het beste is om grote downloads 's nachts te laten runnen.
De drukste periode is volgens @home 's avonds... dus vanaf plus minus 18:00 tot 22:30 / 23:00.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Marv schreef op 30 augustus 2002 @ 00:12:
zoals in vele andere topics te lezen is krijg je alleen zeik met @home als je andere gebruikers benadeeld in het gebruik van internet.
Als jij zorgt dat je niet de hele dag 400 kb/s aan het downen bent zul je niet zo snel problemen krijgen... het beste is om grote downloads 's nachts te laten runnen.
De drukste periode is volgens @home 's avonds... dus vanaf plus minus 18:00 tot 22:30 / 23:00.
Toen ik ook een keer een mailtje kreeg met de inhoud dat ik de teveel downloade, heb ik ze een lief mailtje terug gestuurt dat ik als ontwetend gebruiker helemaal niet weet wat veel is en hoe ik dat zou moeten monitoren en dat @home zelf maar duidelijkheid moest scheppen wat veel was met (actuele) statistieken O-)

en sindsdien nooit weer een mailtje gehad, 4 maand geleden ofzo :P

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben geconstateerd dat uw gebruik van de @Home Internet Service
een buitenproportionele belasting voor ons netwerk vormt. De hoeveelheid data die u tijdens de drukke avonduren in een kort tijdsbestek ophaalt
heeft negatieve consequenties voor de overige gebruikers van de @Home
Internet Service en is daarmee in strijd met de Aanvullende
Gebruiksvoorwaarden.
Onderaan deze mail is de desbetreffende bepaling uit de Aanvullende
Gebruiksvoorwaarden opgenomen.

Wij zullen u gedurende de komende periode automatisch gegenereerde email doen toekomen zodra u gedurende een 24-uurs periode wederom
buitenproportionele belasting op het netwerk veroorzaakt. Wij verzoeken
u dringend uw gebruik van de @Home Internet service aan te passen. Wij
willen benadrukken dat wij slechts het kwantitatieve gebruik (de
hoeveelheid getransporteerde data, niet de inhoud van die data) van het
netwerk meten.

Indien u uw gebruik niet aanpast ontvangt u van ons, wegens het
overtreden van de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden @Home Internet
Service, een eerste formele waarschuwing. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Online Help-pagina (zoekterm: bandbreedte).
:/

• Marv
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 00:16:
[...]

Toen ik ook een keer een mailtje kreeg met de inhoud dat ik de teveel downloade, heb ik ze een lief mailtje terug gestuurt dat ik als ontwetend gebruiker helemaal niet weet wat veel is en hoe ik dat zou moeten monitoren en dat @home zelf maar duidelijkheid moest scheppen wat veel was met (actuele) statistieken O-)

en sindsdien nooit weer een mailtje gehad, 4 maand geleden ofzo :P
Ze geven geen limieten omdat mensen dan precies daarop daaronder gaan zitten en dan nog steeds anderen hinderen... @home is niet kinderachtig maar wil het voor iedereen plezierig houden :)

• Marv
Cochrane schreef op 30 augustus 2002 @ 00:18:
[...]
"Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Online Help-pagina (zoekterm: bandbreedte)."

:/
Was toch wel nieuwsgierig wat daar te vinden was.... wat kom ik tegen:
Internet Relay Chat

Door middel van de @Home Internet-Sevice kan worden deelgenomen aan ‘chat-discussies’. Het is niet toegestaan om de Service te gebruiken voor het flooden van chat-sessies. De deelname aan meer dan twee chat-sessies per verbonden computer (of device) is niet toegestaan.
ROFL

En:
Virussen

Computervirussen kunnen gegevens van de harde schijf verwijderen of onmerkbare, maar ernstige veranderingen in de gegevens of de programmatuur aanbrengen. Dit levert enorme schade aan computers en computernetwerken op. De verspreider van een virus is strafbaar op grond van art. 350 a Sr.

Meesturen: Volledige headers en body van het bericht. Gelieve niet het virus zelf mee te sturen!

Actie slachtoffer: Slachtoffer dient aangifte te doen bij politie.
:P

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
:D |:(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet tegenwoordig ook op m'n datatransfers letten...

@Home heeft tegen mij gezegd dat ik zoveel mag downloaden als ik wil, maar dat dien ik dan wel tussen 00:00 en 17:00 te doen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
waarom gebruik je geen DUmeter weet je het lekker ook voor jezelf

no comment

Verwijderd

Download tot je je eerste waarschuwing krijgt.. dan begint het pas...! :P

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

lol :)

@home vind ik persoonlijk 1 van de meeste zeikproviders (owja, zeelandnet ook :))

Casema is 1 van de flexere provider >:) ik jaag er soms 50 a 60gb per maand naar binnen, ik scan op illegale IIS Servers ed... mailtje van Casema? nee hoor, nog nooit gehad/gezien

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:08
ik vindt @home wel relaxed. ik woon in een buurt met wat oudere mensen, dus weinig internet gebruikers (of zeer minimaal). ik jaag er dan elke maand wel een gig of 80/90 doorheen.

Verwijderd

Domino schreef op 30 augustus 2002 @ 13:50:
ik vindt @home wel relaxed. ik woon in een buurt met wat oudere mensen, dus weinig internet gebruikers (of zeer minimaal). ik jaag er dan elke maand wel een gig of 80/90 doorheen.
mijn server heeft de afgelopen maan 121.34 GB verwerkt.. ook enig intern verkeer..

Verwijderd

@home vind ik persoonlijk 1 van de meeste zeikproviders
En een van de snellere en een van de eenvoudigste.
Ze doen niet moeilijk over extra PC's, 5MB e-mails en apparatuur die je aansluit.
Ze zeggen gewoon, plain en simple: Doe wat je wil, zolang je anderen niet benadeelt leggen we je geen strobreed in de weg. Bovendien betaal je een fair abonnementsgeld.
Ik download ook aardig wat af en toe, alleen niet 's avonds en niet met de volle bandbreedte over langere tijd. Heb nog nooit e-mailtjes gehad en nooit klachten van de buren. Zit toch gauw op een paar gieg up- en down per week soms...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

AMDFreak schreef op 30 augustus 2002 @ 10:38:
@home vind ik persoonlijk 1 van de meeste zeikproviders (owja, zeelandnet ook :))

Het spijt me maar @home is echt relaxt imho. Ze leveren (hier iig ;)) een prima dienst en ik heb nog nooit gezeik gehad met ze om datatraffic, ze zeuren alleen als je verkeerde mensen scant (overigens scan jij niet op illegale IIS servers, jij scant op IIS servers die je voor illegale doeleinden wil gaan gebruiken, das anders ;)), het interesseerd ze niet hoeveel man je op 1 verbinding hebt hangen, netwerken mag, servers draaien mag (ok officieel niet maar het maakt ze echt NIKS uit). Het enige dat ze van hun abbonees vragen is dat ze het voor elkaar een beetje leuk houden, lijkt mij redelijk.

Overigens, ik stook regelmatig 50 Gb weg waarvan de laatste paar maanden een groeiend deel upload (uhm deze maand 20 Gb up), verkeer dat voor @home aanmerkelijk duurder is. Ik heb er nog nooit wat over gehoord ;).

Wat een zeikmonteur had jij dan overigens zeg ;). Mijn installateur liet even zien waar hij zijn muziek enzo vandaan haalde incl wat bookmarks.

• Maverick
  • Laatst online: 23:46
zeik monteurs? moet je de helpdesk eens hebben :P

die gaat doodleuk vertellen dat ik naar shutdowntheinternet.com moet gaan (zoiets was het iig) en dat dat heel leuk was, nou wat lach ik in een scheur :X ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Kijk anders hier voor meer discussie over die fair use policy

• Psychokiller
  • Niet online
Keb zelf een aantal (3 ofzo) maanden achter elkaar boven de 20 Gb gezeten, maar nog nooit iets te horen gekregen ofzo. Grote bestanden liet ik dan wel meestal 's nachts downloaden, dus niet echt in de piek uren :)
Majah laatste tijd is er weinig te downen, dus zit laatste 2 maanden ruim onder 10 gb ( met nog pc op netwerk)...

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
ik zat op 20-30GB per maand...en heb meerdere waarschuwingen gehad :(

vet naaien...als je in een rustige wijk woond, mag je zoveel downloaden als je wilt, in een drukke wijk letten ze superstreng op je dataverkeer :(

Verwijderd

wat en waar downloaden jullie al dat grote spul...

URL pleaze....

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

www.hierkanjeiso'senzodownloaden_enookdivx-en.com

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

www.watbenjedan.nl is een site met allemaal links

• chromeeh
  • Laatst online: 15:09

chromeeh

the Gnome

LOL Wijze bronnen leren ons dat het zogenaamde "veelvuldig gebruik" alleen gecontroleerd wordt tussen 17.00 & 20.00 :) Als je dan meer als 1 Gb binnenhaald dan gaan ze je bijhouden eerder niet :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

mooi dan begin ik NU!!!!
Pagina: 1