[@home] aantal gebruikers in buurt achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal wisselende downloadsnelheden bij @home. Ik zit in een appartementencomplex en heb het idee dat er een paar stoute usertjes tussen zitten.
Is op de een of andere manier te achterhalen hoeveel gebruikers er in de buurt zitten? Is daar software voor ofzo, ik noem maar iets geks.

(met een of andere manier bedoel ik geen buurtonderzoek :*)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

daar kom je niet achter, @home werkt met V-lans dus je kunt elkaar niet zien/horen/ruiken.

Toch een buurtonderzoekje i guess

Verwijderd

niXnut schreef op 29 augustus 2002 @ 10:59:
Ik heb de laatste tijd nogal wisselende downloadsnelheden bij @home. Ik zit in een appartementencomplex en heb het idee dat er een paar stoute usertjes tussen zitten.
Is op de een of andere manier te achterhalen hoeveel gebruikers er in de buurt zitten? Is daar software voor ofzo, ik noem maar iets geks.

@home bellen en zeggen dat je internet zeer traag is enzo en dat het in de nacht wel snel is :) of omgekeerd

dan gaan ze kijken als er niet een paar leechers bezig zijn

( /me leeched altijd snachts ( veroorzaak ik minder overlast ( en het gaat sneller ) ) )

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Als ik dat bij @home meldt, gaan ze dan op onderzoek uit?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

niXnut schreef op 29 augustus 2002 @ 11:56:
Als ik dat bij @home meldt, gaan ze dan op onderzoek uit?
als je even flink klaagt

zo als van k betaal er toch voor!? en dan wil ik wel waarneer ik zin heb internetten en niet dat het niet werkt..
get my point ?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

niXnut schreef op 29 augustus 2002 @ 10:59:

Vrtel me waar je woont misschien kan ik je wel vertellen hoeveel mensen er in je buurt inet hebben...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Als je bij mij in de buurt woont: Sorry.... 8)

Mijn vader had onlangs een blikseminslag, belde @Home en zij wisten te vertellen dat er 41 modems geknald waren. Wist hij ook meteen hoeveel er in zijn buurt ongeveer op inet zaten... :)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 19:11:
[...]

Als je bij mij in de buurt woont: Sorry.... 8)
Als je bij mij in de buurt woont zou ik opletten als ik jou was........ >:)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

Als je zelf niet al te veel leecht.. dan kan je wel gaan zeuren. maar als je zelf tot de leechers behoort zou ik het niet doen, want dan krijg ook jij zelf op je dak :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik ben willem-bever niet........

Verwijderd

ik ben willem-bever niet........
Rustig, ik leech ook niet zoveel...Meestal alleen 's nachts door de week.
Heeft niemand last van. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:51:
[...]

Rustig, ik leech ook niet zoveel...Meestal alleen 's nachts door de week.
Heeft niemand last van. :P
snachts leechen
netjes zijn en niet al te veel data verkeer produceren

offtopic:
leuk user icon :+

Verwijderd

deur aan deur vragen kan toch?? :)

Verwijderd

en als je het weet, wat heeft dat voor zin dan?
8)7

Verwijderd

deur aan deur vragen lijkt me niet handig, alleen al in mijn appartementencomplex zitten iets van honderd appartementen. En dan heb ik de rest van de straat nog niet gehad.

En pentium, ik schiet er verder niets mee op, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Maontje is het volgens mij aan het uitzoeken

Verwijderd

*klop klop*

Goeiedag, heeft u kabelinternet en loopt u grote illegale bestanden te downloaden?

:Z..... :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01

4POX

Everybody is wired

Copy vanaf http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=355
De fair use policy van @Home volgens Troubles@Home
15-07-2002; De visie van Troubles@Home op de fair use policy van @Home.

Wat is excessief bandbreedteverbruik? Enige tijd geleden wilde Troubles@Home (en vele @Home-gebruikers) hierop een antwoord hebben van @Home. Helaas, dit wilde @Home niet geven. "Het hangt van teveel factoren af, er is geen concreet getal te geven.", aldus de woordvoerder.
De miscommunicatie van @Home naar de media i.v.m. de rode en gele kaarten maakte het hele verhaal nog een stuk ingewikkelder.

Om toch enig inzicht te krijgen waar de grens van excessief ligt, heeft Troubles@Home zelf een klein onderzoek gestart. Een teamlid van Troubles@Home heeft doelbewust geprobeerd een waarschuwing van @Home te bemachtigen. En dit is gelukt. Na ruwweg 50 GB gedownload te hebben in 10 dagen, kreeg de betreffende persoon een e-mail met een informele waarschuwing. Na enig contact met de abuse-commissie en tijdens het laatste overleg (13 juni 2002) met @Home, heeft Troubles@Home haar interpretatie gegeven aan de term "fair use policy".

De procedure die @Home voert m.b.t. de gebruikers die volgens haar excessief bandbreedteverbruik generen, is bij deze uitleg van essentieel belang:

@Home houdt niet actief het bandbreedteverbruik van haar klanten bij. Indien er in een bepaalde buurt een klacht binnenkomt over de snelheid, gaat @Home metingen verrichten. De persoon c.q. personen die dan een aantal dagen bovenaan de lijst staan m.b.t. bandbreedteverbruik krijgen een informele waarschuwing.
Vervolgens wordt deze persoon in de gaten gehouden d.m.v. systeem (2 weken lang), dat een aantal keer per week in de piekuren (17:00 uur - 0:00 uur) in de gaten houdt of er niet teveel bandbreedte verbruikt wordt. Bij excessief bandbreedteverbruik worden automatisch gegenereerde berichten naar de betreffende persoon gestuurd, waarbij hij attent gemaakt wordt op zijn excessief gebruik van de bandbreedte.
Levert dit geen resultaat op, dan wordt door de persoon besproken door de abuse commissie van @Home. Hierna volgt een officiële waarschuwing d.m.v. een aangetekend schrijven.
Blijft het bandbreedteverbruik ongewijzigd, dan volgt een tijdelijke afsluiting. Dit wordt ook wel de gele kaart genoemd.
Helpt dit alles geenszins, dan volgt een rode kaart, een afsluiting van de verbinding.
Zoals uit bovenstaande blijkt, bepalen dus 2 factoren de 'fair use':

Klachten uit de buurt
Het al dan niet gebruik maken van de verbinding tijdens de piekuren.
Klanten van @Home die in een buurt wonen waar weinig @Home klanten zitten, danwel gebruikers die niet intensief gebruik maken van de @Home dienst, hebben dus minder snel kans op een informele waarschuwing. Er zal immers minder snel geklaagd worden. @Home legt hierbij duidelijk uit dat dit niks te maken heeft met de capaciteit. Waar het probleem dan wel precies ligt is ons niet helemaal duidelijk. Uit het laatste overleg blijkt immers dat @Home streeft naar een maximaal aantal, dat is aangesloten op 1 CMTS.
Gebruikers die veel bandbreedte verbruiken, zijn vrijwel altijd downloaders van grotere hoeveelheden informatie (denk aan: films, veel muziek, etc.). Bij fair use is het dus van belang, gezien de procedure van @Home, dat indien deze gebruikers toch veel willen downloaden, ze dit doen buiten de piekuren om. Het betreffende teamlid kon ongestoord downloaden buiten de piekuren om. Ging hij echter over de 1 GigaByte heen tijdens de piekuren, dan kreeg hij een automatisch gegenereerde e-mail. @Home vertelde in het laatste overleg dat dit niet een standaard is. In dit verhaal wordt het dus enkel illustratief verteld.

Zoals blijkt uit dit verhaal, is er geen concreet getal te noemen bij de woorden excessief bandbreedteverbruik. Een aantal factoren nog kort opgesomd:

@Home controleert pas na klachten uit de buurt.
Deze metingen worden een aantal keren per week slechts in de piekuren verricht.
Er gaan veel (informele) waarschuwingen vooraf aan een 'gele kaart'.
Mensen die toch een vergelijking willen ter illustratie: Het betreffende teamlid van Troubles@Home downloadde 50 GigaByte in 10 dagen. Vervolgens werd hij in de gaten gehouden en kon hij buiten de piekuren ongelimiteerd downloaden. In de piekuren kreeg hij bij meer dan 1 GigaByte bandbreedteverbruik een waarschuwing.
Kortom: Iedereen kan gerust zijn/haar gang gaan. Houdt bij een hoog bandbreedteverbruik rekening met het bovenstaande, dan blijft 'onbeperkt = onbeperkt' gelden bij @Home.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1