audio-out naar m'n geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 19:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb net een plugje gekocht om de tulp van m'n audio-out (van videocamera) om te zetten naar zo'n mini-jack, en als ik 'm in m'n geluidskaart prik hoor ik niks, behalve als ik 'm in m'n microphone-in steek. Alleen dan distort 'ie onwijs. Ik neem dus aan dat dat niet goed is ;)
Maar de andere ingang op m'n geluidskaart levert niks op.. er staat in m'n Play Control niks gemute.. is het nou de bedoeling dat ik zometeen record via microphone of doe ik iets fout?

Alvast onwijs bedankt =)

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Moet gewoon in de Line In kunnen en idd kijken of mute ook aan of uit staat.
Daarna kan je met bijv. SoundForge of WaveLab opnemen als het goed is ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de windows sound mixer de record input verzetten van mic input naarn line input.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Ga naar de mixer (speakertje rechtsonderin), ga dan naar opties -> properties, selecteer daar het rondje van 'recording' (staat nu op playback), vink daar even alles aan, in ieder geval 'line in' en druk op OK. Je komt nu weer terug in je mixer, echter dan de 'record mixer'. Hier kun je één apparaat selecteren, dat is nu waarschijnlijk de microfoon. Dus vink even 'line in' aan en zet het volume wat omhoog.
Door nog een keer te klikken op dat speakertje krijg je ook je 'playback mixer'. Hier kun je het geluid van de line in dempen indien dit lastig gaat worden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 19:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
ja maar 't rare is dat ik niks terughoor over de line-in.. dus daar heeft recording al niks mee te maken.. die playback hoor ik al niet over m'n boxen (wel als ik 't via microphone doe, maarja dat moet niet =D)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Wat voor geluidskaart is het? Op mijn moederbord bijv. zit een jumper waarmee ik kan switchen tussen tweede uitgang of line-in (alleen voor onboard sound). Is de kaart wel goed geïnstalleerd, staat er bij je system properties (device manager) nergens een uitroepteken? Meer info please :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Zie je in je Play Control (als je het speakertje dubbelklikt) wel line-in staan????
Anders moet je onder properties eventjes een vinkje zetten bij Line-In. Dan
kan je ook zien of die gemute staat of zo.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het iets anders is.....
Heb je het ook al eens met een ander apparaat (cd-speler of zo) of ander snoertje geprobeerd???????
Pagina: 1