Toon posts:

[WinXP] Unbootabable_master_volume?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dus deze foutmelding (blauw scherm tijdens opstarten)

ff wat geschiedenis ;

systeem was :

aopen ak33
amd athlon thunderbird 1200
512 mb sdram
maxtor 20 gig hd

werd nogal onstabiel
net nieuwe voeding ingezet, nieuwe proc (amd tbird 1,3/266)
en nieuwe prockoeler
zet hem aan, ten eerste geeft ie aan 1 ghz ipv 1,3 en ten tweede krijg je dus dat blauwe scherm, overigens nadat alles herkend is en windows xp gaat starten
dagt dat ik eindelijk van al dat onstabiele gedoe en fouten af was na nieuwe voeding + proc maar blijkbaar niet :(
geheugen is ok, getest met memtest86 en hd is ook gewoon goed, nieuwe hd erin eerst maakte nix uit dus

wat zou t in godsnaam kunnen zijn ? pc werkt nu al weken niet
is goeie pc, jaar oud altijd goed gewerkt dus :(

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12

tomvleeuwen

Whiee!

Heb je de BIOS al gereset? Soms werkt het dan veel beter als je iets aan je systeem veranderd (jumper op mainbord)
Of gewoon windows opnieuw installeren.

Online LED calculator

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57
mijn topic net zo vaag als de jouw

misschien daar wat aan, maar ook ik ben nog steeds bezig met een oplossing, mijn systeem word waarschijnlijk helemaal opnieuw gebouwd

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:16

VonAalscht

Raaaar

(jarig!)
Ik heb ook wel eens van die blauwe schermen met opstarten, ze komen echt op een random tijd (koude / warme start maakt niet uit). Soms wel 3 keer achter elkaar (met aan/uit zetten), ze verdwijnen daarna weer altijd..... Dus kijk of het vaker gebeurt, misschien herinstall WinXP ?

• smaij
ik heb eerst aan het geheugen getwijfeld nadat mijn hdd bij iemand anders goed werkte en het moederboord was al vervangen.. maar nu denk ik meer aan de processor of de voeding. misschien heb jij precies hetzelfde, en is de voeding niet goed voor je computeronderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
khbe nieuwe voeding + proc + prockoeler
dus maybe is t bij mij andersom dat ik nieuwe mobo moet :(
hoop t niet, net nieuwe proc erop gezet...

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik dus niet meer dat blauwe scherm maar je krijgt de winxp versie van scandisk (die ik overigens niet kan annuleren, maybe door me usb toetsenbord maar ik kom wel in bios dusseh, numlock gaat ook uit als die scandisk komt)
anyway hij gaat dus fouten controleren en vindt allemaal gare clusters, kruislinge koppelingen ensow en dan op een gegeven moment doet ie nix meer
als ik veilige modus probeer krijg je zwart beeld met ee - en doet ie na tijdje gebrom ook nix meer :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• smaij
tja dan denk ik toch dat je HDD een beetje kapoet is.. nouja het leven is hard :'(

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe hd erin, net teruggehad van maxtor na vorige hd crash op andere pc :( maar das een ander verhaal

maxtor 80 gig er net ingezet, windows xp installatie

tijdens scherm waar al die geweldige eigenschappen worden verteld gaat ie beginne met setup
39 min resterend

onherstelbare fout
fout in I/O apparaat

wat zou dit kunnen zijn ??

hd/voeding/proc zijn gloedjenieuw dus en ram gaf geen fouten met memtest
alle pci kaarten zijn er tijdelijk uit, zit alleen de agp videokaart in
khoop niet dat ik t mobo moet vervangen :(

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12

tomvleeuwen

Whiee!

Is je IDE kabel wel goed?

Online LED calculator

Verwijderd

Topicstarter
ja, sterker nog
vandaag heb ik nieuw mobo binnengekregen

dus alleen de kast, floppydrive en geheugen waren nog t zelfde

nog steeds blauwe schermen van windows wordt afgesloten blabla terwijl windows er niet eens op stond op die hd

nog ff geheugen omgewisseld met ddr uit deze bak die perfect werkt
(is wel 333 terwijl nieuwe mobo maar 266 ondersteunt maar dat haalt ie dan toch gwoon automatisch omlaag naar 266?)

anyway

dus

nieuw mobo
nieuwe proc + koeler
nieuw geheugen
nieuwe hd
nieuwe voeding
nieuwe kabels

compleet nieuwe pc dus op floppydrive na
alles niet 2ehands of gebruikt, spliks splinter nieuw
nog steeds kan ik win xp niet op die lege hd krijgen
fdisk /mbr gedaan, scandisk, alles nergens fouten

blauwe scherm nu ook niet meer maar tijdens winxp installatie zegt ie 'onjuiste functie'

lekker duidelijk weer allemaal :(

paar honderd euro aan nieuwe hardware (compleet nieuwe pc dus) uitgegeven en werkt t nog niet, en hijs niet eens voor mezelf

iemand nog een laatste idee want tijd raakt egt op :(
en geld ook...
Pagina: 1