[xp]unmounted boot device

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe pc, met de volgende specs:

MSI VIA kt333 ultra
XP2100+
512 DDR PC2400
GF4MX 64MB DDR
40 GIG Maxtor 7200 RPM
Iiyama 19 inch VM Pro 454
Live 5.1
netwerk sitecom realtek clone

nouja voorderest niet veel.. (DVD Toshiba)

Ik dus leuk en aardig winxp thuis installeren, en alles doet het ok... soms hangt ie een beetje raar, maar geen probleem, ik dacht dat het aan de drivers lag.... ik dus snachts drivers downloaden en nieuwe software. sochtends beeldscherm aan, pc hangt en restarten doet ie niet, want hij post niet eens meer.... :'(

vandaag terug gegaan en nieuwe mobo erop gezet en ja hoor alles just fine... tenminste, windows xp zou er opnieuw op moeten worden gezet want ik kreeg steeds zon melding van "unmounted boot device"

ik kom thuis en ga hem terugzetten en stop de cd erin en formateer c: in de installatie van winxp en zet xp er opnieuw op.. dan restart de comp en krijg ik weet zon blauw scherm.... hoge nood, shit hoe kan dit nou. ik maar alle bios settings langslopen en tja, van alles geprobeerd, ook de caching uitgezet enzow.

daarna maar op GOT gaan zoeken, en heb dus meerdere topics gelezen. fdisk /mbr werkte niet. met fdisk mijn HDD leeggooien van partities en opnieuw xp erover werkt niet... zo zit ik dus met een nieuwe niet werkende pc. is mijn HDD stuk gegaan doordat mijn moederboord stuk was? of is WinXP nogal hardware gevoelig ofzow of wat dan ook.. Wie heeft er een oplossing voor deze melding: "UNMOUNTED- BOOTDEVICE" _/-\o_

ik weet niet waar dit topic thuishoord. het is een windows xp topic, maar ook hardware.. als jullie mods denken dat hij ergens anders moet dan kan dat ook.

(shit vergeten topictitel aan te vullen) wie kan hem veranderen?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

wie kan hem veranderen?
* DR ;)

• smaij

• smaij
ik heb gisternacht scandisk laten uitvoeren een die vond geen errors op mijn hdd, ook kreeg ik win98 niet geinstalleerd. die gaf een zelfde soort melding na de 1ste restart van de installatie :(

• smaij
Dit is V@@G:

ik haal de voedingskabel eraf van de HDD en zet er een oude 3 gig HDD in met win95... deze start niet want geheugenprobleem (512 mb)

dus ik ga maar weer naar de nieuwe HDD toe, en zet de voedingskabel er weer op.. en wat doet het nu. nu start ie en gaat ie gewoon verder met de installatie.. HOE IS DIT MOGELIJK? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• smaij
ok... te snel :(
nu is hij bij de tweede keer restarten vastgelopen op hetzelfde probleem.. wie kan mij helpen.. please

Verwijderd

Het zelfde probleem heb ik ook gehad. Je moet ff de hele hdd leeg gooien. Die fout betekend dat de partities fout zijn. Je moet met partition magic partities maken en Win XP op een van de gemaakte partities installeren. De hdd leeg gooien moet je ook met Partition Magic doen of met KILLHDD of een oude fdisk.

• smaij
via oude FDISK al meerdere malen geprobeerd. heb de HDD nu bij een vriend getest, en win2000 erop en dan doet ie het ook niet. dus alleen win ME en NT zou ik nog kunnen testen.. maarja denk niet dat die het wel doen. ik snap er niks meer van

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 16:49

vegterb

[ZzZ]Vighter

Duidelijk op een rij:
- WINXP Geinstalleerd, mobo dood
- HD opnieuw erin - XP installeren - foutmelding
- Andere HD erin - Geheugenfout
- Win98SE erop, zelfde fout
- Complete format, geen succes.

Ik zou zeggen dat het aan de schijf ligt, maar die andere schijf werkte dus ook niet.
BIOS update al geprobeerd? Mischien fouten bij detecteren van schijven.
Ik neem aan dat je wel gewoon in DOS kunt komen?
Als je een OS geinstalleerd hebt. Kun je in Safe-Mode komen?
Volledige scandisk uitvoeren (ook op BAD-Sectors)
Maxtor heeft een HD-test programma op hun site te downloaden dacht ik.
Zoek eens naar een programma om je hele systeem vanuit DOS te scannen/onderzoeken.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Je moet met het progje KILLHDD (moet je ff via google zoeken) de harde schijf leeggooien. Die verwijderd alles. Meestal is het de MBR die moeilijk doet.

Maar met FDISK van dos 6.2 of ouder werkt het ook wel.

Ik kreeg zelf ook altijd de melding UNMOUNTED- BOOTDEVICE bij het booten. Zodra ik de melding had kon ik alles opnieuw installeren. Toen heb ik de HDD leeg gegooid. Maar dat hielp niet toen heb ik met een progje de MBR leeggegooid en sindsdien heb ik die melding nooit meer gehad. toen werkt het wel.

SCANDISK lost niet de partitie problemen op maar alleen problemen in een partitie. Dus gebruik Partition Magic om na het leeggooien partities te maken en te controleren.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
HD is goed en mobo doet het, en hd doet het ook niet bij iemand anders...
misschien andere IDE kabel?

• cowgirl
  • Laatst online: 20-08 12:45
Misschien een hele stomme opmerking, maar ben je niet vergeten om de partitie waar je windows opzet actief te maken?

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
cowgirl schreef op 28 augustus 2002 @ 10:24:
Misschien een hele stomme opmerking, maar ben je niet vergeten om de partitie waar je windows opzet actief te maken?
:*) :*) :*) :*)

Verwijderd

Bij een WinXP installatie doet WinXP dat automatisch

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
Vraagske: Heb je een RAID controller? En zit je HD daarop? Dan moet je tijdens je installatie van XP/NT/2000 op F6 duwen tijdens het eerste installatiescherm (Press F6 to specify any additional devices) later komt hij dan naar een diskette vragen met de drivers voor de Raid controller.

Verwijderd

ik heb dat bij een maat van mij ook eens gehad.
met behulp van gdisk van norton de partitie weggegooid.
winxp cd erin en nieuwe partitie aanmaken.

ik heb tot op heden geen reactie gehad, dus het probleem is niet meer voorgekomen. (nog niet)

• smaij
1. ik heb geen raid, dat is de duurdere versie
2. de partitie is actief
3. fdisk alles verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuwe partitioneren werkt niet
4. winxp geinstalleerd en hdd in ander systeem gestart (bij een vriend) werkte ook niet
5. win 2000 geinstallleerd via die pc werkte ook niet
6. de instelling (master/slave/cable select) veranderd werkt ook niet
7. andere kabel werkt ook niet
8. scandisk volledig (Dus met bad sectors test) goed doorlopen in beide pc's

vandeweek ga ik maar terug denk ik... lossen ze daar maar op. ik word er gek van, zoiets is me nog nooit overkomen

Verwijderd

Als je met Partition Magic een overzicht vraagt van je HDD. Wat geeft hij dan weer. 1 grote BAD of normale partities?

Als hij BAD aangeeft is toch je HDD partitionering niet goed.

Het is wel slim om met Partition Magic de HDD te laten controleren

• smaij
moet je wel PM hebben... heb ik nog niet maar ik krijg het binnenkort.. mijn versie was kapot.. cd was beschadigt doordat ik hem aan een verkeerde persoon heb uitgeleend

• smaij
UPDATE:

ben naar een vriend gegaan met HDD, als 2de schijf in een raid systeem gedaan en werkte niet, daarna op een normale IDE en Partition Magic erover gedaan.. alle partities verwijderd, en 1 grote 40 gig schrijf gemaakt. Daarna deze in windows xp installatie opgedeeld.. herpartitioneren en daarna windows installeren.
Dit ging goed.. dus ik blij, en fiets naar huis
Thuis doet hij het dus weer niet, en krijg weer dezelfde error. :(

Nou denk ik dus aan een fout in de rest van de pc.. wat zal het nu zijn.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
sorry dat ik het zeg, maar voor 99% zeker is het je HD maken dit soms me in PC bedrijf waar ik werk, anders als het DDR geheugen is is dat het.

Succes

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:34
Heb je "zo'n grote verwisselbare floppydrive"?
Sorry, ben de naam ff kwijt, je weet wel, die dingen waar 100 of 250 MB op gaan...

Ik ken iemand die dezelfde foutmelding kreeg en toen lag het daar aan...

edit:
Zipdrive, ja!
Evt. software daarvan verwijderd?
Wel opvallend (vind je niet) dat ik gokte dat je een zipdrive hebt (gehad)?

• smaij
zetje01 schreef op 28 augustus 2002 @ 23:20:
Heb je "zo'n grote verwisselbare floppydrive"?
Sorry, ben de naam ff kwijt, je weet wel, die dingen waar 100 of 250 MB op gaan...

Ik ken iemand die dezelfde foutmelding kreeg en toen lag het daar aan...
ik heb geen zip drive meer... cdtjes branden is tegenwoordig goedkoper :9

• smaij
peterzwet schreef op 28 augustus 2002 @ 23:19:
sorry dat ik het zeg, maar voor 99% zeker is het je HD maken dit soms me in PC bedrijf waar ik werk, anders als het DDR geheugen is is dat het.

Succes
dus eigenlijk moet ik gewoon terug met dat hele ding onder mijn arm.. gaat ik dat maar is doen, ik weet het ook niet meer.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Heb je de voeding als eens door gemeten? Kan ook nog de voeding zijn....
Ook wel eens meegemaakt.

• smaij
VERVOLG:

vandaag maar teruggegaan met me pc. (op de fiets nog wel)
nieuwe harddisk en nieuw geheugen hielp niet dus de pc word waarschijnlijk helemaal opnieuw gebouwd.. ik zal het wel zien wat er nu mee mis is geweest, hun konden het me ook niet vertellen. eerlijk gezegd ook de eerste keer dat ik zelf niet eens een besturingsysteem kon installeren :( daar gaat mijn carriere :P

maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp _/-\o_ en ik laat het nog weten als de pc het weer doet

• smaij
HET EIND in zicht...

mijn pc doet het weer. volgens Paradigit (waar ik hem gekocht heb) hebben ze er een nieuwe IDE kabel in gedaan, waardoor de rare errors verdwenen. Dit terwijl ik een oud kabeltje erin heb gedaan om te kijken of het daaraan lag. nouja, hij werkt in ieder geval weer en bedankt iedereen voor de reacties

Verwijderd

En... had niemand dit voor je kunnen bedenken? Ik kijk niet veel bij WOS. Maar volgens mij horen bepaalde "WOS problemen" niet in WOS thuis.... 't is vaak toch "domme" hardware.

• smaij
uhmm kijk naar mijn posts en zie dat ik het wel getest heb... maar met een oudere kabel. dus loopt de hdd dan langzamer..

maar inderdaad hoort het niet in WOS thuis... staat ook in mijn eerste post, en in dit geval was het niet duidelijk waar het in thuis hoorde
Pagina: 1