Toon posts:

Netwerk in dos??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een servertje, maar zijn harde schijf is gecrashed :(
Nu wil ik er een nieuwe indoen, maar ik krijg in geen mogelijkheid de oude eruit zonder heel dat apparaat te slopen :)
Dus dacht ik... de cd-rom speler eruit die ik toch niet meer gebruik na de installatie van Windows 2000 server.

Alleen hoe kan ik dit nu nog installeren znoder cd-rom speler??
Hiervoor wil ik dus de netwerkkaart in dos kunnen gebruiken en zo op een harde schijf terecht komen van 1 van mijn clients.

Er zit een 10Mbit 3Com kaart en een Realtek 8139 netwerkkaart ingebouwd in de server en op de clients een Realtek 8129 en 8139.

Maar hoe kan ik nu stap voor stap connectie krijgen met een client pc zijn cd-rom drive of NTFS schijf??

Thanx already.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Ik weet in ieder geval dat NTFS en DOS een 'no go' zijn.

Powered by KPN

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 09:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Packardhell schreef op 29 augustus 2002 @ 13:49:
Ik weet in ieder geval dat NTFS en DOS een 'no go' zijn.
Er zijn wel tooltjes waarmee je onder DOS NTFS kan benaderen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt lezen over het algemeen goed werkt, alleen schrijven niet echt fantastisch (maar dat maakt ik dit geval dus niet uit)

Ik heb alleen geen antwoord op de oorspronkelijke vraag

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

NTFS en Dos kan wel dat heet NTFS for DOS zoek maar op google, tooltje kost alleen geld. En een NTFS schijf benaderen over een netwerk is iig geen probleem, OSI ring a bell?

Geloof dat in de FAQ van NS zelfs nog staat beschreven of een link van hoe je een Bootdisk met netwerk ondersteuning maakt voor DOS

There is no art to find the minds construction in the face

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- NTFS for DOS
- http://www.bootdisk.com

Zou het niet veel handiger zijn als je de HD in een ander werkstation hangt en dan met tools aan de gang gaat ? (if ja .. dan hoort deze trouwens niet in NT :+ )

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 29 augustus 2002 @ 13:54:
- NTFS for DOS
- http://www.bootdisk.com

Zou het niet veel handiger zijn als je de HD in een ander werkstation hangt en dan met tools aan de gang gaat ? (if ja .. dan hoort deze trouwens niet in NT :+ )
Dat kan ook, maar dan is de lol eraf van het proberen om het via het netwerk te doen :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 13:56:
[...]

Dat kan ook, maar dan is de lol eraf van het proberen om het via het netwerk te doen :)
LOL!!

Dit soort mensen mag ik wel!!_/-\o_

Succes!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

In een andere PC met CDromdrive de win2k-CD kopieren naar je nieuwe schijf, die HD in de server hangen, booten van floppy en installeren :) moet je er wel een FAT32-partitie van maken

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Op http://bootdisk.com staan idd meerdere diskettes om vanaf een netwerk te booten. Eén ervan moet wel lukken. Heb't wel zelf nog nooit geprobeerd, maar ben wel van plan het allicht eens te proberen ivm met een dos mp3-player.

Verwijderd

KIjk eens op http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm#DOS , daar staat hoe je met een DOS systeem kunt inloggen op een windows netwerk. Het is mij gelukt om alles op 1 floppy (wel gedoublespaced of hoe dat ook heet in windows) te krijgen en daarmee in te loggen op een NT4 workstation.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

installeren van een server vanaf het netwerk :? ik vond het al heel wat dat ik een client kon installeren vanaf mijn server...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

AlKoholiK schreef op 29 augustus 2002 @ 14:07:
In een andere PC met CDromdrive de win2k-CD kopieren naar je nieuwe schijf, die HD in de server hangen, booten van floppy en installeren :) moet je er wel een FAT32-partitie van maken
het makkelijkste idd... converten kan altijd nog
Pagina: 1