Toon posts:

Winroute prob.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hiya ppl

ok will start directly with the problem....

I got 2 pc's running on my local network:

it's a Pentium 4 1,8 with 512 mbDDR a 3com networkcard this is my workstation it's running winXP home and linux redhat 7.2......

And i got a celly 400 running with 196 mb mem and 2 3com networkcards.... this is my server

Ok this is my problem i got the mainline from my @home cabel into the first networkcard of my server and in the second networkcard i plugged the other cable to my workstation..

On the server i got winroute pro installed now everything is working i got a network on which i can share files and other shit.....

I got msn working also i can webbrowse but the only this is i can't get my mail to work (hotmail) not with msn and not with the website.....
And outlook won't work to...
Also i have a webcam running on my workstation on port 2156 with myowncam.

This also doesn't work so did i do something wrong....

Or do i need to readjust my winroute settings....
If so maybe some1 can help me out on this.....

Hope this will be enough fot you all....

TnX in Advcance

Sharkey@home

Verwijderd

And i got a celly 400 running with 196 mb mem and 2 3com networkcards.... this is my server
What kind of OS is running on that pc? Windows 2000?

btw this is a dutch forum, not english. :)

Verwijderd

Topicstarter
ohh sorry... O+

D8 doe het in het engels zodat iedreen het kan lezen maargoed mijn server is draaiend op win2k adv. server

sharkey@home

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:27:
ohh sorry... O+

D8 doe het in het engels zodat iedreen het kan lezen maargoed mijn server is draaiend op win2k adv. server

sharkey@home
kan je het nog een keer posten maar dan in het nederlands, mijn engels is niet al te best namelijk :)

Lees ik het goed dat Hotmail het niet doet?
Is het hetzelfde probleem als: [rml][ vervolg] van mxtream en hotmail[/rml] ?
Of heb ik het totaal mis :P

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:27:
... zodat iedreen het kan lezen ...
lol

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
hiya mensen

ok ik zal die\rect van start gaan

ik heb 2 pc's lopen op mijn lokale netwerk:

De eerste is een pentium 4 1,8 GH met 512 mb DDR geheugen 1 3com netwerkkaart en dit is mijn werkstation en hij draaid op winXP home ne op linux redhat 7.2........

En de andere pc is een celeron 400 met 196 mb geheugen en 2 3com netwerkkaarten en deze draaid op windows 2000 adv. server dit is dus mijn server.....

ok dit is dus het probleem ik heb de hoofdlijn van de modem van mijn @home kabelabbo. in mijn eerste netwerkaart gedaan en de andere netwerkkaart is aangesloten op mijn andere pc mijn werkstation dus....

op de server heb ik dus nu winroute pro draaien en alles werkt goed mijn netwerk kan sharen enzo.....

Ik heb msn ook al aan de praat gekregen en ik kan ook gewoon webbrowsen alleen kan ik dus nu niet meer mijn mail bekijken niet via msn naar de inbox en ook via de site inloggen (hotmail).
Outlook werkt opeens ook niet meer ik heb hierbij al gekeken of ik ergens een instelling kon vinden maar nee hoor.....
Kan BTW wel via de server mijn mail checken....dus het zit hem echt in winroute....
ik heb ook een webcam draaien op mijn werkstation die loopt op poort 2156 van myowncam en ook die krijg ik niet aan de gang......
heb wekrelijk alles geprobeerd en nog wil het niet dus.....

misschien dat iemand van jullie weet wt ik fout doe

Hoop dat dit goed is zo met de info.....(en in het Nederlands hehe)

TnX alvast
Modbreak
Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 29-08-2002 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
kom op mensen iemand heeft toch vast wel een idee??

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, mischien staan de poorten van je mail dicht, weet alleen niet welke dit zijn...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al naar gekeken en in winriute kan je dit wel aan zetten maar dan is het een mailpakket wat in winroute zit!!!!

Denk dat ik iets met de poirtmapping moet doen ofzo dus als iemand een beetje verstand heeft van winroute please help!!!!!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

MTU! denk ik..
ga naar http://www.dslreports.com/front/drtcp.html

weet niet welke waardes voor home gebruikt moet worden, maar probeer 1372 uit zou ik zeggen. Verander dit op zowel je server als je client pc's..

Het gevolg was dat ik m'n mail kon ophalen / checken zowel webmail als outlook. Dit kwam weer vanwege te hoge MTU waardes en die uiteindelijk time-outs gaven.

Succes.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:04:
kom op mensen iemand heeft toch vast wel een idee??
Schoppen na ongeveer 2 uur willen we niet. Wacht hier 24 uur mee.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ohh sorry was niet de bedoeling te schoppen zit er alleen ff erg mee...

maargoed w8 wel ff....:).....

En de oplossing met de mtu werkt jammergenoeg ook niet had ik als tip van een maatje gehad....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Alleen NAT aandoen en alles werkt!!
Niet met de rest klooien!! veroorzaakt alleen problemen als je hiermee net begint!!
Ik kan het weten....................:-(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
alleen nat voor de netwerkkaart die op het I-Net is aangesloten toch??

ifso heb ik al gedaan en die voor me lokale netwerk is uit.....

evengoed het probleem

Verwijderd

Kan het niet gewoon zijn, dat je webbrowser geen cookies accepteerd? Want je zegt dat je verder wel kan browsen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Klopt!!
ik heb het volgende:(wel MxStream maar is zelfde!!)
bij I-NET kaart: ip:10.0.0.150->NAT aan!!
bij NETWERKKAART: ip:192.168.10.2
bij RASLINE(heb jij denk ik niet!!kabel toch??): ip:0.0.0.0(i-net uit!!wordt toegewezen door dns server als ik online ga->ip adres!!)

Heb je hier iets aan??

Edit:

Bij RASLINE ook NAT AAN!!

[ Voor 0% gewijzigd door nero355 op 28-08-2002 20:26 . Reden: OOPS vergeten!! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ok je moet even wat duidelijker zijn met wat er niet doet en wat voor fout hij weergeeft. Hier komt ie:

=======================================================

ik heb 2 pc's lopen op mijn lokale netwerk:

De eerste is een pentium 4 1,8 GH met 512 mb DDR geheugen 1 3com netwerkkaart en dit is mijn werkstation en hij draaid op winXP home ne op linux redhat 7.2........

En de andere pc is een celeron 400 met 196 mb geheugen en 2 3com netwerkkaarten en deze draaid op windows 2000 adv. server dit is dus mijn server.....

ok dit is dus het probleem ik heb de hoofdlijn van de modem van mijn @home kabelabbo. in mijn eerste netwerkaart gedaan en de andere netwerkkaart is aangesloten op mijn andere pc mijn werkstation dus....

op de server heb ik dus nu winroute pro draaien en alles werkt goed mijn netwerk kan sharen enzo.....

Ik heb msn ook al aan de praat gekregen en ik kan ook gewoon webbrowsen alleen kan ik dus nu niet meer mijn mail bekijken niet via msn naar de inbox en ook via de site inloggen (hotmail).

//wat zegt ie? Cannot open page blabla? Laad hij maar heel langszaam en stopt er uiteindelijk mee? Kan je erop komen maar niks versturen?

Outlook werkt opeens ook niet meer ik heb hierbij al gekeken of ik ergens een instelling kon vinden maar nee hoor.....

//En wat zegt Outlook? Crasht ie bij het opstarten al ofzo? Of geeft ie een foutmelding bij het versturen? Wat zegt de Microsoft knowledge base van deze foutmelding?

Kan BTW wel via de server mijn mail checken....dus het zit hem echt in winroute....
ik heb ook een webcam draaien op mijn werkstation die loopt op poort 2156 van myowncam en ook die krijg ik niet aan de gang......

//Gebruik je via Winroute Proxy of NAT? En heb je al poorten geforward? Met interface table gerotzooid? Toevallig met packet filter gespeeld en alles uitgezet voor die client?

heb wekrelijk alles geprobeerd en nog wil het niet dus.....

//Probeer dit is. succes :P

misschien dat iemand van jullie weet wt ik fout doe

Hoop dat dit goed is zo met de info.....(en in het Nederlands hehe)

TnX alvast

sharkey@home[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
nou heb nu het volgende gedaan heb alles over mijn proxy laten gaan en nu werkt het wel met hotmail enzo was idd https....

Maar nu kan ik dus nog steeds niet mijn webserver draaiend krijgen en mijn webcam ook niet kan iemand mij misscien uitleggen hoe ik dat voor mekaar kan maken....

er draaid nu een pakketje op mijn pc genaamd analogx simpleserver en die wil dus nog niet draaien.....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:11:
nou heb nu het volgende gedaan heb alles over mijn proxy laten gaan en nu werkt het wel met hotmail enzo was idd https....

Maar nu kan ik dus nog steeds niet mijn webserver draaiend krijgen en mijn webcam ook niet kan iemand mij misscien uitleggen hoe ik dat voor mekaar kan maken....

er draaid nu een pakketje op mijn pc genaamd analogx simpleserver en die wil dus nog niet draaien.....
je krijgt je webserver niet als je http://je.ip.nummer/ intikt? logisch aangezien je lokaal zit, moet je dus het ip gebruiken van je server en niet je externe ip.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe kunnen mensen van buiten af mijn server bereiken dan want als iemand mijn extrene ip vanaf een andere pc intik krijgt ie ook niks te zien....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je poort (80) mappen ... zie faq
of exclude this computer for nat .... (alles komt dwars door de vuurmuur/nat naar de server)

Iperf

Verwijderd

koop een hardwarematige router ........... ben je van al het gezeik af :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 17:26:
koop een hardwarematige router ........... ben je van al het gezeik af :)
Lekkere kick.... euhm met een hardware matige router moet je net zo goed poorten gaan mappen als je binnen een netwerk een server wil draaien hoor...
Snap dus niet helemaal wat je toevoeging hierop is. Zelf draai ik ook Winroute als
softwarematige router, met als voordeel de prijs (euhm.. naja in de praktijk), en de veeeel grotere flexibiliteit die het bied.

Verwijderd

Als je niet zoveel verstand hebt van netwerken enz... kan je het beste een HW router nemen ......... VEEL! makkelijker te installen 8)

Verwijderd

WinRoute Pro is zoals de naam al aangeeft gericht op professionele gebruikers. Het eenvoudig delen van je internet verbinding en port-forwarding instellen om van buitenaf bereikbaar te zijn (voor je webcam en webserver) is voor een leek veel eenvoudiger op te zetten mbv. WinRoute Lite. Lees natuurlijk ook de gebruikershandleiding ff.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Caesartje schreef op 03 september 2002 @ 17:31:
[...]

Lekkere kick.... euhm met een hardware matige router moet je net zo goed poorten gaan mappen als je binnen een netwerk een server wil draaien hoor...
Snap dus niet helemaal wat je toevoeging hierop is. Zelf draai ik ook Winroute als
softwarematige router, met als voordeel de prijs (euhm.. naja in de praktijk), en de veeeel grotere flexibiliteit die het bied.
Ik heb dus een ook hardwarerouter daar kun je een pc in een DMZ zetten
dan hoef je niet te mappen alle shit komt gewoon aan bij die pc tijnzij je anders mapt.

(winroute werkt fijner maar ja)

Iperf

Pagina: 1