Toon posts:

[C++] Een goed boek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een begin aan het maken met visual C++. Als hulp hierbij heb ik een programmeergids, maar daar heb ik als beginner niet veel aan |:(

Ik zoek dus een boek om visual C++ "onder de knie" te krijgen.

Ik heb programmeer ervaring in o.a. : 'gewoon' C++ en Visual Basic.

Weet je een goed boek???? Post het!!! Er zijn vast nog meer mensen die dit willen weten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 13:23 . Reden: spelling.... 8)7 ]

Verwijderd

kijk ff bij comcol.nl naar een boek van SAMS, in de trant van 'Teaching yourself C++ in 21 Days'

Verwijderd

oeps, sorry, visual c++, check ff MS Press naar een boek over MFC, want daar gaat het dan dus over....

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 09:01
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:23:
kijk ff bij comcol.nl naar een boek van SAMS, in de trant van 'Teaching yourself C++ in 21 Days'
Rustig maar, dit is ook bedoeld voor VC++ ik heb het boek namelijk thuis liggen, maar idd het gaat meer over "algemeen" C++, als je "master" wilt zijn in VC++ heb je dit boek niet nodig (is meer voor de beginnner, ik moet em nog steeds doorwerken maar sinds ik bij Multikabel werk heb ik er weinig tijd meer voor :P)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, op die comcol.nl site staan veel boeken

Ik had de volgende 2 al uitgezocht bij bol.com:

1) Leerboek objectgeoriënteerd programmeren in C++
2) C++ voor dummy's

'k zou een advies willen welk boek gewoon goed is.....

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik nu: Microsoft visual C++ programmeergids

Deze beschrijving zit er bij:

Leer aan de hand van dit boek hoe u kleine, snelle toepassingen en componenten kunt maken met Visual C++. Ook intranet-, Internet- en Web-toepassingen worden uitgebreid besproken. In dit boek leren beginners en gevorderden met de uitgebreide ontwikkelomgeving van C++ te werken. U krijgt bovendien een aantal tips en trucs om projecten op te zetten in vooral ontwikkelomgevingen met meerdere ontwikkelaars. CD-ROM bevat: voorbeeldcode; voorbeeldprojecten en een volledig Engelstalige index.

Als beginner kan ik nu wel de wizard uitvoeren, maar als ik code moet maken..... waar, hoe en wat????? In het boek staat dus letterlijk: "De source code staat op de CD" (vrij vertaald)

Daar zit je dan..... 8er je compie..... und jetzt??????

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
move naar Pee en Wee :P

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Enerzijds wil je Visual C++ leren maar anderzijds weet je precies niet goed hoe je C++ moet schrijven?
Lees deze draad eens door: Beginnen met MS Visual C 6.0

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
En natuurlijk mag de C++ bijbel niet ontbreken in je boekenkast: The C++ programming language van Bjarne Stroustrup :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 13:33:
Thnx, op die comcol.nl site staan veel boeken

Ik had de volgende 2 al uitgezocht bij bol.com:

1) Leerboek objectgeoriënteerd programmeren in C++
2) C++ voor dummy's

'k zou een advies willen welk boek gewoon goed is.....

Ik snap het ff niet meer?
Wil je nu eigenlijk een boek over programmeren in VC++ of gewoon C++?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

En wil je per sé iets Nederlands of zo?

Verder denk ik dat je hier wel wat aan hebt (uit Stroustrup's FAQ):
What is the best book to learn C++ from?

Verwijderd

Deze vraag is al heel vaak gesteld... Probeer de search eens... (no flame intended)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 17:26:
Deze vraag is al heel vaak gesteld... Probeer de search eens... (no flame intended)
Oke... sorry dan, maar ik kon niets relevants vinden...

Verwijderd

Topicstarter
ff onduidelijkheden wegwerken:

* Ik wil VC++ leren
* heb wel kennis van "ouderwets" C++
* Boek mag engels of nederlands zijn

Die titels van de boeken die ik aangaf duiden alleen op C++, maar behandelen wel degelijk object georiënteerd programmeren en dus VC++. Ik geef toe dat dit verwarrend is, maar dat is het ook voor mij......

iedereen alvast bedankt voor de reacties!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 19:14:
Die titels van de boeken die ik aangaf duiden alleen op C++, maar behandelen wel degelijk object georiënteerd programmeren en dus VC++.
Het woord 'dus' in deze zin is verkeerd. De door de C++ standaard gespecificeerde faciliteiten die object georienteerd programmeren supporten zijn beschikbaar in iedere (wannabe) conforming C++ implementatie.
Ik geef toe dat dit verwarrend is, maar dat is het ook voor mij......
Heb je de link van mijn vorige reply al bekeken? Ik denk dat die FAQ al voor heel wat opheldering kan zorgen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Klippy

Still Game

Nog ff 1 ding, ben ook begonnen deze week met VC++ op stage heb halve internet gezocht, maar heb nu 'n hele mooi beginners Cursus in 21 dagen, maar doe moet ik in 4 gaan doen :)

Als je 'm wil hebben moet je maar mailen stuur ik 'm door, was ZIP maar ben URL kwijt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[hier stond onzin]
Pagina: 1