Ik heb dus een opdracht gekregen om een c-programma te ontwerpen met declaratietabel en een PSD. Maar aangezien ik nog zeer weinig met dit programma heb gewerkt kom ik hier niet helemaal uit. Dus misschien kunnen jullie me hier een beetje bij helpen.
De opdracht luid als volgt:
Met de opdracht 'ontwerp' wordt steeds bedoeld:
- maak vooraf een declaratietabel en een PSD per functie
- schrijfhet C-programma in de afgesproken stijl in ANSI
- voorzie het programma van functioneel commentaar
- De te ontwerpen functies moeten minimaal aan de opgegeven specificaties voldoen.
- Het is NIET toegestaan de standaard stringfuncties uit de C-bibliotheek te gebruiken.
- Kies voor elke variabele de kleinst mogelijke scope! (dus geen globale variabelen)
Opdracht:
Ontwerp een C-programma dat twee regels tekst kan inlezen en bepaalt of deze regels gelijk of ongelijk zijn aan elkaar. Op het beeldscherm wordt afgedrukt of de zinnen wel of Diet aan elkaar gelijk zijn.
randvoorwaarden:
- het inlezen van de regels gebeurt in ma in () aanwijzing: gebruik gets ( )
- voor het bepalen of de zinnen gelijk zijn wordt een aparte functie gemaakt
- het melden van het resultaat (gelijk of niet gelijk) gebeurt in main ()
Eindproducten:
Programma structuurdiagram en declaratietabel van elke functie.
Het complete ANSI-C programma op papier en op diskette (of per e-mail).
Het is volgens mij een simpele opdracht als je met al veel met dit programma hebt gewerkt, maar ik kom er niet helemaal uit.
De opdracht luid als volgt:
Met de opdracht 'ontwerp' wordt steeds bedoeld:
- maak vooraf een declaratietabel en een PSD per functie
- schrijfhet C-programma in de afgesproken stijl in ANSI
- voorzie het programma van functioneel commentaar
- De te ontwerpen functies moeten minimaal aan de opgegeven specificaties voldoen.
- Het is NIET toegestaan de standaard stringfuncties uit de C-bibliotheek te gebruiken.
- Kies voor elke variabele de kleinst mogelijke scope! (dus geen globale variabelen)
Opdracht:
Ontwerp een C-programma dat twee regels tekst kan inlezen en bepaalt of deze regels gelijk of ongelijk zijn aan elkaar. Op het beeldscherm wordt afgedrukt of de zinnen wel of Diet aan elkaar gelijk zijn.
randvoorwaarden:
- het inlezen van de regels gebeurt in ma in () aanwijzing: gebruik gets ( )
- voor het bepalen of de zinnen gelijk zijn wordt een aparte functie gemaakt
- het melden van het resultaat (gelijk of niet gelijk) gebeurt in main ()
Eindproducten:
Programma structuurdiagram en declaratietabel van elke functie.
Het complete ANSI-C programma op papier en op diskette (of per e-mail).
Het is volgens mij een simpele opdracht als je met al veel met dit programma hebt gewerkt, maar ik kom er niet helemaal uit.