XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40
XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40
Op mijn Abit KT7-RAID werkt het namelijk ook niet lekker als ik handmatig de drivers installeer, XP kan dit heel goed zelf.
In raid herkent hij geen schijven(niet in raid0 en niet in raid 1)
Als iemand een oplossing heeft kan ik dat wel waarderen
Heb het geprobeerd, maar dat werkte ook niet.bazs2000 schreef op 28 augustus 2002 @ 11:49:
En als je de installatie start zonder zelf aan te geven dat je andere "RAID-drivers" hebt?
Op mijn Abit KT7-RAID werkt het namelijk ook niet lekker als ik handmatig de drivers installeer, XP kan dit heel goed zelf.
Verwijderd
Verwijderd
Eindelijk een topic gevonden met hetzelfde probleemclstat schreef op 27 augustus 2002 @ 20:35:
Ik probeer WINXP te installeren op een RAID0 config. Heb keurig met CTRL-F een array aangemaakt. Zodra ik de XP installatie start en de benodigde promise drivers met F6 heb geladen krijg ik nog steeds de melding "geen vaste schijven gevonden".![]()
Heeft iemand hier een oplossing voor?
ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
moederbord GA-8IEXP dus onboard PDC20276 RAID controller chip unterstützt RAID 0,1
Nu heb ik twee harde schijven beide maxtor 1van 40 Gig en 1 van 60 Gig.
Deze allebei aangesloten op ide 3,4 en vervolgens opgestart raid bios herkent ze meteen dus ik gebruik even de auto setup en creeer zo een array (spelling ??)
Dan rebooten met win2kcd erin en op F6 voor raidconfiguratie.............
windows vraagt om een diskette ................................ik heb alleen een cd erbij gekregen !!! In het boekje (over de raidcontroller staat dat je op de O moet drukken om een other device te kunnen aangeven maar helaas hij wil alleen maar een diskette.
Dus ik denk mij heeft ie niet en zet op mijn andere comp de driver op diskette.
Rebooten en weer F6 en de diskette aanwijzen en dat pikt hij dus reboot hij na het aangeven van die driver. Nu loopt hij twee minuten door het beginproces van windows setup waarna ik de melding krijg dat windows geen schijven ziet.
Beide schijven staan op master en in de bootsequence heb ik al raid en scsi geprobeerd helaas dit werrkt ook niet.
Misschien iemand met hetzelfde moederbord ?
pls help want na een hoop topics gelezen te hebben en de handleiding van voor naar achter en van achter weer naar voor gelezen te hebben ben ik in iedergeval tot de conclusie gekomen dat de handleiding brak is.
Ik heb maar gegokt welke driver ik moest hebben. Weet iemand dat misschien ?
Nu heb ik iets als mba fasttrak win2k of zoiets ?
Bij mij is het niet mogelijk de raid config (F6) niet te doen want dan mekkert windows direct dat hij geen schijven kan vinden.
pls help or mail s_vos50@hotmail.com het emailadres in mijn profiel is van mijn werk. En dat kan ik vanavond niet uitlezen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 12:48 . Reden: greetz weggehaald ]
Ik heb de drivers uit de volgende directory van de meegeleverde cd-rom geprobeerd.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:05:
Let op, ik had per ongeluk de UDMA133 drivers geladen. Dan vindt XP inderdaad niets. Verder heb ik de win2000 drivers van de Promise Raid geladen. Die werken beter (geen blauwe schermen). Ik heb namelijk hetzelfde mobo. De Raid 0 drivers staan op een andere plaats, waar precies weet ik niet, omdat ik nu niet thuis bent.
\Other\Promise\20276\Ideraid\Driver\WinXP
De Win2000 drivers heb ik nog niet geprobeerd. Ben nu niet thuis, dus kan het vanavond pas uitproberen.
Verwijderd
Dus het is jouw wel al gelukt om de riad te installe ? Dat 2*80 Gig 60 gig wordt ? Tja ook na formateren van de schijf ?clstat schreef op 28 augustus 2002 @ 13:28:
Wel ben ik het volgde tegengekomen: Als ik de array aangemaakt heb ziet hij maar 64GB ipv 80GB. (Heb 2 x 40 GB Maxtor). Komt dit door de stripe size, of zou er toch iets niet goed zitten?
Heeft iemand al contact gehad met Gigabyte zelf ?? Want al dat gezoek en gegok naar drivers vind ik eigenlijk maar niets. Je hebt namelijk op die cd meerdere mappen met win2k en winxp mbafastrek 133 enz enz ...
Welke moet ik hebben ? Ik ben nu ook niet thuis dus kan hjet niet precies nakijken maar ik weet dat ik er gisteren niet uitkwam en de dag ervoor ook al niet.
Waarom leveren ze er niet gewoon netjes diskettes bij ??
Bleek dus dat de hdd's nog op slave stonden ipv master. Stom
De array is nu 80Gb ipv 60GB.
Verwijderd
Hierna krijg ik de optie WIN200 promise MBFastTrak133 Lite en de win2000 Promise SBFastrak133 lite LET OP het verschil MB en SB ?? In heb boekje staat dat je de MB moet hebben.
Verwijderd
Format en aktief maken.............. hij zegt formatting 20,00.77M klopt dit ?? even aanzien...klaar 19.992.97 MB Free ****ahg met 1*40 en 1*60 gig ???? Hoe kan dit ??
Dat ik 20 gig inlever wist ik al met raid 0 kleinste drive telt...*2 in dit geval dus zou ik 80 gig moeten zien ???even toch checken wat win2k hiervan vind ...setup did not found any hard drives installed in your computer. ik weet het niet meer
Verwijderd
Hier heb ik ze ook nog steeds vandaan maar het werkt nog steeds niet......als iemand misschien een oplossing heeft ben ik die heeeel erg dankbaarclstat schreef op 28 augustus 2002 @ 13:18:
[...]
Ik heb de drivers uit de volgende directory van de meegeleverde cd-rom geprobeerd.
\Other\Promise\20276\Ideraid\Driver\WinXP
De Win2000 drivers heb ik nog niet geprobeerd. Ben nu niet thuis, dus kan het vanavond pas uitproberen.
Verwijderd
Verwijderd
Dus het moet kunnen ... alltwee 7200 rpm alleen de grote is anders ....dit betekent dus de volgende quote " Array Capacity: (Size of Smallest Drive * Number of Drives)."
Daar had ik me al bij neergelegd.
Ik denk niet dat het hieraan ligt ik denk zelf dat de driver die ik install niet goed is of dat de stickers op de schijven van master slave niet goed zijn.
Misschien een stomme vraag maar kan ik ergens controleren of ze echt allebij op master staan ? Maxtor schijven als het in je kasthangt en je kijkt er achtertegenaan is het de meest rechter jumper (volgens het plaatje )
Mijn gewone bios ziet helemaal geen schijven daarintegen de raid bios wel. Kan ik ergens
Verwijderd
[url=http://http://tw.giga-byte.com/support/d_other.htm#promise276] promise276 [/url]
Hier staat de driver alleen wel in een pakketje van 5,3 MB Hoe krijg ik dit op diskette ??Het moet tijdens de win2k instalatie geinstalled worden vanaf diskette........pls helpme someone
Heeft er niemand hetzelfde bordje ???
Heb je gelijk alle drivers voor NT/2000/XP/Win9x.
Verwijderd
Bedankt.
Zie ook de andere topics over raid waar ik al tussen sta ......
Misschien kan je de cd-writer nog even loskoppelen (Je weet maar nooit)
Verwijderd
CLTSTAT weet jij misschien waar ik die jumper wel moet neerzetten ?
Vanaf de achterkant gezien :!:: Het uitroepteken is de jumper.
Je kan het natuurlijk ook gewoon wijzigen opstarten en opnieuw in het menu kijken of hij goed staat. Zo heb ik het ook gedaan.
Verwijderd