Toon posts:

GA-8IEXP dus onboard PDC20276 RAID controller chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al doorgespit en de raidfaq ook en de support van de gigabytesite ook, kom wel soort gelijke dingen tegen maar geen oplossing. Ook de gebruiksaanwijzing meerdere malen gelezen ...helaas geen oplossing.

moederbord GA-8IEXP dus onboard PDC20276 RAID controller chip RAID 0,1
Nu heb ik twee harde schijven beide maxtor 1van 40 Gig en 1 van 60 Gig.
Deze allebei aangesloten op ide 3,4 (alletwee master) en vervolgens opgestart raid bios herkent ze meteen dus ik gebruik de auto setup en creeer zo een array
Ik kijk onder het menu bij 3 en zie dat ik een booteble aray heb aangemaakt van 65, 86 Gig ?? Beetje vreemd zou 80 moeten zijn.
Ik heb het probleem gelezen van degene die ze nog op slave had staan ...is bij mij niet het geval, althans als de tekening op de maxtor schijjven klopt.(kan ik dit testen ?
Dan rebooten met een win98 disk en fdisk`n. 1 65 gig schijf formateren en
dan rebooten met win2kcd erin en op F6 voor raidconfiguratie.............
windows vraagt om een diskette ................................ik heb alleen een cd erbij gekregen !!! In het boekje (over de raidcontroller staat dat je op de O moet drukken om een other device te kunnen aangeven maar helaas hij wil alleen maar een diskette.
Dus ik denk mij heeft ie niet en zet op mijn andere comp de driver op diskette.
Rebooten en weer F6 en de diskette aanwijzen en dat pikt hij dus mbfastrak133 lite kiezen en reboot.weet iemand met zekerheid welke files ik van de cd moet halen ? Nu loopt hij twee minuten door het beginproces van windows setup waarna ik de melding krijg dat windows geen schijven ziet.
Beide schijven staan op master en in de bootsequence heb ik al raid en scsi geprobeerd helaas dit werkt ook niet.
Misschien iemand met hetzelfde moederbord ?
pls _/-\o_ help want na een hoop topics gelezen te hebben en de handleiding van voor naar achter en van achter weer naar voor gelezen te hebben ben ik in alleenmaar tot de conclusie gekomen dat de handleiding brak is.
Maakt het iets uit dat mijn CD writer en cdromplayer ( IDE1 en 2 ) ook op master staan ?