[Slackware 8.1] Geluidskaart: root wel, user niet

Pagina: 1
Acties:

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Op mijn Slackware installatie werkt de geluidskaart wel als je als root ingelogd bent, maar niet bij een gewonen user.

Ik heb al gesearched op GoT en naar aanleiding van dit topic de volgende dingen gedaan:

- groep "audio" aangemaakt
- user lid gemaakt van groep audio
- de volgende commando's uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
5
6
chown root.audio /dev/dsp*
chown root.audio /dev/mix*
chmod ug+rwx /dev/dsp*
chmod o-rwx /dev/dsp*
chmod ug+rwx /dev/mix*
chmod o-rwx /dev/mix*

Als ik dan met behulp van mpg123 een bestand probeer af te spelen, krijg ik in bash wel de normale text-output te zien, dezelfde als wanneer root iets afspeelt, alleen hoor ik geen geluid. Weet iemand of ik nog een instelling vergeten ben of dat er mogelijk een ander probleem is?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:36

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

mixer settings toevallig uitstaan voor user :?
heb je al gereboot ? Kan nl. zijn dat je nog niet in de groep zit. Wat geeft "id" als groep?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Ik had dus hetzelfde onder Gentoo, nog steeds niet opgelost behalve dan door chmod 666 /dev/dsp (minder!)

Rebooten om in een groep te komen? Laat me niet lachen, het is toch geen windows waar we mee werken wel?

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Na een reboot doet het geluid onder KDE nu wel bij een normale user. XMMS protesteert nog wat, maar daar ga ik nog wel even wat mee prutsen. Bedankt voor de tip iig.