MySQL naar PostgreSQL migreren

Pagina: 1
Acties:

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 23:52

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Ik heb op google al gezocht naar een programma of een tooltje dat een MySQL database dump kan omzetten naar een PostgreSQL database.

Ik heb daar het volgende gevonden:

http://www.naken.cc/mp2p/howto.html
http://www.webmasterbase.com/article/529
http://www.ziet.zhitomir.ua/~fonin/code/my2pg.pl

en zo zijn er nog wel een paar

Op een of andere manier werken deze tips/tools niet juis of ik doe iets verkeerd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Ik heb hier op GOT het volgende topic erover gevonden:

[rml][ PHP] postgres -> mysql[/rml]

Maar nu begrijp ik niet precies waarom het betempeld wordt als 'kansloos topic'

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

shlammod schreef op 27 augustus 2002 @ 16:03:
Maar nu begrijp ik niet precies waarom het betempeld wordt als 'kansloos topic'
offtopic:
Waarschijnlijk omdat de topicstarter geen enkele blijk gaf van het zelf moeite hebben gedaan om het antwoord op z'n vraag te vinden en 't dus verdacht veel op een scriptrequest leek

Verder kan ik je helaas niet helpen ....

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 27-08-2002 16:07 . Reden: quote ingekort ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je database model zou ik los/handmatig omzetten. Dit is met een gegeven mysql-dump van je structuur niet zo heel erg moeilijk, alleen zaken als SET en ENUM zijn wat vervelend om op te lossen.
Enum kan je het best door een varchar en Set door een array vervangen of helemaal netjes maken door er netjes een koppeltabel voor bij te maken in je model.

Dan blijft alleen het overzetten van je data over, dit is over het algemeen niet zo moelijk, misschien dat datum velden wat vervelend werken, maar ik heb er nooit echt problemen mee gehad geloof ik.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

In die 2de link die je zelf gaf staat het allemaal uitgebreidt uitgelegd.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Maar wat als je nu een dump hebt van rond de 8Mb... Ik heb toch niet zoveel zin om 8Mb tekst door te gaan spitten om alles om te gaan zetten.
Er zal toch wel een manier zijn om het voor elkaar te krijgen op een minder omvangrijke manier?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Macros schreef op 27 augustus 2002 @ 16:19:
In die 2de link die je zelf gaf staat het allemaal uitgebreidt uitgelegd.
Die heb ik dus bijna compleet doorgespit.. maar ga ik dan nog maar eens een keer doen, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien ofzo.. t was me iig niet goed gelukt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

shlammod schreef op 27 augustus 2002 @ 16:20:
Maar wat als je nu een dump hebt van rond de 8Mb... Ik heb toch niet zoveel zin om 8Mb tekst door te gaan spitten om alles om te gaan zetten.
De structuur moet je hoe-dan-ook intelligent omzetten, domweg een scriptje daarvoor gebruiken zal niet altijd opleveren wat jij wilt.
Er zal toch wel een manier zijn om het voor elkaar te krijgen op een minder omvangrijke manier?

De mysql inserts (zolang je het dumpt zonder de naam-velden en geen ` om de namen laat zetten) kan je prima in postgresql inladen.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

gewoon proberen de dump te importeren in postgres, als het niet lukt je db in mysql aanpassen, dan dumpen en weer proberen.
Als het dan gelukt is kan je je datamodel gaan optimaliseren voor postgres

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wat ik heb gedaan is het volgende.

definieer met de hand of tool dezelfde structuur (zelfde namen etc.)
de types van mysql en pgsql zijn iets anders. (serial ipv auto_increment etc)

dump dan met mysqldump -c je db. je krijg dan een file met allemaal sql queries.
(in de vorm van insert into (veld) values('waarde'))
deze kun je gewoon dan importeren met pgsql (nadat je de overeenkomende structuur in postgres gemaakt heb)

ik denk dat de tooljes waar je naar verwijst ook iets soortgelijk doen. Alleen bugt het op een of andere manier.

ik heb op deze manier vrij snel db kunnen converteren.
succes ermee

damn, ik tik te langzaam

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Ik ga het morgen allemaal ff proberen
probleem is dus dat ik een forum die nu op een MySQL server draait in de US omgezet moet gaan worden naar een server hier in Nederland die PostgrSQL draait.. en ik heb wel admin rechten op het forum zodat ik een dump kan maken, maar kan geen tabel structuren aan gaan passen...

gaat om een PHPBB forum.

Morgen ga ik er weer fris aan beginnen en kijken of het me gaat lukken.
Bedankt alvast voor de reacties en ik houd u op de hoogte

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Weet je zeker dat je dat om gaat/moet zetten?
Phpbb heeft toch wel support voor postgresql? Dan kan je beter een nieuwe database aanmaken met die support en dan de data (niet de structuur dus) in je postgres db laden.

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
hmm... dat is wel een idee trouwens
ik heb de data en de structuur in 2 aparte dumps gezet
en die structuur is niet zo groot eigenlijk.....
die is wel om te hekken van mysql -> postgresql

Pagina: 1