hoe herken ik het verschil P3 processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 23:01
oke hier misschien een hele domme vraag haha . ik als niet computer kundige kan een p3 1ghz 100fsb ( slot 370) kopen. ik heb nu een asus p3b-f moederbordje met een slot 1 jullie kennen dat moeder bord vast wel. nu weet ik dat ik door middel van een converter dit slot (370) in mijn slot 1 kan klikken. maar nu is me vraag hoe kan ik nu zien of dit wel echt een slot 370 is ? want ik lees ook over dingen zoals fcpga1 , fcpga2 ?? zijn dit weer een ander soort sloten ? en hoe kan ik zien dat het wel 100fsb is en geen 133fsb. kan iemand me een beetje uit leg geven zodat ik niet het verxde koop . want vindt ik beetje zonde van mijn geld. en weet iemand ook toevallig of ik me bios moet update heb nu versie 1006.

alvast bedankt

groeten pascal 8)7

p.s ik heb me al suf gezocht in die forms maar kan er niet echt veel over vinden. dus graag gewoon een goeie uitleg dat me helpt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Socket370 is gewoon socket370.. Dat is gewoon een chipvoetje met plaats voor 370 pinnetjes..

FCPGA en FCPGA2 zijn de behuizingen van de processor.. Dat maakt in jouw geval verder niet uit. Die PIII is gewoon een coppermine, en welke behuizing hij ook heeft, in dit geval werkt dat gewoon.
Je moet wel een slot1=>socket370 converter hebben die geschikt is voor coppermines (vaak ook weergegeven als FCPGA).

Ik weet dat het een beetje een warrig verhaal is, maar die benamingen lopen allemaal door elkaar heen. Onthoud gewoon dat je die slot1 => socket370 converter nodig hebt die geschikt is voor coppermines, en dan komt het wel goed :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Slot370 bestaat niet. Er is wel Socket370 :)

Zowel FCPGA Coppermines als FCPGA2 Tualatins passen in Socket370, alleen de pinout verschilt. Op jouw P3B-F passen alleen FCPGA Coppermines via een slocket (Slot1-Socket370 converter). Maar met enkele kleine modificaties kun je ook FCPGA2 Tualatins gebruiken :)

Kortom: beter zoeken dus :z

offtopic:
oja Twynn, check jouw ICQ

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58
volgens mij werkt de 1GHz niet in een P3b-F die ging (als ik het goed heb) maar tot 800 MHz
Denk in ieder geval wel aan de BIOS upgrade

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

BalusC schreef op 27 augustus 2002 @ 11:32:
Slot370 bestaat niet. Er is wel Socket370 :)

Zowel FCPGA Coppermines als FCPGA2 Tualatins passen in Socket370, alleen de pinout verschilt. Op jouw P3B-F passen alleen FCPGA Coppermines via een slocket (Slot1-Socket370 converter). Maar met enkele kleine modificaties kun je ook FCPGA2 Tualatins gebruiken :)

Kortom: beter zoeken dus :z

offtopic:
oja Twynn, check jouw ICQ

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.