SB Audigy gouden aansluitingen echt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ok ben nu al een paar uur aan het zoeken, maar ik kan er toch nog niet precies uitkomen wat het vershil is tussen de SB Audigy OEM en Retail.

wat ik nu gevonden heb (weet niet of het klopt)
OEM versie heeft geen extra software en geen gouden aansluiginen voor 76E
Retail heeft wel extra software/games en wel gouden aanluitingen voor 118E

dat scheelt toch het aanzienlijke bedrag van 42E

is het dan de moeite om voor de Retail te gaan want ik mot die extra software/games niet hebben.

note: ik wil deze kaart kopen omdat de Klipsch ProMedia V5.1 (nieuws: Klipsch ProMedia V5.1 vanaf oktober in Europa) binnekort uitkomt en die schijnt ZEER goede geluidskwaliteid te kunnen produceren. [zin brak? LB]

edit: Retail is 10E duurder geworden :(

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
gouden aansluitingen helpen alleen als je ook gouden aansluitingen op je kabels hebt........en als je die hebt dan nog is t verschil minimaal, je moet wel een erg goede versterker en/of boxenset hebben om dat verschil te merken.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31
het enige voordeel met gouden aansluitingen OP PC installatie (met de nadruk daarop, want op pc zijn meestal maar gewone boxjes op aangesloten) is dat ze na verloop van tijd niet corroderen :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die gouden aansluitingen ga je niet merken verschil is echt superminimaal. Zeker als je er een compu-speakersetje op aansluit.

Maar het staat leuk en stoer, dus mensen kopen het (het blijft Creative!)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Hmmm.. zijn er dan nog andere verschillen tussen de OEM en Retail versie qua Hardware dan... of is het echt alleen die gouden aansluitingen

en voor de duidelijkheid... ik ga er geen simpele pc boxjes aanhangen, zoals ik al zei word het een ProMedia 5.1

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm met wat betere boxe en gouden aansluiting, zou ik het dan maar doen, weet je zekers dat je super geluid hebt :P

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik had vorig jaar voor iemand een Soundblaster Audigy Player (OEM) besteld bij Informatique. Deze kaart had gouden aansluitingen en firewire, nu heb ik ook deze kaart besteld bij informatique en zitten er opeens gekleurde aansluitingen op (wel nog steeds firewire). :?

Maar het maakt mij niet uit, geluid is namelijk hetzelfde. Geen verschil te horen ofzo, ongetwijfeld zal het gouden spul beter zijn maar dat is vast alleen meetbaar en niet zozeer hoorbaar. Als ik jou was zou ik daarom liever wat geld uitsparen voor misschien betere boxen ofzo.

Er was al eens een soortgelijke topic: audigy player vs audigy player oem

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mark_Oostdam schreef op 26 augustus 2002 @ 22:25:
en voor de duidelijkheid... ik ga er geen simpele pc boxjes aanhangen, zoals ik al zei word het een ProMedia 5.1

Het blijft een pc set met simpele aansluitingen, en ja het is een hele mooie set, maar het verschil met die gouden randjes op je aansluitingen hoor je niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1