Spontane Reboots onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb gisteren een PIII 800E gekocht. Na deze (en 64 MB 133mhz sdram) te hebben ingebouwd heb ik last gekregen van "spontane reboots" onder win2k. Het houdt in dat ik zonder problemen een paar uur kan werken (soms wat korter, soms wat langer) maar dat de computer na een tijdje zonder enige waarschuwing gewoon reboot. Ik hoor het beeldscherm uitspringen en dan start ie weer overnieuw op....

Iemand suggesties hoe dit probleem te fixen???

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem onder ME, en het lijkt vooral voor te komen met ICQ, dan is het al na 20-30min, anders duurt het inderdaad een aantal uur. Dit is heel irritant en hij is al een paar keer teruggeweest naar de pc-boer, maar die kan het ook maar niet oplossen! Please help me!!! Mijn systeem is een Athlon 800 t-bird, A7V mobo met 1004d bios, Apacer 128mb pc133, geforce2 met 6.35 en dus windows ME.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Zet de "Automatisch opnieuw opstarten" uit.
Kun je vinden bij Systeem in je Configuratiescherm

Afbeeldingslocatie: http://212.120.121.84/diamon/Tweakersmeuk/Oplossing.jpg

Het probleem moet dan niet meer op treden.
Zo wel, is er iets met je hardware aan de hand, een gaar reepje bijvoorbeeld.

And The Only One

• Lord-M
YES!!!!! Dat was em... hij start niet meer overnieuw op (ik dacht inderdaad al dit ik een rammetje had gesloopt)..

Maaruh waarvoor is die instelling eigenlijk????

Ik heb dit probleem namelijk al eerder gehad, maar dan niet spontaan, maar als ik bijvoorbeeld een cdtje wilde branden en ik software probeerde opstarten (bleek aan de drivers te liggen)...

Verwijderd

En waar zou ik dezelfde instelling kunnen vinden voor ME, of bestaat die niet?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het schijnt bij mij ook te helpen, maar waar is die optie nou voor? :?

Whatever.

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat het handig is als je server crasht, hij automatisch reboot. Dat scheelt weer down-time.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die optie is idd bedoeld voor servers, waarom die bij de Pro versie per default aanstaat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maarre, als dat aan staat reboot ie toch alleen automatisch bij een BSOD? :?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Misschien kijkt ie ook naar de tijd, zo van he ik ben 3 uur op, dat kan niet goed zijn, ik zal maar even rebooten :)

• Lord-M
Tja... hij doet het alleen bij een BSOD... nu reboot hij niet meer automatisch... hij geeft nu een BSOD...

STop Error 0x0000001e
KMODE_Exception_not_handled

Volgens microsoft omdat de redirector die cache manager niet op de hoogte stel van veranderingen in allocaties...

nog geen oplossing gevonden...

Iemand een idee??? plz??? :(
Pagina: 1