Nou vooruit bij deze mijn advies:
CPU: Intel P4 2.0aGhz - AMD Athlon XP 2200+
Video bewerken vraagt veel van het arme rekenmachientje dat zich de CPU noemt, een 2Ghz (of rated) model van of Intel of AMD geven perfecte prestaties en hebben een degelijke prijs/prestatie verhouding. Bij het verwerken van constante datastromen zal de P4 een miniscule voorsprong nemen op de Athlon, in gebruikelijke office situaties zal de Athlon de P4 echter met gemak achter zich laten.
Moederbord: Asus P4B533 - Asus A7V333
Asus maakt voor zowel het P4 als het AMD platform moederborden die zich laten omschrijven als betrouwbaar, stabiel en snel. Het DDR geheugen waarmee deze bordjes uitgerust dienen te worden zorgt voor genoeg bandbreedte voor beide platformen. Bij aankoop is het aan te raden om te kiezen voor de modellen met RAID functionaliteit.
Geheugen: 512MB PC 2700 - A merk
512MB is voldoende om op hedendaagse pc's de meest taken te draaien, het DDR 333 (PC2700) biedt tevens genoeg ruimte om eventueel een overclock te doen. Denk er bij de aanschaf om een goed en betrouwbaar merk te kopen zoals Samsung, Corsair, Crucial of Infineon.
Videokaart: ATI Radeon 8500 128MB
Prima prestaties tegen een prima prijs.
Hardeschijf: 1 x 7200 RPM Maxtor 80GB - 2 x 7200 RPM Maxtor 80GB
Wil je simpele dataoplag maar met genoeg snelheid dan neem je een 7200 toeren schijf van Maxtor, wil je zeer goede prestaties dan neem je 2 schijven welke je in een Raid-0 opstelling hangt aan de onboard Promise Raid controller.
Geluidskaart: Soundblaster Audigy Player (OEM)
De beste in 3D geluid en uitgevoerd met een FireWire aansluiting welke ideaal is voor het overdragen van videobeelden uit de Camera naar PC.
DVD: Lite-on 16x/48x DVD-Rom
Lekker simpel, goed te betalen, prima prestaties.
DVD-Brander: DVD+RW Aopen DVRW2412Pro
Gebruikt het zelfde Ricoh binnenwerk als alle anderen maar is zeer voordelig geprijsd en komt goed uit de tests, indien een DVD brander niet absoluute noodzaak is dan is het aan te raden nog even te wachten en voorlopig een goede cd brander te nemen zoal bijv de Lite-on 40x12x48.
Kast: Chieftec Entry level server
Genoeg ventilatie om de boel koel te houden en zeer degelijk afgewerkt.
Floppydisk: 1.44MB
Toetsenbord/muis: Persoonlijke voorkeur!!
Monitor: 19Inch, Persoonlijke voorkeur!!
Videoediting kaarten: ???
Geen idee heb ik dus echt geen kaas van gegeten, voor digital only editing is de Firewire aansluting op de SB Audigy voldoende.
Suc6 met het uitzoeken van je PC, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Specs!