Toon posts:

Welke Multimedia PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe PC aan te schaffen en heb een aantal minimale eisen: ik heb eveneens een DV-video en wil die op een zo simpel mogelijke wijze kunnen bewerken en archiveren. Aanvankelijk opteerde ik voor een Apple maar software is moelijk te verkrijgen.
Wie kan mij van tips en adviezen dienen voor de minimaal benodigde specificaties (USB 2, Firewire, Videokaart, HD e.d.) met in het achterhoofd niet het nieuwste van het nieuwste ivm finaciële consequenties.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag ff bij een computerzaak, die kunnen je perfect helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen verkooppraat van één of ander studentje van de Dixons of Databyte die smeren je toch alleen maar het duurste van het duurste aan. Het gaat er mij juist om, om van kenners te weten wat vereist is.

Verwijderd

Informeer dan bij meerdere zaken??

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Wat wil je doen met dat videobewerken...?

* Terugzetten op DV-tapeje
* Terugzetten op (S-)VHS videoband
* Archiveren op DVD

Heb je al een camera? Zo ja, zit daar een DV in/out op, of alleen DV-out?

Verwijderd

Topicstarter
Archiveren op DVD (MPEG-formaat) en eveneens op analoge videoteep.
Camera heeft een DV-out, mini DV-tape, composiet Video, digitaal, S-Video, USB.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:11:
Geen verkooppraat van één of ander studentje van de Dixons of Databyte die smeren je toch alleen maar het duurste van het duurste aan. Het gaat er mij juist om, om van kenners te weten wat vereist is.
sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 16:08:
Vraag ff bij een computerzaak, die kunnen je perfect helpen.
Vraag ff bij een echte computerzaak* dan. Die kunnen je perfect helpen en die proberen je heus niet het duurste aan te smeren.

*Dynabyte en Vobis zijn mijns inziens geen echte computerzaken, maar zaken waar consumenten en familie peecee kunnen kopen. Ik val deze zaken dus ook niet aan, maar voor wat jij wilt kan je beter naar een goede zaak gaan, je eisen op tafel leggen en zei kunnen je perfect de mogelijkheden uitleggen.
Dit is eenzelfde soort vraag als welk mobo moet ik nemen met die en die eisen, en dat mag dus niet volgens de FAQ.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:18:
Archiveren op DVD (MPEG-formaat) en eveneens op analoge videoteep.
Camera heeft een DV-out, mini DV-tape, composiet Video, digitaal, S-Video, USB.
Vereiste 1: DVD-brander
eveneens op analoge videoteep. Camera heeft een DV-out
Vereiste 2: bewerkingskaart met analoge uitgangen
tenzij je een DV-widget wilt gebruiken om de bewerking eerst terug te spoelen op een mini-DV tapeje en vervolgens je camcorder aan wilt sluiten op de video om zo uiteindelijk een videotape te krijgen

Trouwens: (waarom denk ik daar nu pas aan :)) als je even de search gebruikt, kun je al een hoop informatie vinden: Deze topic bijvoorbeeld.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 16:11:
wat heb dat te betekenen!!! :(
ik werk bijelectric city en dat valt onder dixons.. en ik ben student.. en wat dan nog??
ik ga mijn klanten echt niet dure dingen aan laten schaffen als ze het niet nodig hebben.. als ze dat niet bevallen.. dan ontslaan ze me maar :Y)
klaar :D

je hebt iig veel HD ruimte nodig en tegen de 512mb memory..das handig met effecten etc

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

Johnny E

Dôh !!

Nou vooruit bij deze mijn advies:

CPU: Intel P4 2.0aGhz - AMD Athlon XP 2200+

Video bewerken vraagt veel van het arme rekenmachientje dat zich de CPU noemt, een 2Ghz (of rated) model van of Intel of AMD geven perfecte prestaties en hebben een degelijke prijs/prestatie verhouding. Bij het verwerken van constante datastromen zal de P4 een miniscule voorsprong nemen op de Athlon, in gebruikelijke office situaties zal de Athlon de P4 echter met gemak achter zich laten.

Moederbord: Asus P4B533 - Asus A7V333

Asus maakt voor zowel het P4 als het AMD platform moederborden die zich laten omschrijven als betrouwbaar, stabiel en snel. Het DDR geheugen waarmee deze bordjes uitgerust dienen te worden zorgt voor genoeg bandbreedte voor beide platformen. Bij aankoop is het aan te raden om te kiezen voor de modellen met RAID functionaliteit.

Geheugen: 512MB PC 2700 - A merk

512MB is voldoende om op hedendaagse pc's de meest taken te draaien, het DDR 333 (PC2700) biedt tevens genoeg ruimte om eventueel een overclock te doen. Denk er bij de aanschaf om een goed en betrouwbaar merk te kopen zoals Samsung, Corsair, Crucial of Infineon.

Videokaart: ATI Radeon 8500 128MB

Prima prestaties tegen een prima prijs.

Hardeschijf: 1 x 7200 RPM Maxtor 80GB - 2 x 7200 RPM Maxtor 80GB

Wil je simpele dataoplag maar met genoeg snelheid dan neem je een 7200 toeren schijf van Maxtor, wil je zeer goede prestaties dan neem je 2 schijven welke je in een Raid-0 opstelling hangt aan de onboard Promise Raid controller.

Geluidskaart: Soundblaster Audigy Player (OEM)

De beste in 3D geluid en uitgevoerd met een FireWire aansluiting welke ideaal is voor het overdragen van videobeelden uit de Camera naar PC.

DVD: Lite-on 16x/48x DVD-Rom

Lekker simpel, goed te betalen, prima prestaties.

DVD-Brander: DVD+RW Aopen DVRW2412Pro

Gebruikt het zelfde Ricoh binnenwerk als alle anderen maar is zeer voordelig geprijsd en komt goed uit de tests, indien een DVD brander niet absoluute noodzaak is dan is het aan te raden nog even te wachten en voorlopig een goede cd brander te nemen zoal bijv de Lite-on 40x12x48.

Kast: Chieftec Entry level server

Genoeg ventilatie om de boel koel te houden en zeer degelijk afgewerkt.

Floppydisk: 1.44MB
Toetsenbord/muis: Persoonlijke voorkeur!!
Monitor: 19Inch, Persoonlijke voorkeur!!

Videoediting kaarten: ???

Geen idee heb ik dus echt geen kaas van gegeten, voor digital only editing is de Firewire aansluting op de SB Audigy voldoende.

Suc6 met het uitzoeken van je PC, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Specs!

Pagina: 1