WD 200GB (WD2000JB, 7200rpm, 8MB) bestaat ie wel of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
@ pricewatch ( pricewatch: Western Digital WD2000JB, 200GB (7200rpm, ATA100, 8MB) ) zijn 4 bedrijven die em al hebben maar ik kan echter niets maar dan ook niets vinden van een hd met 200GB en 8MB(ACHT MEGABYTE) cashe

:? :? :? :?

[ Voor 0% gewijzigd door ThaHandy op 26-08-2002 15:47 . Reden: ff 8MB wat duidelijken gemaakt ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Lijkt me genoeg reden om aan te nemen dat ze bestaan :)

Ik denk dat:
1. WD ze nu alleen als OEM levert en niet als retail
2. De website gewoon achter loopt

Maar dat ze er zijn staat wel vast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Exirion schreef op 26 augustus 2002 @ 00:51:
Je topic is weer open. Excuus voor het misverstand
:>
Exirion schreef op 26 augustus 2002 @ 00:50:
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Lijkt me genoeg reden om aan te nemen dat ze bestaan :)

Ik denk dat:
1. WD ze nu alleen als OEM levert en niet als retail
2. De website gewoon achter loopt

Maar dat ze er zijn staat wel vast.
jah deed ik ook net @ google

1. geen idee
2. 1~3 weken geleden was dt ook al zo :?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zojuist verstuurd mbv het mailformpje op de WD-site:
Dear sirs,

Several online stores carry a 200 GB Western Digital drive featuring an 8 MB cache. On your site, however, I can't find information about this specific drive, or even an indication of its existence.

Could you tell me whether this product exists, or if I should be wary of fraud?

With many thanks in advance for your attention,
kind regards,
...we wachten af :P

Overigens is die site idd duidelijk al een maandje of twee niet bijgewerkt, en zijn WD drives met "JB" ipv "BB" in het typenummer tot dusverre allemaal voorzien van een 8MB cache.

Al overwogen om die vier bedrijven uit de pricewatch ff een belletje te geven of een mailtje te sturen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
mycom had em toen als 1e en had toen er een meel over verzonden, maar nix meer van gehoord :{

de WD1600JB schijnt ook te bestaan @ google de 160GB 8MB versie :S

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 22:06

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

"Daarnaast heeft de harddisk een 2MB buffer (...)" en het gaat hier om de versie met 8MB cachegeheugen. In alledrie de artikelen wordt daarover met geen woord gerept. Correct me if I'm wrong.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
:{ daar kwan Exirion ook mee aanzetten... maar ik had et over de 8MB cashe }:O }:O }:O

• Bossie
  • Laatst online: 15:17
bel mycom gewoon ff. dan weet je het zeker want zij zijn een van de 4 aanbieders

maar als ik de prijs van deze hd's zie lijkt het me voordeliger en sneller om 2xwd1000JB in een raid0 te plaatse

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

De JB heet ook "Special Edition", dat zijn de enige met 8Mb.
ik heb net mijn eigen 80GB versie ontvangen, moet hem alleen nog even inbouwen...

de mediamarkt had trouwens ook nog een paar JB modellen (120Gb)

Verwijderd

200GB schijf met 8MB cache zou alleen Serial-ATA (ata150) uitvoering zijn. 2MB cache-versie zou ata133 zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 200GB is waarschijnlijk de Drivezilla van WD.
zit als het goed is een extra controller bijgeleverd om de 137GB barierre te doorbreken.

nieuws: Western Digital introduceert 200GB harddisk

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 21:50
http://www.westerndigital...s/products.asp?driveid=35

kijk maar op de link hierboven 2MB Cache en geen 8MB.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Terw_Dan schreef op 26 augustus 2002 @ 19:23:
Die 200GB is waarschijnlijk de Drivezilla van WD.
zit als het goed is een extra controller bijgeleverd om de 137GB barierre te doorbreken.

nieuws: Western Digital introduceert 200GB harddisk
Wat een monsterlijke link :D

Ik zeg het maar ff voordat ThaHandy uit z'n oren gaat stomen: in de pricewatch staan 200GB schijven met 8MB cache (de 200JB a.k.a. special edition), en daarvan is op de WD-site niks terug te vinden. Wil iedereen zo vriendelijk zijn om op te houden met het posten van linkjes over de 2MB-cache variant van de 200, de 200BB? We weten nou wel dat die er is. Thanks :)

BBL the 2nd: now that is interesting. Hoe kom je aan die info? Url, perhaps?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 21:50
Sorry, Ja hij bestaat wel. Na zoeken in het WWW ben ik verschillende bedrijven tegen gekomen die hem verkopen (over de hele aardbol).

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Da's het hele punt ;) D'r zijn een hoop bedrijven die claimen 'm te verkopen, maar bestaat het ding wel, of wordt er vooralsnog (want hij zal heus wel komen) van goedgelovigheid misbruik gemaakt? Wordt hier op grote schaal gepreordered en komt het ding binnenkort wel uit? Zie post 4. We* wachten vol spanning op het antwoord van WD, en dat zou op z'n laatst morgenavond moeten komen.

* == ik :)

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 26-08-2002 22:17 . Reden: ik! ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Rataplan schreef op 26 augustus 2002 @ 20:08:
[...]

Wat een monsterlijke link :D

Ik zeg het maar ff voordat ThaHandy uit z'n oren gaat stomen: in de pricewatch staan 200GB schijven met 8MB cache (de 200JB a.k.a. special edition), en daarvan is op de WD-site niks terug te vinden. Wil iedereen zo vriendelijk zijn om op te houden met het posten van linkjes over de 2MB-cache variant van de 200, de 200BB? We weten nou wel dat die er is. Thanks :)

[...]
_/-\o_ _/-\o_
idd ik sta bijna te flippen

kan je na gaan dat 99% van de GoTers overheen leest ;) Shame u :+

modje kan je ff de vetgedrukte text puntgroote 100 maken? tenk joe

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou sta *ik* te flippen :( this planet sucks! Denk je dat ze bij zo'n groot bedrijf wel wat competenter volk hebben dan er hier op GoT rondloopt (fi >:)), krijg je - zie brief bovenin dit topic - dit antwoord:

"Greetings (...), Thank you for your email. Yes, the drive does have a 80 pin SCA2 connector on it. If you search under Legacy products and look at SCSI hard drives, the WDE9100 Ultra-9.1 GB-7200 RPM drive is similar to the drive you have If possible please send me a few of the links where you saw this so that I can check it out. If I can be of further assistance, please let me know. Kind Regards, Steve Western Digital Customer Service and Support".

:( :? :( :'( :( 8)7 :( |:( :( :Z :( :O :( RAAAAH! :( :P :( :'( :( (8> :(

"WTF"-reply sent. Nogmaals twee werkdagen geduld a.u.b. :(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Rataplan schreef op 27 augustus 2002 @ 19:34:
Nou sta *ik* te flippen :( this planet sucks! Denk je dat ze bij zo'n groot bedrijf wel wat competenter volk hebben dan er hier op GoT rondloopt (fi >:)), krijg je - zie brief bovenin dit topic - dit antwoord:

"Greetings (...), Thank you for your email. Yes, the drive does have a 80 pin SCA2 connector on it. If you search under Legacy products and look at SCSI hard drives, the WDE9100 Ultra-9.1 GB-7200 RPM drive is similar to the drive you have If possible please send me a few of the links where you saw this so that I can check it out. If I can be of further assistance, please let me know. Kind Regards, Steve Western Digital Customer Service and Support".

:( :? :( :'( :( 8)7 :( |:( :( :Z :( :O :( RAAAAH! :( :P :( :'( :( (8> :(

"WTF"-reply sent. Nogmaals twee werkdagen geduld a.u.b. :(
Ze zijn behoorlijk dom daaro |:( |:( Kan die gast niet lezen of zo.... :o

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou, ze maken het wel snel goed :)
Greetings (...), Sorry about that, I am not sure how that answer was messed up. The message was suppose to say:

We have not released a 200 GB drive with a 8 MB cache. Either the sites have misprinted the information or (are) misrepresenting the product.
...en weer met vriendelijke groeten van Steve van Western Digital.

Hij bestaat *niet*! Oplichterij en fraude! >:) Ga hem zo ff wat linkjes opsturen, ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren :)

Hey ThaHandy, had je toch gelijk... Scherp hoor! Het lullige nieuws is dat we allebei nog ff wat langer moeten wachten met de aanschaf van een nieuwe schijf :)

---update!

Zooitje linkjes opgestuurd. Weer meteen een reaktie:
Greetings (...), Thanks for the links. The only thing I can think of is they are taking pre orders. I believe we will evidentially release the drive with a 8 MB cache but have no idea when it will be. If I can be of further assistance, please let me know. Kind Regards,
en andermaal de mazzel, ook namens Steve @ WD, die zich voor zijn eerste blunder uitstekend revancheert ;)

Verder stel ik het supportnummer van deze correspondentie gaarne beschikbaar aan eenieder die oorlog met die winkels wil gaan voeren, want van die pre-orders geloof ik niet zoveel :)

• -Sander-
  • Laatst online: 15:04

-Sander-

///M Powerrrrrr

Rataplan schreef op 27 augustus 2002 @ 21:07:
Nou, ze maken het wel snel goed :)

[...]

...en weer met vriendelijke groeten van Steve van Western Digital.

Hij bestaat *niet*! Oplichterij en fraude! >:) Ga hem zo ff wat linkjes opsturen, ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren :)

Hey ThaHandy, had je toch gelijk... Scherp hoor! Het lullige nieuws is dat we allebei nog ff wat langer moeten wachten met de aanschaf van een nieuwe schijf :)

---update!

Zooitje linkjes opgestuurd. Weer meteen een reaktie:

[...]

en andermaal de mazzel, ook namens Steve @ WD, die zich voor zijn eerste blunder uitstekend revancheert ;)

Verder stel ik het supportnummer van deze correspondentie gaarne beschikbaar aan eenieder die oorlog met die winkels wil gaan voeren, want van die pre-orders geloof ik niet zoveel :)
Ga gewoon die schijf bestellen, en als het idd geen JB is sleep je ze voor de rechter >:)
De JB versie bestaat niet, anders moest hij iig wel als eerste op de WD site bekend staan, en idd dat is ie niet. Dus als je geld over hebt, gewoon ff kopen bij de desbetreffende winkel en lachen :+ ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dus als je geld over hebt (...)
:(

... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 28-08-2002 01:33 . Reden: :? ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
ze bestaan dus niet :{ jmr

@ pricewatch is er weer 1 bijgekomen |:(
code:
1
2
3
4
5
  Europc               € 499,- 16-08  
  Digiworld BV  € 12,- € 515,- 26-08  
  Koopcitee            € 518,- 22-08  
  ACES Online          € 528,- 28-08  <- (net dus)
  MyCom         € 8,-  € 553,- 24-08

laat ik maar zoon winkel opbellen... iets bestellen wat niet bestaat }:O

dan vraag ik toch in hemelsnaam hoe het dan op internet komt :?

/edit (inmiddels al de 9e keer :+ )

dan durf ik te wedden dat dus de WD1800JB = 180GB 8MB ook niet bestaat...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het laatste woord is hier nog niet over gezegd... Probeer idd eens wat winkels uit, dan is Wouter ook weer blij :)

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een verklaring. Hou je ons op de hoogte?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
hmz oke..

ik heb dus net EuroPC gebeld en die zeiden dat die ongeveer ongever 2 weken in begin september uit zou komen, waardoor sommige leveranciers em al in het arsortiement hebben opgenomen ( :? ) waardoor dus ook EuroPC.

En die gast van WD zij dat, dat er dat i niet wist wanneer die uit zou komen ?!
(nog maar een email? )

• -Sander-
  • Laatst online: 15:04

-Sander-

///M Powerrrrrr

Maar, wat zo vreemd is dat ze ook al een prijs kunnen opgeven, dat wellicht aan de te hoge of juist aan de lage kant kan zijn. Ze weten immers nog geen inkoopprijzen!!!!.
Dus hoe willen zij dan te bepalen verkoop marge berekenen ?.. beetje vreemd imho, en ik heb dit ook nog nooit gezien. Ik denk dat ik maar zo'n schijf ga bestellen..

Wat waren de bedrijven ook alweer ?

>> pricewatch: Western Digital WD2000JB << :P

De clue is dat ze wel claimen em gaan te verkopen , maar ze hebben em nog niet in het assortiment zitten

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Alfa_33 schreef op 28 augustus 2002 @ 15:46:

Wat waren de bedrijven ook alweer ?
Zie pricewatchlink in openingspost.

Verwijderd

Hij bestaat blijkbaar wel degelijk. Meen op Tweakers.net gelezen te hebben dat de 8MB cache versie uitsluitend SATA zou hebben als interface.

Hier de officiele aankondiging, inclusief 3 jaar garantie:
WD officiele aankondiging

Het wordt dus voor mij tijd om een fatsoenlijke SCSI controller en converter te halen te halen.

Verwijderd

Ik werk bij een groothandel die ook wd heeft. Dus ik kan het vertellen als ze er zijn. Ik heb ze boven de 120gb nog niet gezien.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
grappig convertertje BBL, waar en hoe duur? :)

specs

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:08
Overigens staat ie gewoon op de WD site: http://www.wdc.com/products/products.asp?DriveID=38

Verwijderd

Gladiool: MicrolandUSA had de converter als enige, voor $84,-
Europa heeft ze nog niet. Komt nog.

pricewatch prijs voor deze schijven is nog niet erg gunstig...
Daarentegen, een boel van deze 200GB schijven op een fatsoenlijk ide of zelfs scsi-controller levert een HOOP ruimte op.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Press Releases > Friday, September 13, 2002
nu blijkbaar wel :{

dat wat dus 4 weken geleden niet zo

maar hij is er .... W00000t 8)
Pagina: 1