[PW] HD bestaat niet?

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Naar aanleiding van de categorie Harddisks (IDE) / Western Digital 200GB (WD2000JB, 7200rpm, 8MB) opende ThaHandy WD 200GB (WD2000JB, 7200rpm, 8MB) bestaat i wel of niet :S (dat Exirion zich vast nog wel kan herinneren :P) . Ik heb net de mail van WD binnen waarin staat dat het hele produkt niet bestaat.

Komt vast wel, misschien zijn ze wel aan het preorders-nemen, maar dan nog - ik vind dit een beetje naar oplichterij ruiken ("via het internet verkopen, drie van de vier stuurt het toch niet terug" ?). Heb de meeste websites gecontroleerd, en d'r staan *echt* 8MB cache vermeld. Over typefouten hebben we het volgens mij niet. Voor verdere documentatie verwijs ik naar het draadje, daar staan de mailtjes ook integraal in.

Rubriekje trashen, waarschuwing plaatsen, shops strafpunten geven, barricades opwerpen, brand stichten, treinen derailleren, muiten, kamervragen, kabinet laten vallen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het is vrij normaal dat bedrijven de prijzen van producten al online zetten voor ze daadwerkelijk te krijgen zijn. Goed voorbeeld: http://www.tweakers.net/pricewatch/35634.

Je ziet het met videokaarten, processors en moederborden, en nu dus blijkbaar ook bij harde schijven. Ik vind het niet onder oplichterij vallen, als je er naar vraagt zeggen ze vast dat er nog x weken levertijd is.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Tuurlijk (heb zelf vaak genoeg releasedates verschoven om eea met een korreltje zout te nemen :)), maar nou zeggen ze bij WD niet dat ze geen releasedatum kunnen geven, maar dat ze het hele produkt niet kennen...

Vinnik toch wat anders. Als dat ding aangekondigd zou zijn (zoals die P4@3.06 *wel* is) wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Nogmaals: het produkt bestaat niet "nog niet", het produkt bestaat "niet", ook niet op (publieke) roadmaps. En anders faalt de FP :)

Verder heb je me niet horen zeggen dat dit oplichterij is :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mail anders eens naar die winkels om te vragen hoe dat zit? Soms weet een bedrijf aan de ene kant ook niet wat de andere kant allemaal levert :P.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
So true. :)

Al die moeite - en ik wil niet eens zo'n schijf :(

Verwijderd

Ook al zou de 200GB versie al uit zijn, zou dit dan volle zalen trekken? Persoonlijk lukt het me amper om 100Gb te vullen... en ik down me suf eraan... zoals Rataplan al bemerkt: wie wil zo'n schijf? Wie krijgt zo'n schijf vol bij nuttig gebruik?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ik!

Mijn 80G server moet elke week worden opgeruimd, en dat ben ik wel zat :{ Het schijfje is me alleen te duur :) 2MB cache is meer dan voldoende...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

Wouter Tinus schreef op 27 augustus 2002 @ 22:49:
Het is vrij normaal dat bedrijven de prijzen van producten al online zetten voor ze daadwerkelijk te krijgen zijn. Goed voorbeeld: http://www.tweakers.net/pricewatch/35634.

Je ziet het met videokaarten, processors en moederborden, en nu dus blijkbaar ook bij harde schijven. Ik vind het niet onder oplichterij vallen, als je er naar vraagt zeggen ze vast dat er nog x weken levertijd is.
ook als het al zoon 2-3 weken @ pricewatch staat?

bijv.
hammer 3.4Ghz 3-4 2003 in de winkel!!!!

Ik vind het gewoon nergens op slaan. Als het product net leverbaar is en/of niet bestaat moet het ook niet TEKOOP zijn :|

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De pricewatch is er nu eenmaal om prijzen te vergelijken, niet om aan te geven wanneer iets wel of niet te koop is. Wij kunnen niet kijken in het magazijn van ongeveer 700 winkels om te controleren of ze die 50000 verschillende producten wel echt op voorraad hebben.

Soms is het wel degelijk zo dat ze spullen voor de officiële release al hebben, dus je kunt niet zomaar trashen "omdat het nog niet uit is". Maar zelfs als ze er producten inzetten die nog niet leverbaar zijn, dan is het nog fijn om van te voren te weten wat iets ongeveer gaat kosten. Dus als iemand er een Hammer inzet (en dan bedoel ik een winkel die de prijs al op z'n site heeft) dan blijft die lekker staan.

Pagina: 1