Hoe Thermaltake Slot A Orb stil te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb deze Slot A cooler van Thermaltake:
Afbeeldingslocatie: http://anw.endoria.net/sebastius/Socket423final-a.gif

Maar dat ding maakt gewoon een nare hoeveelheid geluid (ding is nieuw uit doos maar heeft een hele tijd gestaan in het magazijn). Het is wel acceptabel maar niet voor mijn toepassing.

Moet ik gewoon het fannetje oliën of is er een andere oplossing (en nee ik ga geen 7volt mod doen op de spikssplinternieuwe Enermax voeding). Als ik al zoiets doe dan komt er een afzonderlijke 7808 op om 8 volt te leveren of er komt een PWM sturing op. Maar ik wil eerst het mechanische gedeelte bekijken voor ik met lapmiddelen aankom.

Is het trouwens ook mogelijk gewoon de cooler uit te schakelen (ding draait nu (zonder case en fan gewoon aan op zo'n 35 graden celcius (AMD Slot A Tbird 900 MHz)). Er komt in die case geen cd/dvd speler en er is maar één HDD, en die ligt samen met de PSU helemaal onderin, dus airflow van de PSU is redelijk optimaal te maken.

Verwijderd

Airflow van de psu kun je vergeten. Dat stelt echt niks voor. Het lijkt heel wat met die 2 fans, maar ze draaien amper.

Een 7V mod doet niks met je voeding hoor. Weet je wel hoe je een 7V mod doet dan? Gewoon de pinnetjes verwisselen. Zo klaar en je ziet er niksvan. Tis 100% omkeerbaar.
De herrie wordt veroorzaakt door de lucht van de fan. Olieën zal dus weinig helpen.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

mjah...als je geen molex wil opofferen koop je toch gewoon een extra splitter die je dan gebruikt voor de 7v mod? Of als je het nog makkelijker wilt ---> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=7

[ Voor 0% gewijzigd door pbd op 25-08-2002 01:13 . Reden: grr....weer typo's ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
7 Volt mod doe ik niet om een plugje te besparen of heel te houden, ik wil gewoon de specs van mijn PSU normaal houden.

Verwijderd

sebastius schreef op 25 augustus 2002 @ 08:57:
7 Volt mod doe ik niet om een plugje te besparen of heel te houden, ik wil gewoon de specs van mijn PSU normaal houden.
Ja, je moet het niet slopen natuurlijk. Gewoon met een klein schroevendraaiertje terug duwen. Maar ja..

Het zal een andere koeler worden als je die 7V trick niet wil doen. Hij wordt namelijk echt niet stiller anders.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Tja. Ok, ik ga wel een mooie PWM regelaar schrijven in Bascom. Thanks anyway.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Geen idee hoeveel ruimte je tussen die orb en je geheugenmodules hebt, maar je kan eventueel de fan eruit halen (die is tenslotte de boosdoener) en een stille 60x60 mm fan ervoor zetten. Maar dan moet er dus wel de ruimte voor zijn. Een Papst 60x60 type NGM of NGL zou minstens zo goed blazen en dus koelen, maar wel stiller zijn.

EDIT:

Papst fans die eindigen op 'L' zijn echt fluisterstil. Zit er een 'G' in het type, dan zit er een glijlager in. De 612 NGML of NML produceren beide maar 19 dB. Het enige is: ze zijn wel 25 mm dik, die ruimte moet je dus wel hebben tussen slot en RAM chippies.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• sebastius

sebastius

Topicstarter
JumpStart schreef op 25 augustus 2002 @ 16:08:
Geen idee hoeveel ruimte je tussen die orb en je geheugenmodules hebt, maar je kan eventueel de fan eruit halen (die is tenslotte de boosdoener) en een stille 60x60 mm fan ervoor zetten. Maar dan moet er dus wel de ruimte voor zijn. Een Papst 60x60 type NGM of NGL zou minstens zo goed blazen en dus koelen, maar wel stiller zijn.

EDIT:

Papst fans die eindigen op 'L' zijn echt fluisterstil. Zit er een 'G' in het type, dan zit er een glijlager in. De 612 NGML of NML produceren beide maar 19 dB. Het enige is: ze zijn wel 25 mm dik, die ruimte moet je dus wel hebben tussen slot en RAM chippies.
Goed idee. Past nét niet vermoed ik.

Ik ga die CPU eens een tijdje zonder Fan laten draaien (ik heb toch nog een SlotA cputje liggen)
Pagina: 1