Toon posts:

TV Wil niet meer op EXT1, maar wil PC op TV :(

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis een TV staan die maar 1 scart aansluiting heeft, nou is dat niet zo erg normaal kan je dan door de tv op EXT1 te zetten gewoon beeld vanaf de pc op tv ontvangen... Nu is er een probleem, we hebben sinds kort zon universele afstandsbediening, waar weer geen functie op zit om de tv op EXT1 te zetten...

De video recorder heeft maar 1 scart, dus ik proberen via die omweg, maar op de tv kunnen we het video kanaal ook niet meer opzoeken, erg handig allemaal..

Nu was dus mijn vraag, kan ik op 1 of andere manier alsnog beeld van de pc op de tv krijgen, dmv dat de pc een signaal doorgeeft van spelen, waardoor de tv auto. op ext1 slaat ofzo?

Plz help me!!

*** Heb dit topic volgens mij in verkeerde sectie gepost, excuses ***

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
heb je de oude remote nog????

Verwijderd

Topicstarter
Nee, das t probleem, ik moet een manier zien te vinden om em op EXT1 te krijgen zonder de remote :(:(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Kan zijn dat de video een dergelijk signaal ondersteunt. De mijne in ieder geval wel :). Dan moet je echter de tv-out aansluiten op de video, deze op scart zetten, en vervolgens de tv laten overschakelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:27
edit:
kmoe beter leren lezen ;)

sensei_d.fpv channel

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Misschien van 0 naar -1 zappen, om het zo maar te zeggen?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

score een remote van het zelfde merk televisie... over het algemeen houden merken zelfde signalen (philips van 10 jaar oud kan met huidige remote bestuurd worden en andersom

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 10:43:
score een remote van het zelfde merk televisie... over het algemeen houden merken zelfde signalen (philips van 10 jaar oud kan met huidige remote bestuurd worden en andersom
Zo staat hier een Philips televisie waarmee je via het menusysteem beeld/geluid/opties in stelt.
Maar met een afstandsbediening van een Philips televisie van 1991, kan ik zonder het menu te gebruiken de contrast en kleur verminderen/vermeerderen doordat die functieknoppen nog op die oude afstandsbediening zitten. :Y)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Paitor schreef op 25 augustus 2002 @ 10:39:
Misschien van 0 naar -1 zappen, om het zo maar te zeggen?
dit moet werken, zeker bij een philips tv.

wat voor merk tv is het?

Verwijderd

Wij hebben ook een philips tv met op de afstandsbediening bovenaan 2 knopjes waarmee je naar EXT 1 kan gaan, een soort schermpje met een pijltje en als je terug wilt naar de normale zenders alleen een schermpje. De originele was ook kapot en met geen mogelijkheid konden we zenders zoeken, DVD kijken etc... Dus toch maar een nieuwe remote denk ik, zo rond de 40 Eur.

Want als je van 1 naar beneden zapt kom je op 0, en dat is gewoon een zender, als je van 0 nog verder zept begint ie weer bij 69.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Op sommige TV's kan je het ook op de TV zelf doen (achter een klepje).
Maar welk merk/type TV is het?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:55:
Wij hebben ook een philips tv met op de afstandsbediening bovenaan 2 knopjes waarmee je naar EXT 1 kan gaan, een soort schermpje met een pijltje en als je terug wilt naar de normale zenders alleen een schermpje. De originele was ook kapot en met geen mogelijkheid konden we zenders zoeken, DVD kijken etc... Dus toch maar een nieuwe remote denk ik, zo rond de 40 Eur.

Want als je van 1 naar beneden zapt kom je op 0, en dat is gewoon een zender, als je van 0 nog verder zept begint ie weer bij 69.
Bij mij idem dito, een nieuwe afstandsbediening (niet origneel, maar alternatief welke denk ik dezelfde functies/knoppen heeft) kost bijvoorbeeld bij www.remote-control.nl zo'n 25 Euro.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maar zelfs op zo'n universele remote moet dan nog de mogelijkheid zijn om naar EXT te komen. Over het algemeen wordt er bij zo'n uni ding een tabel met functies en knoppen meegegeven waarmee je kunt achterhalen welke toetsen(combinatie) je moet gebruiken om een resultaat te bereiken.
Wellicht dat je daar iets kunt vinden. Als die tabel er niet is, dan kun je natuurlijk nog op het net kijken bij de elverancier of die daar nog info op heeft staan, of info opvragen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem ik heb een philips matchline en ook geen remote ik kan de tv alleen op ext1 zetten als ik hem op ext2 zet via het menu kan ik het menu niet meer uit want er staan dan onderin off=stop en als ik op of duw dan poef springt hij uit
best wel irri maar was er niet ook zoon optie of zo dat hij auto op het ext kanaal springt als je er een kabel in propt ?

Verwijderd

Gebruik een 21 polige scart van je video naar tv . Als de video gaat spelen gaat ie automatisch naar extern doormiddel van een schakelspanning via de scart uit je video.
Er zijn diverse scart kabels te koop om de apparaten op elkaar aan te sluiten. Let Op, bij kabels met op beide uiteinden een SCART connector zijn meestal niet alle pennen aangesloten. Welke pennen zijn aangesloten is afhankelijk van de toepassing waar de kabel voor bestemd is.
Pagina: 1