Naar aanleiding van een post in dit topic: Welke Gamepad onder de 40 euro?
vond ik dat er eigenlijk wel een centraal topic kon komen over gamepads, joysticks, controllers en de ervaringen ermee
Post dus hier je ervaringen en mening over controllers die je zelf bezit, ooit mee gespeeld hebt, of ergens gezien hebt, voor welke games je ze gebruikt, en welke drivers er het beste mee werken
Het liefst natuurlijk ook nog een picture van je beauty
Deze controllers heb ik:
Gravis GamePad Pro

Ik heb deze ten eerste gekocht omdat ze zoveel weghebben van een PSX controller.
Deze vond ik altijd heerlijk spelen, en de Gravis Gamepad Pro leek me dus de ideale gamepad voor op de PC.
Nix was minder waar. Hij voelt hetzelfde als een PSX controller, en is ideaal voor games als FIFA en NBA
Voor racegames is deze controller niet echt geschikt.
De software voor windows 9x was altijd goed, onder XP een paar probleempjes,
maar met de standaard drivers van XP werkt het nu perfect.
Er zijn eindelijk ook officiele drivers uit voor onder XP.
Ik heb er onlangs nog eentje bijgekocht voor 10 euro, ik heb er nu dus 2
Er is ook al een tijdje een USB versie van deze gamepad.
Thrustmaster Firestorm Dual Power

Deze gamepad heb ik gekocht voor NFS5 en andere racegames.
Hij leek een beetje op een PSX dual shock controller, en speelde toch wel een beetje mee in de beslissing om hem nu wel of niet te kopen.
Ik heb hem gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Hij ligt lekker in de hand, heeft veel knoppen, en de trilfunctie is zeer krachtig.
Helaas is de bijgeleverde software nogal aan de slechte kant,
maar de standaard drivers van XP kunnen goed met de controller overweg
De controller is zeer geschikt voor games als NFS en andere racegames, maar ook voor FIFA of andere simpel te besturen games
(hopelijk is de startpost goed, ItSnows
)
vond ik dat er eigenlijk wel een centraal topic kon komen over gamepads, joysticks, controllers en de ervaringen ermee
Post dus hier je ervaringen en mening over controllers die je zelf bezit, ooit mee gespeeld hebt, of ergens gezien hebt, voor welke games je ze gebruikt, en welke drivers er het beste mee werken
Het liefst natuurlijk ook nog een picture van je beauty
Deze controllers heb ik:
Gravis GamePad Pro

Ik heb deze ten eerste gekocht omdat ze zoveel weghebben van een PSX controller.
Deze vond ik altijd heerlijk spelen, en de Gravis Gamepad Pro leek me dus de ideale gamepad voor op de PC.
Nix was minder waar. Hij voelt hetzelfde als een PSX controller, en is ideaal voor games als FIFA en NBA
Voor racegames is deze controller niet echt geschikt.
De software voor windows 9x was altijd goed, onder XP een paar probleempjes,
maar met de standaard drivers van XP werkt het nu perfect.
Er zijn eindelijk ook officiele drivers uit voor onder XP.
Ik heb er onlangs nog eentje bijgekocht voor 10 euro, ik heb er nu dus 2
Er is ook al een tijdje een USB versie van deze gamepad.
Thrustmaster Firestorm Dual Power

Deze gamepad heb ik gekocht voor NFS5 en andere racegames.
Hij leek een beetje op een PSX dual shock controller, en speelde toch wel een beetje mee in de beslissing om hem nu wel of niet te kopen.
Ik heb hem gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Hij ligt lekker in de hand, heeft veel knoppen, en de trilfunctie is zeer krachtig.
Helaas is de bijgeleverde software nogal aan de slechte kant,
maar de standaard drivers van XP kunnen goed met de controller overweg
De controller is zeer geschikt voor games als NFS en andere racegames, maar ook voor FIFA of andere simpel te besturen games
(hopelijk is de startpost goed, ItSnows

Ik gebruik een dual Gravis Gamepad om ermee te knokken met Killer Instinct