Canal+ decoder is mono

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
Wij hebben in de flat een canal+ decoder staan om de hele verdieping (12 kamers) van canal+ te voorzien. Nu heb ik een mooie dolby 5.1 versterker en zou ik graag willen genieten van dolby surround hiervoor heb ik een stereo signaal nodig, maar volgens mij geeft de decoder via de coax alleen een mono signaal door, hoe kan ik toch stereo krijgen

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

Yucko

One clown to rule them all !

ik weet toevallig dat de Anaal+ >:) decoder bij ons thuis 2 tulp-pluggen achterop heeft voor links en rechts geluid. Maar dan zou die decoder dus bij jou naast je versterker moeten staan

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Via de scart aansluiten. Video's hebben ditzelfde probleem...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Inderdaad, thuis hebben we hetzelfde probleem. Volgens mij is het zo dat je alleen via de scart kabel stereo geluid krijgt, maar dan kun je weer niet het beeld delen over verschillende tv's

Verwijderd

Meende ooit eens gelezen te hebben dat er ook bepaalde Canal+ decoders waren die wel stereo over een coax aansluiting doorgaven? Of is dit gewoon onmogelijk, weet er iemand meer vanaf?

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Kabel komt toch ook via coax je kamer binnen? En volgens mij is dat zeer zeker stereo...
Hoeft natuurlijk nog niet zo te zijn dat de coax-output "omdat hij het kan" automatisch stereo geluid is... maar de kans bestaat wel!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Denk dat het gewoon een limitatie is van dat model decoder. :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Mag niet eh stoutert ;)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

ja dat is inderdaad irritant.
Ik zit ook met dat probleem, volgens mij is er geen oplossing voor..
Ja je moet dan zelf een modulator erachter zetten die wel stereo is en het dan op de kabel gooien.. maar weet niet of die er in stereo zijn en hoe duur ze zijn

Verwijderd

Inderdaad, de canal plus decoder levert alleen via de scart of de tulpaansluitingen stereo geluid. Via de coax kabel kun je het wel vergeten...
Dolby 5.1 kun je zowiezo vergeten aangezien de kwaliteit van het signaal te zwak is. Hiervoor moet je echt een digitale bron hebben wat kabel-tv niet is...

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, die keiharde natuurfilms van Canal+ in volledig Surround Dolby 5.1 tja wie wil dat nou niet? ;-)

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb het hier thuis uitgetest...geeft inderdaad alleen stereo via de scart :(

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 03:10:
Meende ooit eens gelezen te hebben dat er ook bepaalde Canal+ decoders waren die wel stereo over een coax aansluiting doorgaven? Of is dit gewoon onmogelijk, weet er iemand meer vanaf?
Grappige discussie.
Heb een tijd de nieuwe decoder gehad(dat kleine kastje) en daar stond dus in het boekje dat het geluid alleen mono is door de coax. Decoder ging stuk en kreeg toen een nieuwe mee, maar nu het oude nmodel, die hele grote kast. Nu stond daar in het boekje dat het geluid mono lijkt door te komen en de TV het ook als mono herkent maar dat het signaal wel stereo wordt door gegeven en dat je gewoon goed moest luistern of het wel stereo was. Wat is dit nu voor een gekte?

no comment

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

robbertb schreef op 25 augustus 2002 @ 03:45:
ja dat is inderdaad irritant.
Ik zit ook met dat probleem, volgens mij is er geen oplossing voor..
Ja je moet dan zelf een modulator erachter zetten die wel stereo is en het dan op de kabel gooien.. maar weet niet of die er in stereo zijn en hoe duur ze zijn
Je kan natuurlijk ook een oude stereo videorecorder gebruiken als modulator.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

laat me raden: de canal+ decoder is met coax verdeeld, je moet OF een nieuw (duur) kastje kopen wat ook stereo meezend, of je moet inderdaad SCART zien te regele

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Heb het zelf ook met die decoder, via coax = mono, via de scart = stereo..

Download my music on SoundCloud

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
Ik kan zo'n stereomodulator bij conrad niet vinden, wie kan mij hiermee helpen?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

arjandijk schreef op 24 augustus 2002 @ 17:01:
Wij hebben in de flat een canal+ decoder staan om de hele verdieping (12 kamers) van canal+ te voorzien. Nu heb ik een mooie dolby 5.1 versterker en zou ik graag willen genieten van dolby surround hiervoor heb ik een stereo signaal nodig, maar volgens mij geeft de decoder via de coax alleen een mono signaal door, hoe kan ik toch stereo krijgen
digitale decoder van canal+ regelen .. je kan ook idd als je alleen amar coax aansluiting hebt gewoon ff canal+ bellen en zegt dat je graag een adner kastje wilt omdat je gewoon in surround/stereo wilt luisteren.. krijg je dat neit, zeg dat je na dat jaar geen nieuw contract meer afsluit :) ze zijn redelijk gevoelig voor klanten..aangezien het al moeilijk genoeg is om klanten te krijgen..

btw.. wel oppassen met dit soort topics.. wij hebben goeie banden met canal+ en er komt om de 2 weken een paar mensen langs van ze..
maar goed.. ik ben de kwaaiste niet O-) hehe

suc6 ermee iig.. (ik doe ook af en toe wel dat soort dingen.. }) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Via een videorecorder is de beste oplossing, of via draadloos sound kan ook als je dichtbij woont

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
het is heel naar. Dit probleem heb ik ook gehad, de meeste RF-Modulators geven alleen mono door de Coax, dat doen een hoop videorecorders ook. Achter op zitten ergens een rooie en een witte plug. Die verbind je met je versterker, zet je versterker op de geluidsbron waar je de decoder in geprikt hebt. Dan zet je je versterker op dolby surround, of bij sony, cinema sound of zo, en je hebt dolby 5.1!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Koenzie schreef op 26 augustus 2002 @ 22:15:
Via een videorecorder is de beste oplossing, of via draadloos sound kan ook als je dichtbij woont
Ehm, de meeste stereo videorecorders missen ook die luxe van stereo over coax.
Meest simpele oplossing is het linesignaal achter de decoder via een draad of draadloos (stereo FM zendertje ?) naar je kamer te krijgen.

Ander moet je op zoek gaan naar een stereo modulator, ik geloof dat je die bij www.velleman.be kan vinden of ga anders eens langs bij de betere video winkels.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1