Toon posts:

bootserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een laptop gekocht op een beurs zonder cdrom en floppydrive. De harde schijf is geformatteerd dus ik kan er niks mee doen. Het is wel mogelijk om van netwerk te booten. Nu wil ik dus een bootserver opzetten zodat ik windows kan gaan installeren, of iig iets op de hd te zetten. Nou heb ik al gezocht op google maar zonder resultaat. Weet iemand misschien hoe of er programma's beschikbaar zijn voor windows (xp) om een bootservertje op te zetten?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zit iig standaard in win2k server e.d.

makkelijkst is meestal gewoon even hd eruit schroeven en aan ander systeem hangen en cd van je os op de hd zetten en dan hd weer terug plaatsen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
cosmoOo schreef op 24 augustus 2002 @ 16:13:

makkelijkst is meestal gewoon even hd eruit schroeven en aan ander systeem hangen en cd van je os op de hd zetten en dan hd weer terug plaatsen.
Laptops schroef je meestal niet open omdat je niet zo makkelijk meer dicht krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
cosmoOo schreef op 24 augustus 2002 @ 16:13:

Ik heb hier alleen windows XP prof. En het is een notebook dus die hd eruit schroeven zal niet zo makkelijk gaan. Volgens mij is de aansluiting ook anders.
Zijn er geen andere (freeware) bootservers te vinden (voor windows) ?

Verwijderd

NIet moeilijk gaan doen.!!
Haal je harddisk eruit. En neem deze naar een vriend die wel een COMPLETE laptop heeft.
Kopieer de windows installatie directory naar je harddisk en je bent klaar.!!

Verwijderd

Laptop niet openschroeven omdat je deze niet makkelijk dicht krijgt :S
'k denk dat het of te ingewikkeld of luiigheid is. 'k heb er nooit problemen mee.
Ze gaan makkelijk dicht.
Als je aan een bootserver begint kun je dat ook wel scheel(T) je ook heel veel tijd.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
volgens my is tftp het protocol wat gebruikt wordt. misschien kan je daar es op zoeken?

Maak je eigen poll

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hd zit meestal achter een apart klepje dat met 1 schroefje vastzit oid. dus echt moeilijk is dat niet. je moet wel een ide converter hebben voor zo'n 2,5" hd.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Met een creatieve combinatie van BootFromLan en Bart's Network Boot Disk zou je er moeten geraken.
Btw: check ook dit topic es: booten via LAN

Verwijderd

Topicstarter
Bartje21 schreef op 24 augustus 2002 @ 16:38:
Met een creatieve combinatie van BootFromLan en Bart's Network Boot Disk zou je er moeten geraken.
Btw: check ook dit topic es: booten via LAN
Ik heb nu die dhcp server opgezet, krijg nu geen error meer op de client dat hij geen dhcp kan vinden. Toen die tftp server opgezet en een bootimage gemaakt van een bootflop. Die in de root gezet en mba.img genoemd. Als ik de laptop nu opstart krijg ik steeds "No boot filename received".
Ik zo'n beetje alle configuratiemogelijkheden geprobeerd zonder succes :(

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Heb je in je dhcp-server ingesteld dat de client moet zoeken achter een pxe/tftp server?
Is de "next-server" optie in je dhcpd.conf...

Verwijderd

Topicstarter
Bartje21 schreef op 24 augustus 2002 @ 18:04:
Heb je in je dhcp-server ingesteld dat de client moet zoeken achter een pxe/tftp server?
Waarschijnlijk heb jij het over een linux versie want ik heb geen dhcpd.conf.

Verwijderd

Topicstarter
Bartje21 schreef op 24 augustus 2002 @ 18:04:
Je had gelijk, ik heb nu een bootserver ingesteld en nu maakt ie verbinding. Alleen timed ie out bij het ontvangen van mba.img. Op de server, deze computer, zie ik staan bij de TFTP server log "Timeout error sending mba.img to (10.0.0.2), 0 bytes"
Maargoed, ik ben al wat verder :)
ff verder kloten..

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. hij connect nu en verstuurd het bestand. Alleen daarna gebeurd er nix...
Ik had eerst een image van een bootflop gemaakt met winimage. Alleen dan kreeg ik op de laptop, Too many packets oid. Toen heb ik met het 3com image editor util een image gemaakt van een bootflop. Die verstuurd ie compleet, successful staat er op de server, maar de client hangt daarna compleet. Zelfs ctrl-alt-del werkt niet meer dan...
Iemand enig idee? Er zit een intel kaartje in de laptop, misschien dat die niet met die images van dat 3com proggy overweg kan?

Verwijderd

Wat ik ervan weet is dat je de boot-rom v/d nic moet programmeeren. met het opstarten gaat de nic mbv bootp/dhcp een adres opvragen waarna via tftp een bootimage wordt binnengehaald en uitgevoerd. (hiermee is de 1e stap v/d ladder berijkt om een os te booten.) laten we zeggen een linux-kernel waarna bijv. een xterm kan worden gestart.
zie verder de howto's en de betreffende sites. ik heb het nooit gedaan dus kan je ook helaas niet verder helpen. het lijkt me wel heel intressant om te doen, dus zou graag dit topic zien als naslagwerk voor anderen. veel success.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een goede image gemaakt van een opstartflop. De bootsector wordt wel uitgevoerd alleen dan geeft ie aan dat er geen systeemdiskette aanwezig is. Logisch want er is helemala geen logische drive oid waar hij de opstartbestanden kan vinden. Die zitten alleen ergens in het geheugen. Nu las ik in een andere thread iets over ramdrives, maarja die kan ik niet aanmaken als hij niet verder boot dan de bootsector. Iemand enig idee hoe ik aan dos vertel dat hij uit het geheugen moet booten, of iemand die een andere manier weet ...?
Pagina: 1