V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
De latency's.
Alle onderdelen moeten zo dicht op elkaar staan als maar mogelijk is, zodat de comminicatietijden zo kort mogelijk zijn.
Als die tijden te hoog zijn, kan de latency het aantal tikken per sec. (MHz) niet meer bijbenen, en kan de clock dus niet meer hoger. Daar zit de fout.
Alle onderdelen moeten zo dicht op elkaar staan als maar mogelijk is, zodat de comminicatietijden zo kort mogelijk zijn.
Als die tijden te hoog zijn, kan de latency het aantal tikken per sec. (MHz) niet meer bijbenen, en kan de clock dus niet meer hoger. Daar zit de fout.
Verwijderd
grotere core = meer weerstand
p=i*i*r dus 2x zo grote r = 2x zo grote weerstand = 2x zo grote warmteontwikkeling
of ga ik nu de fout in, nah zal wel nie ik had 8 voor mn natuurkunde examen vwo.
edit:
dit komt doordat stroom grotere afstand moet afleggen door de core
p=i*i*r dus 2x zo grote r = 2x zo grote weerstand = 2x zo grote warmteontwikkeling
of ga ik nu de fout in, nah zal wel nie ik had 8 voor mn natuurkunde examen vwo.
Klinkt ook heel aannemelijk, maarja, ik zit pas in 3 VWOVerwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 11:32:
grotere core = meer weerstand
edit:
damn ja, dat is het
, thx 
ik wist gewoon dat er wat was
ik wist gewoon dat er wat was
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
...
(hier stond onzin)
(hier stond onzin)
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
Venkeroz, volgens mij heb je wel gelijk, zoalang het aantal transistoren maar gelijk blijft, maar ik denk dat ze dat niet doen omdat ze zo veel mogelijk processoren uit 1 wafer willen halen, dus alles zo dicht mogelijk op elkaar proppen??
In de CPU? Das allemaal silicium
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
CPU is gewoon ontiegelijk complex, omdat in zeer korte tijd veel gebeurt
. Als je de core bijvoorbeeld 4x zo groot maakt. Dan lekker grote verspreiding van de warmte maar, de afstand tussen transistoren wordt zo lang dat er te veel weerstand komt
. Dan is het dag met info
.
Zie het zelfde met ide kabels
, waarom zijn ide kabels geen 3 meter lang
Omdat er te veel weerstand komt. Het is complex allemaal wat er gebeurt in de PC.
Waarom zit de northbridge + geheugen + videokaart zo ontiegelijk dicht bij elkaar
. Zelfde antwoord...
Zie het zelfde met ide kabels
Waarom zit de northbridge + geheugen + videokaart zo ontiegelijk dicht bij elkaar
Pagina: 1