[COOLING] CPU FAN Intake of Outtake?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Ok tis misschien een domme vraag, maar moet mijn CPU fan nou op mijn CPU blazen of de warme lucht van mijn CPU wegblazen. Voor beide kan ik een logische redenatie bedenken.

Op de CPU blazen:
Krijg je koude lucht op je CPU en dus wordt deze koeler.

Warme lucht van CPU wegblazen:
Blaast de warme lucht weg waardoor temp. daalt. De warme lucht kan weg uit de kast via een rooster onderin de voeding en wordt dus via voedingsfan afgevoerd. Koude lucht wordt onderin de heatsink aangezogen en dus door de FAN weggeblazen.

Waar zit ik hier nou verkeerd?

Specs

Verwijderd

Dit is minstens 10000x langs geweest. Search duidelijk niet gebruikt.

En als je het wil weten? Hoeveel werk is het om het even te testen? |:( Sjeez.. niet te geloven.. :Z :O

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 20-02 15:40
ze werken beiden da's duidelijk.
Wat beter is dat kan de search je vast vertellen :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• JordyO
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 00:48:

En als je het wil weten? Hoeveel werk is het om het even te testen? |:( Sjeez.. niet te geloven.. :Z :O
Ik heb de search gebruikt en kon niks zinnigs erover vinden. En het leek me zo voor de hand liggend dat ik het niet hoefde te testen. Maar als jij het ook niet weet, hoef je niet zo te reageren.

Specs

Verwijderd

is afhankelijk van de heatsink volgens mij, op de meeste wordt de lucht geblazen maar bij alpha's zuigt hij de lucht weg dacht ik :)

• JordyO
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:43:
is afhankelijk van de heatsink volgens mij, op de meeste wordt de lucht geblazen maar bij alpha's zuigt hij de lucht weg dacht ik :)
Waar hangt het dan vanaf of hij moet zuigen of blazen.

Specs

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

blazen scheelt je over het algemeen een heel klein beetje
zuigen is in theorie beter

• JordyO
[uit de faq]
Je kunt kiezen of je de ventilator over je heatsink wilt laten blazen of zuigen. Ik geef de voorkeur aan het eerste: steeds koele lucht over de heatsink blazen is effectiever dan de warme lucht wegzuigen.
[/uit de faq]

Ja zover was ik ook, maar mijn vraag gaat dus naar de waarom hiervan.

Specs

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Antwoord kan je hier vinden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JordyO
Ik heb een uur gezocht, maar kom maar eens met iets zinnigs, de search heeft hier geen concreet antwoord op.

En jongens ik heb de search al gebruikt.

Specs

Verwijderd

Supergroover22 schreef op 24 augustus 2002 @ 00:49:
[...]

Ik heb de search gebruikt en kon niks zinnigs erover vinden. En het leek me zo voor de hand liggend dat ik het niet hoefde te testen. Maar als jij het ook niet weet, hoef je niet zo te reageren.
Ik weet het wel. Het verschilt per HS en per fan. Je moet het dus testen. Is 5 min werk, dus wat is nou het probleem?

Edit: Je kijkt naar je temp, pc uit, fan omkeren, pc aan, aflezen, klaar. Results hier posten graag ;)

• JordyO
Ik heb wel even getest maar daar ging het me niet om, het ging me meer om de hoe en wat erachter. Even mijn temps:

specs:
Duron900@900
HS Coolermaster DP5 (Standaard en cheap 50x50)
Fan Adaptor 60naar80 (metaal Akasa, hoog en past niet mooi op de 50x50)
Papst 12dB 33m3/h

Lucht wegzuigen = 42graden
Lucht blazen = 41graden

Specs

Verwijderd

Supergroover22 schreef op 24 augustus 2002 @ 19:42:
Ik heb wel even getest maar daar ging het me niet om, het ging me meer om de hoe en wat erachter. Even mijn temps:

specs:
Duron900@900
HS Coolermaster DP5 (Standaard en cheap 50x50)
Fan Adaptor 60naar80 (metaal Akasa, hoog en past niet mooi op de 50x50)
Papst 12dB 33m3/h

Lucht wegzuigen = 42graden
Lucht blazen = 41graden
Goed zo! Was wel veel werk zeker? :D Waar ging het je nou niet om? Want dat snap ik dus niet helemaal. De hoe en de wat staat in de search. Je doet het een beetje overkomen alsof er een echte reden was om dit topic te openen (wat dus niet zo is). De reden was gewoon gemakzucht en ik zeg daar wat van. Iemand zei hier een keer: "Tis hier geen helpdesk!" Daar sluit ik me graag bij aan. Nu is het net of ik een zeikerd ben, maar jij leest de regels niet of je weigerd je er gewoon aan te houden.

En dat vind ik er van ;) :X

• JordyO
Mijn vraag was waarom het moet uitmaken hoe je de koeler plaatst. Waarom dit bij de 1 wel uitmaakt en bij de ander niet. Het gaat alleen even over het theoretische en niet om het praktische. Veel moeite was het niet, maar daar ging het niet om.

Ik heb wel een uur in de search staan zoeken en ook in de FAQ, maar nergens waar ze een antwoord hebben op mijn vraag. Ja bij de een werkt het zo het best en bij de ander zo, ja maar WAAROM.

En het is zeker geen gemakzucht, het was gewoon nieuwschierigheid, maar niemand hier schijnt er een (tot nu toe) goed antwoord op te hebben. En er was zeker een reden om dit topic te openen, ik had een vraag. En er was geen reden om voor jou te antwoorden, want jij had geen antwoord op mijn vraag.
Ja maar wijs me het eens aan dan. Als jij het zo zeker weet zeg het dan gewoon, wat is het dan voor moeite.

Specs

Verwijderd

Supergroover22 schreef op 25 augustus 2002 @ 00:04:
Mijn vraag was waarom het moet uitmaken hoe je de koeler plaatst. Waarom dit bij de 1 wel uitmaakt en bij de ander niet. Het gaat alleen even over het theoretische en niet om het praktische. Veel moeite was het niet, maar daar ging het niet om.
Tuurlijk jongen! ff een quote van jezelf dan maar:
Ok tis misschien een domme vraag, maar moet mijn CPU fan nou op mijn CPU blazen of de warme lucht van mijn CPU wegblazen. Voor beide kan ik een logische redenatie bedenken.
Ga nou niet zeggen dat het aan mij ligt! Je wilde het gewoon ff snel weten en dus dacht je ik laat het aan anderen over. Is slim, maar zo werkt het hier niet.
Ik heb wel een uur in de search staan zoeken en ook in de FAQ, maar nergens waar ze een antwoord hebben op mijn vraag. Ja bij de een werkt het zo het best en bij de ander zo, ja maar WAAROM.
Als je het waarom wil weten moet je daarmee beginnen in je 1e post en niet mij nu lopen verneuken door je vraag te veranderen omdat je weet dat je fout zit. :r
En het is zeker geen gemakzucht, het was gewoon nieuwschierigheid, maar niemand hier schijnt er een (tot nu toe) goed antwoord op te hebben. En er was zeker een reden om dit topic te openen, ik had een vraag. En er was geen reden om voor jou te antwoorden, want jij had geen antwoord op mijn vraag.

[...]

Ja maar wijs me het eens aan dan. Als jij het zo zeker weet zeg het dan gewoon, wat is het dan voor moeite.
*&%&^#@%$&^%&% :( :(
Koeler, blazen of zuigen?

En dan ben ik gek zeker?

• JordyO
Ok je hebt gelijk. Dank je wel voor dat topic. Die kon ik dus niet vinden.

Specs

Verwijderd

Supergroover22 schreef op 25 augustus 2002 @ 00:59:
Ok je hebt gelijk. Dank je wel voor dat topic. Die kon ik dus niet vinden.
Graag gedaan ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mooi, dan kan deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.