[Asus P3B-F] Foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19
Tijdens het opstarten van mijn PC krijg ik voor het tonen van alle PCI-kaarten ed de volgende foutmelding:

<BIOS:>BIOS update data incorrect: CPUID=000000683.

Deze foutmelding heb ik gekregen, nadat ik een keer de default waarden uit het BIOS heb teruggezet. Tijdens het opstarten toonde het BIOS vantevoren slechts drie ICQ-waarden, namelijk: 14/15 (voor primaire en secundaire IDE) en nog iets (wat ik vergeten ben). De videokaart, geluidskaart en netwerkkaart werden niet getoond.

Omdat mijn internetsnelheid via @Home erg laag was (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/577013) heb ik de default waardes in het BIOS teruggezet. Sindsdien krijg ik wel de volledige lijst van alle kaarten ed. te zien, maar verschijnt ook bovengenoemde foutmelding. Daarentegen is de internetsnelheid nog steeds erg laag, en ik krijg steeds meer het vermoeden dat mijn mobo kapot is.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk eens of je CPU instellingen nog wel goed staan, dus de FSB nog op 66 of 100 MHz, afhankelijk welke CPU je hebt. Dan de BIOS saven, en kijken of hij het nog steeds aangeeft.
Je inet snelheid verschilt altijd, omdat het van andere pc's/verbindingen afhankelijk is. Je zou wel kunnen testen op www.speedtest.nl om te kijken of de waardes een beetje kloppen met wat je voorheen haalde.

Juist

Verwijderd

BIOS-instellingen van invloed op je internetsnelheid? 8)7

Als je in de BIOS 'plug&play OS' op 'yes' zet (of iets wat daar op lijkt), dan krijg je niet meer de hele lijst te zien.
En kijk effe je FSB instellingen na.

/me gaat nu zijn BIOS-instellingen op 'optimal' zetten om lekker snel te kunnen downloaden... ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schijnbaar conflicteert je netwerkkaar met een van de andere PCI kaarten?

Trek alle kaarten eruit en speel een beetje met de netwerkkaart: plug hem in verschillende PCI sloten en check in welk slotje hij zich het lekkerst voelt :)