Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[@Home] Internet ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Sinds ik afgelopen zaterdag ben teruggekomen van vakantie, is mijn @Home internet ontzettend traag. Testen via mordax.nl en speedtest.nl geven een downloadsnelheid van ong. 50/60 kB per seconde en een uploadsnelheid tussen de 6 en 9 kB per seconde.

Vooral de uploadsnelheid is erg laag, dit terwijl ik geen andere programma's zoals KaZaa ed. heb openstaan. Enkel IE staat open.

Ook nadat bij een format en herinstallatie van Win98 de snelheid erg laag bleef heb ik gisteren met de @Home helpdesk gebeld. Deze heeft mij doorgewezen naar de technische dienst, waarna deze samen met mij enkele tests met behulp van netdiag.exe heeft uitgevoerd. De technische dienst kon echter geen bijzonderheden vinden. Niet dus. :(

Terwijl ik aan het werk was, heeft de TD van @Home vanmorgen met mijn moeder gebeld, dat er op het @Home netwerk niets vreemds te constateren was. Volgens hen zou er sprake kunnen zijn van een virus op de PC. Tevens heeft mijn moeder genoteerd: Fine Network of STP in de veronderstelling dat ik deze termen wel zou begrijpen.

Na thuiskomst heb ik Norton AntiVirus 2k2 en Zonealarm 3.01 geinstalleerd. Norton heeft echter geen virussen gevonden en ook Zonealarm heeft geen ongewone zaken geconstateerd.

Wat zou er nu nog aan de hand kunnen zijn, waardoor mijn snelheid zo laag is?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

1x posten is meestal genoeg.... :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• TweakersOnly
Sorry... Waarschijnlijk reageert de nieuwe software van GoT sneller op Enteren dan verwacht...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
TweakersOnly schreef op 20 augustus 2002 @ 21:23:
Sorry... Waarschijnlijk reageert de nieuwe software van GoT sneller op Enteren dan verwacht...
dat kan je wel zeggen, ik zie dubbelpost na dubbelpost, terwijl ik steeds een foutmelding krijg als ik een dubbelpost "probeer" te doen..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt me gewoon dat @home traag is.. Een onbekendvirus die de boel vertraagt en die zelfs actief is na het reinstallen van Windows? Neej...
Check ff of andere het in je buurt ook hebben. Zo wel: Ga er dan maar echt van uit dat het aan het netwerk van @home ligt.. Zo niet, uhm, tja.. :+

🌞🍃

• TweakersOnly
Azrael schreef op 20 augustus 2002 @ 21:29:
[...]

dat kan je wel zeggen, ik zie dubbelpost na dubbelpost, terwijl ik steeds een foutmelding krijg als ik een dubbelpost "probeer" te doen..
Naja, ik weet het ook niet. Maar goed, ontopic please. :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem..Ik heb nu alles geformateerd en alles herinstalleerd en nogsteeds een download van 30 KB/sec..
Ik teste alles op mordax en numion en allebei kwam die niet hoger dan 30KB/sec.
Ik moest netstat..ping en vanalles doen en volgens die man aan de lijn moest dat helpen..Nu weet ik toevallig wel wat van een pc dus ik wist dat die persoon mij iets probeerde wijs te maken.

Ik heb nu net gebeld en dan krijg je als smoes dat het te druk is en dat de mensen het niet aan kunnen, of ze houden mij aan het lijntje of ik ben dom....

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:33:
Ik heb het zelfde probleem..Ik heb nu alles geformateerd en alles herinstalleerd en nogsteeds een download van 30 KB/sec..
Ik moest netstat..ping en vanalles doen en volgens die man aan de lijn moest dat helpen..Nu weet ik toevallig wel wat van een pc dus ik wist dat die persoon mij iets probeerde wijs te maken.

Ik heb nu net gebeld en dan krijg je als smoes dat het te druk is en dat de mensen het niet aan kunnen, of ze houden mij aan het lijntje of ik ben dom....
Woon jij toevallig ook in Midden-Limburg?

• kamerplant
  • Niet online

Dan doen ze er bij @home toch meer aan dan bij chello.
De chello helpdesk maakt er HOOGUIT een meldig van, wat dus wilt zeggen dat ze het negeren.. :{

🌞🍃

Verwijderd

Mijn upload is bij @home de laatste paar dagen weer maximaal 5 á 6 KB/sec. Dat is trager dan single ISDN. Echt belachelijk.

• JeroenT
  • Laatst online: 26-11 19:45

JeroenT

hoi!

Ik ben het gezeik met @home ook spuug en spuugzat... maanden wacht ik al op een enventuele upload verhoging :r tis gewoon superbrak wederom in enschede op het moment :(

* JeroenT heeft SDSL 2048/2048 besteldt bij metia.nl

Verwijderd

Mijn upload is bij @home de laatste paar dagen weer maximaal 5 á 6 KB/sec. Dat is trager dan single ISDN. Echt belachelijk.
Qué?
ISDN down=64kbit=8KB.
ISDN up = 8kbit=1KB.

@home heeft een maximum upload van 16KB. Inderdaad niet erg vlot, maar nog altijd vlotter dan ISDN, ook als het nog maar 6KB is.

Het lijkt me overigens een @Home-probleem, het probleem is echter dat je daar 6 keer heen moet bellen voor je iemand aan de lijn krijgt die je niet als een mongool behandeld en eerlijk zegt wat er aan de hand is. Afwachten dus tot het probleem verholpen is...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

ISDN up = 8kbit=1KB.
Qué? ;)

Is volgens mij ook gewoon 8 kB/s hoor.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

Qué?
ISDN down=64kbit=8KB.
ISDN up = 8kbit=1KB.

@home heeft een maximum upload van 16KB. Inderdaad niet erg vlot, maar nog altijd vlotter dan ISDN, ook als het nog maar 6KB is.

Het lijkt me overigens een @Home-probleem, het probleem is echter dat je daar 6 keer heen moet bellen voor je iemand aan de lijn krijgt die je niet als een mongool behandeld en eerlijk zegt wat er aan de hand is. Afwachten dus tot het probleem verholpen is...
Waar de **** heb jij je tech posts gehaald? :X :'(

ISDN is dus kwa down en upload gelijk...

SINGLE ISDN = 64kbit up en down.
2x ISDN (gekoppeld) = 128kbit zowel up als download,

nu jij weer >:)

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
Ik heb hier (Kerkrade) ook @home, en wat snelheid betreft heb ik nog nooit problemen gehad. de 300 kb/s haal ik altijd wel. Echter een vriend van mij, die aan de andere kant van Kerkrade woont is al blij als hij de 100 haalt.

• TweakersOnly
Baumans schreef op 20 augustus 2002 @ 23:34:
Ik heb hier (Kerkrade) ook @home, en wat snelheid betreft heb ik nog nooit problemen gehad. de 300 kb/s haal ik altijd wel. Echter een vriend van mij, die aan de andere kant van Kerkrade woont is al blij als hij de 100 haalt.
Tot voor mijn vakantie (begin augustus) was mijn snelheid ook optimaal, soms > 400 kB per seconde, na terugkomst is de snelheid gigantisch gedaald. Zou er soms weer een nodemove oid op komst zijn?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16

OMX2000

By any means necessary...

Klubbheads schreef op 20 augustus 2002 @ 21:46:
Ik ben het gezeik met @home ook spuug en spuugzat... maanden wacht ik al op een enventuele upload verhoging :r tis gewoon superbrak wederom in enschede op het moment :(

* OMX2000 heeft SDSL 2048/2048 besteldt bij metia.nl
Meneer Klubbheads, is volgens mij een beetje doorgedraait... 215 Euro per maand??? Tja als jij dat stoer vindt...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 20 augustus 2002 @ 21:34:
[...]

Woon jij toevallig ook in Midden-Limburg?
jep in nederweert om precies te zijn

Verwijderd

OMX2000 schreef op 21 augustus 2002 @ 08:49:
[...]

Meneer Klubbheads, is volgens mij een beetje doorgedraait... 215 Euro per maand??? Tja als jij dat stoer vindt...
Tja maar dan heb je wel wat hoop je

MetiaDSL Office Premium 215 Euro per maand (255,85 incl. BTW) - bestel...
De verbinding voor de kantooromgeving waar veel gebruik wordt gemaakt van het Internet, en ook zeer veel E-mail wordt verstuurd:

2 Mbit down / 2 Mbit up
1 vast ip-adres
1 domeinnaam (gekoppeld aan uw ip-adres)
dataverkeer volgens fair-use-policy
5 pop3 postbussen
5 e-mail adressen (aliassen)

Verwijderd

pfff hier regio Den Bosch lijkt het ook wel een stuk trager geworden!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hier (lees: Deventer ;) ) was het ook erg traag de laatste tijd, maar toen heeft m'n vader een ander computermeubel bestelt en moest ik dus ff de modem van @Home ontkoppelen, stekkertjes eruit getrokken, later er weer in gedaan en @Home liep weer normaal.. :)

Misschien ff uitproberen, of een ander computermeubel kopen.. :+ ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Heb je al eens een mtupatch gedaan zie hiervoor http://help.home.nl en als trefwoord traag of snelheid is daar te downloaden. Ik zou zeggen probeer het eens baat het niet dan schaadt het niet
8)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• JeroenT

JeroenT

hoi!

OMX2000 schreef op 21 augustus 2002 @ 08:49:
[...]

Het is zakelijk noodzakelijk ;) dus..

Verwijderd

Tweakers only heb je een ref nr of een login naam voor me? Kijk ik ff voor je :)

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 18:14:
Tweakers only heb je een ref nr of een login naam voor me? Kijk ik ff voor je :)
Referentienummer = 613484. :)

• TweakersOnly
maontje schreef op 21 augustus 2002 @ 16:51:
Heb je al eens een mtupatch gedaan zie hiervoor http://help.home.nl en als trefwoord traag of snelheid is daar te downloaden. Ik zou zeggen probeer het eens baat het niet dan schaadt het niet
8)
Heb ik inderdaad al uitgevoerd, en daarna PC opnieuw opgestart natuurlijk. Maakt helemaal niets uit voor de snelheid.

Uit de nieuwsgroepen blijkt dat @Home volgende week werkzaamheden gaat uitvoeren in mijn woonplaats (Roermond dus...). Misschien zijn er toch meerdere klachten over het netwerk.

Verwijderd

Heb je ref. nr ff doorgelezen en ziet er vrij vaagjes uit. Bij ons zijn er temisnte geen problemen en aan de ping naar jouw toe toendertijd ook niet echt. Maar ik zie wel iets vreemd in het modem. Ik wacht even op een terugkoppeling van netwerk beheer en dan hoor je het nog van me

• TweakersOnly
Bij de topics voorzien van een slotje, zie ik net het verhaal van Smoken, zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/578359. Deze gebruiker heeft ook @Home en heeft dezelfde problemen als mij.

Smoken komt net als mij ook uit Roermond (zie profile). Blijkbaar zijn er dus meerdere problemen met het netwerk in Roermond en kan de oorzaak logischerwijs niet bij mijn PC liggen, ofwel?

• smoken
  • Laatst online: 28-11 20:31
TweakersOnly schreef op 22 augustus 2002 @ 13:38:
Bij de topics voorzien van een slotje, zie ik net het verhaal van Smoken, zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/578359. Deze gebruiker heeft ook @Home en heeft dezelfde problemen als mij.

Smoken komt net als mij ook uit Roermond (zie profile). Blijkbaar zijn er dus meerdere problemen met het netwerk in Roermond en kan de oorzaak logischerwijs niet bij mijn PC liggen, ofwel?
Ik snaphet ook neit helemaal, mijn buurman (is trouwens herten tegenwoordig, maar dat is ook Roermond) heeft er dus weer helemaal geen last van. En @home maar zeggen dat het aan mijn pc ligt, dat geloof ik dus ook echt niet!

Ik hoor het wel als er iemandietsvind wat wel helpt.

• TweakersOnly
smoken schreef op 22 augustus 2002 @ 14:02:
Ik snaphet ook neit helemaal, mijn buurman (is trouwens herten tegenwoordig, maar dat is ook Roermond) heeft er dus weer helemaal geen last van. En @home maar zeggen dat het aan mijn pc ligt, dat geloof ik dus ook echt niet!

Ik hoor het wel als er iemandietsvind wat wel helpt.
Ik woon trouwens in Maasniel. Voor de leken: de andere kant van Roermond

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik woon zelf in Overijssel, maar ik heb er ook last van. 3 keer de verbinding kwijt ( firmware update van Com21 modem?). Na de 1ste keer ff speedtest gedaan, maar toen kreeg ik 35KB/s down en 14KB/s up.

Even mijn modem gereset en weer een speedtest gedraaid. Ik kwam toen op ongeveer 500KB/s down en 15KB/s up, maar na een minuut op 30 is het weer bagger.

Ik heb nu een upload van 6KB/s en aangezien dat ik veel online games speel is dit niet erg leuk voor mijn ping.

Ik ga vanavond als ik thuis ben weer naar de helpdesk bellen om te zeggen dat het niet is verbeterd ( Heb al een keer eerder gebeld i.v.m. upload snelheids problemen ) en om te kijken of ik niet kan regelen dat ik een Motorola modem krijg, want een buurman van mij heeft een ping van 20 in game servers ( Motorola modem ) en ik 80+.

(Vorige keer heeft een helpdeskmedewerker die connection test bij mij geprobeert, maar zelfs die stopte er op de helft mee :/ )

Kijken of ze er nu wel iets aan willen doen.

edit:
Windows 2000 opnieuw geinstalleerd en geen speedpatch erover:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Aug 22 2002 om 23:17:17 UTC+0200)

Download : 370.1 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 524.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms

Een speedpatch die vertraagd?? :?

Verwijderd

heb net alles opnieuw moeten installeren omdat de TD van @home bij mij alles remote zou hebben gemaakt..op het afgesproken tijdstip van 9:00 tot 17:00..Na dat ik om 17:00 ging kijken hoe me snelheid was bleek ineens me complete hd weer leeg te zijn en zovoorts..Ik bel echt niet meer..heb er laast 1 uur aan gehangen en terwijl het niet meer mag van mijn ouders..ik ben het nu best wel zat want we hebben betaald voor snel internet..Ik wil hierbij niet @home afzeiken voor de periode dat het goed ging want ik ben nu 1.5 jaar lid en dit is me eerste serieuze stroring dat ik een *** verbinding heb...Ik heb het modem eruitgetrokken en ff getest en kwam uit op 31KB/sec op mordax.

• TweakersOnly
Even een update:

Ik heb zojuist weer met @Home gebeld. @Home zal niets aan het probleem gaan doen, omdat er geen sprake is van een wegvallende verbinding en er bij een downloadsnelheid van 40 kB/p nog steeds sprake is van een breedbandverbinding. M.a.w. Zoek het zelf maar uit. Het feit dat de downloadsnelheid met meer dan 80% is ingezakt, heeft daar niets mee te maken.

Aanstaande woensdag zijn er werkzaamheden in Roermond. Mocht de snelheid daarna niet zijn verbterd, dan gaat er aan het einde van de week een opzegbrief naar @Home. :(

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 16:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb ook last van een ingevallen @home verbinding, en ik woon ook in Midden-Limburg .. Weert om precies te zijn. Ik weet niet sinds wanneer de verbinding zo brak is, maar het is in ieder geval al een paar dagen. Als ik probeer te pingen vanaf mijn linux-machine, zie ik dat er ook een boel duplicates terug komen.

Ziehier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-> ping 217.121.4.1
PING 217.121.4.1 (217.121.4.1) from 217.121.5.* : 56(84) bytes of data.
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=19.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=21.2 ms (DUP!)
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=21.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=23.4 ms (DUP!)

--- 217.121.4.1 ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, +2 duplicates, 0% loss, time 1004ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.970/21.630/23.427/1.249 ms

Dat is dus van mij naar mijn gateway... als ik mijn andere pc wil pingen in hetzelfde @home-subnet, zie ik helemaal geen duplicates.. maar als ik wil pingen naar nog een andere pc van mij, in een ANDER @home-subnet (zit in een andere subnet, omdat dat ip-adres 2 jaar eerder is aangevraagd) krijg ik weer die duplicates.

Van buiten af pingen naar mijn 3 ip-adressen levert ook duplicates op... en een boel andere ip's in die subnets (die niet van mij zijn) leveren ook duplicates op... maar niet allemaal vreemd genoeg... 1 op de 2 ofzo.

Al met al ERG vaag!

ingen vill veta var du köpt din tröja

Verwijderd

gday schreef op 25 augustus 2002 @ 19:41:
Ik heb ook last van een ingevallen @home verbinding, en ik woon ook in Midden-Limburg .. Weert om precies te zijn. Ik weet niet sinds wanneer de verbinding zo brak is, maar het is in ieder geval al een paar dagen. Als ik probeer te pingen vanaf mijn linux-machine, zie ik dat er ook een boel duplicates terug komen.

Ziehier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-> ping 217.121.4.1
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=19.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=21.2 ms (DUP!)
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=21.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=23.4 ms (DUP!)

2 packets transmitted, 2 received, +2 duplicates, 0% loss, time 1004ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.970/21.630/23.427/1.249 ms

Dat is dus van mij naar mijn gateway... als ik mijn andere pc wil pingen in hetzelfde @home-subnet, zie ik helemaal geen duplicates.. maar als ik wil pingen naar nog een andere pc van mij, in een ANDER @home-subnet (zit in een andere subnet, omdat dat ip-adres 2 jaar eerder is aangevraagd) krijg ik weer die duplicates.

Van buiten af pingen naar mijn 3 ip-adressen levert ook duplicates op... en een boel andere ip's in die subnets (die niet van mij zijn) leveren ook duplicates op... maar niet allemaal vreemd genoeg... 1 op de 2 ofzo.

Al met al ERG vaag!
Ik woon ok in weert ( 6002) en het si hier weer heerlijk...13KB/sec down 1 KB/sec up laat ik al niet praten over me ping..
Kennissen op de biest en op de wherta straat hebben ook veel problemen en ga zo maaar door...hopelijk is het gouw over want ik word hier niet goed van..
ow jah welk gebied in weert woon je..noem anders ff de wijk dan kan ik het zeggen als we WEER bellen

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:33:
[...]

Ik woon ok in weert ( 6002) en het si hier weer heerlijk...13KB/sec down 1 KB/sec up laat ik al niet praten over me ping..
Kennissen op de biest en op de wherta straat hebben ook veel problemen en ga zo maaar door...hopelijk is het gouw over want ik word hier niet goed van..
ow jah welk gebied in weert woon je..noem anders ff de wijk dan kan ik het zeggen als we WEER bellen
Ik woon op Leuken.. heb sinds het begin (april 2000) niet zo'n brakke verbinding meegemaakt met @home :(.

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 20:33:
Bellen heeft zoals gezegd geen enkele zin. @Home garandeert geen enkele snelheid en zolang er geen sprake is van een wegvallende verbinding, zal @Hom niets doen aan de lage snelheid. Aldus de technische dienst van @Home van vanmiddag, ong. 17:15 uur.

Verwijderd

Een vriend van mij die in Roermond in de kastelenbuurt woont heeft precies hetzelfde probleem. Jullie zijn dus niet de enige. Hem blijven ze ook maar vertellen dat het aan hem ligt, terwijl het niet zo is.

Verwijderd

Waar de **** heb jij je tech posts gehaald?

ISDN is dus kwa down en upload gelijk...

SINGLE ISDN = 64kbit up en down.
2x ISDN (gekoppeld) = 128kbit zowel up als download,
Mea Culpa, weer eens niet goed opgelet.
Ik heb het bij de verkeerde nagevraagd, wijze les voor de toekomst. _/-\o_

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Wildfire

Joy to the world!

Damn... @Home had de afgelopen paar uurtjes de snelheid gehalveerd hier in Tilburg....

Download van max 450 kilobyte/sc naar max zo'n 250 kilobyte/sec, upload van 16 kilobyte/sec naar 8 kilobyte/sec... gelukkig nu weer normaal...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 13:07
In Maastricht is het momenteel afschuwelijk slecht met @Home |:( .

Adsl soon :)

• Trebbors
  • Laatst online: 16:39

Trebbors

Failure is no option!

Whoppa, hier weer iemand uit Weert. (groenewoud) Dit forum inladen duurt een minuut. Lijkt er sterk op dat in Nederweert een probleem zit. (eerste hop)

Update: Mordax wel rond de 390KB/s... :?

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Hier in Eijsden ook vaak echt traag en steeds wegvallende verbinding sinds ik nieuw modem heb.
En iedereen die nu nieuw ding heeft heeft klachten.

Daarvoor was 't altijd super hier :(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 21:17

M2B

Ik heb sinds 2 weken dat ik maar een paar uur per dag op internet kan, de rest van de tijd krijg ik niet eens verbinding bij @home. Dit heeft iedereen bij mij in de buurt en bij @home maar lullen dat 't in de bekabeling bij mij binnenzit :( . Toen werdt ik pas echt pissig. Ik probeer als internet 't weer eens nie doet altijd met opdrachtprompt ipconfig /renew vroeger werkte dit altijd. Nu geeft hij elke keer aan dat hij de dhcp server niet kan berijken. (dat is de server waar je ipadressen en dergerlijke moet ophalen voor je het internet op kan)

De snelheid is hier voor de rest ALS hij het doet normaal, maar ik teken voor een langzamere snelheid als ik maar op internet kan komen.

@HOME ZUIGT :(

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hm, mordax.nl geeft 355 kilobyte/s aan nu... en ik krijg geen duplicates meer bij het pingen... maar het is wel onregelmatig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
-> ping 217.121.4.1
PING 217.121.4.1 (217.121.4.1) from 217.121.5.147 : 56(84) bytes of data.
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=391 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=22.0 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=3 ttl=255 time=19.7 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=4 ttl=255 time=21.2 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=5 ttl=255 time=11.8 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=6 ttl=255 time=352 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=7 ttl=255 time=20.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=8 ttl=255 time=18.9 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=9 ttl=255 time=21.6 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=10 ttl=255 time=26.7 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=11 ttl=255 time=319 ms

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 25 augustus 2002 @ 21:49:
[...]

Bellen heeft zoals gezegd geen enkele zin. @Home garandeert geen enkele snelheid en zolang er geen sprake is van een wegvallende verbinding, zal @Hom niets doen aan de lage snelheid. Aldus de technische dienst van @Home van vanmiddag, ong. 17:15 uur.
Okey ff slim doen..Men krijgt ook brieven van @home mbt de download van personen..Nu ben ik een fanatiek dowmloader vanaf kazaa of grokster en ik download dus enkele giga's mp3 en video.. Nu luister ik ook graag naar internet radio..
Dus krijg je een brief van @home omdat ze hebben ontdekt dat je teveel download..nu kreeg ik laatst een brief waarin stond dat ik teveel had gedownload..>50GB terwijl da niet zo is..en toen heb ik ze ff een rekensommmetje gegeven..hierna was het meteen STIL

ze zeggen:
Wij geven u een downstream van 485KB/sec
485*3600= 1746000 KB/uur
1746000*24=41904000KB/dag
41904000*30=1257120000KB/maand
1257120000: 1024=1227656.25 Mb/maand
1227656.25:1024=119,8 GB maand
dus ik vind dat ze me pas bij 119.0 gb mogen gaan afzeiken omdat ik ftp's en grokster leegzuig..mensen..laten we allemaal in regio weert een boze brief sturen of wat dan ook

BTW ik woon in Boshoven ( weert)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 08:40:
[...]

ze zeggen:
Wij geven u een downstream van 485KB/sec
485*3600= 1746000 KB/uur
1746000*24=41904000KB/dag
41904000*30=1257120000KB/maand
1257120000: 1024=1227656.25 Mb/maand
dus ik vind dat ze me pas bij 119.0 gb mogen gaan afzeiken omdat ik ftp's en grokster leegzuig..mensen..laten we allemaal in regio weert een boze brief sturen of wat dan ook

BTW ik woon in Boshoven ( weert)
Excusez-moi, maar als je een hele maand continu de volle downloadsnelheid trekt dan kom je op 1198 gigabyte/maand uit hoor...

Verder klaagt @Home pas als ze klachten krijgen uit de buurt. Dan gaan ze kijken wie daar de grootste bandbreedteslurper is en die wordt aangesproken. Hoe drukker het dus is in je buurt, des te minder je kunt downloaden en des te groter dus de kans dat je wordt aangesproken op je downloadgedrag.

Ik ben zelf ook al een keer gewaarschuwd, met het advies mijn downloads te concentreren tussen 00:00 en 17:00, dat zou geen enkel probleem zijn. En inderdaad, tot nu toe niets meer gehoord van @Home.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mooi dat hier in deze straten alleen mensen van boven de 50 wonen :D.

Verwijderd

Dan woon jij wel ergens achter in leuken of zo, vlak bij de philps.. ( sg) daar is zo een ouwe zakken buurt of zo heb ik gehoord

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 08:40:
en toen heb ik ze ff een rekensommmetje gegeven..hierna was het meteen STIL
Uhm ja, de persoon aan de andere kant van de lijn heeft zichzelf waarschijnlijk weggedrukt en heeft toen echt onder de tafel gelegen van het lachen.

Hmm gekke versie van calc.exe heb jij. Ik kom op 1198 Gb per maand uit.

Overigens betaal je voor een verbinding die je SHARED en niet voor een dedicated 3,8 mbit lijn. Boven de 50 Gb is ook belachelijk veel (boven de 30 Gb is dat al) en wat mij betreft mag @Home daar best wat van zeggen als andere mensen daar last van hebben.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, sinds een paar dagen maakt @Home het hier aardig bont in de avonduren...
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 170.9 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 6.5 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 332.0 Conn/min
Normaal zit m'n download 's avonds rond de 350 - 400 kilobyte/sec en m'n upload gewoon tegen de 15 kilobyte/sec... :(

Vannacht is er onderhoud hier in Tilburg, dus ik hoop dat het morgen weer beter is...

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 18:42:
Dan woon jij wel ergens achter in leuken of zo, vlak bij de philps.. ( sg) daar is zo een ouwe zakken buurt of zo heb ik gehoord
De Philips (m'n oude school... vandaag nog geweest trouwens!! :D) ligt op Groenewoud.. ik woon in de buurt van sporthal Leuken :).

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Overigens, de duplicates zijn weer terug!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-> ping 217.121.4.1
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=46.6 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=48.5 ms (DUP!)
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=43.1 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=44.6 ms (DUP!)
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=3 ttl=255 time=29.6 ms
64 bytes from 217.121.4.1: icmp_seq=3 ttl=255 time=30.9 ms (DUP!)

3 packets transmitted, 3 received, +3 duplicates, 0% loss, time 2028ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.614/40.581/48.555/7.484 ms

* gday dacht dat het voorbij was.... :(

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tis hier(15 km van den bosch) de hele ochtend brak geweest(en nog wel een beetje) gisteravond nog goed gedownload, vanmorgen werkte 't met 1 k/s of niet.
downloaden gaat nou weer een beetje snel, maar de helft van de websites laden supertraag, ksnap er nix van

• MadMurdock
  • Niet online
't is hier Enschede (centrum) al sinds gisteravond slecht. Gister helemaal niks meer, vandaag paar keer internet eruit... :r

• TweakersOnly
Goed nieuws (Althans voorlopig) :)

Vanmorgen heeft @Home zoals gezegd werkzaamheden uitgevoerd in Roermond. Een eerste test met Mordax leverde een downloadsnelheid van 445 kB op, Speedtest gaf een downloadsnelheid van 376 kB aan. :) :) Nu maar hopen dat ik deze snelheid ook vanavond mag beleven. :)

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Arrrgh mede @homers :) :(

Dit probleem heb ik dus ook, er zijn al 2 wedstrijden van mij verneukt door mega warp en lag. Ik heb pings die dan weer 100 zijn en dan weer 600 zijn. Instabiele verbinding dus, en dat allemaal na het weekend. Toen er dus ook problemen waren met de mailserver.

Ik heb geen kans om te bellen aangezien ik op stage zit maar dit begint iig nu al uit mijn keel te hangen. Nu is het nog te pruimen, maar 's avonds na acht uur is het NIET te pruimen, net alsof ze een paar servers daar ff uit hebben gezet ofzo.......

Of gaan ze nu alle nieuwe modems (mijne was vervangen door een nieuwe klein maandje geleden, sindsien echt slkoom geworden) kknijpen ofzo?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• siggy

siggy

Wait.... what?

TweakersOnly schreef op 28 augustus 2002 @ 07:00:
Goed nieuws (Althans voorlopig) :)

Vanmorgen heeft @Home zoals gezegd werkzaamheden uitgevoerd in Roermond. Een eerste test met Mordax leverde een downloadsnelheid van 445 kB op, Speedtest gaf een downloadsnelheid van 376 kB aan. :) :) Nu maar hopen dat ik deze snelheid ook vanavond mag beleven. :)
boehoehoeheo niet te geloven, mijne is nu inderdaad ook zo snel maar tis wel nu half acht 's ochtends :(

Konden ze dat niet een dagje eerder doen??????

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mistral schreef op 25 augustus 2002 @ 23:31:
In Maastricht is het momenteel afschuwelijk slecht met @Home |:( .

Adsl soon :)
Zou jij even nu (woensdag) ff checken of het nog steeds bagger is? Bij mij is het iig stukken beter.

• smoken
  • Laatst online: 28-11 20:31
Ik had vanmorgen ook weer een redelijk goede snelheid, om 6:45 uur , 270 op mordax. Nou idd hopen dat het vanavond ooknog een beetje goed is. Toch wel apart, ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen maar toch helpen die werkzaamheden wel?Of zou het zo zijn dat het nu bij iedereen in Roermond sneller is en dat de mensen die geen problemen hadden nu snelheden > 700 halen?

Toch ff aan mijn buurman gaan vragen.........

• siggy

siggy

Wait.... what?

nu zuigt het weer :(

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Hier in Deventer is het inmiddels ook narigheid. Schiet voor geen meter op. Nog even en ik ga inbellen :{
Meestal heb ik nix te klagen over de snelheid, maar tis behoorlijk sloom nu :(

Verwijderd

heb ook ooit het probleem gehad met win98 (op een of andere manier is dat vaag) ff nieuwe update va IE doen helpt vaak wel (waarom weet ik zelf ook neit maar hier werkte het)

• TweakersOnly
Update 2:

Zojuist (21.15 uur) een snelheidsmeting uitgevoerd via Mordax, downloadsnelheid = 245 kB p/seconde. :) Hopelijk zijn de problemen hier nu verleden tijd. :) :)

• Mistral
@Home Maastricht , extreem hoge ping (online gamen onmogelijk).Surfen traag.En dat bijna de hele dag :(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik snap het echt niet hoor, ik heb op dit moment eDonkey aanstaan waarop grof geslurpt wordt en ik haal nog steeds dit:
(Overgenomen op Wed Aug 28 2002 om 22:03:25 UTC+0200)

Download : 590.8 KByte/sec
Upload : 7.8 KByte/sec
Connection : 902.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms
(Regio Den Bosch)

Verwijderd

Download : 590.8 KByte/sec
Upload : 7.8 KByte/sec
Connection : 902.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms
You lucky bastard...

Verwijderd

gday schreef op 26 augustus 2002 @ 19:59:
[...]

De Philips (m'n oude school... vandaag nog geweest trouwens!! :D) ligt op Groenewoud.. ik woon in de buurt van sporthal Leuken :).
How how..pass me ff je mail adres..ik heb ook op de philps gezeten, in de m4e van 2002...

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 20:44
Je snelheid word ook bepaald door het aantal mensen met @home in de wijk. Ik haal zo af en toen down snelheden van 600~700 kb/s maar een vriend die aan de andere kan van deventer woont is blij met 200kb/s omdat daar heel veel mensen kabel hebben.

edit:
ik haal nu dit terwijl mijn broertje aant csen is:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 396.4 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.9 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 553.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms

Last.fm
Films!

Verwijderd

hier is @home nu ook niet echt snel :(

Verwijderd

offtopic:
Download 270.7 KByte/sec
Upload 14.9 KByte/sec
Connection 337.0conn/min
Ping test Nederland 27.0 ms

Meestal is down 350kByte, maar vanavond is het even traag. Dit viel me al heel erg mee.
Heb net ge-quaked, was een echte low ping bastard, zogezegd...

Verwijderd

Och ja .. net speedtest gedaan. Upload = 3 KB/sec .. welja joh :{

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 21:41
Wil toch even melden dat @Home bij mij zeer traag is sinds een tijdje (2 weken ofzo).
Woon in Tilburg-Noord, ook nieuwsgroepen zijn bagger op het moment.

En dan nu een n00b vraag; iedere 4 uur valt bij mij de verbinding weg... Duurt zo'n 2 minuten en dan ben ik weer online. Is dit een feature van @home of heb ik de linux-router (ClarkConnect) verkeerd ingesteld? Zeer frusterend als je NWN online speelt en een dragon met een rapier kietelt.. ;)

Verwijderd

Tilburg hier ook .. och ja :X :X

(Overgenomen op Wed Sep 4 2002 om 21:57:05 UTC+0200)

Download : 43.4 KByte/sec
Upload : 3.9 KByte/sec
Connection : 29.0 Conn/min

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SimonBenson schreef op 30 augustus 2002 @ 15:37:
Wil toch even melden dat @Home bij mij zeer traag is sinds een tijdje (2 weken ofzo).
Woon in Tilburg-Noord, ook nieuwsgroepen zijn bagger op het moment.
Wat versta je onder traag? De laatste paar weken heb ik er namelijk ook last van, in de avonduren dan. Dan wordt m'n snelheid gehalveerd naar uiterlijk 250 kilobyte/sec down en 8 kilobyte/sec up... |:(

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27

backupdevice

No Risk , Full Push

Bij mij ( Den Bosch Noord ) is het 'smorgens altijd traag. Een ping van boven de 400. 's-avonds no problem. Deze problemen had ik in aprile en mei ook al maar dan in de avond.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Ik woon ook in de regio den bosch (schijndel om precies te zijn) en ik heb hier een acceptabele ping van 30 tot 40 met CS. Zal vanavond wel ff een speedtest doen.

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 21:41
Wildfire schreef op 04 september 2002 @ 22:34:
[...]

Wat versta je onder traag? De laatste paar weken heb ik er namelijk ook last van, in de avonduren dan. Dan wordt m'n snelheid gehalveerd naar uiterlijk 250 kilobyte/sec down en 8 kilobyte/sec up... |:(
Ik heb meer in de trant van HlpDsk's snelheden... Zwaar balen dus.
40-50 kbs en 4-5 kbs zijn de snelheden die ik zie. :(

Maar hebben jullie nu ook iedere 4 uur een reset van je IP of ben ik alleen?
Dan moet ik toch eens gaan klooien met de router.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, ik zit nu opeens in een niet aangekondigde nodemove...

HlpDsK, zit jij toevallig ook in een nodemove?

Ik hoop iig dat mijn snelheidsproblemen die ik de laatste tijd 's avonds heb door deze nodemove worden verholpen...

• Mistral
@Home Maastricht zuigt een kokosnoot door een rietje.Ik wil ook een nodemove :)

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=986ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1196ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=979ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),