Audigy Platinum:Optical in + Xbox= Dolby 5.1?

Pagina: 1
Acties:

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Als je een apparaatje aansluit op de SPDIF in van de audigy platinum, kan je PC tje voor het aangesloten apparaat decoden. Ik wil weten of via Optical in dat ook kan, zoals bij andere decoders...

De optical in is in de eerste instantie bedoeld voor Minidisc, maar is het mogelijk om ook via deze DD te decoden? Of krijg je dan alleen maar stereo geluid (of, waarschijnlijk, geen geluid omdat ie de AC3 stream niet snapt?)

Voor zover ik weet heeft de Xbox alleen de mogelijk om via een optische kabel aangesloten te worden op een decoder, anders was het een stuk makkelijker geweest. PS2 hetzelfde...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Zover ik weet kan de Audigy alleen een signaal decoden wat 'van binnenuit' komt, maar kijk anders even in de handleiding, daar zal het wel besproken staan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Soepster
De Audigy kan wel degeleijk een signaal dat van buiten komt decoden, daarvoor zit er een SPDIF ingang op aan de voorkant, dan kun je er een DVD speler en dergelijke op aansluiten. (Maar alleen voor DD niet voor DTS)

Er zit niet echt een papieren handleiding bij de Audigy. Meer een globaal schema van hoe te installeren en wat je globaal met de kaart kan. Wel een handleiding op de CD natuurlijk, ik zal hem nog maar eens doorspitten.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39
nee, nee, nee en nog eens nee. Het kan niet. Dit onderwerp is al heel vaak langs geweest. Je pc kan geen dolby digital signaal decoderen vanuit een digitale ingang. Alleen vanaf dvd-rom in de pc

• Soepster
arjandijk schreef op 24 augustus 2002 @ 16:52:
nee, nee, nee en nog eens nee. Het kan niet. Dit onderwerp is al heel vaak langs geweest. Je pc kan geen dolby digital signaal decoderen vanuit een digitale ingang. Alleen vanaf dvd-rom in de pc
Met de laatste drivers is het zeker: je kan via de externe SPDIF in DD laten decoden. Of het optisch ook kan...hm. Op de Creative website noemen ze de SPDIF : optical/coaxical RCA dus ik hoop van wel.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42
Soepster schreef op 27 augustus 2002 @ 13:41:
[...]
Met de laatste drivers is het zeker: je kan via de externe SPDIF in DD laten decoden. Of het optisch ook kan...hm. Op de Creative website noemen ze de SPDIF : optical/coaxical RCA dus ik hoop van wel.
Optisch moet het ook kunnen. SPDIF zegt nml niets over de fysieke eigenschappen van de in- of uitgang. Maw een SPDIF connectie kan optisch of elektrisch zijn. SPDIF slaat alleen op het 'protocol' dat over die connectie gebruikt wordt.
Pagina: 1