Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Zover ik weet kan de Audigy alleen een signaal decoden wat 'van binnenuit' komt, maar kijk anders even in de handleiding, daar zal het wel besproken staan.
De Audigy kan wel degeleijk een signaal dat van buiten komt decoden, daarvoor zit er een SPDIF ingang op aan de voorkant, dan kun je er een DVD speler en dergelijke op aansluiten. (Maar alleen voor DD niet voor DTS)
Er zit niet echt een papieren handleiding bij de Audigy. Meer een globaal schema van hoe te installeren en wat je globaal met de kaart kan. Wel een handleiding op de CD natuurlijk, ik zal hem nog maar eens doorspitten.
Er zit niet echt een papieren handleiding bij de Audigy. Meer een globaal schema van hoe te installeren en wat je globaal met de kaart kan. Wel een handleiding op de CD natuurlijk, ik zal hem nog maar eens doorspitten.
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
nee, nee, nee en nog eens nee. Het kan niet. Dit onderwerp is al heel vaak langs geweest. Je pc kan geen dolby digital signaal decoderen vanuit een digitale ingang. Alleen vanaf dvd-rom in de pc
Met de laatste drivers is het zeker: je kan via de externe SPDIF in DD laten decoden. Of het optisch ook kan...hm. Op de Creative website noemen ze de SPDIF : optical/coaxical RCA dus ik hoop van wel.arjandijk schreef op 24 augustus 2002 @ 16:52:
nee, nee, nee en nog eens nee. Het kan niet. Dit onderwerp is al heel vaak langs geweest. Je pc kan geen dolby digital signaal decoderen vanuit een digitale ingang. Alleen vanaf dvd-rom in de pc
Optisch moet het ook kunnen. SPDIF zegt nml niets over de fysieke eigenschappen van de in- of uitgang. Maw een SPDIF connectie kan optisch of elektrisch zijn. SPDIF slaat alleen op het 'protocol' dat over die connectie gebruikt wordt.Soepster schreef op 27 augustus 2002 @ 13:41:
[...]
Met de laatste drivers is het zeker: je kan via de externe SPDIF in DD laten decoden. Of het optisch ook kan...hm. Op de Creative website noemen ze de SPDIF : optical/coaxical RCA dus ik hoop van wel.
Pagina: 1