[@home] Netwerk wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Hallo.

Deze situatie speelt zich af bij een maat van me]

Hij heeft nu @home internet met zo`n nieuwe Motorola modem.
Nu gaat er dus 1 kabel vanaf die modem direct naar pc 1 op een Alcatel netwerk kaart. Internet werkt perfect Windows98 SE btw.
Nu hebben ze boven ook een pc staan. Nu had tie effe geen geld voor een router dus hadden we besloten om een 1 op 1 verbinding te maken.Dus in pc 1 hebben we er een 2e netwerkkaart bijgezet.

In pc2 ook een netwerkkaart in gedaan , kabel gelegd en gaan met die banaan.
niet dus :( .

We krijgen maar geen internet op pc2. werkt overigens ook op win 98SE.
De 2 nics hebben wel verbinding met elkaar omdat de lichtjes achter op de nic wel gewoon brand ,en als je de kabel er uit plugt niet meer,

Hoe krijg ik dit nou werkend ?

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

een programma als Sygate zou je uit de problemen moeten helpen
www.sygate.com

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 22:45

Blaz0r

:)

Als je een netwerk wilt maken zonder hub of router moet je voor de verbinding tussen de 2 computers een crossedcable gebruiken.
Bij deze zitten de draadjes niet precies op dezelfde manier bevestigd.
Ik weet niet precies hoe het moet.
Mischien kan iemand anders je uileggen hoe je een crossedcable kan makken

Verwijderd

Je moet op de 1e pc internet delen installeren via de windows cd-rom. De instellingen van de eerste netwerkkaart houden zoals hij is. De instellingen van de 2e netwerkkaart een vast ip-adres geven bij het protocol tcp/ip van die netwerkkaart. bijv. 192.168.0.1 (meest gebruikt voor intern netwerk).

Bij pc2 moet je bij de netwerkinstellingen bij het tcp/ip protocol bij het tabblad gateway 198.168.0.1 invullen. Op de 2e pc nog even met de verbindingswizard van Internet Explorer aangeven dat je via een lan-verbinding moet hebben.
De kabel tussen de 2 moet een crossed-link cable zijn, of je moet van een hub gebruik maken.

Zo zou het moeten werken. Succes!

Ozzy 8)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

Ik doe dit nu even uit mijn hoofd en ik weet niet zeker of alles helemaal correct is, maar een tijd geleden heb ik bij een vriend van me een vergelijkbare situatie opgelost. Ik doe in ieder geval mijn best je op weg te helpen.

Eerst: de computer die verbonden is met het modem (en 2 NIC's heeft) noemen we PC1. De tweede computer (de computer boven) noemen we PC2.

Eerst configureren we PC1:
- De NIC die op het modem is aangesloten staat neem ik aan goed ingesteld, omdat deze PC wel het internet op kan. Waarschijnlijk krijgt deze NIC automatisch een IP-adres toegewezen door middel van DHCP.
- De tweede NIC (naar de computer boven) geven we een vast IP-adres: 192.168.0.1. Ik neem aan dat je een cross-kabel gebruikt om de twee PC's te verbinden?

Gaan we nu naar PC2:
- Ook deze NIC geven we een vast IP: 192.168.0.2. Hoeft niet per se dit adres te zijn, maar moet in ieder geval verschillen van het adres van PC1!
- Vervolgens moet PC2 'weten' dat er een zogenaamde gateway is naar het internet (dit is dus PC1). Ga naar het tabblad 'Gateway' onder Eigenschappen van TCP/IP. Stel hier als gateway het adres in van PC1: 192.168.0.1
- Zorg er vervolgens voor dat de computer zich identificeert (tabblad 'Identificatie') als een computer van het @home netwerk: geef als computernaam de naam op van PC1 en geef de werkgroep de naam'@home'.

Herstart PC2 en volgens mij ben je nu een heel eind op weg om ook op PC2 te kunnen internetten.

edit:

Mocht je dit niet helemaal kunnen volgen: zie dan de post van King Ozzy hierboven ;) Daar staat hetzelfde

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je zou echt even geduldig de faq eerst moeten lezen

Iperf

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain