Toon posts:

radio modden

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook een radio in een krat gaan bouwen maar nu heb ik info nodig

ik heb hier een casettedek met radio bandje en mic liggen hier zou ik graag de versterker uit gebruiken

maar nu moet hier dus een soortt aux ingang op gemaakt worden. hoe fix ik dit

de mic ingang is mono dus valt af

ik meot de de ingang van het cassettedeck gaan gebruiken

kan ik de pinnen van de leeskop gebruiken of moet ik ergens op de print iets zoeken graag uitleg

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

gaat niet zo heel makkelijk (voor een n00b...), de koppen hebben een veel zwakker signaal, en is geloof ik ooknog gemoduleerd op een draaggolf, geen optie dus, je zou uit kunnen vogelen waar het cassettegebeuren overgaat in versterker, maar ik geef je weinig hoop (watvoor een radio/versterker is et??? zo`n goedkope??? dan ist helemaal k*t...)

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
het is een goedkope draagbare radio-casette-speler ding

zal ff een gelijkend plaatje zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS85965g.gif hier lijkt het een beetje op

• 3lmowww

3lmowww

edit:

okee, et is wel leuk, maar niet echt handig ;), kan je niet ergen een oud setje pc speakers vandaan plukken???

enneh, geen amstelkrat gebruiken he! wel grolsch!

Electronics development

• 3lmowww

3lmowww

edit:

kan je maybe pics/scans van et printje geven?

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat meestal wel werkt

1. Ga op zoek naar de aansluitingen van de keuzeschakelaar Radio - cassette.
2. zet de schakelaar in de stand cassette.
3. probeer met een dunne geisoleerde spanningsschroevendraaier de aansluitingen eens aan te tikken en luister dan of je dit versterkt hoort via de speakers. eventueel met een niet geinstalleerde schroevendraaier voor een wat luidere brom.
4. Als je 2 punten hebt gevonden die op de linkerspeaker te horen zijn en twee die op de rechter te horen zijn dan ben je al een heel eind.
5. Zet nu de keuzeschakelaar radio - cassette in de andere stand. stem de radio af op een stille fm zender of een babyfoon. (om zo min mogelijk lawaai van de radio te horen)
6. Ga opnieuw de 4 punten bij langs. De twee die nu nog reageren zijn de verkeerde aansluitpunten. De andere twee kun je dan gebruiken voor een ingang. Sluit op die punten dan de kern van een afgeschermd kabeltje aan en verbind de afscherming aan de massa. (Meestal is dit de printbaan met de grootste oppervlakte, vaak ook doorgelust aan metalen delen van de radiocassette.)
7 sluit op de uiteinden van deze twee kabeltjes twee cynch chassisplugjes aan en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

er bestaan toch ook van die cassette ombouw dingen waar je een gewone cd speler op aan kunt sluiten, bv voor in de auto?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pak een oude wekker radio en sloop daar de radio module uit (deed ik toen ik 9 was :D ) had ik op fiets radio 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krekrrr schreef op 23 augustus 2002 @ 00:34:
er bestaan toch ook van die cassette ombouw dingen waar je een gewone cd speler op aan kunt sluiten, bv voor in de auto?
Juist mijn jongen.

Vroeger in mijn tijd had je alleen maar je stem om iets te versterken, maar toen mijn kleinzoon vorig jaar langs kwam met een ...cd-speler...(zo schrijf je dat toch?) en wilde een cd laten horen kwam hij van een koude kermis thuis. Ik had alleen een machine waar je cassette's(van Bach en Helmut Lotti) mee kon afdraaien maar geen cd's...Daarop is mijn kleinzoon naar de winkel gegaan en heeft ,ja het lijkt op een cassette, en daar zat een draadje aan vast welke hij in zijn cd-speler deed en, waarrempel ,er kwam cd muziek uit mijn cassette-machine..Dus ja dat is mogelijk.

Nou ik hoop dat ik je weer geholpen heb

Mvg Mw O uwe-taart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Zeg PlaceR, heb je nou nog niet door dat niet-computer gerelateerde EL hier niet mag?
Dat is je in dit topic toch ook al verteld?

Uit de CME moderatiepolicy:
Elektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
AcouSE schreef op 23 augustus 2002 @ 09:03:
Zeg PlaceR, heb je nou nog niet door dat niet-computer gerelateerde EL hier niet mag?

[...]
zeur toch eens niet zo zeg.......het is casemodding op en top, en daarnaast is het ook nog beetje electronica questions..oeh oeh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

AcouSE schreef op 23 augustus 2002 @ 09:03:

[...]
Ik vind het topic wel passen.. hij moet toch ergens beginnen.. zijn volgende mod word vast een pc..

help elkaar gewoon op we.. moet toch niet zo moeilijk zijn..

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn volgende mod wwordt waarschijnlijk mijn pc (heb nu ouwe bak gekregen pent 90 en daar meot natuurlijk wel wat aan vebouwd worden he)

tis hier trouwens casemodding en elektronica. tis casemodding (ik ga en een kast omheenbouwen (waarschijnlijk bavaria kratje vanwege goeie afmetingen) en dee radio is elektronica.

ik ga vandaag trouwens een beetje prullen denk ik ik zal de stappen hierboven beschreven eens uitvoeren en kijken wat er gebeurt

zon bandje heb ik al me stekkertje zal eens proberen of we uit de radio niet gewoon het complete cassette gedeelte kunnen modden en da gewoon lekker vasttapen met dat bandje erin of ik haal een 7watt stereo velleman kit is ook wel leuks lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48

Exirion

Gadgetfetisjist

PlaceR : Ik had je al gezegd in je brommer topic dat electronica in dit forum met computers te maken moet hebben (zie FAQ). Nu open je weer een non-computer topic. De volgende keer krijg je echt een waarschuwing.

Let ook eens op HOOFDLETTERS en LEESTEKENS. Daar was je al over gemaild.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.