Ik heb een Athlon 700. Ik heb hier een gold finger liggen maar ik krijg hem niet stabiel op 800.. en hoger lukt mij niet dan slaat mij monitor uit?? Hoe heeft iedereen zijn instellingen staan (heb een ASUS K7V mobo)
Ik wil graag de instellingen weten van iedereen die zijn athlon heeft overgeclockt
Dacht ik het niet, NEWBIE....:(
!!!! ZOEKEN !!!!
We hebben speciaal hiervoor een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find">search</a> gemaakt !
!!!! ZOEKEN !!!!
We hebben speciaal hiervoor een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find">search</a> gemaakt !
athlon 500@650
1.65 v
normale coolermaster singel cooler dingetje.. --L> rock solid
1.65 v
normale coolermaster singel cooler dingetje.. --L> rock solid
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Ik heb van alles geprobeerd maar 700 @ 800 doet het maar loopt niet stabiel :(
ik heb hem dan 1.8 v staan met mijn gold finger
700@933 133 mhz FSB 1.9 volt Asus K7V
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Ik heb zelf een Athlon 900 Mhz met ook een
K7V Mobo, Ik heb eens geprobeerd om heb over
te clocken en dit ging prima, kon je gewoon
heel gemakkelijk instellen in de bios en alles draaide soepel op 1 Ghz.
heel gemakkelijk instellen in de bios en alles draaide soepel op 1 Ghz.
download van k7v.com een util waarmee je je cache kunt aanpassen (700 was d8 ik 1/1 zet em maar op 1/2 en flash je bios daarmee)
ik moest het voltage OOK op m'n moederbord zelf veranderen (kan via bios, bij jumper mode zitten ze bij agp kaart)
ik heb zelf een 800@1150 1/3 cache en 1,96 volt
ik moest het voltage OOK op m'n moederbord zelf veranderen (kan via bios, bij jumper mode zitten ze bij agp kaart)
ik heb zelf een 800@1150 1/3 cache en 1,96 volt
Met de nieuwe K7V bios kun je gewoon de multiplier in de bios instellen, heb je geen utilities meer nodig.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
AthlonClassic 500@650Mhz met FIC 1st SD-11 mobo. voltage gewoon 1.6v net als mijn 500 standdard heeft. rock solid. @700Mhz loopt ie nie meer stabiel. spontane resets enzo. maakt dan nie uit wa voor voltage ik gebruik.
met goldfinger en golden orb koeler. zou ook eens een extra fan in je kassie bouwen. heb ik ook gedaan scheelt bij mij nogal qua warmte. Schroef gewoon een oude voeding los, haal de fan eruit.
Markjuh
met goldfinger en golden orb koeler. zou ook eens een extra fan in je kassie bouwen. heb ik ook gedaan scheelt bij mij nogal qua warmte. Schroef gewoon een oude voeding los, haal de fan eruit.
Markjuh
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 09:49 schreef PollyCock het volgende:
heel gemakkelijk instellen in de bios en alles draaide soepel op 1 Ghz.[/quote]jeez, en daar heb je dan flink voor gedockt, een athlong 900mhz die je met maar een matige geringe 100mhz kun overclocken. ik snap echt niet waarom mensen nog steeds dat groteren willen voor een grote prijs, terwijl mijn duron700 lekker ragt op 1010mhz.
zucht
heel gemakkelijk instellen in de bios en alles draaide soepel op 1 Ghz.[/quote]jeez, en daar heb je dan flink voor gedockt, een athlong 900mhz die je met maar een matige geringe 100mhz kun overclocken. ik snap echt niet waarom mensen nog steeds dat groteren willen voor een grote prijs, terwijl mijn duron700 lekker ragt op 1010mhz.
zucht
Verwijderd
daarom moet ik dus cache dividers hebben. zie mijn topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57299
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57299
Ik heb hem nou stabiel op 800. Maar als ik hem nog verder wil overclocken dan loopt hij vast :(
(ik krijg helemaal geen beeld). Waar kan dat aan liggen??
Verwijderd
- Zet je L2 cache uit ! (had ik niet gedaan maar dan heb je meer kans dat ie het daar wel op doet!)
- Flikker je voltage omhoog
kijk anders even op http://overclocking.pagina.nl/ daar staan ook wel wat goede sites
!
- Flikker je voltage omhoog
kijk anders even op http://overclocking.pagina.nl/ daar staan ook wel wat goede sites
L2 cache van 1/2 naar 2/5 zetten
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Verwijderd
Ik heb een AMD K7 700 MHz
ik heb hem stabiel op 800 mhz (met gfd)
alleen ik wil hoger
moet kunnen
kan iemand me zeggen hoe?
ik heb hem stabiel op 800 mhz (met gfd)
alleen ik wil hoger
moet kunnen
kan iemand me zeggen hoe?
Stealth^ dat zelfde probleem heb ik nu ook ik kan hem nu wel stabiel op 700 @ 800 krijgen maar hoger niet zelfs lager niet alleen 700 :(
Iedereen die een ATHLON heeft graag hier zijn instellingen posten.
Verwijderd
ASUS K7V mobo
1008 bios (2/5 cache)
Athlon 700@901 met een Pow!er boost GFD
32 graden met een Artic Circle koeler
1.85v CORE , VIO 3.56v
1008 bios (2/5 cache)
Athlon 700@901 met een Pow!er boost GFD
32 graden met een Artic Circle koeler
1.85v CORE , VIO 3.56v
Verwijderd
Jongens, ik heb mijn 700 dus op 972MHz staan met luchtkoeling en 1,95 Vcore, ik gebruik dus de Global Win 32+ koeler + een TD2 GFD. Oja dit alles op een KA7.
Och, ik heb ook een K75-700.. op 770 lopen nu... zonder gfd. Maar me videokaart wil niet meer draaien met een fsb van boven de 110, en ik heb nog niet de moeite genomen om een gfd te kopen. en ik ben nog vergeten om de voltage aan te passsen, laat ik het eens proberen nu 
TGEN
TGEN
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Nou vooruit, ik heb net als mister16v een Athlon 700 [700core] op een Abit KA7 met TD2 en VOS32+.
Loopt lekker stabiel op 8,5x106=901 op 1,95V met L2-div op 2/5. En hij wordt maar 30°C.
Loopt lekker stabiel op 8,5x106=901 op 1,95V met L2-div op 2/5. En hij wordt maar 30°C.
ik heb een athlon classic
met MSI 6157 moederbord
voor zover ik weet kan ik 'm niet overclocken wie weet hier meer van?
met MSI 6157 moederbord
voor zover ik weet kan ik 'm niet overclocken wie weet hier meer van?
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
nee heb ik net een hele lap tekst ingevoegt en gekopieeerd ben ik het kwijt neeeeeee
ff opnieuw bouwen
ff opnieuw bouwen
Je zal vast wel een MSI 6167 hebben. Die heb ik dus ook en met een GFD is die wel te overklokken hoor.
Verwijderd
ik zelf heb een athlon 700 overgeclockt op 805 stabiel zonder iets van gfd of extra koeling, het enige wat ik geddaan heb is de FBS opgekrikt tot 115 dat liep stabiel. 117 liep ook nog maar bij een stabieliteits programmatje liep hij na een paar minuten vast, maar de test van sisoft liep nog wel goed was wel lekker hoog nu maar niet echt rock stabiel. maar nu op 805 mhz vin ik het ook wel goed
ik ben gewoon geen die hard oc-er,
heeft iemand nog adviezen om die FBS nog hoger te krijgen zonder dat ik iets moet kopen maar puur met bios oinstellingen ik heb een abit KA7-100 met lekker veel opties in de bios.
heeft iemand nog adviezen om die FBS nog hoger te krijgen zonder dat ik iets moet kopen maar puur met bios oinstellingen ik heb een abit KA7-100 met lekker veel opties in de bios.
Ik heb een Athlon 800@1000
GFD: TD2
Cache divider: 1/3
FSB: 100MHz
DIMMbus: 133MHz
CAS-latency: 3/3/3
Multiplier: 10x
Voltage: 2,0V
Cooler: Alpha FAK32 dual-fan
Koelpasta: Weetniet, Duits spul van f15,-
Extra fan1: 9cm fan bovenin op suck
Extra fan2: 4cm fan achterin bij de cpu op blow
Gemiddelde crashes: Niet meer dan als ik hem gewoon op 800 heb draaien.
Verder nog een overklokte Voodoo-III 166@200.
GFD: TD2
Cache divider: 1/3
FSB: 100MHz
DIMMbus: 133MHz
CAS-latency: 3/3/3
Multiplier: 10x
Voltage: 2,0V
Cooler: Alpha FAK32 dual-fan
Koelpasta: Weetniet, Duits spul van f15,-
Extra fan1: 9cm fan bovenin op suck
Extra fan2: 4cm fan achterin bij de cpu op blow
Gemiddelde crashes: Niet meer dan als ik hem gewoon op 800 heb draaien.
Verder nog een overklokte Voodoo-III 166@200.
athlon 500@650 1.65 v. met gfd op een msi 6167.
standaard coolermasterdingetje.
standaard coolermasterdingetje.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Athlon TB 1Ghz @ 1150
Abit kt7-raid
FSB: 100Mhz
Multiplier: 11,5
Voltage: 1,8V
Cooler: Coolermaster DP5-6H51
Mem: PC133-CAS2
etc. etc.
Abit kt7-raid
FSB: 100Mhz
Multiplier: 11,5
Voltage: 1,8V
Cooler: Coolermaster DP5-6H51
Mem: PC133-CAS2
etc. etc.
Hmm ik krijg hem toch echt niet hoger als 700 @ 800. Ik kan hem wel iets hoger nog krijgen met de bussnelheid maar dat scheelt volgens mij niet echt veel
Verwijderd
bij mij scheelde het opvoeren van de busspeed wel veel in snelheid, eerst zat bij sandra 2000 de score van de 700 nog dicht in de buurt van de duron 700( net iets meer) maar nu gaat hij er met ongeveer 450 puntjes overheen zit al dichter in de buurt van de p3 1ghz.
en de temperatuur wordt bijna niet hoger was al hoog ongeveer 48 op 700 maar op 805 met fsb van 115 is maximum nog steeds 50 -51 graden
scheelt dat ook altijd zoveel als je de multiplier omhoog krikt???
en de temperatuur wordt bijna niet hoger was al hoog ongeveer 48 op 700 maar op 805 met fsb van 115 is maximum nog steeds 50 -51 graden
scheelt dat ook altijd zoveel als je de multiplier omhoog krikt???
Verwijderd
Blaatschaap, waarom probeer jij die bus zo hoog te krijgen? Probeer eens de multiplier wat te verhogen. Moet je proc. niet gelocked zijn natuurlijk. Maar daar heb je een potlood voor
Verwijderd
werkt dat ook bij de gewone athlon 700 ik dacht alleen bij de t-bird........
zo ja waar kan ik dan een goede tektst vinden waar staat hoe je dat moet krijten
zou wel kewl zijn
zo ja waar kan ik dan een goede tektst vinden waar staat hoe je dat moet krijten
zou wel kewl zijn
Das idd best veel ja...
Toen ik vanmiddag keek was die van mij 39 graden (100% cpu load).
ik heb een 0.25 500@750...
en aardige aircooling
Toen ik vanmiddag keek was die van mij 39 graden (100% cpu load).
ik heb een 0.25 500@750...
en aardige aircooling
Dus ik kan hem niet veel hoger krijgen als 800?? :(
Verwijderd
ff voor de 2e keer
ik heb een athlon 0,18 micron maar nog wel de gewone en geen t-bird, kan ik deze ook oc-en doormiddel van podlood enz. zoals iemand dat een tijdje terug zei of zit dat een beetje tegen en moet ik een GFD kopen???
hoe zit het nou precies ik snap het nu zelf nie meer
ik heb een athlon 0,18 micron maar nog wel de gewone en geen t-bird, kan ik deze ook oc-en doormiddel van podlood enz. zoals iemand dat een tijdje terug zei of zit dat een beetje tegen en moet ik een GFD kopen???
hoe zit het nou precies ik snap het nu zelf nie meer
goh,
toch maar ff reageren...
een slot A Athlon kun je niet overklokken met een potlood. Wel dmv de bussspeed, dmv een GFD of door middel van solderen van bepaalde weerstandjes. Mijn Athlon 800 loopt op 1072 (9,5x113) bij 1,75 volt en 1/3 cache
Ik heb ook een 700 gehad die met 1/2 cache tot 860 liep en met 2/5 niet verder wilde als 966. Volgene project wordt een Duron 700 op een KT7-reet
toch maar ff reageren...
een slot A Athlon kun je niet overklokken met een potlood. Wel dmv de bussspeed, dmv een GFD of door middel van solderen van bepaalde weerstandjes. Mijn Athlon 800 loopt op 1072 (9,5x113) bij 1,75 volt en 1/3 cache
Ik heb ook een 700 gehad die met 1/2 cache tot 860 liep en met 2/5 niet verder wilde als 966. Volgene project wordt een Duron 700 op een KT7-reet
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Ik heb ook een Athlon 700 (week 23) maar als ik lees dat je maar tot 800 kan ga ik geen GFD kopen !!!!
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
AMD atlon 500 uit begin augustus 99 (1 van de eerste dus) op msi 6167 met TD2 GFD en Golden Orb
Rockstable met 1,85 volt op 650 mhz.
Rockstable met 1,85 volt op 650 mhz.
I’m not like the OTTERS
Op mijn bureau staat een bijna antieke setup:
K7M, Athlon 500@750 met Freespeed Pro en goede koeler. Hoger wil ie niet stabiel lopen (ook niet met hoger voltage) en aan de FSB sleutelen levert ook alleen maar BSOD op.
De Athlon is speciaal uitgezocht aan de hand van een lijst die ik ergens van het net heb gevist.
Binnenkort maar eens kijken naar een Duron 800@1000+???
K7M, Athlon 500@750 met Freespeed Pro en goede koeler. Hoger wil ie niet stabiel lopen (ook niet met hoger voltage) en aan de FSB sleutelen levert ook alleen maar BSOD op.
De Athlon is speciaal uitgezocht aan de hand van een lijst die ik ergens van het net heb gevist.
Binnenkort maar eens kijken naar een Duron 800@1000+???
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 00:31 schreef Martijn het volgende:
!!!! ZOEKEN !!!!
We hebben speciaal hiervoor een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find">search</a> gemaakt ![/quote]Vind je dat nou niet een beetje kinderachtig ?? Hij stelt een vraag omdat ie vast zit een jij zeikt em af!! Post dan niks! Zo kun je alle posts wel replyen, want over elk onderwerp is wel een "search".
!!!! ZOEKEN !!!!
We hebben speciaal hiervoor een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find">search</a> gemaakt ![/quote]Vind je dat nou niet een beetje kinderachtig ?? Hij stelt een vraag omdat ie vast zit een jij zeikt em af!! Post dan niks! Zo kun je alle posts wel replyen, want over elk onderwerp is wel een "search".
Pagina: 1