Toon posts:

Athlon 500@700 hoe hoger en stabieler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu mijn athlon 500@700 staan maar wil niet hoger. nu heeft een vriend van mij cache divdiders gedownload voor zijn voor zijn asus slotA mobo. geschreven door 1 of andere wazige japanner en krijgt zijn 550 Athlon op 800 stabiel. zelf de 1ghz was geen probleem alleen zijn voltage moest toen wel heel hoog dat ie dat maar niet deed. het probleem is dat die cache divider alleen met asus mobo's werkt. weet iemand nog een proggie voor mijn bord? ik weet dat het een wazig ding is, maar in de tijd dat ik mijn athlon kocht was ie net 1 week uit en was dit het enigst leverbaar mobo.

Markjuh

p.s. mijn voltage is 1.6v (500-750 default van AMD zelf)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, ik krijg hem ook niet hoger. Op 700 MHz draait hij zelfs op 1,55 volt goed, maar op 750 wil hij dus echt niet draaien.

Weet iemand misschien iets waarmee ik hem hoger kan krijgen?

Mijn zooi:
Athlon 500
FIC SD-11 Mobo
128 Mb PC-100 SDRAM

Alvast bedankt,

-Dominique

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dominique, heb jij wel je bios geupdate?
de SD-11 heeft namelijk probs met de 750Mhz.
Misschien dat ie dan wel daarop wil draaien. ben nu dagje aan het testen maar die van mij wil wel eens spontaan resetten op 700. maakt nie uit welk voltage. staat nu superstabiel op 650 met core op 1.6v dus de default van AMD.

Verwijderd

Ik heb nog nooit mijn bios geupdate, ik snap het alleen niet. Hij is wel een keer bijna opgestart, maar bij het initialiseren van mijn SB Live liep dat ding vast. Dat was niet 1 keer maar zeker een stuk of 5 keer achter elkaar. Hij kan dus wel iets met de 750 doen. Maar ik zal die bios wel ff updaten.

Nog een vraagje: kan je misschien ook de fsb niet veranderen? Als ik maar iets verander, of lager zet of hoger dan loop dat ding gewoon vast.

Verwijderd

Topicstarter
nee je kunt in de bios helemaal geen fuck instellen. geen FSB, geen vcore helemaal niets. das ook altijd het nadeel van dit bord geweest. mooi kut. had toen beter 2 weken kunnen w8ten tot die msi-6167 toendertijd uitkwam. heb ook al met softFSB proggies de FSB softwarematig omhoog te krikken maar werkt ook niet. slaat pc gewoon helemaal vast. trouwens bij mij wil de pc niet eens booten op 750Mhz. op 700 wel mar is ie dus instabiel. maar moet ook nog extra fan in me kassie bouwen want hij wordt wel aan de warme kant op 700. waarschijnlijk ook de reden van het instabiel worden.

la me ff weten hoe die na bios update werkt.

Markjuh

Verwijderd

Hmmm....ik heb de nieuwste bios versie erop gezet en hij doet het nog steeds niet. Als ik het voltage op 1,65 volt of hoger zet dan begint dat ding nogal te piepen.

Wat misschien wel interessant is: er is een nieuwe optie in de bios instelbaar, namelijk: CPU Frequency Selection. Standaard staat dit op 100 MHz

Verwijderd

Topicstarter
ja? waar staat ie dan? heb ik niet zien staan
welke bios versie heb je dedownd?

Verwijderd

nc604_sd11_pcb1718.zip
Dit bestand heb ik net gedownload. Het stond helemaal onderaan en het is waarschijnlijk de nieuwste versie. Maar in ieder geval werkt dat ook niet. Hij gaf gelijk geen beeld meer. Ik denk niet dat het aan de CPU ligt maar aan iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
das de oudste, 611 is de nieuwste, maar daar staat de fsb instelling niet (meer) in..

hmmm....... ff die van jou flashen

Verwijderd

Ik voel me echt dom worden. Gewoon niet goed opgelet. Nou ja....misschien heb jij er nog wat aan. Zoals ik al zei, dan geeft hij bij mij geen beeld meer.

Verwijderd

Ook met die nc611 wil hij niet op 750 draaien. Op 1,80 volt ging hij de hele tijd rebooten als je het windows opstartscherm zag. Toen kon je hem wel met een floppy opstarten. Iemand nog een idee hoe ik dat ding verder kan krijgen dan 700?

Verwijderd

Topicstarter
krijg hem niet eens aan het booten op 750Mhz. alleen zwart scherm.

hmmmm......kutzooi

Markjuh

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
zelfs op 1,85volt kom ik niet op 700 :'(
begint m'n bios beetje erg veel te flippen.

atlhon 500@650
msi6167
Golden Orb
TD2

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

ik heb me athlon op 1.7 volt op 700 mhz gekregen,

op 1.65 volt deed ie het nog wel maar toen ging ie flippen toen ik hem reset

athlon 500 @ 700, met TD2 en een Golden Orb

• actieman
aha maar ik heb dan ook een 500 core uit 1 van de 1e weken van augustus :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ik ook dezelfde core actieman. mooi klote. eigenlijk me athlon te vroeg gekocht. Maar goed, ben niet de enigste met dat probleem.
Krijg hem nu stabiel op 650Mhz, heb nu extra fan in me kassie, kijken of ie nu niet spontaan reset op 700Mhz als ie te heet wordt.

• actieman
ik heb ook nog steeds geen termometer in mijn kast of bij mijn cpu. Extra fannetjes moet ik nog steeds es kopen....

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... @700Mhz gaat ie echt nie stabiel lopen. mooi klote. maareh, heeft nu niemand een antwoord op mijn vraag? de cache dividers weet je nog?? :?

Verwijderd

Topicstarter
dusss......

• actieman
gewoon een kwestie van te vroeg gekocht. Van die cache dividers weet ik niet...
misschien heeft H.Oda er een proggie voor?
Jij hebt tenminste nog de mazzel met dat lage voltage, die van mij heeft 1,85 volt nodig om @ 650 stabiel te draaien in win2k (zonder ntkernel errors)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
H.Oda???? Heb je website daarvan??

Markjuh

Verwijderd

Topicstarter
plz, website van H.oda??? zegt me niets namelijk!

• actieman
ehm owh sorry ik zag je request niet...

ik zal eens kijken...

I’m not like the OTTERS

• actieman
http://www.h-oda.com/

vrij simpel eigenlijk :)

I’m not like the OTTERS

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Heb nog een 500 die met gemak 800 1/3 L2 divider draait op 1,80 v.

Maar die draait nu in het 2e systeem weer gewoon op 500, wat alleen maar voor simpele applicatie gebruikt wordt. Hij is met pensioen na 3/4 jaar trouw op 800+ gedraaid te hebben;)

Hij moet nog even mee:)

Verwijderd

Ik gebruik zelf het prog MAthlon 2.0 ...
Die zet een regeltje in de config.sys zodat die cache-divider al in DOS wordt geladen...beweert een stuk beter te zijn dan H. Oda zn prog...werkt ook prima 4 me...
Ik weet de precieze url nie meer...maar als je in een zoekmachine "Mathlon" ofzo typt zal je wel wat results krijgen...

• actieman
huh maar dan is je pc'tje dus al voorbij je bios...

...dat is dus niet beter dan dat proggie van oda (wat eigenlijk alleen voor members is) want zijn proggie rewrite je bios. En dan heb je dus meer kans van slagen

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1