Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gek BEN GPRS probleem! *zucht*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb sinds kort Nokia 6310i en Ben Regelmatig abbo aangevraagd.
Later via Klantenservice BEN Ben Wap en GPRS Actief aangevraagd en ingeschakeld.

Laptop (win98) voorzien van Nokia IrDA modem driver. Nokia communiceert goed met laptop (b.v. via PC Suite gaat prima)

Maar nu komt het echte werk/probleem.
Ben WAP instellingen ontvangen. Wappen op Nokia 6310i werkt perfect.
Internetten via laptop gaat fout. Ik krijg foutmelding Toegangspunt is ongeldig op scherm.

Ik heb instellingen exact gevolgd op Ben-Online site. Initstring klopt, *99# gedaan, DNS nummer ingevuld...
Als toegangspunt heb ik ingesteld 'internet-act' (en ook op aanraden van mijn vriend die exact zelfde spullen heeft: '*99#')

Alle pogingen mislukken. Meerdere keren gecontroleerd via klantenservice, maar gaat nog niet meteen goed. Gek is dat, op andere laptop gaat ook niet goed.
In afwachting tot morgenavond waar ik opnieuw contact opneem met klantenservice, wil ik graag weten wat de mogelijke oorzaken zijn waarom het mislukt met Toegangspunt van GPRS steeds mislukt?
Moet ik WEL login/pass invullen bij dialup of gewoon leeglaten?

Heeft iemand wat adviezen en tips in gedachten? Dank je wel!
Dit probleem is wel gek. Alles klopt, instellingen precies gedaan, tips opgezocht, elke mogelijke oplossing is niet gelukt. Ik ben beetje beduusd van! :(

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Heb hetzelfde probleem gehad....

antwoord is heel simpel:

tada: verander "internet-act" in alleen "internet" en voila::: je kan internetten!!
nu mijn probleem nog.

succes

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Toegangspunt op 'internet' gezet.... Weer error, ongeldig.

Dit is maf zeg!

Op ene forum Pocketpc(ofzo) wat adviezen gevolgd, zelfs init laatste ,0,0 weggehaald, niets werkt.
Ik hoop dat morgen klantenservice een oplossing weet, want dit is wel abnormaal.

• source
Dat is inderdaad raar ja... weet zeker dat het "internet(-act)" bij mij fout was in het begin.. heb de driver van de Nokia cd geinst en idd de login en passw leeg laten.. doet je WAP het wel?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Wap werkt, maar dat is met vooruitgestuurde instellingen van Ben.

Ik heb zonder login/pass gedaan, GSM probeert GPRS verbinding te maken, en stopt al snel door ongeldige toegangspunt. Dus toegangspunt is nog fout. Weet ik niet waar het vandaan komt. Ligt het aan mij, of ligt het bij Ben?

• source
Ik zou voor de zekerheid nog ff mey Ben contact hebben om zij 't allemaal werkt goed hebben ingesteld voor je aan hun kant... ik moest eerst ook ff wachtenh voordat het bij mij werkte.. Maar ik moest ook het toegangspunt veranderen in "internet" , maar daar was ik zelf achter gekomen omdat het op www.ben-online.nl WEL goed staat aangegeven.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Vandaag gebeld. Hun antwoord is beetje apart. De toegangspunt van mijn moet dan 'wap-act' eten. Dat is heel wat anders.

Eerst met initstring nog op 'internet-act' staan, maar krijg toegangspunt niet geldig. Dan bedenk ik ineens, als ik nou... internet-act in initstring in wap-act zet...?
Het resultaat is verrassend, het geeft nu geen toegangspunt probleem meer aan. Het gaat werkelijk bellen met GPRS. Maar dan stopt ie.... 'Tijdelijk netwerk probleem'

In elk geval een goede vooruitgang. Maar de APN naam is heel wat anders, nooit eerder tegengekomen.... Tssss....

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Drommels. Ik kom nu na wat prutsen achter dat Ben's internet gedeelte nog lang niet ingeschakeld is. Alleen WAP is wel goed, en dat werkt ook inderdaad met initstring 'wap-act'.

Ik ontdek ook dat toegangspunt instellen helemaal niet nodig is, ook niet login/pass. Want de initstring doet al het werk.
Wap-act wil niet internetten. Dus ga morgen nog een keer mopperen met klantenservice/helpdesk.

Verwijderd

Laat het antwoordt even weten!

• source
Sorry MrDummy, zag dat het internet toegangspunt niet "internet" is maar "internet-int".

Ok, om het nu maar voor eens en altijd te vergelijken, hier zijn mijn BEN GPRS instellingen:
Zelf heb ik een Nokia 6510.

WAP:

Sessiemodus: Tijdelijk
Verbinding Beveiligen: UIT
Drager: GPRS
GPRS Verbinding: Wanneer nodig
GPRS Toegangspunt: wap-int
IP-Adres: 010.010.010.010
Verificatietype: Normaal
Login-Type: Automatisch
Gebruikersnaam: Benwap

Internet:

GPRS Toegangspunt: internet-int

-----------------------------------------------------------------
Als je vanaf je laptop verbinding wil maken, geef je verder GEEN init string mee, dus gewoon een standaard verbinding maken.

Verwijderd

internet-int is dus alleen als je een BEN GPRS intensief abo hebt. maar als het goed is heeft mr Dummy een GPRS actief abo? Dan is het APN dus: internet-act

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Oke, er schijnt een probleem bij BEN te liggen. De technische dienst zoekt uit waarom ik niet in kan loggen en internetten.

Vind wel vreemd allemaal. Velen gaan wel zonder problemen op, maar ik als nieuwe klant nu al hoop problemen. Wat is er toch aan de hand?

Maandag of komende mail bericht moet wat duidelijkheid op werpen. Het enige wat werkt is wap-act (wap gedeelte) maar internet-act blijft nog steeds toegangspunt probleem weergeven.

Tip om init string weg te halen zal toch niet veel helpen.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De idioten bij BEN.
Het blijkt toch nog dat ze internet gedeelte niet hebben ingeschakeld.
Vandaag even gebeld, na wat gemompel denken ze wat opgelost te hebben: internet blijkt niet aan, ff in computer instellen, dan moet ik ff mijn gsm uitzetten tot na 15.15 uur en nog es proberen. Dat deed ik en hierna werkte het eindelijk.

Ik val om van stoel. Het heeft wel erg lang geduurd voordat ze doorhebben. Ik kan niet geloven. Ik pruts van alles wat maar het wil gewoon niet. Heb ik al het moeite voor niks gedaan.

Maar nu is het goed. Ben ik blij mee. Bedankt voor tips, maar het lag uiteindelijk bij suffe BEN klantenservice. Sommigen daar hebben niet genoeg verstand van BEN GPRS, dat merk ik zelfs. Ze moeten daar zelfs even met elkaar overleggen! :(

• source
gefeliciteerd dat het werkt!

Over het algemeen ben ik nog steeds erg tevreden over de BEN klantenservice, jammer dat het nu een beetje vaud is gegaan... jammer dat de snelheid van je internet nu nog gemaxed is aan de snelheid van je infrarood-poort (heb ik helaas ook).

vraag me af hoe snel het zou gaan als ik via een kabeltje zou gprs'en...

Pagina: 1