Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gprs] Ben GPRS abbo.. ook mail versturen???

Pagina: 1
Acties:

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
had al ff op dit topic gekeken, maar kon niet echt vinden wat ik wil....

Ik vraag me dus af of ik via GPRS (BEN) ook mail kan versturen via een smtp server, nu doe ik het nog allemaal netjes via een web-based mail proggie, maar het zou een stuk handiger zijn als ik lekker vanuit outlook kon terugmailen...

Heb al lang en breed op de BEN site gekeken maar kon nix vinden?

iemand ervaring mee?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
Uh.....ik heb dus GPRS van Vodafone. En heb dezelfde vraag.
Heeft Vodafone al een SMTP server?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mail sturen vanuit je GSM (SMS) ?

Volgens boekje gaat dat via SMS sturen.

Via GPRS zou dat via WAP kunnen... maar dat moet ik ff checken. Je mail is dan [gsmnummer]@gin.nl geloof ik, via SMS dus.

• MrDummy

MrDummy

SMS verzenden gaat zo:
EMAIL -spatie- [email] -spatie- emailtekst

Naar nummer 555 sturen

Eerst vooraf SMS bericht sturen naar 555
EMAIL ON

Mail lezen: je ziet alleen email en subject.
Om body te lezen: SMS naar 555: EMAIL BODY [nummer] (zoals 'EMAIL BODY 1')
nummer is aantal SMS-tekstberichten, maximaal 3 smsberichten elk 160, totaal 480 tekens.

Dat is voor BEN SMS-Email service.

Verwijderd

Hier zit ik ook nou al een tijdje mee te stoeien. Ik heb ook een BEN GPRS actief abo genomen en mail versturen lukt me wel via het email programma van mijn telefoon maar versturen lukt me maar niet. Ik weet ook niet welke uitgaande server ik moet gebruiken.
Sommige zeggen voor de uitgaande server dat je de server moet gebruiken van je abo provider, sommige is het ook gelukt om gewoon de uitgaande server van hun eigen internet provider te gebruiken. Wie weet welke ik moet gebruiken en welke server het bij BEN dan is?

• MrDummy

MrDummy

Misschien dezelfde DNS nummer gebruiken, die wel bekend is...

Je kan ook gratis klantenservice bellen hoor... Weet je tenminste meteen wat.

Verwijderd

nou die heb ik gebeld maar ik probeerde het dus uit te leggen maar die persoon aan de andere kant zat zo iets van... euh euh euh..
heb ik ook niet zo veel aan

• MrDummy

MrDummy

Als het niet direct werkt, dan heb je tijdelijke oplossing door online mail service zoals Twigger te nemen, dan kun je wel wat lezen en versturen.
Maar dat kost zeker onnodig aantal bytes he?

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
Het is natuurlijk veel makkelijker als je gewoon je mail proggie (Pegasus, Oulook) kunt blijven gebruiken. Dan is SMTP noodzakelijk...

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
heb 't gevonden!!!

http://www.cis.tzo.com
maak hier een gratis account aan:
smtp server: 213.10.104.36 port1027 (password required).
en klaar ben je!!! werkt erg lekker!!!

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Maar eehh ... als je je nou gewoon aanmeldt bij de SMTP-server waar je ook je mail vandaan hebt :? Dus gewoon ff met je inloggegeven aanmelden bij netmail.home.nl voordat je verstuurt :? Werkt dat niet ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Shedman schreef op 29 augustus 2002 @ 23:56:
Maar eehh ... als je je nou gewoon aanmeldt bij de SMTP-server waar je ook je mail vandaan hebt :? Dus gewoon ff met je inloggegeven aanmelden bij netmail.home.nl voordat je verstuurt :? Werkt dat niet ...
Dit kan bij de meeste niet, aangezien je ingebeld/verbonden moet zijn met de provider voordat je van de smtp server gebruik kan maken.

• MrDummy

MrDummy

He probleem met BEN GPRS mail versturen heb ik opgelost. Is vermeld in E-mailen via T68i, hoe? maar ik zal nog es hier posten:

Het is me gelukt om te kunnen emailen via BEN GPRS.
Ik maak gebruik van XS4all abonnement.

Ik probeer gebruik te maken van hun smtp server. Dat deed ik met Eudora. Al snel krijg ik toegang denied, maar ik zie iets duidelijks in de reden weigering. Ik moest eerst POP check doen (mail ophalen hoeft niet echt) zodat xs4all de ipadres van mijn BEN GPRS accepteert als legale gebruiker.
Na POP check kan ik wel email wegsturen via smtp.xs4all.nl

Inderdaad, het is niet moeilijk. Is alleen vanwege beveiliging van smtp servers tegen onbedoelde gebruikers die servers willen misbruiken om te kunnen spammen.

Hoewel BEN via UUnet netwerk doet, is het niet mogelijk direct hun smtp.nl.uu.net te gebruiken. Misschien moet dat eerst POP doen net als xs4all. Maar goed, xs4all is prima zo.

Zoals je ziet, gewoon je provider smtp server nemen. Dat zal zeker weigeren, maar in veel gevallen moet je even eerst pop mail checken, en dan pas versturen. Bij XS4all is dat mogelijk, met Chello en andere providers moet ik even kijken of het kan.

En ik krijg net email van UUnet:
Het gebruik van onze smtp server is alleen toegestaan waneer u
direct op ons netwerk zit met een door ons toegewezen IP nummer
en dat is in dit geval niet zo.

De IP nummer is via BEN gedaan, dus dit kan niet.

[ Voor 0% gewijzigd door MrDummy op 30-08-2002 00:16 . Reden: foutjes eruit en nieuwe dingen ]

Pagina: 1