Maar als ik GTTC mag geloven is die duz niet echt goed.
Ik denk toch dat ik voor die coolermaster ga dan. Nog ff wa reviews zoeken
De cpu is degene in mijn sig.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:15:
[...]
Duz het koelblok zelf is goed? Mag ik ff je temps en wat voor CPU je hebt?
Miscchien zeur ik een beetje, maar ik wil voor dat geld wel een uitstekende cooler vandaar
Ik ben nu MBM 5 aan het downen voor de temps.
Maar verder ben ik heel tevreden over de Cooler, alleen maakte mijn HHC-001 een beetje veel lawaai op 12v, dus ik heb em nu op 5v waarop hij heel goed koel blijft en je em eigenlijk niet hoort.
EDIT
De temp van me cpu (idle) is nu (fan op 5v) 47 graden met een kasttemp van 34 graden (lekker hoog dus). Maar met de fan op 12v en met een full load heb ik em ook vaak op 38 graden gehad.
Maar ik raad je aan niet teveel waarde te hechten aan deze gegevens. Jou kast heeft misschien een veel betere airflow, je hebt een andere processor met andere Vcore (scheelde bij mij ook veel).
Weet nog niet of ik daar gaten in ga maken, heb geen dremel oid en om er net zoals bij deze kast gaten in te beitelen...
Verwijderd
Neem lekker een Spire whisperrock 2, heel vet dingetje voor maar 11 euro.. ding
houdt mijn XP1700+ (met 21C kamer temperatuur) 37 idle en 45 stressed, met maar 1 casefannetje.. aanradertje
Precies onder de € 50,-. Deze is zonder 80mm fan, maar die zou je er zelf toch al opzetten.
Anders zou ik gaan voor 1 van de Volcano's (7, 7+ of 9)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
aluminiumVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:32:
Geen van beide
Neem lekker een Spire whisperrock 2, heel vet dingetje voor maar 11 euro.. ding
houdt mijn XP1700+ (met 21C kamer temperatuur) 37 idle en 45 stressed, met maar 1 casefannetje.. aanradertje
Kwil toch echt een koperen, lijkt me echt wel wat beter
maar hier hebben ze geen chieftec kasten, en ik wil graag alles in 1 keer bij dezelfde shop kopenSmarron schreef op 21 augustus 2002 @ 20:34:
Alpha Pal ...
Precies onder de € 50,-. Deze is zonder 80mm fan, maar die zou je er zelf toch al opzetten.
Anders zou ik gaan voor 1 van de Volcano's (7, 7+ of 9)
Een groot ALU blok koelt toch echt beter dan een kleinere van Cu hoor..Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:34:
[...]
aluminium![]()
Laat maar.. .
Don't dream your life, live your dreams!
Zelf ben ik heel erg tevreden met deze koeler en raad je aan de rest te vergeten
Nog andere koelers van rond de 20 euro die vet goed zijn?
kan ook nog, en bedoel je dan die waaier of die andere (ronde)?kleefding schreef op 21 augustus 2002 @ 20:45:
denk ook eens aan zalman, de prijsklasse zal iets hoger liggen, maar daar krijg je goede en stille koeling voor terug
Verwijderd
Check de temperaturen man, ik sta echt niet te liegen ofzo hoorVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:34:
[...]
aluminium![]()
Stond er zelf ook versteld van..
Je bespaard jezelf wel een hoop geld hoor.
Ligt er puur aan waar je de koeler voor wilt gaan gebruiken. Niet OC-ed is dat een prima koelertje. Wil je echter gaan overclocken dan moet je die goedkope dingetjes niet nemen.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:43:
nu zit ik nog meer te twijfelen, als dat blok van 11euro net zo goed is, koop ik liever die want dat scheelt me heel wat poen
Nog andere koelers van rond de 20 euro die vet goed zijn?
ja je hebt ook wel gelijk eigenlijkVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:47:
[...]
Check de temperaturen man, ik sta echt niet te liegen ofzo hoor
Stond er zelf ook versteld van..
Je bespaard jezelf wel een hoop geld hoor.
Maar dan zit ik nu eigenlijk te denk OF ik wel een nieuwe zou nemen, als ik gewoon een nieuwe kast koop.
Ik zit nu op: 47 idle
Dan koel je echt hard
Verwijderd
En waarom niet??Kawa schreef op 21 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
Ligt er puur aan waar je de koeler voor wilt gaan gebruiken. Niet OC-ed is dat een prima koelertje. Wil je echter gaan overclocken dan moet je die goedkope dingetjes niet nemen.
met de temperaturen die ik haal kan ik ècht wel overklokken hoor (als m'n geheugen het aan zou kunnen)
Heb laatst 2 uur lang achter elkaar games zitten spelen , toen het nog zo warm was, kamertemperatuur was 25C , en toen stond ie op 47C.... is dat zo verkeerd?
Ik ken heel wat duurdere koelers die hetzelfde resultaat neerzetten hoor...sommige zelfs warmer!
Ik clock hem alleen tot 2000+ verder hoeft ie nietKawa schreef op 21 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
Ligt er puur aan waar je de koeler voor wilt gaan gebruiken. Niet OC-ed is dat een prima koelertje. Wil je echter gaan overclocken dan moet je die goedkope dingetjes niet nemen.
In een chieftec DX-01SL-D kan ik wel genoeg airflow kweken toch? In dart geval heb ik misschien geen nieuwe cooler nodig
EDIT: waar verkopen ze die whisperrock dan?
Sukkel, ik zie je hier naast me een onzinnige post typenBlaz0r schreef op 21 augustus 2002 @ 20:49:
Dan koel je echt hard
JE MOET NIET HARD KOELEN! JE MOET KOUD KOELEN!! :P:P:P
Als je een vette PC wilt zou ik echt niet gaan bezuinigen op € 10,- verzendkosten extra ofzo .... Die Chieftec kasten zijn echt wreed enzo, dan zou ik er ook 1 van de betere koelers opschroeven.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:38:
maar hier hebben ze geen chieftec kasten, en ik wil graag alles in 1 keer bij dezelfde shop kopen
daarin kan je prima airflow kweken (2x 80 mm erin). 2000+ is niet zo veel en kun je gerust een goedkoop blokje halen.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:50:
[...]
Ik clock hem alleen tot 2000+ verder hoeft ie niet
In een chieftec DX-01SL-D kan ik wel genoeg airflow kweken toch? In dart geval heb ik misschien geen nieuwe cooler nodig
EDIT: waar verkopen ze die whisperrock dan?
nou.. de pc heb ik al, ik wil alleen een nieuwe kast en nieuwe coolerSmarron schreef op 21 augustus 2002 @ 20:51:
[...]
Als je een vette PC wilt zou ik echt niet gaan bezuinigen op € 10,- verzendkosten extra ofzo .... Die Chieftec kasten zijn echt wreed enzo, dan zou ik er ook 1 van de betere koelers opschroeven.
Verwijderd

Application for AMD Athlon XP up to 2600+ and Intel Socket 370 & AMD Socket 462
3 Fan Functions in V9
With Smart Case Fan II
Patent Pending
33 euro
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm
Verwijderd
Absoluut! Koelt als een kast!Kawa schreef op 21 augustus 2002 @ 20:42:
Alpha Pal8045T (zonder fan) a 49 euro
Zelf ben ik heel erg tevreden met deze koeler en raad je aan de rest te vergeten
Verwijderd
ga naar Overclocking, Cooling & Mods en zoek op Whisperrock 2.
That's it
Alleen ik wil dat ie gewoon continue draait, duz niet met sensor, kan je dat er gewoon afhalen oid?
Verwijderd
De Whisperrock 2 heeft ook een 8x8 CM fan... die kun je ook vervangen door een betere, mocht dat noodzakelijk zijn...ik zie niet in waarom, aangezien mijn temps zo goed zijn.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:58:
die vulcona 9 ziet er best interessant uit, dat is een 8cm fan duz is ook te vervangen door een betere
Alleen ik wil dat ie gewoon continue draait, duz niet met sensor, kan je dat er gewoon afhalen oid?
Nog een pluspunt van de whisperrock 2 , is dat hij echt erg stil is (24 dba ofzo geloof ik). dat merk je wel
Serieus, als ik jou was had ik het wel geweten.
Ik ga nu een film kijken...
Cya
Zo bedoel je. net te laat ..Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:02:
zoiets heb ik nu:
[img]http://www.mti.nl/shop/media/304003.jpg[\img]
duz hij moet iig beter dan deze zijn

Die Volcano 9 kan je ook constant laten koelen hoor. Dan moet je gewoon die sensor niet bevestigen.
wat is onzin?Smarron schreef op 21 augustus 2002 @ 21:05:
Allemaal onzin ...
Ik quote per ongeluk een bericht, terwijl ik hem wilde editten. Daarom even die dubbelpost weggehaald.
Ben je er al uit? Of welke koelers maken een kans, welke vallen al af?
Zijn eigenlijk veel te duur voor het standaard gebruik van mij. Ik bedoel, ik heb "maar"een 2000+ en ik clock hem niet verder over.
Duz als er nog goedkope suggesties zijn dan hoor ik het graag
Hoe hoog had je toen je proc oc-ed? Je zegt dat je niet goed kan oc-en omdat je mem het niet aankan. Hieruit maak ik op dat je nog geen hoge oc hebt gehaald. Geloof me. je staat versteld hoe je temps gaan stijgen en dat gaat een 11 euro koelertje echt niet trekken.Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:50:
[...]
En waarom niet??
met de temperaturen die ik haal kan ik ècht wel overklokken hoor (als m'n geheugen het aan zou kunnen)
Heb laatst 2 uur lang achter elkaar games zitten spelen , toen het nog zo warm was, kamertemperatuur was 25C , en toen stond ie op 47C.... is dat zo verkeerd?
Ik ken heel wat duurdere koelers die hetzelfde resultaat neerzetten hoor...sommige zelfs warmer!
Ik heb zelf een XP1800+ met een Volcano 7+ draaien. Ik kwam er pas achter dat ik een 70mm fan had, toen ik pakketje open maakte, maar dat mocht de pret niet drukken. Die koeler kan op 3 standen.
Ik heb hem nu op de laagste stand en idle is hij ongeveer 38-40 graden (Heb een Gigabyte GA 7VRXP, die de temps verkeerd afleest). Op de hoogste stand (niet aan te raden wat betreft geluidsproductie) zit ik op 35 graden en stressed 38. De middelste stand is nog wel om aan te horen en zit ik er een beetje tussenin.
Deze koeler is voor nog geen € 20,- te koop bij Mycom.
voor de Akasa Silver Mountain
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=212
voor de Cooler Master HHC-L61
misschien voor wat meer info
Gewoon een 80cm van titan met 36cfm ofzo, houdt me cpu nu ook (redelijk) koel.Kawa schreef op 21 augustus 2002 @ 21:21:
welke fan ga je er trouwens opzetten? een delta HP 80x80x35 (windtunnel is er jaloers op) zal in combinatie met een budgetblokje beter koelen dan een 12cfm papst. Anders gezegd, de verhouding moet wel een beetje in toom blijven
inderdaad: Gewicht: ca. 520 gram. Die zou ik niet graag met 1 zo'n beugeltje aan m'n socket hebben hangen...SilentSniper schreef op 21 augustus 2002 @ 21:22:
die hhc-l61 is veelste zwaar man!!!
Dat is wel okVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 21:24:
[...]
Gewoon een 80cm van titan met 36cfm ofzo, houdt me cpu nu ook (redelijk) koel.
bijv. Alpha PAL6035 met Delta AFB0612EH - 60 x 60 x 25 mm.
daar zit een delta op en Delta
Alpha PAL6035 met Delta AFB0612EH - 60 x 60 x 25 mm.
maakt niks uit....had eerst een millenium coppr glaciator (tegen de 800gr) en nu een ax-7 (tegen de 600gr), zolang je er een spacertje tussen duwt kan er niets verkeerd gaan, die ax-7 kan ook nog prima zonder spacer.Kawa schreef op 21 augustus 2002 @ 21:25:
[...]
inderdaad: Gewicht: ca. 520 gram. Die zou ik niet graag met 1 zo'n beugeltje aan m'n socket hebben hangen...
Geluid maakt me JUIST uit, maar omdat ik er toch een andere koeler opzet maakt het niet uit welke koeler er op de heatsink zit, snap?Twix schreef op 21 augustus 2002 @ 21:32:
Kan ook een Alpha nemen als je geluid geen zak uit maakt.
bijv. Alpha PAL6035 met Delta AFB0612EH - 60 x 60 x 25 mm.
daar zit een delta op en Delta![]()
is altijd goed!
Alpha PAL6035 met Delta AFB0612EH - 60 x 60 x 25 mm.
maakt nie uitTwix schreef op 21 augustus 2002 @ 21:39:
ow oeps sorry nie gelezen
dat betwijfel ik, als je je pc meesleept naar een lan wat hier bij mij regelmatig gebeurt.... is niet echt gezond....lange schreef op 21 augustus 2002 @ 21:33:
[...]
maakt niks uit....had eerst een millenium coppr glaciator (tegen de 800gr) en nu een ax-7 (tegen de 600gr), zolang je er een spacertje tussen duwt kan er niets verkeerd gaan, die ax-7 kan ook nog prima zonder spacer.
Verwijderd
Proc liep op 1,59 (ipv 1,47) ghz (1,8 volt toen dertijd), dacht dat het mischien aan de CPU lag , dus core voltage wat omhoog gegooid, maar bleek toch wat anders te zijn.Kawa schreef op 21 augustus 2002 @ 21:16:
[...]
Hoe hoog had je toen je proc oc-ed? Je zegt dat je niet goed kan oc-en omdat je mem het niet aankan. Hieruit maak ik op dat je nog geen hoge oc hebt gehaald. Geloof me. je staat versteld hoe je temps gaan stijgen en dat gaat een 11 euro koelertje echt niet trekken.
Anders neem ik deze, lijkt me zowiezo stukken beter dn die ik NU erop heb zitten.
moet je dus gewoon de delta verwijderen en een andere fan erop monteren.
ja? is ie goed genoeg voor mijn 2000+?Twix schreef op 21 augustus 2002 @ 22:21:
zie je nu wel toch ALPHA6035 he![]()
moet je dus gewoon de delta verwijderen en een andere fan erop monteren.
Zelfs een heethoofd als een tbird 1400 houd ie koel, en stil
nu loopt ie idle 44 graden en stressed iets van 55 ofzo... niet koud maar gewoon een temperatuur die goed te doen is..
met het koude weer kwam ie niet boven 51 graden uit... meestal 49-50
Advies?
ik denk dat het door je mobo komt. msi's zijn geen meester oc-ersVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:12:
[...]
Proc liep op 1,59 (ipv 1,47) ghz (1,8 volt toen dertijd), dacht dat het mischien aan de CPU lag , dus core voltage wat omhoog gegooid, maar bleek toch wat anders te zijn.
deze oc kun je nog trekken met zo'n koeler. Ga je op boven de 1650 dan trekt die koeler het niet meer. Voor een goeie test moet je eens een middagje burnk7 draaien. Als dat lukt dan zit je goed
Ik heb er een enermax met rpm regeldingetje op zitten. Dat raad ik je aanSir_Floppy schreef op 21 augustus 2002 @ 22:56:
hmm ik heb mijn oog wederom op die nieuwe alpha pal 8045 laten vallen maar eh welke fan erop gooien? Heb nu een alpha pal 6035 met een screaming delta 60hp en wil op zijn minst het geluid wat minder. 80 mm delta fan is dus no go.
Advies?
Verwijderd
Het mooie van de cooler is het geringe verschil in temperatuur bij hogere belasting.
Ken verhalen van TBirds 1200@1400 met maar 5 graden temp. stijging.
Is inderdaad vrij zwaar en duur, maar dan heb je wel kwaliteit in handen (vind ik althans). Mn socket is nog heel trouwens.
Die Alpha 8045 lijkt me ook zwaar oke, veel positieve verhalen over gehoord en je kan m monteren in die gaten op je mobo.
Maar uiteindelijk blijft de keuze aan jou.
rete goedkoop voor 11 euro en koelt evengoed als andere coolers die minstens 3x zo duur zijn?!?! heeft standaard ook een 80x80fan.. yay!
bedankt!
check die review die lui zijn helemaal enthousiast over
http://www.pcabusers.com/reviews/spire/p1.html
Verwijderd
Je kan trouwens ook gewoon een fanguard van 80 erop schroeven wat volgens mij nog beter werkt dan een fanadapter.
Die alpha is idd wel beter imo. Ik heb er gewoon meer vertrouwen in
Verwijderd
Nee, ik heb ze allebei gehad.. die alpha heb ik eruit geknikkerd omdat hij teveel kabaal maakte.. Alpha koelde wel goed, maar de whisperrock koelt ongeveer even goed.Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:48:
ok nu twijvel ik tussen 2 andere, de whisperrock en de alpha 6035. Ik denk dat ik voor de alpha 6035 ga, maar issie ook echt goed en beter dan die whisperrock?
Ja, maar er komt toch een andere fan opVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:03:
[...]
Nee, ik heb ze allebei gehad.. die alpha heb ik eruit geknikkerd omdat hij teveel kabaal maakte.. Alpha koelde wel goed, maar de whisperrock koelt ongeveer even goed.
ja, jou temps zijn prima, mijn idle is nu 47Hironshy schreef op 22 augustus 2002 @ 12:13:
Ik raad je deCOPPERking II
aan van Spire. Het is goedkoop (17euro) en koelt behoorlijk, ik heb er zelf eentje. (Zie specs voor temps)
Nog een mogelijkheid erbij
Verwijderd
Voor de cijfersletjes:
aluminium: 237 W m-1 K-1
koper: 390 W m-1 K-1
zit er veel verschil in? (qua het koelblok, duz niet de fan?)Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:25:
[...]
Spire 5E053B1H3R is de CopperRock (die van de link)
Spire 5E070B1H3R is de CopperKing II
Cooler : 5E070B1H3G CopperKing II
Socket A / 370 Cooling kit
Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 63×60×26 mm (l × w × h)
60×60×15mm
Bearing Ball bearing
Rated speed 5000 RPM +/-10%
Rated power 1.92 W
Noise level 31.8 dBA
Air flow 22.10 CFM at 5000 RPM
Current 0.19 A
Life hours Ball: 50.000
Connector 3 Pin, mainboard
Application Intel : Pentium III ~ 1.4 GHz (FC-PGA2)
Pentium III ~ 1.13 GHz (FC-PGA)
Celeron ~ 1.8 GHz (PPGA)
AMD : Athlon MP ~ 2100+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2600+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+ (Palomino)
Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)
Thermal resistance 0.49 °C/W
Thermal type White grease
Krijg mijn pics er maar niet in??
hoe kan dat
zet ze wel zelf alleemaal op een rijtje zodat je straks de beste eruit kan pikken
zal ook nog ff zoeken naar de specs van die andere
Ja sorryTwix schreef op 22 augustus 2002 @ 13:22:
waa jij hebt wel veel eisen en je stapt ook steeds over op een nieuwe koeler![]()
zet ze wel zelf alleemaal op een rijtje zodat je straks de beste eruit kan pikken
zal ook nog ff zoeken naar de specs van die andere
Maar elke keer als ik bijna een keuze heb, dan komt er iemand anders weer met een koeler die perfect zou zijn die ik nog niet genoemd heb
Wat het probleem is, ik wil de koeler bij freezing hardware kopen want dan koop ik meteen ander spul enzo.
Het gekke is: de eerste 2 die ik noemde blijken bij reviews goed te zijn maar hier roept iedereen dat je beter een andere kan nemen
Socket 370 / A Cooling kit
Zif socket 370 / A
Dimensions Heat sink: 63×60×42mm (w × d × h)
12VDC Fan: 60x60x15mm
Bearing Ball bearing
Rated speed 5000 RPM +/-10%
Rated power 2.28 W
Noise level 31.8 dBA
Air flow 23.10 CFM at 5,000 RPM
Current A 0.19 A
Life Hours Ball: 50.000
Connector 3 Pin, mainboard
Application Intel: Celeron ~ 2.2GHz (PPGA)
Pentium III ~ 1.2GHz (FC-PGA)
Pentium III Tualatin ~ 2.2GHz (FC-PGA 2)
AMD: Duron ~ 1.2GHz
Athlon ~ 1.4GHz (Thunderbird)
Athlon XP ~ 1700+ (Palomino)
Thermal resistance 0.53° C/W
Thermal type T-725 & Silver grease
verschild niet veel maar is niet geschrikt voor een 1900+ zoals je hierboven ziet(d8 dat je die nu had)
Keuze is moeilijk
toch maar de silvers mountain?
Kan natuurlijk ook ipv een koeler een dremel kopen
Verwijderd
ik heb hcc001 met standaard 36 cfm fan der op (60mm@7000rpm) en houd em bij normaal weer zo koel als me sig zegt
edit: en als je een ander wil zou ik die alpha kiezen
Zoals hierboven gemeld word, kan ik de coolermaster voor 32,82 kopen
Handig zo een pa als inkoper

Zou ik pakken het is leuk in het begin als ie vol open draait daarna wil je een stille pc en sluit je temp controlled sensor eraan. Hij koelt perfect en ziet
vind de coolermaster vetter, en voor 32 euro neem ik die coolermaster lieverenermax schreef op 22 augustus 2002 @ 18:31:
[afbeelding]
Zou ik pakken het is leuk in het begin als ie vol open draait daarna wil je een stille pc en sluit je temp controlled sensor eraan. Hij koelt perfect en zietuit
thx, en ik weet dat er beteren zijn, maar me pa kan alleen een paar van coolermaster goedkoop krijgen, en deze zit er duz ook bij, duz dan is me keuze inmiddels wel gemaaktkutkip schreef op 22 augustus 2002 @ 18:56:
Ik zou tussen die 2 uit de bovenste kiezen maar er zijn absoluut nog veel meer goede keuzes. Hier heb ik de grootste koelertest voor jehttp://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm
ja dat is allemaal leuk en aardig maar zoals gezegd in verscheidene reviews van de whisperrock II is de heatsink oppervlakte 1 vd grootste tot nu toe, en dat weer in het voordeel van de koeling, die coppers van spire duidelijk minder groot oppervlakte (check specs/fan)Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:21:
De warmtegeleidingscoëfficient van koper is hoger dan die van aluminium, dus een koper blok zou sneller warm en koud worden dus moet in theorie beter koelen.
Voor de cijfersletjes:
aluminium: 237 W m-1 K-1
koper: 390 W m-1 K-1
whisperrock II heeft beste verhouding kwa prijs/koeling/stilte voorzover ik het vergelijk met de rest van de spires en redelijk wat andere recente bekende coolers
ZO groot is het verschil tussen de verschillende koelers in temperaturen niet.. je maakt het alleen moeilijk voor jezelf, soms moet je gewoon de knoop doorhakken anders kom je nergens.. echt, verschil is enkele graden, over het algemeen is kwaliteit van de gemiddelde koeler toch wel on-par met de restVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 13:45:
waarom zijn er zoveel koelers??
Keuze is moeilijk
toch maar de silvers mountain?
Kan natuurlijk ook ipv een koeler een dremel kopen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"