Wat was je grootste fout/mislukking met OC-en

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

handig zo'n HDDrack..... vriend had ook zo'n ding konden we makkelijk files overfietsen... Ik had dus een hekel aan dat slotje dat erop zat (moest op slot anders werkte het niet) als echte tweaker het slotje vakkundig gesloopt en ging ff goed...

in ene doet de schijf het niet meer... Was die schijf niet hotswappable ofzo?

Verwijderd

Nou eh, veel met je PC slepen en kutten en ander spul er ter plekke haastig instoppen waardoor en een voltage-jumper van je slotket afflikkert... en het ding startte wel, maar liep ineens steeds vast?!?! Huh?? En hij werd ook heet enzo?!?!? Hoe kon dat nou hehehe... ;-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>toen er op ineens een enorme blauwe vonken uit mijn kast sprong.....[/quote]Ahum, jaaaa.... echt spectaculair wat er met 12V kan gebeuren... *zucht*
Ik heb hetzelfde een aantal malen gehad (gewoon kleine vonkjes dus), de voeding gaat dan gewoon uit en je moet dat even de stekker er uit trekken en er weer in stoppen en alles werkt weer.

Vroeger, in het Cyrix 6x86 tijdperk ;) had ik een P150. Das een tamelijk pruts ding. Die loopt standaard op 120MHZ ofzo. Ik heb em toen 1 jaar lang stabiel op 133MHz gehad. Later had ik een ander moederbordje dat ik wilde testen, met die chip, alleen was ik even vergeten dat dit bordje nog op 233MHz stond. Zwart scherm van een dooie proc. Daarna heb ik em maar open gesloopt, best interessant (NOT).

Laatst nog had de 2e PC hier een klein probleempje... hij was niet ge-aard. Ik weet niet wat er mis ging maar de volledige linksonder hoek was letterlijk afgefikt. (En dat meurt toch wel zo afschuwlijk vies!)Errug jammer van dat Abit plankje :( Nahja, A-Open had een goeie vervanger.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

voor de funn een 133 naar 233 ocen en kijken hoe lang het blijft leven uhhh niet lang dus lol

Na rose e cient spin

Verwijderd

Echt geweldig wat er met je pcn kan gebeuren
(wil ook eens gaan oc'en, heb intel mamaplank :((((((((((((((((((( en p3 500)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
toffe topic !

was laatst op school aan t werk bij sysbeheer. pctje (midi tower) in elkaar aan t zetten. ik had een driver cd gehaald van de video kaart. was een van de laatste dus moest ik zuinig mee zijn. ik had pc plat liggen met cd erin.. ik drivers installeren. komt een collega eraan en zet de pc recht terwijl hij aan stond.. Ratsjjjj.... oeps... wij pc uit gedaan. en weer aan.. cdrom speler la open.. he ? geen cd. Ik cdromspeler open gemaakt zat de cd helemaal achterin klem. Eruit gehaald en hij zat vol met krassen :) was niet meer te lezen. Ik naar sysbeheer: Ehhh.. harstikke bedankt voor t lenen he :) Waren ze niet echt blij mee maar moesten wel lache :)

Jaren geleden was ik een keer bezig met een nul modem kabel. Ik hem aangesloten op mijn pa's pc. loop naar mijn pc om hem aan te sluiten. had mijn pa onder tussen zijn pc alvast aangezet. Heel klein vonkje. Io controller dood van zijn mobo.

Wat mij trouwens wel opvalt in deze topic is dat veel defecten worden gemaakt door heel dom doen en niet voorzichtig te werk gaan. Echt zonde soms.. want schakelaar omhalen van voeding bv is toch dom ? er staat gewoon bij wat t doet !

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 11:15
Tsja. Wat is er allemaal fout gegaan... Ik zal de grootste dingen er eens uitlichten:
- Wilde audio van de Commodore 64 op een versterker zetten. draadjes achterin de DINplug gestopt - geen geluid? Bleek dat het ding kortsluiting had gemaakt en mijn SID-chip was geroosterd (F100,-!!)
- Net een HP4020i CD-Burner gekocht voor toen F 2500,-, wilde ik extra koeling aanbrengen in mijn kast. Voedingsverlengdingetje gemaakt en fans erop, maar per ongeluk 12V en 5V omgewisseld. Bleek dat er in heel mijn kast 12V op de 5V stond. En het enige wat er stuk was was (gelukkig) mijn Burner, want die had nog garantie... (those were the days... F 25,- voor een CD-R en dan voor zeker F 50,- een Twilightje verkopen, of NFS1 o.i.d. Dan baalde je pas als je een coaster had!!)

Voedingen kunnen heel wat hebben trouwens. Ik heb veelvuldig kortsluiting gemaakt. Ze springen gewoon uit en dan kun je ze zo weer aanzetten. No Probs! Bijvoorbeeld door het te snel kaarten uit je mobo rukken terwijl de PC nog niet is afgesloten en dus nog aan staan. Talk about hot-swapping!! Maar nog nooit wat stukgegaan op die manier.. Gewoon recht eruit trekken. Windows gaat zelfs gewoon door!
- WD 2.5Gb HDD van 1.5m hoogte op stenen vloer laten vallen. Deed het wonder boven wonder nog (redelijk...). Wel snel verkocht...
- PC op een ongeaard stopcontact gezet. Vond de Trident videokaart niet leuk.. rook rook, maar werkte nog wel.

etc etc. Leuk om er nu weer aan terug te denken. Alles komt toch altijd wel goed!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

M'n eerste tweak die ook meteen fout afliep: jaaaren geleden had m'n vader een oude 286 labtop [dus geen notebook, maar gewoon een lompe grote, maar wel draagbare, all-in-one computer] overgekocht van z'n kantoor.
Had'ie er twee meegekregen om er de beste uit te kiezen. Ik denk dus: mooi, kan ik ze allebei openmaken en de beste onderdelen in eentje stoppen.
Na een hele dag van dingen over en weer stoppen, kabels verkeerd aansluiten [ja, toen hadden de meesten, me included, nog nooit van internet gehoord, en was hardware-info dus minder makkelijk aan te komen], bleven ze het maar niet doen.
OK, alles maar weer teruggestopt zoals het eerst was... nog nix???

Toen had mijn vader ze maar allebei mee terug genomen; bleek dat ik een mobo en nog iets anders had gemold. Maar ja, met vallen en opstaan leren...

Met mijn huidige sys heb ik alleen een supergoede inbrandsessie gehad voor mijn Athlon 700: in de betabios van Abit zat toen nl. nog de bug dat de CPU-fans uitgingen als Windows in standby ging.
En dat deed'ie dus toen ik'm een hele nacht aan had laten staan.
Ik word wakker, hmmmm wat ruik ik toch??? Kijk ik naar de temp: 77°C!!!
OEPS! Snel uit, en in de bios kijken hoe'ie langzaam weer afkoelt tot 28°C...
Gelukkig doet'ie het nog steeds @901!

Verwijderd

Mag ik ook nog (Zaterdag) een Dimm van 128MB toevoegen... tering zooi! Gewoon omdat ik 'm bij me PA wilde testen... :(

• WoutF
  • Laatst online: 14:49

WoutF

Hoofdredacteur
ik had ff me cooler eraf gehaald schoongemaakt er weer op...KLIK.....KRAK!!
duron 700 kapot :(

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Gaan die proc's zo snel kapot dan???????

systeem specs

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Hmm, OK nu mijn beurt.
In de PC van me pa regelmatig zitten klooien.
Was 386DX 40 (jaja, toen al AMD... :))
Zat te rommelen met onze Triple speed CD-ROM, en de HDD, en de diskdrive.
Wist nog niet precies naar welke kant rode streep moest met de flatcables, dus alle mogelijk combinaties maar afgaan...
En ook de voeding voor de diskdrive kon er op 2 manieren op.
Toen BLAM! Maar voedig had reserve zekering erin zitten, heb ik kunnen vervangen zonder dat me pa er iets van wist.. :P

En me 2de PC. AMD K6-166MMX. Net nieuw, heleboel geklooi. Mobo paste niet in de kast, wat bleek kast zo krom als een banaan.
Hersteld, en alles aansluiten. Had inmiddels door hoe je alles precies goed aansloot, met de rooie streep van de flatcable naar de goeie kant. Gooi me nieuwe Travan 400MB tapedrive erin. PC aan, BLAM!
Alles bleef dood.
Ik naar de winkel, en ja hoor mobo kapot.
Kreeg een nieuwe, bleek aan een fout in de tape drive te liggen.
Heb de drive nog steeds BTW, iemand kopen? :)

Winkel was Informatique BTW, toen was de service echt ongekend, en supersnel....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:47 schreef henri het volgende:
Gaan die proc's zo snel kapot dan???????[/quote]Nee, WoutF is gewoon een lamme zak! ;)
Ja sorry, maar een processor druk je echt niet zomaar stuk, dan ben je echt lomp bezig geweest!

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ben ik lekker jaartje bezig geweest met een Celeron 300 (zonder cache) en jammergenoeg nooit stabiel op 504 gekregen :( maarja...

Compleet gesandwiched tussen 2 grote ribben met totaal 2 fannen :) ging prima....

Ik 2de hands PII 350 opdekop getikt.. dus leen die Celeron aan maatje van me.. met de zin "joh, ga je gang"....

Is tijdens vervoer de Coolconstruktie iets verschoven ... KORTSLUITING ..achterkant van cpu alle tin rondjes van de core aan elkaar gesmolten ;)... 'k heb hem nog wel ... :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sharkzor
  • Laatst online: 11:58
k heb eens een keer een 486-66 op school opengeschroeft. zag ik me daar toch een mooie cooler voor op m'n banshee en die 486 kan toch best zonder ventilator ? toch? dagje laten draaien : meneer, m'n pc doet t niet meer.... ach...

ik nam ook altijd m'n zipdrive mee naar school, en een keer wou ik snel naar huis, dus ik haal dat ding van de paralelle poort toen windhoos nog aan het afsluiten was > VONK VONK! oeps, pc starte niet ech meer op....

ik kom thuis, gooi die zipdrive aan m'n eigen bakkie > waar komt die rook toch vandaan? zag ik daar m'n adapter in de fik staan!! kreeg gewoon een niewe.

toen ik pas m'n be6 had gekocht dach ik ffe nog wat coolers inbouwen. alle kabel van pc afgehaalt, coolers ingebouwd en toen weer aangesloten. ik op del douwen om naar het bios te gaan, maar er gebeurde niks. wel een keybord error, dus ik op f1 rammen maar niks. resetten nog niks. bleek dat ik m'n keybord in de muis poort had gestopt en de muis in de keybord poort. had hem gelukkig pas een paar dagen, dus ik kon hem nog terugbrengen als doa.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> dus ik haal dat ding van de paralelle poort toen windhoos nog aan het afsluiten was > VONK VONK! oeps, pc starte niet ech meer op....[/quote]Ik weet niet wat er mis ging, maar de oorzaak gevolg klopt niet zoals jij em stelt. Printer kabels (paralelle kabels) kun je er gewoon uit trekken. Met PS/2 moet je het misschien maar niet doen, maar dat gaat meestal ook wel goed.
Je zal het wel met enige onbenulligheid hebben gedaan en de poort heen en weer hebben gefrot op het mobo waardoor deze los liet en kortsluiting maakte ofzo... en anders lul je maar wat. ;)

Verwijderd

Me eigenste grote broer. Cmos resetten op (nu oud) K6-200 bord. Spanning dr nog op. Bord en proc naar de klote. Op een ander bord de proc gezet. Dat bord ook naar de klote.... |:(

Verwijderd

Ik heb nog nooit wat echt stukgemaakt :)

Het mooiste was dat ik toen ik 11 was een spanningzoeker (zo'n schroevendraaier!) bij de aan/uit schakelaar hield (220V)

Mooie vonk, wat brokjes van mijn schroevendraaier af en de stoppen eruit.

Trouwens, mijn oude moederbord vond het ook niet zo leuk als ik struikelde over mijn UTP kabel maar aangezien mijn netwerkkaartje zonder schroef vastzat trok ik de halve kaart uit z'n pci slot.

Dat krijg je wel een lockup maar echt iets spannends gebeurt er niet.

Je moet trouwens best hard je best doen om iets echt te mollen.

• DarkHelmet
Hmm ik paste de Plug&Play regel al jaren lang toe.
Parallel en Serieel heb ik al tijden zonder PC uit te schakelen alles los en vast gemaakt.
Zeker veel mazzel gehad dan... :)

Ben tegenwoordig toch wel wat voorzichtiger.

BTW nog een tipje, Japanse troep werkt niet op Amerikaanse Voltage. is toch zeker 10% boven de spec Voltage. Ruik na al die tijd nogsteeds de doorbrandlucht aan mijn acculadertje van me MD spelertje.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• sharkzor
  • Laatst online: 11:58
CyberJunk86. > nogmaals, ik had haast :)
gelukkig zijn ze er niet achtergekomen dat ik het was die die pc gemold had

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Hahaha, ook leuk om te proberen: je ISDN kaart en je netwerkkaart naastelkaar in je PC zetten. Boel aansluiten en het dan vreemd vinden dat er rook uitkomt, bleek de isdnstekker in de netwerkkaart gezeten te hebben. Paar SMDtjes waren zwart, maar de 3c905b kaart doet het nog steeds, gelukkig. Het was tijdens mijn stage bij AT5 trouwens.... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Waterkoeling zonder buizen en pomp.. dus met een gieter.. iets te letterlijk genomen.. wel een mooie rook partij..
Mn haren stonden ook koel :)

• Bigs
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 11:35 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik weet niet wat er mis ging, maar de oorzaak gevolg klopt niet zoals jij em stelt. Printer kabels (paralelle kabels) kun je er gewoon uit trekken. Met PS/2 moet je het misschien maar niet doen, maar dat gaat meestal ook wel goed.
Je zal het wel met enige onbenulligheid hebben gedaan en de poort heen en weer hebben gefrot op het mobo waardoor deze los liet en kortsluiting maakte ofzo... en anders lul je maar wat. ;)[/quote]Je moet echt niet te vaak paralelle dingen aansluiten terwijl je comp aanstaat hoor, is hier laatst nog ergens in een topic gezegd.
Dus jij lult maar wat, niet hij.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
durons gaan sneller kapot dan de p3 core volgens mij. ik heb een fkp32 met zo'n klip systeem echt heel handig. om em nog wat harder op de cpu te hebben heb ik 2 lucifers tussen de clip en heatsink gedaan. je moet wel behoorlijk kracht zetten maar hijs nog helemaal heel. ik moest wel een nieuw mobo kopen want op een of andere vage reden had men BX chaintech 6BTM geen zin meer nadat ik em op 100 mhz fsb had gezet. mooi wandschilderij heb ik nu.

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
bij het oc'n van mijn C466 naar 583. Haalde de klem van de heatsink eraf, schoot uit, weerstandje van slocket kaart af, oeps. Doet het wel nog!!!?

Ook een extra fan op mijn moederbord willen aansluiten. Hij had twee aansluitingen(een + en een -), op m'n mb zaten er drie(+,- en rotatie meter). Laat ik nu juist de + en die rotatie pin gebruiken ipv de + en de -. Dat MB; geen fan wilde weer draaien.
Ik ben 'onschuldig' terug gegaan naar de zaak waar ik hem had gekocht. Jah, eeuh hij doet het niet meer. Mooi een nieuwe gekregen en deze keer met een ATA66 controller erop!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>voxell : ik hat de ...[/quote]hat... das volgens mij engels voor hoed
of was het nou hoet ?

:)

kon het niet laten

• DarkHelmet
Ow ja budi doet me aan een andere blunder van me denken.
Hehehe, heb Dynalink 64 ISDN kaartje erin en een 3COM erboven.

verwisselde de stekkers een keertje.
Niks aan de hand, behalve dat we helemaal niet meer bereikbaar waren, ISDN lag gewoon helemaal plat.

Wij belden dus KPN, en begonnen te zeiken. Vlak voor de monteur kwam, had ik toevallig de stekkers er nog uitgehaald, en weer erin, toen wel in het goede gaatje.
En prompt werkte alles weer!
Asjemenou!

Verwijderd

Het meest schokkende wat ik heb gedaan...
Ik heb een keer een voeding aangezet terwijl het schakelaartje nog op 110V stond :). Geeft een leuke klap. En je kunt hem gelijk wegrotten.

Verder wel eens een HDD uit mijn jatten laten vallen op straat. En ja, die deed het niet meer.
Heb ook wel eens een Seriele muis via een verloopstekker op PS2 aangesloten. Na aanzetten begon e.e.a. flink te roken. Snel pc uitgezet. Bleek binnenin het kabeltje van moederbord naar ps2 aansluiting volledig weggefikt ?? Was waarschijnlijk het verloopje toch niet helemaal naar specificaties ?

ook nog wel eens een videokaart gemold. Door er een monitor op aan te sluiten waar de spanning niet vanaf was. Ging 2x goed 3e keer niet..

Verwijderd

hehe leuke verhalen allemaal!

Helaas kan ik er nix aan toevoegen ;) Ben al een tijdje bezig met pc's en tweaken maar "nog" nooit iets dramatisch gebeurd. (noknok ff afkloppen)

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Tsja.. geen schokkende zaken. Ooit een ps2 muispoortje opgeblazen door hot pluggen. En het 'vinger in ventilator' verhaal komt me erg bekend voor! :):)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Het enige wat ik me kan herinneren is toen je de celerons kon schuren om hoger te klokken:9. In mijn geval een celeron 300Mhz. Ik de hele stad rondfietsen om de fijnste schuurpapier te pakken te krijgen.
Eindelijk alles wat de handleiding vermeldde!
Alles afgeplakt, volgens instrukties. Ik heb geschuurd tot ik m'n spiegelbeeld in de core kon zien, daarna alles aangesloten, NIETS:(.
Ik haastig(was zaterdag) naar computerboer om de hoek om te laten testen, diagnose -> cpu=DOOD:'(. Ik heb een week gezocht voordat ik en celly 366Mhz kon vinden, die al een half jaar op 567Mhz draait8-).
Sindsdien heb ik besloten om alleen handelingen te verrichten die IK vertrouw, dus geen schuren en/of solderen!

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Tja, wat dacht je van vroeger bij de 186 of 286 ofzo het rode knoppie omzetten...wilde ook eens iets proberen...

verder probeerde ik mijn PII 266 (WOW!) over te clocken naar 300 Mhz op een Intel AL440LX mobo, nu weet ik dus dat je NOOIT moet proberen over te clocken op een intel bord, krijg je narigheid van: BLACK SCREEN! maar het bakje draaide naar 1/2 uur kloten weer!

• ks_choice
  • Laatst online: 16-06-2025

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Helaas heb ik ook niet echt iets smeu-igs toe te voegen. Alleen dat mijn vriendin opvallend vaak zucht sinds ik een beetje pruts. :)

Vroeger was ik een braaf onwetend jongetje met ouders met een brave VOBIS-computer. Mijn eerste eigen computer was een P166MMX, die door een kennis meteen op 200 werd gezet. Ik snapte er geen hout van, maar vond het wel best. Ik heb dus jarenlang op een getweakt ding gewerkt zonder dat ik het wist!
Later wilde ik eens kijken of hij 233 ook niet trok. (spannend!! :) ) Dus ik de kast openmaken. Bleek dat het fannetje al tijden verstopt zat met stof! Gelukkig deed alles het nog. Fannetje schoongemaakt en na wat voltage-tweaking idd 233. Mobo ging niet hoger.

Mijn vriendin kreeg een oude P75 (1,5x50), die ik meteen op 90 (1,5x60) liet draaien. Toen ik inmiddels een nieuwe comp had wilde ik mijn P166MMX@233 in haar kastje gooien. Maar haar heatsink zat op de processor gelijmd. Die zou ik er wel even afhalen! Niet dus! Veel sjorren en rukken en flop... proc+heatsink uit het socket. Mooi! Mijn proc erin en... wilde niet. Damn!
Nou ja, dan die andere maar terug. Helaas blokkeerde de heatsink de lever van de socket. Dus moest ik een stuk van de heatsink afzagen. Na een avondje zagen en alle pinnetjes een keer of 20 te hebben verbogen en terug gebogen te hebben viel de heatsink er vlak voordat ik hem verzaagd had eraf. Dus toen toch alles nog kunnen fixen, maar zij vond het niet echt tof. >:)

Pecunia non olet

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 02:29 schreef ks_choice het volgende:
Helaas heb ik ook niet echt iets smeu-igs toe te voegen. Alleen dat mijn vriendin opvallend vaak zucht sinds ik een beetje pruts. :)[/quote]Moet je gewoon vaker oefenen met je vriendin gaat alles vanzelf beter

Verwijderd

Nou de mijne kan er ook nog wel bij...

PC soft-off gedaan, was dus uit dacht ik.
Daarna fikte m'n mobo letterlijk uit tijdens het plaatsen van een PCI kaart.
Dus volgende keer toch maar de stekker eruit halen.

Wel een nieuwe gekregen onder garantie :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
waarom neem je niet gewoon in godsnaam een COMPAQ ofzo....arg....ze zouden je moeten verbieden om nog ooit een pc aan te raken ;

je bent echt een lopende ramp u know ;)

En dat komt niet zozeer door je hardware :p
Op donderdag 19 oktober 2000 20:30 schreef skinhead het volgende:
Dit zijn nou eens topics waar ik over kan meepraten!!
The story:

Mijn eerste mislukking:

Het beruchte rode knopje omdraaien!!..Voeding had geen zekering ( ofzo).Dus voeding kapot + mobo ( was AMD 133 mhz machine)

De tweede:

Hardeschijg achterop mijn fietsie meenemen naar een kameraad...ging 10 goed...11e keer niet..dat was dus een HD van 4 gb.

derde:

Nieuwe machine...na 2 dagen had ik het voor elkaar om mijn moederbord kapot te krijgen: QDI BrillanX ( 440 BX)..Kreeg gelukkig een nieuwe :))

TOen door wat geklooi met peltier's ( 1 jaar geleden).. heb ik 3 voedings naar de hemel geroepen..

half jaar geleden Moederbord verkeerd geflasht....kreeg een nieuwe :))...NIet ver daarna Videokaart verkeerd geflasht...kreeg geen nieuwe :((

Ben verder na mijn 10e kappote diskdrive gestopt met diskdrives...Ben aan mijn 3e Kenwood cdrom speler toe..Keb 3 Quantum Bigfoots 4,3 gb versleten...Verscheidende boxen sets opgeblazen, 1 geluidskaart, 3 netwerkkaarten...en nog wat dingen meer maar daar kan ik zo niet op komen :)) die post ik nog wel een keer..

Al die dingen hebben 1 nut gehad: Ze overkomen me nooit meer... ( heb pas sinds gisteren weer een bios geflasht :))

--UPDATE--
ook nog 64 MB ram kapot....was beetje moe en douwde hem er heel hard berkeerd om in..en toen werkte het 1 en ander niet meer

P.s het laatste half jaar heb ik niets meer kapot gemaakt hoor...dat jullie niet denken van: die lullo bakt er de PIEP van ;)

Al deze "perongelukjes" komen allemaal omdat ik zonodig wat moest "tweaken" :)

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 11:57
<softwarematig> ik heb een keer (toen ik 12 ofzo was) C:\windows ingepakt, moest ie (weer) terug naar de winkel :P

Verwijderd

De Cache van m'n Celeron 600 laten doorfikken door een te hoge vCore / slechte koeling .. en nu is m'n KT7A kapot door wat geklooi met een soldeerbout! |:(

Verwijderd

Eeuhhhhhhh ff denken...Ik weet wel dat het me heel evel geld heeft gescheeld als ik niet zou overclocken.

Ik heb een keer een kapotte celly600 met kapotte convertor op mijn goede Abit BH6 gezet....booten...rook pluimpje..dood. Tevens de GF2mx die er ook in zat. Ik wist echter niet dat het mobo en d videokaart kapot was. Dus ik denk...ik stop mijn goede PIII700 er weer in, dan doet alles het vast wel weer. Hop de PIII er in en jahoor, weer een pluimpje. Die ook kapot |:( :)
Ook een keer een fan niet goed aangesloten op mijn Tbird, fan viel dus uit. Ik rook een wat branderig luchtje toen ik mijn kamer een paar uur later binnenkwam. Ik check in windows.. niet vastgelopen. Hmmm..vond het vaag, dus voelde even aan de heatsink. Die was dus echt SUPER heet. Heb er een flinke blaar aan overgehouden. De temp gaf hij niet meer aan in graden celcius alleen in fahrenheit, iets van 230 graden fahrenheit, omgerekend rond de 110 graden dacht ik. Ik de pc maar aflaten koelen en de fan weer aangesloten. Alles deed het nog, alleen de garantiesticker die onder een Tbird zit is nu een beetje bruinig :)
Achja...shit happens

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Hmm...eerste echte probleem was mn intel 200 mmx in a box , @ 262, wou even voelen hoe warm ie werd...ploef..rook..stank ..

Denk dat ik beetje statisch geladen was :|

Verders ..mm.....2.1 GB western digital , was er mee aan t hotswappen tussen 2 pc's ...dus stroom er af, ide kabel er af, naar andere pc lopen, daar spullen overzetten en weer teruglopen etc

ging paar keer goed maar na 3de keer lopen trok ik eerst me IDe en daarna me power er pas uit ...ja...fout..bzzzzzzzzzzzzzz harddisk maakte hele rare spin geluiden en werd daarna een plantje...bleef in eewige spinup hangen ;)

Verders een 12 gb IBM notebook harddisk, met een convertertje van normale IDE naar mini-ide , ...beetje low budget convertertje alleen , de stroom draad zat gesoldeerd aan t pc'btje maar zat onderaan nog stukje draad bloot...en op een dag was ik bezig, en ik schuif beetje met de powerdraden enzo om ruimte te maken voor betere airflow...zet mn pc aan ...en ide hdd error ..grrrr

ik kijken..snapte er niks van

uiteindelijk bleek dat t motortje niet meer wil opspinnen ..12gb ibm naar de klote..super stil en snel :(

En hmm...keer 64mb voor de lol hotplugged uit een p3-550 / bx mobo ...was van een vriend en hij stond er bij, en we wouden weten wat er zou gebeuren met windows:)

beetje t idee alsof je iemand zn hart uit zn lijf rukt en hij leeft daarna nog ff

maarja

windows meteen bluescreen en daarna hangen:P

hij thuis..dimm doet niks :)

Ding aan mij gegeven, hij nieuwe van me kekregen, en blijkt die dimm nog prima te werken in SOMMIGE moederborden. o.a. abit bh6, Msi 6167 maar niet in zijn moederbord en ook niet in mn asus p3b-f ;)

hm...recentelijk te vaak mn volcanoII cooler op en af mn tbirds gedaan..een oude tbird 750 miniscuul hoekje er af nadat ik zandgeluiden hoorde :) Doet t nog perfect overigens .

dat was em :)

oh , en toen ik probeerde een AT voeding zonder aan/uit schakelaar aan te krijgen, had ik gegokgt welke draden ik met elkaar moest verbinden (eej, t is geen atx he:) ..verkeerde dus ..PLOEF blauwe steekvlam uit de voeding :PPPP

en beetje stank :)

Verwijderd

Wat je ook niet moet doen:

Met een schroevendraaier met magnetische kop (erg handig om schroefjes mee op te pakken) geheugenreepjes loswriemelen.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ooit een TB1100 doorgefikt door een los schietend waterkoel blok. Ik had even lopen klooien, en de pc dus evn plat gelegd, ik zet hem daarna weer recht en zet hem aan, kom er opeens een heel vies geurtje uit me PC, ik hem snel uit gezet, en hopen dat een relais van de waterpomp ofzo was door gebrand, maar helaas, dat was een CPU minder....maar heb nu lekker een 1200, en die draait al weken stabiel met datzelfde waterblok :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

deze dan,..

m'n mooie 17" monitor kreeg last van een blauwe waas,..vertelde een vriend: joh,.moet je um openmaken ligt waarschijnlijk die aardelus over je buis niet goed...ding openmaken rommelen aan die draad niks,..zag ik achterop de buis ( waar de kleurenmodule zit )..schruifjes zitten..mischien daaraan draaien..zo alle hoeken weg twas net of je door een sleutelgat keek..gauw terug.knak ding beekt af. Geen paniek dacht ik zit er nog eentje..daar aan draaien dan maar ja hoor alles waazig...ding dicht terug naar de winkel..na veel gebabbel 300,-piek bij betaald nu een trinitron...

Tubes....It's what make music music!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

pfff... als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik in de afgelopen 12-14 jaar niks kapot heb gemaakt omdat ik iets doms deed. :)

Veel geknutseld, geschroeft, geclocked en gehamerd maar altijd van te voren ff nadenken en alles gaat prima.

Het enige wat in de buurt komt is dat een oude voeding waarvan ik de fan van 12V->7V gemod had het na 3-4 weken het begaf, maar das ook alles...

*insert signature here

Verwijderd

hier nog zo iets: jaren geleden bij mijn P60......

Mijn koeler bleek er af gevallen te zijn, dus wat dacht ik? laat ik er secondenlijm tussen smeren....:) Witte Socket zwart geblakerd van de hitte.......

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

Ik een p75 @ 120 laten draaien, elkele dagen later liep hij vast :( tijdens booten deed hij het niet meer, OF ik kreeg een error, OF hij deed helemaal nix, ook niet terug op 75....ik haal em eruit en kijk ernaar, nix aparts...
Nu bleek dat er een pootje was afgebroken...
bij een vriend ff een oude 33 mhz gehaald en aan die 75 een nieuw pootje gesoldeerd :o

hij zit niet echt goed vast maar het werkt nog steeds :D

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Op donderdag 19 oktober 2000 21:15 schreef Black_Adder het volgende:

...kras op de monitor toen ik een fan aan het aansluiten was...
I don't even want to know... ;)

Mijn computers proberen mij meestal te slopen... :(
De voeding uit een oude 286 waar ik een fannetje op had draaien, probeerde mij een nieuw kapsel aan te meten... 220 op je handjes maakt je niet vrolijk - dank, véél dank aan de uitvinder van de aardlekschakelaar! :)

edit:

Heeft iemand trouwens een tip om één van de nokjes aan de socket van mijn CUSL2 weer vast te krijgen? Alvast bedankt ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

4 PC Ships borden om zeep geholpen
Alle 4 liepen ze buiten de specs van het bord..
het was 2maal M590TX 2maal M575TX.
En ik heb een paar S3 Trio 3d DX\GX opgeblazen :D
4 weken geleden nog een Athlon 900 naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Ow ja en wat oude bordjes gewoon doormidden gebroken ,beter niks dan 1 brok ellende toch ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 19 oktober 2000 20:24 schreef Papillon het volgende:
Het is al een tijdje geleden.. Maar mijn grootste en eigenlijk ook de enige blunder die ik ben begaan is de 3.3V 486 DX/2 66 in een 5V DX slot steken. 3 sec was meer dan voldoende ;)
Volgens mij werd 3.3 V pas ingevoerd bij de Pentium 75 hoor.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 19 oktober 2000 21:28 schreef ElemenTAL het volgende:
TNT2tje naar de klore geholpen tijdens het lappen van de chip.
Ik was lekker aan het schuren en zag ik losse draaitjes aan de zeikant van de chip. Ik o o kaart erin en ja hoor in 3d een vervormt beeld, maar in 2d deed ie het nog.

Ik heb ook een keer een voeding opgeblazen (rode knopje he). Maar das alweer 6 jaar geleden.
Schuren? Waar dient dat voor bij een TNT?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
d
Op vrijdag 20 oktober 2000 16:00 schreef MetalStef het volgende:
Voodoo1 kaart oververhit bij OC-en, P200MMX@262 (3,5x75) liep lekker, Viper V330 kon ook goed meekomen maar Voodoo trok geen 41,5MHz op PCI.
Paar fans op de Voodoo gezet en het zakie teruggeklokt naar 233 (3,5x66). En toen liep het weer goed.
Was de Pentium MMX niet al gelocked op multiplier? En 75 /2 != 41.5.

Verwijderd

Dat was in mijn moeder`s computer.

(Paar weken geleden of zo)
Daar zat een Riva 128 4mb diamond in.
Die liep normaal op 90/100 geloof ik en dat zette ik eens ff op 140/140, tja toen bleef het beeld met die kaart altijd zwart.

Ik heb het verhaal heel eerlijk aan mijn moeder uitgelecht, en toen kocht ik voor mijn moeder een TnT kaartje van Diamond erin, omdat ik een Asus V6800 kaart gekocht had, ja dat was ineens een heel stuk sneller. >:) En nee, deze ga ik niet klokken! :P

Verwijderd

Hele tijd geleden alweer:Voodoo 3 PCI softwarematig op ~200Mhz;doorgefikt.
Nieuwe gekregen,douw 'm in m'n PCI slotje en ja hoor,ik hoor PRRRRT(of iets wat er op leek)was ik vergeten het ding uit te zetten.|:(Geen nieuwe meer gekregen trouwens.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 23 oktober 2000 16:05 schreef bastard het volgende:
Verder wel eens een HDD uit mijn jatten laten vallen op straat. En ja, die deed het niet meer.
Heb ook wel eens een Seriele muis via een verloopstekker op PS2 aangesloten. Na aanzetten begon e.e.a. flink te roken. Snel pc uitgezet. Bleek binnenin het kabeltje van moederbord naar ps2 aansluiting volledig weggefikt ?? Was waarschijnlijk het verloopje toch niet helemaal naar specificaties ?
[...]
ook nog wel eens een videokaart gemold. Door er een monitor op aan te sluiten waar de spanning niet vanaf was. Ging 2x goed 3e keer niet..
Raar, ik dacht altijd dat zoiets wel hot swappable was. Ik heb al vaak een monitor op een andere computer aangesloten terwijl ze allebei aanstonden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 23 oktober 2000 20:40 schreef zork het volgende:
Nu weet ik dus dat je NOOIT moet proberen over te clocken op een intel bord, krijg je narigheid van: BLACK SCREEN! maar het bakje draaide naar 1/2 uur kloten weer!
Nou, mijn Chaintech 5TDM2 heeft trouwens behoorlijk lang op 83 mhz FSB gedraaid met een Pentium MMX 200 @ 250. Toen ik de Pentium verving door een K6-2 400 kreeg de HDD alleen last van corruptie (maar alleen een bit in een bepaald bestand).

Verder kreeg ik in multiplayer games nogal eens errors. De netwerkkaart van kabel internet vond het schijnbaar ook niet erg leuk.

Verwijderd

een 486DX40 geprobeert up te graden met een 486??66. Pinnetjes waren te lang. Kwam daarna niet verder dan alleen maar de lichtjes. Geen piep toon niks meer. Daarna mijn eerste zelf betaalde PC gekocht.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens een winkel (AllTrend, Almere) heb ik een CD writer (Philips CDD3610) gesloopt door mijn CPU te overclocken (200 @ 250 mhz), PCI (41.5 mhz). Het ROM van de writer zou overschreven zijn, waardoor hij niet meer kon branden. Na lang testen konden ze toch niks vinden en heb ik een nieuwe gekregen (1-2 maanden later).

Verder is mijn RealTek 8139 een 8129 geworden onder Windwos (onder Linux dacht ik niet) met MAC adres 00:00:00:00:00:00. Dit waarschijnlijk omdat hij er hot uitgegleden is omdat het moederbord niet helemaal goed in de kast zit (erin gezet door dezelfde winkel).

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 10:39
Ik zou de pc van mijn broer overklokken. Was geloof ik nog een P233MMX met WD HD erin van 2GB. Ik ram die FSB in 1 keer naar 83 en hij boot keurig, Windows opstartscherm komt op en alles lijkt goed te gaan. Alleen dan komt er toch een batterij met foutmeldingen: kan niet lezen van schijf, bestand zus en zo beschadigd. FAT van de hd dus verneukt. :( Gelukkig was er een backup van alles, want ik was niet in staat het reservekopie van de FAT terug te zetten. Bij mijn P200MMX was 83 FSB no prob. Had geloof ik toen een Maxtor erin zitten. Mijn broer was not amused :D

Verwijderd

Is niet echt een OC verhaal, maar misschien toch aardig voor het leedvermaak;
Hele tijd geleden stage gelopen op automatiseringsafdeling van een heftige chemische fabriek in de Botlek (zal maar geen namen noemen :+ ).
Werkte s'avonds laat in de controlekamer aan een progje op een Modcomp (grote "overhead" computer met van die spoelen enzo uit de film ;) ) die setpoints doorgaf van de fabriek aan een DCS systeem (computer die de processen in een fabriek regelt en bewaakt).
Wilde ff een regeltje uit een waslijst van niet gebruikte setpoints verwijderen, schoven alle onderliggende regels met getallen er 1 omhoog!!!! :o :o (oftewel de regelaars in de fabriek kregen allemaal vreemde setpoints). Ik snapte eerst niet eens dat het van mij kwam, maar je staat wel even raar te kijken als de lichten ineens dimmen, allerlei zwaailampen en toeters aangaan en echt iedereen om je heen begint te rennen !!! Gelukkig geen echte ongevallen :7 , maar de noodflare had een vlam van > 100m geproduceert en in R'dam was het even erg licht geworden. Uiteindelijke schade enkele miljoenen voor het bedrijf (verzekering) en een verse onderbroek voor mij O+ .
Bleek gelukkig een fout in het ontwerp van de software te zijn (nee het was geen Micro$oft).
Dus beste OC'ers.......bezint eer ge begint :D

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Scanner in mijn oude pc gedouwd (printerpoort), omdat ie het onder win2k nie deed. Nou, ik denk, sluit het TI-83 kabeltje maar aan op de doorlus aansluiting op de scanner. (Zelfgemaakt kabeltje |:() Scannen, werkte goed, en in een keer, in het midden van een scan: BOEM! VLAM! Glasplaat zwart en de adaptor doorgefikt (letterlijk! het plastic was er afgesmolten!). Nou, de lamp kadoek (die was dus opengesprongen) en de hele chipset naar de klote (van de scanner). Ach ja, was toch maar een ding van 89 gulden van lifetec >:)

• Martijn02
  • Laatst online: 13:47

Martijn02

/* No Comment */

Tja, ooit als klein jongetje eens geprobeerd de zooi in de c:\ op de computer van een kennis op te ruimen, en netjes in een directory te zetten (moet kunnen toch? :)) Eum niet dus, ik van flop gestart, alles weer terug gezet, maar helaas, dos 6.2 moest opnieuw geinstalleerd worden (schaam schaam)

En verder heeft mijn broertje een keer aan het beruchte rode schakelaartje gezeten. PANG, niks werken. Hij gelukkig alles eerlijk opgebiecht. Ik kijken naar de voeding. "NO USER SERVICEABLE PARTS INSIDE" Stond er op, ik blij dat ik hem toch open gemaakt had, was 0,25 kwijt voor een zekeringetje (afzetter!) maar het scheelde me wel een nieuwe voeding :)

Tja wat nog meer, ff denken. Ohja op school met experimeteren met een parralelle poort interface de parralelle poort gemolt. Nouja, jammer dan, pakken we gewoon de volgende pc, er staan er toch zat, en niemand gebruikt de paralelle poort normaal (Ja alleen mensen met een zip, maar da's dan jammer)

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
AMD 450@500 stabiel, 550 geprobeert, maar toen plofte die

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Mijn grootste blunder stamt uit de ancient times:

Ik had een 486 DX/2 66... Dacht er mijn 486 DX 33 systeem mee te upgraden.. Nou wat morren de 486 DX 33 eruit gewipt en de 486 DX/2 66 erin gezet, systeem aangezet.. en in een paar sec een CPU gebakken, god wat werd dat ding heet. Geen wonder natuurlijk want de 486 DX 33 moest 5V hebben en de 486 DX/2 66 3.3V.. verder wel dezelfde FSB e.d.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
Na ongeveer 3kwart jaar is mijn CL GF 1 DDR overleden :o)

ik draaide mn pc op 124 Mhz FSB
(pIII 650@806)

en ook de Geforce overclocked ...

zie ook topic

[topic=157731]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De bevestigingsklip van 'n Alpha 6035 verkeerd om geplaatst waardoor het drukpunt niet boven op de CPU lag...

M'n Athlon 1Ghz die ik op 1.2Ghz had overgeklokt werd hierdoor 72graden heet.... En daarna was hij dood....

De grootste stommigheid was echter dat ik 'n garantie stikker van de CPU had afgehaald om de multiplier van 10x naar 7x terug te brengen zodat ik 'n 133 Mhz bus kon gebruiken....

Ik ben dus een van de velen die nu 'n Athlon Thunderbird 1Ghz sleutelhanger heeft!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Mijn Pentium II 350 @ 1224 Mhz (153 x 8.5).
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Maar nu loopt ie wel op 483 Mhz (138 x 3.5).
>:) 8-) >:) 8-) >:) 8-) >:) 8-) >:) 8-) >:) 8-)

O ja en rode knopje op voeding omgedraait :(

Verwijderd

Mijn Pentium II 350 @ 1224 Mhz (153 x 8.5).
Sorry, dit geloof ik niet.

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:47 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Sorry, dit geloof ik niet.
IDD een bord waar een 350 Mhz op past gaat toch nooit zo hoog !

Freelance tweaker

• Convoy
  • Laatst online: 17-08 16:36

Convoy

g44p

nee idd, dat kan never nooit niet :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43
"he, koelpasta komt niet uit het spuitje. Harder drukken dan." Flats, hele AMD 1400 cpu vol (inclusief bruggen)! *oeps* denk je dan als je voor het eerst een cpu in je handen hebt! Ik heb het weggehaald met toiletpapier en wat wasbenzine en hij deed het nog!

Verwijderd

Nog een grote blunder, maar deze is niet van mijzelf.

Een vriend van een collega bij mij op het werk kwam z'n privemachine brengen: doet helemaal niets.

"Een paar weken geleden is er door de winkel (waar de pc toen gekocht is) een vervangende, grotere harde schijf ingezet. Thuis aangekomen, aangezet maar hij doet het niet."

Die gast is toen naar de it-afdeling van het bedrijf gegaan waar hij werkt (hij doet zelf adminstratie geloof ik). Er is een aantal weken naar gekeken (ik denk niet dat ze daar allemaal lbo-niveao hebben) maar ze konden het niet vinden.

Die gast benaderd zijn buurman, en die mij op het werk. Mijn collega neemt die kast mee, ik schroef hem open: bingo: stekkertjes waren verwisseld on/of -> hd led, reset -> speaker enz. enz.

Hij doet het weer!!!!!!!!!!!!! (en ik doe het gewoon even tussen mijn werkzaamheden door, die eigenlijk toch wel belangrijker zijn dan prive-zaken).
:'( :'( :'(

Verwijderd

Als ik mijn 350 Pentium II overklok gaat deze tot max. 525, 150 fsb.
Draait nu op 490mhz perfect! >:)
Morgen een Amd Athlon 900 op ? wat dacht je, 1400... hehehe >:)

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik moest wel lachen, dat ik deze verhalen allemaal las, maar als ex it specialist ke ik er ook nog wel een paar. Begon met oc'en met een celeron 400@600 vond ik niet snel genoeg, dus lappen maar die handel. Schuren duurt te lang, dus maar op een polijst machine. Dit werd zo heet, dat ik de celeron losliet en deze dus als een raket achter me tegen de muur hoorde slaan.

PIII 450 even oc'en, maar wel koelpasta erop, helaas daar hebben deze type's een hekel aan. Gelukkig een nieuwe gekregen, maar toch weer proberen, helaas hier kan deze core niet tegen.

Dan maar een athlon 1,2TB koeler eraf en core foetsie. Gauw een nieuwe gekocht, maar deze kunnen niet tegen plavuizen (had hem laten vallen).

Kleien lekkage van waterkoeling bij radiateur. Ach siliconenkit kan toch wel bij een draaiende pc? Halve pc onder de kit, omdat deze op zij kant lach en de tube in de draaiende sunon 120mm fan viel.

Schade voor deze bovenstaande gebeurtenissen, ongeveer fl.2500,-.

Maar klooien blijft leuk.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Afgezien van de PS/2 poort die ik gemold heb in een kwade bui (muis en keyboard deden niet wat ik wou, en dan wordt ik furieus) is er hiero nog nooit iets kapot gegaan. Ook niet door overclocken. Wil ik graag zo houden :)
Op m'n werk heb ik overigens wel een paar muizen en toetsenborden gemold om eerder genoemde reden >:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:53 schreef D-Devil het volgende:

[..]

IDD een bord waar een 350 Mhz op past gaat toch nooit zo hoog !
Nee ik kreeg hem niet op 1224 maar dat was mijn grootste fout die ik had gemaakt maar nu loopt die wel op 500 Mhz, zo bedoelde ik dat. Soory voor de vage post.

Maar toen die op 1224 stond kreeg ik gelijk zwart beeld dus... Ik kon het proberen :) :) :)

Verwijderd

En trouwens mijn mobo kan het wel aan hoor 8.5 x 153. Ja dat is Aopen Ax6bc he :)

En als je het niet gelooft check de Aopen web site dan ff :z.

In dit mobo kunnen PII/PIII/Celeron wel boxed natuurlijk.

Maar nu heb ik een Aopen Ak73 Pro met Thunderbird 1200 Mhz das net ff wat beter.
Vooral dat 24 k goude coolblok is vet op mobo >:)

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Mijn grootste fout, met tweaken beginnen.
Ben nu nooit meer tevreden,het kan altijd weer sneller ;)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op woensdag 15 augustus 2001 23:48 schreef Bertus het volgende:
Mijn grootste fout, met tweaken beginnen.
Ben nu nooit meer tevreden,het kan altijd weer sneller ;)
idd, niet alleen dat, in je kast verschijnen ook steeds meer misterieuze gaten en fans die daar toch echt niet origineel zaten :)

• KIMBLE
  • Laatst online: 17-08 19:27
ik heb m,n 600mhz op 400 laten lopen :'( klokke lukte niet echt, maar hij staat weer op 600 :7

Verwijderd

Ik heb mijn ram 256 mb er gewoon verkeerd ingestouwd, verkeerd om dus.
ok, ik weet dat het niet kan, maar ik duwde gewoon wat... Pc aan VONK m dag mobo, deed dus nix meer.

Nu heb ik van Abit na 2 maaden eindelijk mijn mobo weer terug.

Hij doet et wel weer, maar er klan nog steeds geen ram in het ene slot, dus kmot hem maar weer 2 maanden afstaan.

O ja, ik schrijf dit onder de naam HENRI en niet onder porsche nog wat.

Zie topic Yes mijn waterkoeling doet et.!!!

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

[topic=199749]

*D

Verwijderd

In mijn begin van het dos tijdperk (v 5.0)...
Wouw ik weet hoe ik executables moet starten...alles uitgeprobeerd totdat ik format tegenkwam :)

En een maat van me besloot zijn computer maar uit te zetten tijdens het doublespacen...Hd naar de hemel...Hmmmmm

Ook eens een pentium systeempje omgebouwd naar een een K6-3...
Printerpoort werkte niet,ik denken dat dat mobo naar de hell is...
Nee,de bedrading van die printerpoort moest zonodig anders zijn.UUUUUUUren naar gezocht.

Daartussen de nodige 285,386,486 en pentiums gehad/gebouwd en geklooid zonder problemen...

Ben sinds een half jaar aan AMD begonnen en zonder reden proc stuk,en later mobo stuk...
(geen flamebait ofzoiets)
Het is gewoon mijn ervaring.
Dat was het wel,en hopelijk blijft het hierbij :) ........maar vast niet.........

Verwijderd

Nou op mn werk(dynasystems) hadden we een mooie Tb1400 die op een msi k7t-turbo moest en we hadden van ECL(onze leverancier) een spire( :r ) ja en het was nogwel zo een ding met 2 fans.. nou netjes coolpaste er tussen gedaan want dat zat er niet bij .
Zet de computer aan bleep nou ff het bios in BLAMMM! allemaal vage tekens die met een bloedgang naar naar boven gingen.gelijk stekker eruit gehaald . toen kwam een colega en die voelde ff aan de cooler en wat hoorde ik SSSTT!!! aaahah vinger verbrand .. mobo stuk CPU stuk ! ach ja het kom wel gelijk omgeruilt worden..

Verwijderd

het aller beste moederbord aller tijden PENTIUM PRO wat een ellende en bagger
gauw abit bx6 2 gekocht je leert wel veel van craches
gerrit

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op mijn Asus GeForce 256 een blue orb gedaan met fragtape, vervolgens niet gekeken of het goed vast zat, maar gewoon eringeschroefd en uitgetest, 3dmark liep gelijk vast met allemaal spikkels en sindsdien deed geen 1 spel het meer.

Kaartje opgestuurd naar asus met standaard koeler erop, maar wel artic silver ertussen, zij hebben hem netjes gerepareerd, en hij doet het nog steeds prima!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Cableboy
  • Niet online
Long time ago eens een diskdrive opgeblazen, met een zelfgemaakt verloopstukje... Zaten nog geen kleine stekkers in die machine.

In m'n P200 2x geheugenmodule. Na een half jaar verrot. Waarschijnlijk statische elektriciteit. Later ook nog een BIOS chip. Toen ik hem aanraakte, PATS :)

Geluidskaartje OPTI dingetje. Gamepad in de kaart gestoken, en vervolgens nog een gamepad in het doorluskabeltje van de eerste.
Stinken, da's niet normaal!

S3 Virge, monitorstekker iets te hard aangeduwt. Connector los van de kaart.

Jaar geleden nog een AX59pro met een AMD K6-2 500 opgeblazen. Condensatoren begonnen een "beetje" te roken >:) Denk te veel spanning.

Op school een keer een ZIP-drive meegenomen. Adapter in het stopcontact, rest van de dag waren we vrij. Stroom uitgevallen, adapter verrot. We hadden hem bij de patch-kast ingestopt :)

Laatst nog een IDE kabel in een P200 bord gestopt. Kraak.. Bord overmidden. |:(

En last but not least... wieltje van de muis (binnenin, tegen het balletje aan) afgebroken.

Verwijderd

Op vrijdag 20 oktober 2000 10:14 schreef -ScuL- het volgende:
Iemand ervaring met exploderende CD-ROM spelers??
Nee dat niet, maar heb er wel eentje gezien die de CD niet afremde als je de lade opendeed. Die CD's werden dus gewoon gelanceerd! Maar dat lag dus gewoon aan die drive en waardoor die niet meer remde weet-ik-nie... Geen tweakersfoutje imho...

Verwijderd

Heb et niet zelf gedaan (ech nie!) maar een vriendje van me tijdens de studie op de HTS. Zelf printkaartjes bakken en zo, bestukken, enzovoorts, had-ie een elcootje verkeerdom gezet, afijn testen dat kaartje, spanning d'r op, KABOOOOOMMMMM!! Die elcootjes ploffen lekker hoor! Was een natte elco btw, het papier lag door het hele praktikumlokaal...

Gaaf topic trouwens!

Verwijderd

Almost een banshee gemolt door de koelvin van de chip met een schroevedraaier eraf wringen...

Een 486 CPU proberen te repareren, eraf gevallen pootjes zijn echt wel moeilijk terug te solderen...

harddisks gewoon op de vloer in de vrachtwagen leggen, als ik de deur opdoet dan viel die harddisk...

Verwijderd

3 jaar terug mijn 1e pc en ik had ergens gelezen dat door de fsb te verhogen je je pc sneller kon maken. dus ik mijn celly 366 die op 66 fsb liep op 100 gezet :). geheugendimm kapot waar ik pas na een half jaar achterkwam omdat ik er steeds meer last van kreeg --> garantie :).
euhm kzit ondertussen ook al op me 4e floppy drive. die pinnetjes achterop zijn toch niet zo sterk als ze lijken ;).
en toen ik me 1e t-bird 1 gig binnekreeg ging het ook niet zo lekker. alles ingebouwd en t zat nog goed ook terwijl ik nog nooit zoiets gedaan had :). maar op het moment dat ik me pc aanzettem, bleef me beeld zwaar en was hij dus doorgefikt en nammie me mobo meteen mee hehe. garantie gelukkig :).
nieuwe proc + mobo binnen gekregen. ging de fan van me voeding stuk, gewoon gekapt met draaien. gelukkig had ik mbm geinstalleerd staan en ik zag langzaam me temp oplopen en had meteen me pc uitgezet en een nieuwe voeding gehaald :). geen blijvende schade gelukkig daardoor.

• Barney
  • Laatst online: 11-07 23:46

Barney

nee, ik kan niet darten

Alle ellende begon toen ik op de HCC een GFD voor m'n Athlon classic 800MHz had gekocht. Na het erop zetten van dit geweldige :r apparaatje wou m'n pc op geen enkele manier meer booten. Heel erg veel pogingen om het op te lossen en scheldwoorden later toch maar besloten om een nieuwe proc en moederbord te kopen. Ik weer helemaal blij *D , maar helaas niet voor lang ;( .

Moederbord en proc vervangen, gloednieuwe chrome orb erop en starten maar!!! Ja dus niet, precies hetzelfde probleem als daarvoor |:( . Blijkt dus dat met het erop zetten van de koeler een condensator iets te ver doorgebogen is. Nieuw moederbord gekregen en sinds lange tijd zag ik m'n pc weer opstarten :) .

Een paar weken later wilde ik m'n bios flashen. Natuurlijk ging 't weer fout en nu ging m'n pc na het aanzetten gewoon na 2 seconden weer uit. Weer van alles geprobeerd, maar de enige oplossing bleek hotswappen te zijn. Gelukkig was een vriend van me zo dapper om z'n bios even uit te lenen en na het eerst verkeerd erop zetten van de bios |:( (wat kan zo'n ding trouwens warm worden .:) ) is uiteindelijk toch alles goedgekomen!!! :)

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• Wok
  • Laatst online: 16:35

Wok

Dakloos...

Op maandag 23 oktober 2000 09:40 schreef CyberJunk86. het volgende:
quote:Op 22 oktober 2000 19:47 schreef henri het volgende:
Gaan die proc's zo snel kapot dan???????

Nee, WoutF is gewoon een lamme zak! ;)
Ja sorry, maar een processor druk je echt niet zomaar stuk, dan ben je echt lomp bezig geweest!
Ho! Wacht even! AMD proc's staan niet bekend om hun degelijkheid. Er is ook topic geweest over overleden AMD's. Die core is echt easy te beschadigen. Gelukkig zelf geen ervaring mee met mijn TB 1GHz (zelfbouw).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe..als je dat wilt weten : wat je grootste fout is.. hier komt die dan :

Ik had ng een oude p1 150MHz

wat ik deed is zo danig opvoeren, dat de ventilator snellermost... dus die haalde het niet meer.. ik dacht..what the hell, zo'n oud k*tding hop een paar fans in serie aangesloten (lekker xpress fout :P) totdaar niet zo erg.. maar de voeding raakte over belast, ik kreeg een schok, ik schrok me rot, liet de pc van de tafel vallen inclusief de monitor. die ik dus op men voet kereg en uit elkaar sprong..glas in men arme voeten..

:D is dat geen verhaal?? lolz

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 19 oktober 2000 19:58 schreef seppie het volgende:
Ik was 11 jaar, we hadden net 1 maand een computer, en ik zag achter de pc een roodknopje, ik dacht, hee wat is dat?
als ik dat nou eens omdraai, zou de computer dan sneller worden?
Dus ik zo dom als ik toen was, terwijl de computer aanhad, verander het voltage van de voeding en boem!

ik had geluk, 2 zekeringetjes doorgebrand : 75.- piek onkosten...

ik schaam me er nog steeds voor :(
:D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

van te voren niet mijn FSB teruggezet op 100 zetten toen ik een nieuwe processor erin had gehangen |:(

deze stond voor mijn oude p2-266 op 117...
had een nieuwe celly850 gekocht (draait op FSB 100) en die startte voor het eerst op 994MHz :)

• LordMithril
  • Laatst online: 14-08 21:11
mijn enige "fout" was toen we een met een paar gasten in de klas een pc voor de leraar aan het maken waren. (is een IT leraar |:( kon hij dus niet zelf)
maar goed, pc wil dus niet aan...geen idee waar het aan ligt dus ik check ff de voeding (zonder te kijken) of er een aan/uit knop op zat. ik vond dus een knopje >:) en zette hem terwijl er stroom op stond van 220V naar 110V.
zag een flam uit de fan komen en door de knal was de hele klas ineens stil (een unicum).
leraar boos, leerlingen in een deuk.
heb er nog steeds geen spijt van. jammergenoeg deed zn systeem het nog :( >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
Mijn grootste fout was wel, dat ik dacht dat een Cirrux 120@133 echt sneller zou zijn. In de benchmarks was dat ook zo (25% sneller dan de Intel P133 op Intel Zappa van m'n pa). Maar verder merkte je er dus geen reet van. Zonde van m'n tijd dus...

Nog wel een geprobeerd om een HD te hotswappen op die zelfde machine... FLITS, uit... Maar een half uurtje later deed 'ie 't weer :)

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mwah 'k heb niet echt veel gesloopt :)

Laatst een cd-fikker inbouwen in een packard bell machine van een kennis. Maar de stekker aan m'n monitor is een beetje verrot, dus geeft hij af en toe geel beeld. Dus ik een beetje aan die kabel frotten, gaat in eens die peecee uit. SLIK, K*T. Ik monitor er af gehaald, pc weer aan, ja niet dus, hardstikke dood. BIOS Resetten, niks. Ik scheet hem als de tering dat ik die peecee gemold had. Paar minuutjes uit laten staan, nog eens proberen, PHEW deed het weer :)

Ach en ooit eens een 200MB Harddiskje verneukt, powerstekker er verkeerd om in. En een 486 DX4-100 IBM 4Volt CPU, op 5 Volt naar 150MHz, geclocked. Ding draaide perfect, toen }:O er op gezet... hmm.. wat meurt hier zo.. CPU Afgefikt, socket zwart :)

Ik wou een oude P60 Overclocken.. Dus ik met Pasta een PII heatsink er op gezet en aan de zijkanten vast gelijmd. Ging perfect. Ben tot 90Mhz gekomen, toen wassie dood :) Ach en verder eigenlijk weinig gesloopt :)

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 18:53
[center]***KICK van meer dan een jaar!!*** [/center]
leuk topic! volgens mij zonder waardige vervanger, vandaar dat ik deze ff nieuw leven is schop
(laatste post was overgens 9-11-2001, misschien dat ie daardoor doodgebloed is)

Goed ik trap maar af:
Ik starte mijn nieuwe xp2100+ (1733mhz) ipv failsave maar meteen 15x166=2490mhz op
Het is net als bij een auto, stevig inrijden, loopt die later harder ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zuke topics horen tegenwoordig meer in de HK :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.