/me zit op de bank bij Dr freud en begint
het begon er mee dat ik wat edo ram op m`n vaders 486 DX2 66 wilde zetten, harddisk moest wel ff opzijn, pc aangezet, maar harddisk lag nog scheef, 400Mb hdd kapot.
Vervolgens was die pc niets meer waard, dus zelf maar een nieuwe gekocht, p2 233 met nog wat zooi, Harddata bood aan hem voor de helft te assembleren, want bij 9 van de 10 keer ging het installeren van de cpu fout (right haha) goed zelf hdd en vid kaart aangesloten, pc deed nix, gebeld, ja bios jumper omzetten. Ok vooruitgang er kwam beeld op de moni, maar hij deed niet meer, A-drive lampje wel. hmzzz dat rode switchje na enige tijd omgezet op de voeding. ZZZZZJJJJJJJ DAT was de voeding. later bleek dat HARDDATA de IDE zelf verkeerd had aangesloten.
Vervolgens ging het weer beter, totdat ik een 6,4Gb hdd leende, en er een portable driver van maakte, dwz in een antistatisch zakje mee rond fietsen. Die sloten we aan, en dat stonk. Tijdens de autopsie (niets leukers dan slopen) bleek dat ie ge-electrocuteerd was
Niet al te lang daarna was ik wat bedrevener in het bios flashen. m`n driver updates waren langzamer, en in m`n quest for more stability flashde ik m`n bios met een iets andere versie. grmbl niets dan gepiep. Das zonde als je net een LAN weekend hebt

gratis neiuwe bios gehad van abit importeur. prachtig!
Maar uiteraard mocht het niet baten, toen ik m`n mobo extern wilde laten draaien sloot ik m`n lievelings geluidskaart (diamond MX300) verkeerd aan, net buiten het pc slot met wat pinnetjes, he wat ruik ik, volgende moment, hey een pluim rook. kaaart er direct uitgehaald. pci bus beschadigt, en mx300 naar de tering

GVD

mobo lag net in de verkoop, pci slot bleek nog te werken, en kon mobo nog net verkopen, met sterke devaluatie.
Gelukkig is het veeeel vaker Prima goed gegaan. Al die keren dat ik m`n mobo weer eens kortsloot, of m`n sockeded bios er weer uit haalde en het pinnetje boog, of dat ik Bijna met m`n schroevendraaier over m`n mobo uitgleed. M`n 220V fans draadjes weer kortgesloten waren. M`n dual peltier voodoo3 projectje dat vlekkenloos verliep, zonder resultaat. voodoo3 gesandwiched maar was stepping een. en kwam 3 Mhz hoger, terwijl ie 2 graden was. grmbl. en talloze andere projectjes en acties.
Wel altijd, en vooral vroeg het moment van KUUUUUUUTTTTTTtt ik kap met pc`s. hoe ga ik DIT nu weer op lossen. hahaha, nee het blijft een groot trial and error feest. dat is ook het leuke denk`k.