Wat was je grootste fout/mislukking met OC-en

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20
Ben zelf een beginnende OC-er en wil gewoon effe checken waar de ervaren OC-ers tussen ons tegenaan zijn gelopen in hun "carriere".

Het dichtst dat ik bij een mislukking kwam was een nieuwe duron die doorbrande doordat 1 pinnetje gebogen was(en dus niet in het gaatje zat). En zelfs DAT had ik niet zelf gedaan(een gozer van de winkel heeft hem voor mij erin gedaan zonder dat ik het vroeg, blijkbaar kregen ze veel CPU's terug die niet goed erin werden gezet)

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Bij mijn soundblaster live een headsink erop geplakt maar hij zat niet helemaal goed, wou hem eraftrekken maar gebruikte ietsje teveel kracht ( chip kwam gedeeltelijk los ) :(
Dag SB live

Die-hard Brexiteer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07
Zelf (nog) niks meegemaakt.

Maar ene meneer Cronik kan je der alles over vertellen.. ;).

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

een AMD K6-2 400@450->stable...@500 crash...voltage verhoogd...aanzetten...black screen of death :7

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Een Voodoo2 op een fsb van 83 (PCI dus 41,5)
Vond ie niet fijn.
In spellen die beide texture-procs gebruiken was het complete beeld vern**kt met rode punten.
(maar op zeer slinkse wijze toch een nieuwe voor gekregen :))

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Tijdens verwijderen van koeler op K6-2 300 beetje uitgeschoten, gevolg: 32MB dimmetje dood en sindsdien doet de mobo/proc. ook niets meer, dus een van die twee was/is ook dood.

er is wel een voordeel uit gekomen, namelijk een Duron 600 :D als alleen nou de kpn eens langs kwam kon ie op z'n kt7 :)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:22
Het was niet zozeer tijdens het overklokken....
Ik was bezig met de fans om het overclocken lekker cool te laten verlopen. Ik was wat met wat draadjes aan het futselen (met de pc aan) die los aan een koeler zaten en probeerde ze in zo'n normale connector (van bijv een HD) te porren toen er op ineens een enorme blauwe vonken uit mijn kast sprong..... KORTSLUITING
en PC klaboem uit. OEPS

Mijn voeding had kennelijk een beveiliging, want na een halfuurtje kon ie weer aan.

The end (maar gelukkig niet van me pc)

Victor

Stay safe

Verwijderd

Mijn fout?
Processor op 3.4volt gezet, en gek opkijken dat ie niet meer wou booten:)
Die CPU doet het nog steeds (ik type dit bericht op die bak), celeron 466@583.

En ik ken nog iemand anders, was ook met een koeler bezig, en ja hoor, blauwe vonkjes. HD kapot, ff naar de regenboog gegaan:"Mijn hd is kapot.".
Okay, hier heb je een nieuwe.
Had ie eentje die 1gieg groter was:)

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik was 11 jaar, we hadden net 1 maand een computer, en ik zag achter de pc een roodknopje, ik dacht, hee wat is dat?
als ik dat nou eens omdraai, zou de computer dan sneller worden?
Dus ik zo dom als ik toen was, terwijl de computer aanhad, verander het voltage van de voeding en boem!

ik had geluk, 2 zekeringetjes doorgebrand : 75.- piek onkosten...

ik schaam me er nog steeds voor :(

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Hey fellas,

Daar ben ik dan, the Master of Disaster... :)
Hi phreak!

Nou, ik heb in mijn Tweaking Carriere 1 Athlon Classics en 1 Thunderbird gefikt!

de eerste was een K7 500 classic, op 865 en dit was ook echt z'n MAX!!! ik bedoel stel je voor je rijdt in je 5e versnelling en je toerental zit op 9.... you get the point, maar ik wilde NOG MEER!!! 900 bijv.

Toen zij me Cache Toedeloe!!! Dag CPU... Me Cache chippies waren door gefikt!!! En dit allemaal op een Alpha HeavyMetal Heatsink + 2 Delta 60HP fanns... maargoed, mijn fout...

Toen 3 maanden later of zo, een TB-Slot ! versie... dit vond ik vervelend, want deze jonge zat dus ook op me Heavy Metal heatsink, maar toen ik hem er af haalde, zag ik dat er een hoekje van me core bleef "hangen" dag CPU.... ik heb echt pech met AMD... :)

Heb nu een AMD 800 @ 1 gig en een P3 800EB @ niks. hehehe!

That's my story...

• DeadKennedy
  • Laatst online: 09:36
wow cronik, lekker dure hobby heb je :)

WEBN & chill (@IBKR)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 20:13 schreef DeadKennedy het volgende:
wow cronik, lekker dure hobby heb je :)[/quote]Sommige mensne hebben teveel geld.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik hat de stroom dacht ik uitgezet, en deed de stroom op mijn hd (bleek hij aan te staan) -> vonkjes -> kapot :))))))

• Papillon
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Het is al een tijdje geleden.. Maar mijn grootste en eigenlijk ook de enige blunder die ik ben begaan is de 3.3V 486 DX/2 66 in een 5V DX slot steken. 3 sec was meer dan voldoende ;)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Of royale ouwelui.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Zelf niet echt wat meegemaakt, maar werkte bij de coolste compuzaak in Zwolle. Kwam daar een gast die alle metalen strippen van de AGPkaart en PCI kaarten lopen afknippen, want anders wilde die kaarten dus niet in het slot. Bleek dat die gast de mamaplank rechtstreeks (dus zonder bevestigingsbusjes) op de grondplaat had lopen schroeven op een manier dat de inkepingen in de kast voor de insteekkaarten geblokkeerd zaten. Conclusie van hem dus om maar die metalen strippen met een tang af te knippen!!! 1 Ding moest ik die gast wel meegeven... de tip die hij bij de aanschaf had gekregen om niet te forceren met het inbouwen van het spul heeft hij ter harte genomen en een andere oplossing gezocht... :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:53
Dit zijn nou eens topics waar ik over kan meepraten!!
The story:

Mijn eerste mislukking:

Het beruchte rode knopje omdraaien!!..Voeding had geen zekering ( ofzo).Dus voeding kapot + mobo ( was AMD 133 mhz machine)

De tweede:

Hardeschijg achterop mijn fietsie meenemen naar een kameraad...ging 10 goed...11e keer niet..dat was dus een HD van 4 gb.

derde:

Nieuwe machine...na 2 dagen had ik het voor elkaar om mijn moederbord kapot te krijgen: QDI BrillanX ( 440 BX)..Kreeg gelukkig een nieuwe :))

TOen door wat geklooi met peltier's ( 1 jaar geleden).. heb ik 3 voedings naar de hemel geroepen..

half jaar geleden Moederbord verkeerd geflasht....kreeg een nieuwe :))...NIet ver daarna Videokaart verkeerd geflasht...kreeg geen nieuwe :((

Ben verder na mijn 10e kappote diskdrive gestopt met diskdrives...Ben aan mijn 3e Kenwood cdrom speler toe..Keb 3 Quantum Bigfoots 4,3 gb versleten...Verscheidende boxen sets opgeblazen, 1 geluidskaart, 3 netwerkkaarten...en nog wat dingen meer maar daar kan ik zo niet op komen :)) die post ik nog wel een keer..

Al die dingen hebben 1 nut gehad: Ze overkomen me nooit meer... ( heb pas sinds gisteren weer een bios geflasht :))

--UPDATE--
ook nog 64 MB ram kapot....was beetje moe en douwde hem er heel hard berkeerd om in..en toen werkte het 1 en ander niet meer

P.s het laatste half jaar heb ik niets meer kapot gemaakt hoor...dat jullie niet denken van: die lullo bakt er de PIEP van ;)

Al deze "perongelukjes" komen allemaal omdat ik zonodig wat moest "tweaken" :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

In lang vervlogen tijden mijn p166@233Mhz geklokt. ging halfjaar goed (geen extra koelers ofzo en geen verhoogd voltage) maar daarna wilde mijn mobo niet meer hoger dan 166MHz. Als ik hoger klokte sprong ie altijd op 133Mhz :? . Verder eigenlijk niets. Nu loopt mijn Athlon Classic 500@650Mhz lekker stabiel :) .

Markjuh

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Toen ik boven de 160 fsb ging overclocken was ik vergeten de HD van ata-66 naar ata-33 te zetten, alle gegevens door elkaar gemixed
grrr...

moest ik weer formatten... pfff,
een hd naar de klotegeholpen, een FDD, kras op de monitor toen ik een fan aan het aansluiten was.
Speakers opgeblazen.

Verwijderd

hmm... Grootste fout... tja..
ik heb een keer een net nieuwe sounblaster awe 64 opgeblazen(vraag me niet hoe).
En ik heb ook nog een k6-2 400 met mobo & voeding opgeblazen(Voltage was blijkbaar toch iets te hoog).

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

TNT2tje naar de klore geholpen tijdens het lappen van de chip.
Ik was lekker aan het schuren en zag ik losse draaitjes aan de zeikant van de chip. Ik o o kaart erin en ja hoor in 3d een vervormt beeld, maar in 2d deed ie het nog.

Ik heb ook een keer een voeding opgeblazen (rode knopje he). Maar das alweer 6 jaar geleden.

Nuff Said

Verwijderd

Grootste bijna fout:

Vergeten koelertje k6-2 op de stroom aan te sluiten :)

Hij leeft nog wel :)

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ehm...bijv. van maandag nog. Diamondtron beeldbuis in de auto, met PC kast erbij. KADUNK...ja hoor, putten in het glas van de monitor...:(

Nah jah, was niet van mij..

You can't have everything. Where would you put it?

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Mijn pa is een groot voorbeeld:
zo'n 8 jaar geleden een 386sx 16mhz
top of the bill, hij vond het leuk om
een 387 rekenkundige coprocessor te plaatsen,
maar plaatste hem een kwartslag verkeerd,
(stom dat dat uberhaupt kan) stroom aan en
bye bye 387, de rest loopt nog steady,
zelf een tnt opgefokt => geen succes
Radeon vindt het leuker om opgejut te worden...

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Een x een fan avn connector voorzien maar toen de pinnetjes verkeerd om in de doorluskant gestoken -> harde schijf ging stinken :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Bij mij ging alles vlekkeloos goed, wel alles drie keer gecheckt, voordat de power aan ging.... ;)PIII550E@825MHz/150MHzFSB

http://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

P166 @ 200 - 3 maand stilgestaan, aanzeteen, kapot. koelpasta achter de cpu gelekt. (ooops)
Celeron 500 @ 500 . CPU Fan ging 's avonds uit door lelijk stekkertje. 's morgens toen ik de PC hoorde piepen was de cpu temp tussen de 60 en 75 graden.
FF afkoelen , fan weer aan, en alles deed het nog.

Celeron op 83 FBS: R.I.P. :(

• DeWaanzin
  • Laatst online: 17-08 09:19

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Afgelopen weekend Amd-k6 2 450 uncapped, cooler er iets scheef op gedraait en hoeplakee de core beschadigt endus niet meer goed werken.

The only brightside: dit weekend om een Amd duron 600 en een Abit Kt7

XBL: theArthurrrr

• knights16
  • Laatst online: 11-08 14:56
hmz,
ik me nieuwe pctj
ekt7 + tbird800...ik zet pc an...alles werkt goed...ik ga naar skool kom terug..
(het rook een beetje naar verbrand stof)
wat ruik ik toch ?
ik ga achter me pc zitten...ff kijken of 3dmark2000 nog loopte...nope vastgekaaid...kut denk ik...nou laat ik eens kijken of het een probleem aan warmte was...reboot -> del _ bios in
laat me cpu tmep maar zien
WAT GVD%@$&!%# 90 GRADEN ?
was me koeler uit gevallen om de een of andere manier....!!!!!!

PVoutput

• budi
  • Laatst online: 16:17
Zoiets had ik ook, maar dan stommer!! Ik heb in mijn systeem alle koelers op een externe voeding aangesloten, zo'n regelbare om lawaai tegen te gaan.
Nu heb ik een keertje mijn PC in mijn kamer verplaatst en ben ik dus vergeten die extra voeding in het stopcontact te steken, whoops! Ik PC aanzetten (Athlon700@900), RC5 laten draaien, paar uur later terugkomen, ook stinken in mijn kamer, bleek mijn hele kast warm te zijn!! Computer uitgezet, af laten koelen en gelukkig doet hij het nu weer :)

Maar het allerergste vind ik dus dat ik dit twee keer heb gedaan, dàt noem ik pas écht stom! Nou ja, ben ik in elk geval geen ezel..... ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die van mij was ook wel hard. IK ging even met mijn neef kapje van mijn Athlon verwijderen. Geen probleeem denk je. Nu wilde ik ook effe graag de core bekijken, ging mijn neef dat even met een klein tangetje bevestigings clip los maken... Nou niet dus, Ratssssssssss transistoren van de Athlon af.

Ik waaaaaaaaaaaaa. Hop VOS32 er terug op , in zijn slot...hopen..en ja hoor, geen probleem, draait nu nog steeds op 550@750 ( op 850 vind ik hem wat warm worden >> 34 graden :) )

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ouwe buggy 486DX2-80 op veel te hoog voltage gezet, proc had ook nog geen cooler, cpu-voet gesmolten, cpu doormidden (No kidding!) en een stank die na 2 weken pas uit mijn huis weg was.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Je moet je specificaties van je monitor ook heel serieus nemen. Als er staat ondersteunt geen 1280x1024 dan doet hij dit ook niet, maar ik toch lekker proberen op hoge refresrate en BOEM!!!. Toen was mijn monitor dood.

• ScuL
  • Laatst online: 12:22
Iemand ervaring met exploderende CD-ROM spelers?? heb er al eental live in actie gezien op m'n werk.....(gaat meestal fout met noname CD's op CD-ROMS boven de 40x)

als zo'n ding klapt wil je niet in de buurt zijn btw.. collega kreeg bijna stuk CD in z'n kop :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Milmoor
  • Laatst online: 16:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bij het waterkoelen van mijn processor: He, een maf geluid? Maak de kast open en zie twee straaltjes water sprietsen...
Alles deed het nog. Een paar dagen later ging het echter echt fout toen een haarscheurtje in de loop van de nacht langzaam water lekte. Videokaart en moederbord stuk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Had ooit een Voodoo 2, vet ge o/c'd met een berg heatsinks en fannetje op de chippies geplakt, draaide prima.. toen kreeg ik een 2e voodoo 2 erbij, wou ik mooi gaan SLI'en, maar toen moesten die heatsinks er vanaf anders paste het niet, beetje te grof gedaan en pinnetjes gemold op m'n 1e voodoo 2, dag kaart van (toen) 400 piek :(

en toen had ik nog steeds maar 1 voodoo 2 :)

(waren wel alle 2 Diamonds, 12 mb's, boehoehoe)

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

M'n pc'tje in elkaar gezet
he hij doet het niet??
oooh de processor zit nog niet goed vast....click zo die zit vast
oeps wel eerst de stroom eraf halen ,voordat je dat dus doet
dit alles gebeurde mij met een tb 800
(kreeg wel een nieuw mobo en proc van de winkel, zei dat een van de twee stuk was en niet zeker wist welke dus dat ik voor de zekerheid maar allebei nieuw wou hebben)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Bijn bios was verkeerd geflashed, dus ik alles eruit gehaald en een isa videokaart erin. (dit scheen soms te werken) maar de dma kabels waren omdat ze los zaten tegen mijn draden van de koeler aan gaan ziten en die cooler draden zaten een beetje verstrengeld in mijn cooler. Ik machine aan -> er gebeurd niks -> alleen het begint wel raar te ruiken. Ik heb pas na 10min ontdekt dat mijn cooler niet draaide. Maar het werkt allemaal nog.

Verwijderd

ik ben nog wat vergeten:
Een geluidskaart kan geen hoge input hebben hoor. Ik kan het weten...

En ik ben gisteren op mijn Savage4 gaan staan, weg savage4. Maar ik heb toch een Geforce2mx, dus dat boeit niet:)

Ik heb ook nog een keer een printerpoort opgeblazen, ik vond dat raar, duw er een nieuwe in, weer boem. Was in mijn 386:)

Dat was het geloof ik, ik laat nog wel wat horen als ik nog wat weet:)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:36
286 voedng op geblazen sinds dien stekker er uit :)

celeron 300( geen A) iets te ver door gelapt

voeding opgeblazen doordat ik een slotkoeler verving tewijl systeem aanstond vond ie niet fijn :)

BP6 opgeblazen vraag me niet hoe kreeg weer een nieuwe

Verwijderd

Ik was nog iets vergeten.
Ik ben er achter gekomen dat het altijd aan te raden is als je een koeler in je voeding duwd dat je hem ook aansluit. Voeding werd na een paar uurtjes nogal warm:)

• Jeromes
  • Laatst online: 15-08 20:36
Toen ik een jaar geleden net me nieuwe athlon kreeg had ik m snel antosjast in elkaar geflatst. Hij ging dus niet aan. En ik vond het nogal raar dat ik spanning op kast voelde, heeft dus een week in elkaar gestaan zonder het te doen. Bleek dat ik de gouden pinnentjes onder het moederbord vergeten was :( Had wel een kwartier kortsluiting met kast staan maken. Maar alles doet het gelukkig nog :) Had trouwens wel bijna nieuwe voeding gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.

• RemcoZ
  • Laatst online: 23-01-2025
Wel een fout, maar niet kapot.
Ouwe 80 Mb HD deed het niet meer... Dus: Kap losschroeven, schijfjes ff ronddraaien, kapje er weer op. En tot mijn verbazing werkte het ding weer...
Die goeie ouwe MSX-tijd...

Ook nog eens 2 MSX-en op elkaar aangesloten via joystick-poorten. Toen gaven we het verkeerde commando: Weg poorten. Totale reparatiekosten: f 0,40. daar was nog wel overheen te komen...

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik kreeg mijn Celly566 met geen mogelijkheid stabiel, koelers gekocht, kast uitgezaagd, koelpasta erop, van alles. Conclusie, had mijn AGP divider niet op 2/3 staan maar op 1/1. Toen ik dat gedaan had bleek de CPU superstabiel op 866 (of zoiets) te draaien zonder extra coolers of wat dan ook. 150,- voor niks uitgegeven....

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Voeding van een harddisk verkeerdom aangesloten (ja dan kon bij dat ding...)

Was niet zo'n fijn geurtje, vooral niet omdat het de compu van mij pa was :(

Computer die 5 jaar op zolder had gestaan eens te voorschijn gehaald... aan.. VONK VONK VONK... oeps .... zat een beetje teveel stof in.

• koffercomputer
  • Laatst online: 10:29
Ik dacht dat ik een AMD K6-3 450 had, en daar draaide 'ie ook op. Vanochtend wilde ik 'm naar 500 overklokken, maar dat ging maar matig. Spanning iets hoger gezet, en toen was 'ie stabiel. Maar ineens deed hij het niet meer.. Bleek het een 400 Mhz processor te zijn ! En ik altijd maar denken dat het een 450 was...
Nu is 'ie stuk.
Dan maar een Duron 800 kopen :)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een keer zo'n oude AT voeding verkeerdom aan gesloten, ging de hele tijd aan en uit, vond ik toch wel vreemd.
Moederbord en voeding maken het nu echter goed :)

Verwijderd

Slangen niet goed vastgezet aan waterblok ->
G400 hardstikke nat.
Na een dagje aan de waslijn functioneerde alles weer zoals het hoorde.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:32

MetalStef

gietijzer

Voodoo1 kaart oververhit bij OC-en, P200MMX@262 (3,5x75) liep lekker, Viper V330 kon ook goed meekomen maar Voodoo trok geen 41,5MHz op PCI.
Paar fans op de Voodoo gezet en het zakie teruggeklokt naar 233 (3,5x66). En toen liep het weer goed.

Keer in een baldadige bui een BIOS hardwarematig geflasht met een schroevendraaier. Je moet echt heel hard wrikken als je de chip EN het voetje van het mobo wil roppen. Maar da's geen tweaken...

Broertje van mijn vriendin vond dat hij te weinig schijfruimte had. Heeft toen maar de Windows\System directory weggeflikkerd. Komt dus na vijf minuten bij mij vragen of ik het weer wil fixen...

Nu werk ik op een helpdesk, meer dan eens komen pc's uit de States (lichtnet van 110V) en gaan hier gewoon weer in het stopcontact. Dan bellen ze mij met de vraag hoe het kan dat de boel niet meer werkt.

En heel vroeger heb ik mijn fiets getweakt: Spatborden en bagagedrager eraf want dat trapt alleen maar zwaar. Bij de eerste modderpoel had ik mijn nek vol drek. Toch maar weer de spatborden erop geschroefd...

MetalStef

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hmm...grootste fout was laatst.
Nieuwe processor moest in m'n pc. Midi tower, dus kabels uit de voeding, voeding eruit schroeven, processor eruit halen en de nieuwe erin stoppen (ook nieuwe converterkaart).
Nou, fannetje aangesloten (ja, dat wel!), voeding er weer in en kabels er ook weer in.

Computer aanzetten ==> helemaal dood, helemaal nix! Ik balen, nog een tijdje proberen met aanzetten uitzetten. Nog een keer processor controleren enzo. Nou, het werd al laat dus maar naar m'n bed toe.

in m'n bed bedacht dat m'n voeding waarschijnlijk kapot was aangezien er nix begon te draaien in de pc....kijk ik naar m'n voeding, heb ik perongelijk het schakelaartje omgezet!! AAARRGG!
schakerlaartje om, computer doet het!

oh ja..nieuwe processor van een celly633 die nu vrolijk zijn op 950 loopt..niet onaardig dus:)

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
RdB, dan heb je nog best mazzel gehad.
Vaak gaan moederborden bij verkeerde spanning vonken en dan heb je opeens nix meer behalve een stank in je kamer. *D

Afbeeldingslocatie: http://members.theglobe.com/xXtrunksXx/gifs/Namek.gif

Great minds think in parallel gutters.

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Niet zo moeilijk:

Op zeventien-jarige leeftijd een beetje met linux kloten. Wilde net als in Windows een schermresolutie van 1024*768 bij .... Hz (weet niet meer precies de frequentie). Toen deed er binnenin de monitor BOEM. Conclusie monitor dood.

Na 1e monitor te zijn overlijden, monitor van broer gepakt en weer het zelfde geprobeerd. Wat deed monitor van broer ??
JAJA hij deed ook BOEM.

Conclusie speel niet zomaar met Monitoren, want je portemonnee zal het niet leuk vinden als je een nieuwe monitor moet kopen.

-

• BlauweFles
  • Niet online
Wat een wereld topic is dit :) :) :) :)

Je ligt soms echt in een deuk *D

Leedvermaak is het leukste vermaak.

Hierbij wil ik wel alle mensen die iets in hun pc hebben moeten afschrijven/begraven/vervangen condoleren en bedanken voor deze fantastische verhalen *D

Verwijderd

tja, wat zal ik zeggen.. die blackadder die hierboven staat.. met z'n fsb en hdd's.. tja, das een maat van mij... toen we zijn processor in mijn pc propten hadden we precies hetzelfde... alles wat die hdd probeerde te lezen was kaduuk...(nou ja, data dan)... de 2e keer dat we het probeerden ging ie lekker... 180 fsb zonder problemen...

de derde keer... overal aan gedacht.. hdd op ata 33, en ja hoor... ik zet dat ding op een fsb van 165 ik start hem op.. nou, die doet het (d8 ik) even later.. pc loopt vast, rebooten... "u dient windows opnieuw te installeren... " grrrr

het komt gewoon OF door de lucht, OF door die proc... :(
dat probeer ik niet meer in ieder geval..
---------

en natuurlijk heb ik ook wel eens het beruchte rode knopje omgezet... maar toen deed ie al nix meer...
alleen toen ik hem had omgezet hoorde ik een knal en begon het zo te stinken naar door gebrande shit dat ik er nu nog strak van sta...

jammer voor die gast bij wie ik alles ging installeren... die kon gelijk nog een maand extra w8en

best makkelijk.. experimenteren op iemand anders' pc :)

Verwijderd

/me zit op de bank bij Dr freud en begint

het begon er mee dat ik wat edo ram op m`n vaders 486 DX2 66 wilde zetten, harddisk moest wel ff opzijn, pc aangezet, maar harddisk lag nog scheef, 400Mb hdd kapot. :(

Vervolgens was die pc niets meer waard, dus zelf maar een nieuwe gekocht, p2 233 met nog wat zooi, Harddata bood aan hem voor de helft te assembleren, want bij 9 van de 10 keer ging het installeren van de cpu fout (right haha) goed zelf hdd en vid kaart aangesloten, pc deed nix, gebeld, ja bios jumper omzetten. Ok vooruitgang er kwam beeld op de moni, maar hij deed niet meer, A-drive lampje wel. hmzzz dat rode switchje na enige tijd omgezet op de voeding. ZZZZZJJJJJJJ DAT was de voeding. later bleek dat HARDDATA de IDE zelf verkeerd had aangesloten.

Vervolgens ging het weer beter, totdat ik een 6,4Gb hdd leende, en er een portable driver van maakte, dwz in een antistatisch zakje mee rond fietsen. Die sloten we aan, en dat stonk. Tijdens de autopsie (niets leukers dan slopen) bleek dat ie ge-electrocuteerd was :(

Niet al te lang daarna was ik wat bedrevener in het bios flashen. m`n driver updates waren langzamer, en in m`n quest for more stability flashde ik m`n bios met een iets andere versie. grmbl niets dan gepiep. Das zonde als je net een LAN weekend hebt :( gratis neiuwe bios gehad van abit importeur. prachtig!

Maar uiteraard mocht het niet baten, toen ik m`n mobo extern wilde laten draaien sloot ik m`n lievelings geluidskaart (diamond MX300) verkeerd aan, net buiten het pc slot met wat pinnetjes, he wat ruik ik, volgende moment, hey een pluim rook. kaaart er direct uitgehaald. pci bus beschadigt, en mx300 naar de tering :( GVD :( mobo lag net in de verkoop, pci slot bleek nog te werken, en kon mobo nog net verkopen, met sterke devaluatie.

Gelukkig is het veeeel vaker Prima goed gegaan. Al die keren dat ik m`n mobo weer eens kortsloot, of m`n sockeded bios er weer uit haalde en het pinnetje boog, of dat ik Bijna met m`n schroevendraaier over m`n mobo uitgleed. M`n 220V fans draadjes weer kortgesloten waren. M`n dual peltier voodoo3 projectje dat vlekkenloos verliep, zonder resultaat. voodoo3 gesandwiched maar was stepping een. en kwam 3 Mhz hoger, terwijl ie 2 graden was. grmbl. en talloze andere projectjes en acties.

Wel altijd, en vooral vroeg het moment van KUUUUUUUTTTTTTtt ik kap met pc`s. hoe ga ik DIT nu weer op lossen. hahaha, nee het blijft een groot trial and error feest. dat is ook het leuke denk`k.

Verwijderd

Karistus wat een hoop ellende...
Ik heb een keer een PC opgeblazen :) Was mijn eerste Pentium 60... Heeft niks met OC'en te maken. Er zat een gaatje aan de achterkant waar volgens mij een schroefje in moest (het was notabene een vrijdag de 13de, dus ik kon zoiets verwachten).
Ik proberen: GROTE BLAUWE FLITS. PC deed daarna heel vreemd. Zat nog in garantietijd, dus onsite monteur erbij. Beste man is drie keer terug geweest en heeft zo ongeveer alle onderdelen vervangen (ik heb dat verhaal van het schroefje natuurlijk nooooiiittt verteld ;) )
PC deed nog steeds rare dingen, dus ik hem terug in de doos gestopt en terug gebracht naar de winkel. Daar kon ik hem tegen bijbetaling van F 250,- omruilen voor een P-75 met twee keer zo grote HD !
Goeie ruil achteraf ;) :P

edit:
Met die P-75 heb ik mijn OC-ontmaagding beleefd... :P :P
Ik had hem nml. d.m.v. omschakelen van een jumpertje geklokt van 50 MHz naar 60 MHz. Draaide hij opeens als een P-90! Degene aan wie ik hem een jaar of 3 geleden heb verkocht draait er nog steeds mee. Bij mijn weten zat er geeneens een koeler op de CPU.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
peltier op geschuurde celeron bevestigd. zaakje ging condenseren, maar week niet op gelet.
toen ineens pc niet meer aan.
gekeken, core was groen van de koperoxidatie :+
ff opnieuw geschuurd en hij deed het weer :)
wel meteen verkocht ;)

o ja, en (off topic) vond ik ook wel lache achteraf:
voeding stekketje (je weet wel, rood zwart zwart geel)
terwijl pc aan stond verkeerd om in harddisk zitten proppen. dat gaf wel een leuk geluid, maar de hdd had het niet overleefd die 12 volt :(
maar ja, het was op m'n werk dus zo'n ramp was het niet ;)

• edje80
  • Niet online

edje80

Ik had mijn P2 266 al een tijdje op 4 x 75 lopen, maar wou toch wat hoger dus zette ik hem op 4 x 100 op een ABIT LX6 (wist ik veel), maar een PCI clock van 50Mhz vond mijn voodoo1 wat minder en die was dus rijp voor de schroothoop.

En maandje geleden even kijken wat voor core mijn Athlon 800 heeft, dus ik met een tangetje de klemmetjes lospeuteren, en ja hoor schiet ik natuurlijk uit en dat waren dus 2 weerstandjes van mijn processor, maar het lukte nog om ze terug te solderen (Het was trouwens ook een 800) maar hij doet het nog goed op 8 x 125Mhz.

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Floppydrive power verkeerd om aangesloten --> instant vibrator :)

Los draadje van voeding raakte kast (pc stond aan) --> Vonk!
Oeps.... gelukkig deed alles het nog

486 DX 66 verkeerd in de socket gezet (werd HEEL heet)

Laatst nog e's de koeler stil gezet van een PIII 667 om te kijken hoe snel de temp omhoog zou gaan --> vergeten weer het draadje aan te sluiten (cpu deed het nog hoor)

Ooit nog eens op de pc van m'n pa alle spelletjes direct in C:\ gezet zonder dirs te maken..

(ik vraag me toch af waarom dat ding niet meer wou opstarten...)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

ikke wilde mijn fan effe verplaatsen en dus stak ik mijn hand in de puter en klabaaaaaaaam............mijn vinger tussen de fan ....resultaat fan kaduk..en een blauwe vinger..oh daarna in woede hamer gepakt en het fannetje van 12 cm DESTROYED..

Verwijderd

Bij mij op het werk had een man een aantal druppels seconden lijm op zijn processor gegooid omdat deze een beetje los zat>>>>moederbord en processor helemaal fucked:D

• killercow
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

eerste pc, een msx ik was toen 11 of zo en gooide niets vermoedend een natte handoek er boven op, dag msx,
tweede pc, een 386 lekker aan t knutselen en toen bleek dat zo'n vesa localbus kaartje niet helemaal strak zat dus ik duwen breekt dat ding in 2en doei pc.
derde pc, een pentium 166.
windows installeren gebruikt norton commander om de boel erop te zetten bleek dat ding geinfecteerd te zijn waardoor windows niet wilde installeren, ik d8 licht vast aan de cpu dat die het niet trekt, hup hoger voltage, volgende boot niks meer (daarna ook niet) dag pentium
vierde pc amd k6 III450 ik duw de cpu op het mobo en ik boot , hmm blouw scherm dat kan niet goed zijn.. dus ik omdat er 2 voltages op stonden het voltage op de hoogste gezet, fout dat was niet het core voltage (3.6volt) boem cpu dood, bleek dat dat blouw kwam door losse video stekker. kon gelukking nor terug sturen als doa gni gni.
5 vijfde (toch?) amd k7 600 op asus k7m, na behoorljik wat tweak werk vond ik het nodig om te kijken hoeveel de temp was met en zonder schuif deuren op kast. dus ik trap een van die deuren open terweil de pc aan staat en ineens gaat ie lopen piepen, blijkt het dat ik een van m'n fan kabeletjes heb doorgesneden met de kast , kortsluiting en fantilator cirquit op mobo dood (nu dus via een kartonne plaatje met stekkertjes erop stroom naar coolers)
en als laatste vorige week m'n kast open (pc gelukkig uit) zat er een kabeltje van de dikke mobo voeding tussen, chack ook die uit mekaar, naja plakband en draaien maar weer.

kortom kijk dus uit met openen/dichtdoen van kast.

ik heb ook al eens macaroni en pasoa in m'n kast gevodnen tijdens een lan dus daar kunnen ze tegen

openkat.nl al gezien?

• _nethack
  • Laatst online: 16:37

_nethack

We're all MAD here

Ooit eens een CPU verwisseld terwijl de pc aan stond. Stekker zat er nog in, maar pc was uit. Bij verwijderen van de oude (p1-120 ofzo) was de voeding aangesprongen. De nieuwe P1-200MMX was daar niet echt blij mee :) en dat was in de tijd dat een p1-200mmx nog een prijs had van 4 cijfertjes...

Daarna nog eens een hdd vastgezet met een beetje te lange schroeven. Nog nooit zoveel rook uit een pc zien komen :) twee weken later stonk het halve huis nog naar verbrande printplaat, waren me ouders niet echt blij mee geloof ik.

Daarna nog eens een hele serie IBM pc's gehad waar ze vast in de fabriek het berucht rode schakelaartje op 110v hadden gezet, hoefde je het zelf niet meer te doen >:)

oh ja voor ik het vergeet; je kunt EISA kaarten ook het beste alleen verwisselen met de pc uit. :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Laatst heb ik de fan die op mijn vidoekaart chip zat moeten vervangen, hij was kapot gegaan omdat hij niet helemaal goed vastzat. Toen hij op volle snelheid draaide, schoot hij opeens los en één van die fan-blaadjes kwam toen tegen de heatsink aan, dat blaadje was toen dus afgebroken en fan was onbuikbaar. Toen had ik er een nieuwe op gezet, had alleen geen handig stekkertje op zitten dus ik strip die twee draadjes en douw ze in een HD stroom connector, pc stond aan. Opeens een leuke knal en vonkje... Pc reboot, houdt meteen op met de melding "Primary Hard disk failure" Kut, dacht ik, dat wordt een nieuwe HD. Gelukkig bootte hij na een half uurtje wel weer.
Ik was alleen vergeten de fan weer aan te sluiten...
Ik wil dus ff de temperatuur meten van mijn videokaart chipje (want daar ging het eigenlijk om) met mbm: was 33 graden(?!?)
Ik dacht dat is mooi maar ik 'mis' wat, ik dus mijn kast open doen en ik hoor geen fan draaien, dus ik voelen... nee ook geen luchtstroom, heatsink voelen... hé what the f**k!!! Dat ding is geen 30 graden!!!
Andere sensor geprobeerd met mbm, hopla: bleek 66 graden te zijn!! Gelijk fan aangesloten (met pc weer aan ja, hoe slim kon ik zijn) toen ging er, gelukkig, niets fout en daalde de temperatuur naar 30 graden.
Er is niets (ernstigs) kapot gegaan maar ik schrok wel twee keer heel erg, en dat op één dag!

Voor de rest niets interessants meegemaakt.

• Y0ur1
  • Niet online
Iets op mijn oude 486 geflikt....
Knopje van 220 volt naar 110 volt achter op mijn voeding gezet...dus mijn vader zet hem aan...roken joh :-))
Toen dacht ik dat de voeding kapot was ofzo, bedacht ik me later dat ik dat knopje dus had om gezet....maar nooit tegen mijn vader gezegd

Verwijderd

Ik kom niet meer bij van het lachen, wat een geweldig topic. Zelf nooit iets gemold.
Mijn vader daarintegen wel.
Hij moest een pc verplaatsen die aanstond.
Hij had een bic-pen in zijn hand en was te lui om hem neer te leggen. Hij pakt de pc vast maar ging met de pen tegen de rode schakelaar....BOOOOOM

Verwijderd

HD aansluiten ( IBM 13,5 Gb, net nieuw op de HCC gekocht) met dekast aan
VONKEN
PC deed niets meer!!
ff gewacht
Daarna werkte alles weer
zelf de HDD :) :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

In de goede oude amiga tijd had ik 1 dag een 370 mb scsi schijf (en die krengen waren duur!) ik vond hem wel veel lawaai maken, dus ik bouw hem in een kastje en schroef hem onder mijn bureau.Vervolgens zelf een verlengkabeltje voor de voeding gemaakt, ik had echter geen kabels met verschillende kleuren, resultaat: voeding verkeerd om, zet hem aan en flits! 3 chips op de hd waren opengescheurd en er kwam rook uit! wauw, achteraf was het wel gaaf, maar toen het gebeurde niet ;)

Verder nog een jaar geleden een dimm 128mb: nee die passen er maar op 1 manier in, hoor ik een vriend van me nog zeggen.Niet checken dus of pin 1 ook echt op 1 zit: Piep piep piep zei het moederbord, gevolgd door de geur van geroosterde geheugen chips!Zat hij toch verkeerd om!Of toch niet?Ik denk er nog vaak aan want volgens mij kunnen ze er echt maar op 1 manier in, toch?;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

handig zo'n HDDrack..... vriend had ook zo'n ding konden we makkelijk files overfietsen... Ik had dus een hekel aan dat slotje dat erop zat (moest op slot anders werkte het niet) als echte tweaker het slotje vakkundig gesloopt en ging ff goed...

in ene doet de schijf het niet meer... Was die schijf niet hotswappable ofzo?

Verwijderd

Nou eh, veel met je PC slepen en kutten en ander spul er ter plekke haastig instoppen waardoor en een voltage-jumper van je slotket afflikkert... en het ding startte wel, maar liep ineens steeds vast?!?! Huh?? En hij werd ook heet enzo?!?!? Hoe kon dat nou hehehe... ;-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>toen er op ineens een enorme blauwe vonken uit mijn kast sprong.....[/quote]Ahum, jaaaa.... echt spectaculair wat er met 12V kan gebeuren... *zucht*
Ik heb hetzelfde een aantal malen gehad (gewoon kleine vonkjes dus), de voeding gaat dan gewoon uit en je moet dat even de stekker er uit trekken en er weer in stoppen en alles werkt weer.

Vroeger, in het Cyrix 6x86 tijdperk ;) had ik een P150. Das een tamelijk pruts ding. Die loopt standaard op 120MHZ ofzo. Ik heb em toen 1 jaar lang stabiel op 133MHz gehad. Later had ik een ander moederbordje dat ik wilde testen, met die chip, alleen was ik even vergeten dat dit bordje nog op 233MHz stond. Zwart scherm van een dooie proc. Daarna heb ik em maar open gesloopt, best interessant (NOT).

Laatst nog had de 2e PC hier een klein probleempje... hij was niet ge-aard. Ik weet niet wat er mis ging maar de volledige linksonder hoek was letterlijk afgefikt. (En dat meurt toch wel zo afschuwlijk vies!)Errug jammer van dat Abit plankje :( Nahja, A-Open had een goeie vervanger.

• Nessuno
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

voor de funn een 133 naar 233 ocen en kijken hoe lang het blijft leven uhhh niet lang dus lol

Na rose e cient spin

Verwijderd

Echt geweldig wat er met je pcn kan gebeuren
(wil ook eens gaan oc'en, heb intel mamaplank :((((((((((((((((((( en p3 500)

• jhead22
  • Niet online
toffe topic !

was laatst op school aan t werk bij sysbeheer. pctje (midi tower) in elkaar aan t zetten. ik had een driver cd gehaald van de video kaart. was een van de laatste dus moest ik zuinig mee zijn. ik had pc plat liggen met cd erin.. ik drivers installeren. komt een collega eraan en zet de pc recht terwijl hij aan stond.. Ratsjjjj.... oeps... wij pc uit gedaan. en weer aan.. cdrom speler la open.. he ? geen cd. Ik cdromspeler open gemaakt zat de cd helemaal achterin klem. Eruit gehaald en hij zat vol met krassen :) was niet meer te lezen. Ik naar sysbeheer: Ehhh.. harstikke bedankt voor t lenen he :) Waren ze niet echt blij mee maar moesten wel lache :)

Jaren geleden was ik een keer bezig met een nul modem kabel. Ik hem aangesloten op mijn pa's pc. loop naar mijn pc om hem aan te sluiten. had mijn pa onder tussen zijn pc alvast aangezet. Heel klein vonkje. Io controller dood van zijn mobo.

Wat mij trouwens wel opvalt in deze topic is dat veel defecten worden gemaakt door heel dom doen en niet voorzichtig te werk gaan. Echt zonde soms.. want schakelaar omhalen van voeding bv is toch dom ? er staat gewoon bij wat t doet !

• JvdBosch
  • Laatst online: 15-08 11:15
Tsja. Wat is er allemaal fout gegaan... Ik zal de grootste dingen er eens uitlichten:
- Wilde audio van de Commodore 64 op een versterker zetten. draadjes achterin de DINplug gestopt - geen geluid? Bleek dat het ding kortsluiting had gemaakt en mijn SID-chip was geroosterd (F100,-!!)
- Net een HP4020i CD-Burner gekocht voor toen F 2500,-, wilde ik extra koeling aanbrengen in mijn kast. Voedingsverlengdingetje gemaakt en fans erop, maar per ongeluk 12V en 5V omgewisseld. Bleek dat er in heel mijn kast 12V op de 5V stond. En het enige wat er stuk was was (gelukkig) mijn Burner, want die had nog garantie... (those were the days... F 25,- voor een CD-R en dan voor zeker F 50,- een Twilightje verkopen, of NFS1 o.i.d. Dan baalde je pas als je een coaster had!!)

Voedingen kunnen heel wat hebben trouwens. Ik heb veelvuldig kortsluiting gemaakt. Ze springen gewoon uit en dan kun je ze zo weer aanzetten. No Probs! Bijvoorbeeld door het te snel kaarten uit je mobo rukken terwijl de PC nog niet is afgesloten en dus nog aan staan. Talk about hot-swapping!! Maar nog nooit wat stukgegaan op die manier.. Gewoon recht eruit trekken. Windows gaat zelfs gewoon door!
- WD 2.5Gb HDD van 1.5m hoogte op stenen vloer laten vallen. Deed het wonder boven wonder nog (redelijk...). Wel snel verkocht...
- PC op een ongeaard stopcontact gezet. Vond de Trident videokaart niet leuk.. rook rook, maar werkte nog wel.

etc etc. Leuk om er nu weer aan terug te denken. Alles komt toch altijd wel goed!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

M'n eerste tweak die ook meteen fout afliep: jaaaren geleden had m'n vader een oude 286 labtop [dus geen notebook, maar gewoon een lompe grote, maar wel draagbare, all-in-one computer] overgekocht van z'n kantoor.
Had'ie er twee meegekregen om er de beste uit te kiezen. Ik denk dus: mooi, kan ik ze allebei openmaken en de beste onderdelen in eentje stoppen.
Na een hele dag van dingen over en weer stoppen, kabels verkeerd aansluiten [ja, toen hadden de meesten, me included, nog nooit van internet gehoord, en was hardware-info dus minder makkelijk aan te komen], bleven ze het maar niet doen.
OK, alles maar weer teruggestopt zoals het eerst was... nog nix???

Toen had mijn vader ze maar allebei mee terug genomen; bleek dat ik een mobo en nog iets anders had gemold. Maar ja, met vallen en opstaan leren...

Met mijn huidige sys heb ik alleen een supergoede inbrandsessie gehad voor mijn Athlon 700: in de betabios van Abit zat toen nl. nog de bug dat de CPU-fans uitgingen als Windows in standby ging.
En dat deed'ie dus toen ik'm een hele nacht aan had laten staan.
Ik word wakker, hmmmm wat ruik ik toch??? Kijk ik naar de temp: 77°C!!!
OEPS! Snel uit, en in de bios kijken hoe'ie langzaam weer afkoelt tot 28°C...
Gelukkig doet'ie het nog steeds @901!

Verwijderd

Mag ik ook nog (Zaterdag) een Dimm van 128MB toevoegen... tering zooi! Gewoon omdat ik 'm bij me PA wilde testen... :(

• WoutF
  • Laatst online: 14:49

WoutF

Hoofdredacteur
ik had ff me cooler eraf gehaald schoongemaakt er weer op...KLIK.....KRAK!!
duron 700 kapot :(

• DaOverclocker
  • Laatst online: 17-08 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Gaan die proc's zo snel kapot dan???????

systeem specs

• DarkHelmet
  • Laatst online: 15-08 17:11
Hmm, OK nu mijn beurt.
In de PC van me pa regelmatig zitten klooien.
Was 386DX 40 (jaja, toen al AMD... :))
Zat te rommelen met onze Triple speed CD-ROM, en de HDD, en de diskdrive.
Wist nog niet precies naar welke kant rode streep moest met de flatcables, dus alle mogelijk combinaties maar afgaan...
En ook de voeding voor de diskdrive kon er op 2 manieren op.
Toen BLAM! Maar voedig had reserve zekering erin zitten, heb ik kunnen vervangen zonder dat me pa er iets van wist.. :P

En me 2de PC. AMD K6-166MMX. Net nieuw, heleboel geklooi. Mobo paste niet in de kast, wat bleek kast zo krom als een banaan.
Hersteld, en alles aansluiten. Had inmiddels door hoe je alles precies goed aansloot, met de rooie streep van de flatcable naar de goeie kant. Gooi me nieuwe Travan 400MB tapedrive erin. PC aan, BLAM!
Alles bleef dood.
Ik naar de winkel, en ja hoor mobo kapot.
Kreeg een nieuwe, bleek aan een fout in de tape drive te liggen.
Heb de drive nog steeds BTW, iemand kopen? :)

Winkel was Informatique BTW, toen was de service echt ongekend, en supersnel....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 19:47 schreef henri het volgende:
Gaan die proc's zo snel kapot dan???????[/quote]Nee, WoutF is gewoon een lamme zak! ;)
Ja sorry, maar een processor druk je echt niet zomaar stuk, dan ben je echt lomp bezig geweest!

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ben ik lekker jaartje bezig geweest met een Celeron 300 (zonder cache) en jammergenoeg nooit stabiel op 504 gekregen :( maarja...

Compleet gesandwiched tussen 2 grote ribben met totaal 2 fannen :) ging prima....

Ik 2de hands PII 350 opdekop getikt.. dus leen die Celeron aan maatje van me.. met de zin "joh, ga je gang"....

Is tijdens vervoer de Coolconstruktie iets verschoven ... KORTSLUITING ..achterkant van cpu alle tin rondjes van de core aan elkaar gesmolten ;)... 'k heb hem nog wel ... :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sharkzor
  • Laatst online: 11:58
k heb eens een keer een 486-66 op school opengeschroeft. zag ik me daar toch een mooie cooler voor op m'n banshee en die 486 kan toch best zonder ventilator ? toch? dagje laten draaien : meneer, m'n pc doet t niet meer.... ach...

ik nam ook altijd m'n zipdrive mee naar school, en een keer wou ik snel naar huis, dus ik haal dat ding van de paralelle poort toen windhoos nog aan het afsluiten was > VONK VONK! oeps, pc starte niet ech meer op....

ik kom thuis, gooi die zipdrive aan m'n eigen bakkie > waar komt die rook toch vandaan? zag ik daar m'n adapter in de fik staan!! kreeg gewoon een niewe.

toen ik pas m'n be6 had gekocht dach ik ffe nog wat coolers inbouwen. alle kabel van pc afgehaalt, coolers ingebouwd en toen weer aangesloten. ik op del douwen om naar het bios te gaan, maar er gebeurde niks. wel een keybord error, dus ik op f1 rammen maar niks. resetten nog niks. bleek dat ik m'n keybord in de muis poort had gestopt en de muis in de keybord poort. had hem gelukkig pas een paar dagen, dus ik kon hem nog terugbrengen als doa.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> dus ik haal dat ding van de paralelle poort toen windhoos nog aan het afsluiten was > VONK VONK! oeps, pc starte niet ech meer op....[/quote]Ik weet niet wat er mis ging, maar de oorzaak gevolg klopt niet zoals jij em stelt. Printer kabels (paralelle kabels) kun je er gewoon uit trekken. Met PS/2 moet je het misschien maar niet doen, maar dat gaat meestal ook wel goed.
Je zal het wel met enige onbenulligheid hebben gedaan en de poort heen en weer hebben gefrot op het mobo waardoor deze los liet en kortsluiting maakte ofzo... en anders lul je maar wat. ;)

Verwijderd

Me eigenste grote broer. Cmos resetten op (nu oud) K6-200 bord. Spanning dr nog op. Bord en proc naar de klote. Op een ander bord de proc gezet. Dat bord ook naar de klote.... |:(

Verwijderd

Ik heb nog nooit wat echt stukgemaakt :)

Het mooiste was dat ik toen ik 11 was een spanningzoeker (zo'n schroevendraaier!) bij de aan/uit schakelaar hield (220V)

Mooie vonk, wat brokjes van mijn schroevendraaier af en de stoppen eruit.

Trouwens, mijn oude moederbord vond het ook niet zo leuk als ik struikelde over mijn UTP kabel maar aangezien mijn netwerkkaartje zonder schroef vastzat trok ik de halve kaart uit z'n pci slot.

Dat krijg je wel een lockup maar echt iets spannends gebeurt er niet.

Je moet trouwens best hard je best doen om iets echt te mollen.

• DarkHelmet
Hmm ik paste de Plug&Play regel al jaren lang toe.
Parallel en Serieel heb ik al tijden zonder PC uit te schakelen alles los en vast gemaakt.
Zeker veel mazzel gehad dan... :)

Ben tegenwoordig toch wel wat voorzichtiger.

BTW nog een tipje, Japanse troep werkt niet op Amerikaanse Voltage. is toch zeker 10% boven de spec Voltage. Ruik na al die tijd nogsteeds de doorbrandlucht aan mijn acculadertje van me MD spelertje.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• sharkzor
  • Laatst online: 11:58
CyberJunk86. > nogmaals, ik had haast :)
gelukkig zijn ze er niet achtergekomen dat ik het was die die pc gemold had

• budi
  • Laatst online: 16:17
Hahaha, ook leuk om te proberen: je ISDN kaart en je netwerkkaart naastelkaar in je PC zetten. Boel aansluiten en het dan vreemd vinden dat er rook uitkomt, bleek de isdnstekker in de netwerkkaart gezeten te hebben. Paar SMDtjes waren zwart, maar de 3c905b kaart doet het nog steeds, gelukkig. Het was tijdens mijn stage bij AT5 trouwens.... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Waterkoeling zonder buizen en pomp.. dus met een gieter.. iets te letterlijk genomen.. wel een mooie rook partij..
Mn haren stonden ook koel :)

• Bigs
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 11:35 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik weet niet wat er mis ging, maar de oorzaak gevolg klopt niet zoals jij em stelt. Printer kabels (paralelle kabels) kun je er gewoon uit trekken. Met PS/2 moet je het misschien maar niet doen, maar dat gaat meestal ook wel goed.
Je zal het wel met enige onbenulligheid hebben gedaan en de poort heen en weer hebben gefrot op het mobo waardoor deze los liet en kortsluiting maakte ofzo... en anders lul je maar wat. ;)[/quote]Je moet echt niet te vaak paralelle dingen aansluiten terwijl je comp aanstaat hoor, is hier laatst nog ergens in een topic gezegd.
Dus jij lult maar wat, niet hij.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
durons gaan sneller kapot dan de p3 core volgens mij. ik heb een fkp32 met zo'n klip systeem echt heel handig. om em nog wat harder op de cpu te hebben heb ik 2 lucifers tussen de clip en heatsink gedaan. je moet wel behoorlijk kracht zetten maar hijs nog helemaal heel. ik moest wel een nieuw mobo kopen want op een of andere vage reden had men BX chaintech 6BTM geen zin meer nadat ik em op 100 mhz fsb had gezet. mooi wandschilderij heb ik nu.

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
bij het oc'n van mijn C466 naar 583. Haalde de klem van de heatsink eraf, schoot uit, weerstandje van slocket kaart af, oeps. Doet het wel nog!!!?

Ook een extra fan op mijn moederbord willen aansluiten. Hij had twee aansluitingen(een + en een -), op m'n mb zaten er drie(+,- en rotatie meter). Laat ik nu juist de + en die rotatie pin gebruiken ipv de + en de -. Dat MB; geen fan wilde weer draaien.
Ik ben 'onschuldig' terug gegaan naar de zaak waar ik hem had gekocht. Jah, eeuh hij doet het niet meer. Mooi een nieuwe gekregen en deze keer met een ATA66 controller erop!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>voxell : ik hat de ...[/quote]hat... das volgens mij engels voor hoed
of was het nou hoet ?

:)

kon het niet laten

• DarkHelmet
Ow ja budi doet me aan een andere blunder van me denken.
Hehehe, heb Dynalink 64 ISDN kaartje erin en een 3COM erboven.

verwisselde de stekkers een keertje.
Niks aan de hand, behalve dat we helemaal niet meer bereikbaar waren, ISDN lag gewoon helemaal plat.

Wij belden dus KPN, en begonnen te zeiken. Vlak voor de monteur kwam, had ik toevallig de stekkers er nog uitgehaald, en weer erin, toen wel in het goede gaatje.
En prompt werkte alles weer!
Asjemenou!

Verwijderd

Het meest schokkende wat ik heb gedaan...
Ik heb een keer een voeding aangezet terwijl het schakelaartje nog op 110V stond :). Geeft een leuke klap. En je kunt hem gelijk wegrotten.

Verder wel eens een HDD uit mijn jatten laten vallen op straat. En ja, die deed het niet meer.
Heb ook wel eens een Seriele muis via een verloopstekker op PS2 aangesloten. Na aanzetten begon e.e.a. flink te roken. Snel pc uitgezet. Bleek binnenin het kabeltje van moederbord naar ps2 aansluiting volledig weggefikt ?? Was waarschijnlijk het verloopje toch niet helemaal naar specificaties ?

ook nog wel eens een videokaart gemold. Door er een monitor op aan te sluiten waar de spanning niet vanaf was. Ging 2x goed 3e keer niet..

Verwijderd

hehe leuke verhalen allemaal!

Helaas kan ik er nix aan toevoegen ;) Ben al een tijdje bezig met pc's en tweaken maar "nog" nooit iets dramatisch gebeurd. (noknok ff afkloppen)

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Tsja.. geen schokkende zaken. Ooit een ps2 muispoortje opgeblazen door hot pluggen. En het 'vinger in ventilator' verhaal komt me erg bekend voor! :):)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Het enige wat ik me kan herinneren is toen je de celerons kon schuren om hoger te klokken:9. In mijn geval een celeron 300Mhz. Ik de hele stad rondfietsen om de fijnste schuurpapier te pakken te krijgen.
Eindelijk alles wat de handleiding vermeldde!
Alles afgeplakt, volgens instrukties. Ik heb geschuurd tot ik m'n spiegelbeeld in de core kon zien, daarna alles aangesloten, NIETS:(.
Ik haastig(was zaterdag) naar computerboer om de hoek om te laten testen, diagnose -> cpu=DOOD:'(. Ik heb een week gezocht voordat ik en celly 366Mhz kon vinden, die al een half jaar op 567Mhz draait8-).
Sindsdien heb ik besloten om alleen handelingen te verrichten die IK vertrouw, dus geen schuren en/of solderen!

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Tja, wat dacht je van vroeger bij de 186 of 286 ofzo het rode knoppie omzetten...wilde ook eens iets proberen...

verder probeerde ik mijn PII 266 (WOW!) over te clocken naar 300 Mhz op een Intel AL440LX mobo, nu weet ik dus dat je NOOIT moet proberen over te clocken op een intel bord, krijg je narigheid van: BLACK SCREEN! maar het bakje draaide naar 1/2 uur kloten weer!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.