[EL] Laser aansturen deel 3

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Naja, mijn progress: De eigenaar van mylaserpage was op vakantie, dus ik heb mijn setje nog niet binnen. Wel met mijn groene pointer een voorlopig shotje inelkaar gezet.

Ook maar een koellichaampje opgezet... tja hoe kouder hij is hoe meer output hij geeft heb ik begrepen, post later wel pics.
Owja, of je kijkt gewoon naar mijn icon :D

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Sleeping Hollow, jouw pointer van onze inkoop heef dus meer output bij een lagere temp :?
Mijne juist tegenovergestelde... maar hij deed trouwens altijf maf, en nu doet die niks meer :) output werd steeds lager en toen ik in de "straa'l" keek was de output zelfs een beetje rood... (had de filter eraf gehaald).

Rare trouwens was dat de lijmrand die op de module zat, gebroken was :? (niet gevallen oid) en kon hem nu opendraaien en zie je het kristal zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Ah, vette lasers hier * picobyte heeft nog een 30mW HeNe buis :)
En moduleerbare laserdiode 635nm3mW
Maar iig als je een laser wil met hoog rendement, dan moet je eens zoeken naar kooldioxide lasers, die halen wel 60% en meer helaas is het licht ervan infrarood :(
Maar dat zijn wel de soort lasers waar oude scifi film makers alleen maar van konden dromen }>
Zo'n ding snijdt 2cm staal met KM/h snelheden ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door picobyte op 07-10-2003 13:11 ]

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

n00bs schreef op 07 October 2003 @ 12:59:
Sleeping Hollow, jouw pointer van onze inkoop heef dus meer output bij een lagere temp :?
Mijne juist tegenovergestelde... maar hij deed trouwens altijf maf, en nu doet die niks meer :) output werd steeds lager en toen ik in de "straa'l" keek was de output zelfs een beetje rood... (had de filter eraf gehaald).

Rare trouwens was dat de lijmrand die op de module zat, gebroken was :? (niet gevallen oid) en kon hem nu opendraaien en zie je het kristal zitten
Bij mij is het echt zo. Als ik de laser zonder cooling aanzet kan je hem na 10 minuten bijna niet meer zien en heb je spijt dat je dat ding ooit hebt gekocht. Maar als je de koeling aanzet en 10 minuten wacht heb je juist weer zo een output dat je ongelofelijk blij bent dat je die kans niet gemist hebt om hem te kopen :D

[ Voor 2% gewijzigd door sleeping_hollow op 07-10-2003 17:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Laat eens piccie zien hoe je dat gecontstrueerd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
n00bs schreef op 07 oktober 2003 @ 12:59:

Kijk maar uit, bij dat gedeelte straalt de pomp diode, en die is vele malen sterker dan de output, en hij is amper zichtbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51

Felyrion

goodgoan!

sleeping_hollow schreef op 07 oktober 2003 @ 13:19:
[...]

Bij mij is het echt zo. Als ik de laser zonder cooling aanzet kan je hem na 10 minuten bijna niet meer zien en heb je spijt dat je dat ding ooit hebt gekocht. Maar als je de koeling aanzet en 10 minuten wacht heb je juist weer zo een output dat je ongelofelijk blij bent dat je die kans niet gemist hebt om hem te kopen :D
haha, yep, bij mij gaat dat net zo... als ze warm worden gaat het zachter.. dan wissel ik ze om gaat het weer ff lekker :)
ik ben wel benieuwd hoe je er netjes een koel-unit aan hebt gekregen.. ik zat zelf te denken om ff een gat ter groote van de pointer te boren in een stuk alu...

en als je dat scan-setje hebt... wil je dan eens laten zien wat ie kan? ik zat er ook aan te denken om deze te halen

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

n00bs schreef op 07 oktober 2003 @ 14:20:
Laat eens piccie zien hoe je dat gecontstrueerd hebt :)
Ik heb t koellichaam gemaakt voor hem, en heb ook de pics ervan gemaakt :) Dus ik zal ze ook maar ff posten, heb geen zin om allemaal tumbs te maken, dus daarom effe een index:
http://members.lycos.nl/delfgauw/laser/
t koelblok is wellicht wat overkill, aangezien hij niet zoveel power verstookt, volgens mij scheelt ie weinig qua performance met een cpu koeler ;) Maarjah, ik had em vrij snel op school gemaakt. 20 koperen plaatjes geknipt, en die op elkaar gelegd, gaatjes erin voor 4 boutjes en een gat voor de laser zelf.
T gat voor de laser was wat ruim, dus om slecht contact te voorkomen effe wat koelpasta erin/eromheen gedaan.
en een filmpje:
klik, divx5 1.8mb
dit is dus gewoon met 2 in snelheid regelbare motortjes, geen scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cewl gedaan! ziet er goed uit... ook de aansturing van de laser trouwens :)
Heb je geen leuke manual hoe je die aansturing hebt gedaan ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wat bedoel je precies? de aansturing ven de motortjes? dat weet ik niet precies (ik speel er alleen mee e heb de koeling gemaakt ;) ) Maar het was een standaard conrad setje, gewoon motortjes die je dmv 2 potmeters in kan stellen. werkt dus gewoon doordat ze elk een circeltje maken, zoald die laser-crabs die ze compleet verkopen. Dr zaten standaard gewone spiegeltes op, die heeft sleeping_hollow vervangen door top-coated uit een kopieer apparaat, scheelt toch weer wat in scherpte ;)

De laser zelf krijgt zijn voedingsspanning van de adaptor van een game boy advance :) en tussen de sturing en de potmeters zit nog enkele meters verleng kabel, zodat je em van afstand kunt bedienen. Hoop dat ik zo de nodige info heb gegeven, anders weet sleeping_hollow er wel meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Nouja, dat was toch wel zo'n beetje alle info. Je kan er wel leuke effecten mee creeren. Maar je moet maar een beetje draaien aan de potmetertjes (niet echt handig tijdens het draaien) En je weet nooit precies wel figuurtje je krijgt.
Ik zal toch nog wel wat blijer zijn met die x/y-scanset inclusief een extra motortje voor blanking. Laptoppie mee, en draaien maar :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok chill, das wel makkelijk conrad setje :) (is dat duur?), maar ik had het id dat de beweging aan je audiosignaal was gekoppeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

n00bs schreef op 09 October 2003 @ 10:41:
Ok chill, das wel makkelijk conrad setje :) (is dat duur?), maar ik had het id dat de beweging aan je audiosignaal was gekoppeld :)
Dat was heel snel en met een beetje gevoel die potmeters draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL goed gedraaid dan ;) hmz ik vraag mij af of mijn laser nog te maken is... :( echt balen naja gelukkig heb ik er 2 gekocht :)

Maar is die opstelling van Conrad duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Zo moeilijk is het niet hoor, het ziet er al snel leuk uit.

Wat is er dan met je laser?????

Dat printje van Conrad kost geloof ik tussen de 10 en 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een groene <5mW laserpointer. Laatst had ik hem een tijdje aan, en de straal werd steeds zwakker... en zwakker... toen kwam ik thuis ik kon recht in de lens kijken en zag zelfe een rode gloed vanuit het centrum (had het filter eraf gehaald).

Ik de diode uit mn pen halen... heb ff geen foto ervan anders zou t makkelijker zijn om t uit te leggen, maar de diode zelf kan je ook nog opendraaien (en dan bedoel ik niet de kop waar het filter normalitair zit), doordat de lijmrand was gebroken :?. Deze opengemaakt zag ik duidelijk het kristal zitten (tenminste neem aan dat dat het was). Weer netjes in elkaar, alles gechecked andere batterijen... maar nix nada :( 100 eurotjes weg nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Damn heb jij ff geluk dat je nog niet blind bent, als je dat filter eraf gehaalt hebt is heel erg link. :(

Probeer hem eens op te warmen in je hand, schijnt die dan feller?

[ Voor 27% gewijzigd door MrOizo op 10-10-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoezo is t link zonder dat filter? het filter namelijk zorgde voor een erg diffuse lichtbundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een leuk piccie van een instalatie die wij als bedrijf hebben geleverd.. @ Lucky Rijssen

Afbeeldingslocatie: http://www.lucky.nl/gfx/upload/fotoarchief/8532.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
n00bs schreef op 10 October 2003 @ 23:45:
Hoezo is t link zonder dat filter? het filter namelijk zorgde voor een erg diffuse lichtbundel...
Omdat die het infra rood licht weg filterd, die vele malen sterker is dan het groene laser licht, alleen zie je dat amper, en als je daar inkijkt kan je zo blind zijn, zonder dat je het meteen merkt, omdat het er niet fel uit ziet.
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 15:09:
hier nog een leuk piccie van een instalatie die wij als bedrijf hebben geleverd.. @ Lucky Rijssen

[afbeelding]
Geen foto te zien!

[ Voor 27% gewijzigd door MrOizo op 12-10-2003 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MrOizo schreef op 12 October 2003 @ 05:42:
[...]

Omdat die het infra rood licht weg filterd, die vele malen sterker is dan het groene laser licht, alleen zie je dat amper, en als je daar inkijkt kan je zo blind zijn, zonder dat je het meteen merkt, omdat het er niet fel uit ziet.
Ok dan thnx ;) (wist echt niet dat je daar blind van kan worden:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kopieer je de volgende link http://www.lucky.nl/gfx/upload/fotoarchief/8532.jpg en plakt die in de browser... ik kan hem wel zien.. waarom weet ik dan dus niet..

ff op de link klikken en dan refreshen.. dan zal het plaatje er wel voor komen..

mod-remark: doe het dan gelijk goed :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DJD%20XTREEM%20-%20lucky.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Raar maar waar zie ik het plaatje dan inderdaad wel. Wel grappig alleen hij lijkt wat donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik was vandaag bij elektrowinkel en daar lag dus setje met laser, 2 galvo's en afstandbediening om het programma te selecteren. Ik mocht hem meenemen voor 25 euro.

Maar zal dit het geld waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lijkt mij weinig geld :) ik zou het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Wat voor laser is het?
En als je hem hebt... pics!!! :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Black-Xjuh schreef op 22 oktober 2003 @ 14:32:
Ik was vandaag bij elektrowinkel en daar lag dus setje met laser, 2 galvo's en afstandbediening om het programma te selecteren. Ik mocht hem meenemen voor 25 euro.

Maar zal dit het geld waard zijn?
Jahoor. Maar ik geloof niet dat het galvos zijn.

En ja inderdaad, pics!

[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo op 22-10-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Okay wilde gaan opgalen maar er was probleem hij kreeg um niet aan de gang. Maar hij zou voor mij nog kijken dus meost ik morgen komen en dan zou die zorgen dat ie werkt :)

Dus morgen dan maar gaan kijken, maar het is dus printplaatje, twee motortjes, laser erop en aan aansluiting voor 9 volt adapter. En dan nog de afstandbediening om hem aan/uit te zetten en programma's te selecteren.

Maar ik heb er zelf heel weinig verstand van, en toen ik dus ook vroeg naar prijs van 1 mW laser, zei die dat ut ongeveer 19 euro zou zijn. Dus ik leg mijn idee uit en hij zegt jah ik heb nog zo iets liggen ooit eens gekocht voor 120 gulden ofzo maar raak het maar niet kwijt voor 25 euro mag je um meenemen :)

Maar nog even vraagje, wat is een galvo dan? Toch het motortje met spiegeltje? Of moet ie nog aan speciale eisen doen, wat deze waarschijnlijk niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Volgens mij ken ik dat laser printje dan wel.

Galvos zijn geen motoren eigenlijk ze kunnen ook niet rond draaien, zijn alleen gemaakt om heen en weer te kunnen gaan, en bezitten geen kool borstels, gaat allemaal met magneetisme, en vaak zit er ook nog een eens optishe terug koppeling in gebouwd, waardoor de galvano-driver, die zorgt voor de juiste aansturing, ondertusse kan checken of de bewegingen nog zijn zoals ze moeten zijn, waarnodig kunnen deze gecorigeert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik heb iets bedacht om zelf een soort galvo te maken met een terugkoppeling. De terugkoppeling is capicatief. Doordat er tussen de platen van de condensator een stuk metaal komt wordt de capaciteit groter en die kun je vrij snel meten.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/laser.jpg

De spoel stuur je aan met PWM, dan zou je de plaats van de magneet moeten kunnen bepalen...

Ik weet alleen niet zeker te zeggen of de capaciteit wel groter wordt. Misschien moet het inschuivende deel zelf wel met een draadje verbonden worden...

Dat gebogen plaatje rechtsonder zou denk ik ook nodig zijn, omdat de "galvo" maar in één richting beweegt.

Ik heb trouwens bijna een 13mW dpss cw laserpointer! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand ook idee, hoe je erachter komt wat er kapot is aan een laserpointer (groene), mijn doet gewoon echt niets meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Kan vanalles zijn, knopje kapot, contacten los, laser overbelast geweest en dus kapot, iets losgetrild. Probeer eens uit te vinden of je 'm zover open kan krijgen dat je het printje kan zien.

Druk eens heel hard het knopje in. Dan buigt het printplaatje een beetje en kan je vaak zien of er losse contacten zijn, de laser gaat dan (even) aan.

EDIT: Is 190 euro eigenlijk een mooie prijs voor een dpss cw 13mW pointer, d8 het niet toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Benadski op 29-10-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Benadski schreef op 28 October 2003 @ 20:43:
Kan vanalles zijn, knopje kapot, contacten los, laser overbelast geweest en dus kapot, iets losgetrild. Probeer eens uit te vinden of je 'm zover open kan krijgen dat je het printje kan zien.

Druk eens heel hard het knopje in. Dan buigt het printplaatje een beetje en kan je vaak zien of er losse contacten zijn, de laser gaat dan (even) aan.

EDIT: Is 190 euro eigenlijk veel voor een dpss cw 13mW pointer, d8 het niet toch?
Ik had mijne wel iets verder getuned dan de 5mW ;) maar op een avond... steeds zwakker, zwakker en nog zwakker en toen niets meer :?

Ik hem uit elkaar gehaald, valt niets te zien :( ben bang dat die teveel heeft moeten verduren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Dan is waarschijnlijk de diode kapotgegaan, te warm geworden denk ik. Misschien is er een optische fout, maar dat lijkt me niet omdat het geleidelijk is gegaan en niet door vallen oid. is gebeurd.

O, nog een vraag, kan ik de diode met peltiers koelen en dan bijvoorbeeld de stroom verdubbelen? Zodat dan dat de interne temperatuur ongeveer gelijk blijft en ik dubbelle lichtoutput krijg met dezelfde levensduur? Of zitten daar toch wel nadelen aan?

[ Voor 40% gewijzigd door Benadski op 29-10-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Iemand al geexperimenteerd met nickel plated neodymium magneten? Zijn die dingen een beetje goed glad (en dus te gebruiken als spiegel en tegelijk ook als bewegend deel)?

Die capicatieve galvo gaat niet werken heb ik al door...

EDIT: Ik heb mijn laserpointer binnen! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Benadski op 30-10-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sleeping_hollow
Ik had begrepen dat Ij top coated spiegels gebruikt hebt van een kopieermachine voor die conrad bouwpakket?

Want ik heb die set nu ook, en die spiegeltjes zijn idd erg klote. Spiegeltjes die ik heb van mij telescoop kan ik helaas niet gebruiken hiervoor, dus ik ben op zoek naar betere spiegeltjes... heb jij anders nog een id voor wat betere spiegeltjes?

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 30-10-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Ik heb ze uit mijn oude scanner gesloopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Benadski schreef op 30 oktober 2003 @ 15:41:
Ik heb ze uit mijn oude scanner gesloopt! :)
Ook nog id ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Zo, mijn eerste post in dit topic ;) Ik heb afgelopen vakantie een laserpointer (verpakking zegt <2mW, sticker op apparaat zegt <1mW) gekocht voor iets van 6 euro ofzo, daar kon ik 'm niet voor laten liggen :9

Ik heb het moduletje nu eindelijk uit de buis van de pointer weten te krijgen, en begin me nu wel wat af te vragen: er zitten 3 batterijtjes van 1,5 V aan, dat is 4,5 V totaal als input. Ik heb geen voeding liggen voor 4,5V , maar wel een voeding die 4,90 volt kan geven bij een stroomsterkte van 220 mA. Kan ik die laserpointer daar zomaar op aansluiten?
• is die 4,90 V (bijna 5 dus), niet teveel voor een module die 4,5V verwacht, en eigenlijk altijd minder binnenkrijgt doordat batterijen nooit helemaal vol zijn...
• is de capaciteit van 220 mA voldoende, of vraagt een lasermodule meer dan dat?

En, hoe lang kan je een laserpointer continu laten branden zonder dat je de diode oververhit of op een andere manier onherstelbaar beschadigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Knoopcellen geven vaak niet meer dan 50mA door, maak dus het liefst een (regelbare) 50-100mA stroombron, hiermee zal ie zeker niet doorbranden...

Zet anders een potmeter van ongeveer 100Ohm ervoor en regel net zolang totdat de pointer mooi brandt, nu kun je de voedingsspanning meten, ik gok tussen 3 en 3,5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een tijdje geleden dat ik hiero heb lopen posten, maar ik kwam dit tegen op marktplaats, en moest toen gelijk aan al die grote Laser-fans op GOT denken :*) :

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humz topic is een beetje dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dat heb je goed gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
nou zal ik dan weer eens wat vertellen >:)
ik heb een galvano gebouwd (moving coil)
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/IMG_0021.JPG

het anker is geheel uit koolstof gemaakt (vliegerstokjes)
en opgehangen in kogellagers. Tot nu toe ziet het er naar uit dat ie redelijk snel is.
ik ga binnenkort sterkere magneten bestellen bij conrad en dan twee van deze galvano's bouwen.
De onderdelen voor de driver heb ik al liggen die moet ik nog steeds inelkaar solderen :/

(het plaatje is een beetje groot, maar de as is maar 2mm dik dus....)

[ Voor 12% gewijzigd door hilbren op 06-01-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
blijkbaar heeft niemand meer zin om iets met lasers te doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Future
  • Laatst online: 23-07 19:20
hilbren schreef op 08 januari 2004 @ 21:33:
blijkbaar heeft niemand meer zin om iets met lasers te doen :'(
O jawel hoor, ben alleen veel te druk met andere dingen. Dus het laser gebeuren is een beetje naar de achtergrond verschoven.

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ik ben dr zeker nog wel mee bezig.. khep nu met 3 mot-1's een geinig opstellinkje gemaakt. Ik zal vanavond wel kijken of ik dr wat pic's van kan schieten, de resultaten zijn best leuk. Ik heb ook een 40mW 532nm besteld want met zoiets kun je toch zien dat zo'n 5mW pointer wat weinig word :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb waarschijnlijk binnenkort beschikking over een 40 mw multiline blauwe laser!
alleen moet er zelf een voeding gebouwd worden.
falcon heb je al wat pics? altijd leuk!
ik werk zelf ook met mot 1 motors
zie voor pics terug in tropic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

hm.. een blauwe laser.. lijkt me ook wel nice! wel pic's graag als je hem hebt :9

hier een paar pic's van mijn opstelling (mot-1 steppers, aangestuurd via de pc en 2 5mW 532nm lasertjes)

dit soort vormen kunnen de steppers wel aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21224/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21228/full.jpg

maar bij ingewikkeldere patronen word het lastiger :p
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21225/full.jpg

en voor beamshows uitermate geschikt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21398/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21399/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21400/full.jpg

ook leuk met 2 kleurtjes :p
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21405/full.jpg

en op onze server is een mpegje te vinden van een stukje op muziek gemaakt.. beetje brak, maar 't idee is duidelijk dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice pics!
mijn mot 1 stappenmotors halen dit niet hoor!
maar die heb ik nu nog niet via pc aangestuurd
heb je nog wat meer info over die aansturing via pc?
misschien ook een schema, software enzo?
heb je ook misschien nog wat foto's van de dac en
hoe je de spiegels aan de motor heb gemonteerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:15:
nice pics!
mijn mot 1 stappenmotors halen dit niet hoor!
maar die heb ik nu nog niet via pc aangestuurd
heb je nog wat meer info over die aansturing via pc?
misschien ook een schema, software enzo?
heb je ook misschien nog wat foto's van de dac en
hoe je de spiegels aan de motor heb gemonteerd?
jazekers wel..
dit is mn voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21521/full.jpg

ik gebruik een DAC kaartje (van mylaserpage.de)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21520/full.jpg

mijn bouwsel om de motortjes te houden:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21519/full.jpg

en de opstelling opzich..
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21397/full.jpg

De spiegeltjes heb ik vastgemaakt door aan de as een rechthoekig stukje plastik te lijmen (met lijmpistool, dat is lekker dik) en dan bovenop een spiegeltje. Zodat de as opzich mooi in evenwicht blijft.
ff mn paint skils erbij halen :p :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21522/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21523/full.jpg
hier is het gele ding van plastic, en het blauwe is de spiegel.. die zit dus in het verlengde van de as. Ik vermoed dat je wat hogere snelheden kunt halen als het een beetje stabiel is.

Voor de aansturing maak ik gebruik van Popelscan2.8 (op win98! xp bugt vaak) of eigen programmeersels via visual basic, maar daar ben ik nog niet zo ver mee.

en ik ben ook begonnen met blanking in te bouwen, maar dit gaat nog niet helemaal zoals ik dat wil :p
het werkt wel, maar er zit teveel vertraging in:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21518/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 16-01-2004 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
wat voor drivers gebruik je eigenlijk voor die steppers?

ik ben namelijk bezig om een PID aansturing te maken maar ik kan nog erg weinig vinden over deze metode van aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik stuur de steppers aan via het dac kaartje wat in mn vorige post staat.

En mn 40mW laser is ook binnen 8) met blanking, dus dat levert weer een wereld van nieuwe mogelijkheden :*)

dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22165/full.jpg

ook zonder rook zie je deze straal behoorlijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22166/full.jpg

2 vlakken die mooi gescheiden zijn door het blanking
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22162/full.jpg

en 2 vormpjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22161/full.jpg

dit soort dingen kun je heel mooi maken d.m.v. blanken :)
in het echt roteerd diet ook nog ronden en evt. op de muziek
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22159/full.jpg

nouja, dat was hem wel weer eventjes... zou trouwens wel leuk zijn als dr weer es wat meer mensen hier resultaten posten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik heb mijn laserpointer (groen 5 mw) in een kistje zitten, omgeouwd naar vaste voeding. Maar met 2 "gewone" spiegelmotortjes.

Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een sterkere laser, op e-bay zag ik soortgelijke als de jouwe falcon, rond de 250 dollar (ex verzend). Mag ik vragen waar jij de jouwe vandaan hebt, en eventueel hoeveel jij ervoor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe laser is ook binnen!
Het is niet de 40 mW blauw multiline geworden, omdat deze dus meerdere golflengtes heeft. Dit is wel heel mooi voor lasershows maar is weer niet geschikt voor o.a experimenten zoals holografie e.d. (dit wil ik later nog gaan doen, ik doe nu technische natuurkunde met de afstudeerrichting optica).
Ik heb nu een 8,5 mW blauwe argon laser. Ben nu bezig met het bouwen van de voeding. Later komen nog wat pics!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

sleeping_hollow schreef op 25 januari 2004 @ 22:22:
Ik heb mijn laserpointer (groen 5 mw) in een kistje zitten, omgeouwd naar vaste voeding. Maar met 2 "gewone" spiegelmotortjes.

Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een sterkere laser, op e-bay zag ik soortgelijke als de jouwe falcon, rond de 250 dollar (ex verzend). Mag ik vragen waar jij de jouwe vandaan hebt, en eventueel hoeveel jij ervoor betaald hebt?
de mijne komt hier (marktplaats :p) vandaan. Die gast kan goedkoop van de fabrikant inkopen, en verkoopt ze door. Hij heeft ook wel andere sterktes. Ik heb er een kleine 300 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Falcon schreef op 25 januari 2004 @ 23:53:
[...]

de mijne komt hier (marktplaats :p) vandaan. Die gast kan goedkoop van de fabrikant inkopen, en verkoopt ze door. Hij heeft ook wel andere sterktes. Ik heb er een kleine 300 euro voor betaald.
Hehehehe, ik dacht al dat hij me bekend voorkwam. Maar eens kijken of ik lang genoeg van mijn pinpas kan afblijven om zo'n leuk speeltje te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ja, das toch wel het grootste nadeel van die lasers... het werkt verslavend :9

ben nu alweer aan het kijken of er ergens fatsoenlijke scanners/galvo's te krijgen zijn...
iemand suggesties? ik kom ze eigenlijk alleen in duitsland tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

heeft laserguy niet misschien iets liggen? Heb hem trouwens ook al heel lang niet meer hier gezien.

En ik dacht dat http://www.mirage-group.nl/ nog een zooi closedloop galvo's en stuurprinten had liggen, alleen was de pinout van die printen onbekend (je kan ze dan nog wel open-loop gebruiken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site doet t verder niet van die mirage-group.
Ik ben op zoek naar bedrijven in Nederland (liefst zuidelijk) die lasersystemen ontwikkelen. Dit leek me er één.
Weet eimand er ngo meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hij heeft inderdaad nog het een en ander aan galvo's liggen ja.
zijn site doet het wel maar is nog weinig op te beleven...

stuur hem een mailtje zou ik zeggen... info(AT)mirage-group.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:46
Ik ben bezig een DAC te bouwen met galvo's eraan. Daartussen moet nog een versterker. De enige schakeling die ik kan vinden is: Afbeeldingslocatie: http://www.amelink.net/laserpage/images/electro2_3.gif
(beetje brakke tekening)
Het probleem is nu dat mijn elektronica boer de L465A niet heeft én niet kan bestellen.
Is dit en goede schakeling, zo ja, wat is een alternatief voor de L465A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben over gegaan op heel wat anders.... Bilda..

Een dac via de usb poort...

http://www.linux-laser.org/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd erg goed uit.
Van de week ook maar is etsen en bouwen.
Die afbeelding via de oscilloscoop bevalt me wel.
Staat de software die hij gebruikt ook ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
sleeping_hollow schreef op 26 januari 2004 @ 20:28:
[...]

Hehehehe, ik dacht al dat hij me bekend voorkwam. Maar eens kijken of ik lang genoeg van mijn pinpas kan afblijven om zo'n leuk speeltje te kopen :D
Yo, weer een beetje activiteit hier! iedereen die nieuwe lasers heeft, nieuwe speeltjes! Binnenkort wil ik zelf ook weer wat aanschaffen, ik ben nu bezig met een 20mw lasermodule 532nm. Deze gaan we ook in een inkoopactie aanbieden, zie http://www.inkoopacties.net/ia/vphmr3m3
Op een duits laserforum loopt er ook een topic over deze module, een duitse collage hobbyist is vandaar bij de verkoper van de modules om ze te beoordelen en te testen. zie hier het topic http://www.laserfreak.org/forum/viewtopic.php?t=35434 (sowieso een erg interessant forum over popelscan/mot1 en andere aansturingen)

binnenkort meer ontwikkelingen :)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Falcon schreef op 16 januari 2004 @ 02:17:
[...]

jazekers wel..

"hoop tekst over mot1/popelscan enz."
waar hebben jullie je mot1`motoren vandaan? alleen van mylaserpage.de (Guido)? Deze kerel is ook erg actief op laserfreak.com, z'n nick is popelscan. Hij heeft deze software geschreven en het mot1 concept ontworpen.
Zelf heb ik nu al een DAC maar ik ben nog op zoek naar geschikte mot1's of ander stappenmotoren. Wat voor oplossingen hebben jullie hiervoor? Galvo's is misschien ook een optie maar gelijk wel weer duurder.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

sleeping_hollow schreef op 28 januari 2004 @ 19:23:
heeft laserguy niet misschien iets liggen? Heb hem trouwens ook al heel lang niet meer hier gezien.

En ik dacht dat http://www.mirage-group.nl/ nog een zooi closedloop galvo's en stuurprinten had liggen, alleen was de pinout van die printen onbekend (je kan ze dan nog wel open-loop gebruiken ;) )
Kan iemand me een beetje uitleggen hoe dit ongeveer werkt? (of een linkje ofzo)
ik wil wel graag wat snellere aansturing, maar alles wat ik kan vinden zijn complete setjes met van die pci-kaarten etc.. voor enkele honderden euro's...

die galvo's wat jij zegt bijvoorbeeld, kun je die via mijn DAC (van mylaserpage dus :p ) aansturen? en wat heb ik er anders nog meer voor nodig?
tips? ideeen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Jij had toch een compleet mot-1 met dac setje van my laserpage? Die DAC is voor zover ik weet gewoon standaard, en is dus ook comatible met gewone galvo's. Je kan dus die galvo's van bv mirage-group op die DAC aasluiten.
Ik dacht namelijk dat galvo's in principe dezelfde aansluitingen als Mot-1 motortjes hadden.
Het voordeel: Deze zijn een stuk sneller en preciezer dan Mot-1's omdat deze Mot-1's gewoon hele snelle stappenmotortjes zijn. Als je dan nog iemand zou kunnen vinden die het stuurprintje voor de galvo's kan uitlezen, dan zou je de galvo'zelfs closed-loop kunnen krijgen.

Ik dach dat het dit printje was:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo2796/driver.jpg

Stond ook nog op pagina 12 van dit topic, daar is nog veel meer info :D.

Jammer dat 28 februari de PA-markt is (www.pa-markt.nl), ik ben nu daarvoor aan het sparen (Tja, heb ook nog een gewone drive-in show, dus daar eventjes grof inkopen).

Daarna voor een ±50 Mw 532 Nm laser, met blanking, en een mot-1 scan-setje sparen :*).
Een beetje Falcon nadoen :P.

Voor op mijn kamer / Huiskamer feesten is die 7-10Mw pointer wel genoeg, maar we draaien nu bijna alleen nog maar voor +100 man, dus dan is de laser bijna niet eens meer tussen het andere licht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok vraagje...
ik heb binnenkort een groene (20mw 532nm) laser en heb al een rode (30mw 635nm)
hier ga ik een leuk setje mee maken (heb al in testopstelling met 5mw rood).
ga dus nog kopen 2 leuke galvo's en 2 drivers (closed loop) en dan nog een leuke dac oid erbij.

dan heb ik dus een leuke beamtable met 2 lasers en alles op redelijke snelheden.
nu wil ik dus die beams samen voegen, maar zo dat ik ook tinten tussen die 2 kleuren kan regelen als dat kan, ik weet alleen niet hoe, dus als iemand dat weet??
en dan kan ik als het goed is (???) door met die tinten te regelen ook blanking erin verwerken, maar hoe kan ik dat regelen dan?? desnoods met maar 3 kleuren (rood geel groen)
en hoe stuur ik dit dan weer aan? en is er ook freeware software om dit klaar te spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb al wat rondgekeken op het forum en op google maar kan niet precies vinden wat ik wil maken hoewel ik eigenlijk nog niet weet wat ik wil maken. Nu heb ik een 8x brander van phillips die ik uit elkaar kan halen en de laser er uit halen, nu heb ik begrepen dat dit een ir laser is, is deze schadelijk voor je ogen de ene zegt van wel en da andere zegt pas van af klasse 2. En kun je deze gebruiken voor een ir camera? Zijn ze daar sterk genoeg voor? Dan kan ik trouwens nog altijd wel ergens anders een lasertje krijgen hoor. Is er nog een toepassing die makkelijk zelf te maken is waar ikd eze laser voor kan gebruiken? En ik las iets van een laser micrfoon, kan iemand me uitleggen wat dit is en hoe dit werkt en of dit zelf te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die galvo's die hier meerdere keren aangeboden zijn hoe snel zijn die?
hoeveel Hz kunnen ze aan??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:48:
ok vraagje...
ik heb binnenkort een groene (20mw 532nm) laser en heb al een rode (30mw 635nm)
hier ga ik een leuk setje mee maken (heb al in testopstelling met 5mw rood).
ga dus nog kopen 2 leuke galvo's en 2 drivers (closed loop) en dan nog een leuke dac oid erbij.
:D... ik zie net je bestelling van de 20mw groen op inkoopacties.net binnenkomen. Voor de duidelijkheid, ik ben dus Jeroen (mede organisator van de inkoopactie). Ik heb ook contact met de duitse Ebay verkoper en bij genoeg animo kunnen de prijzen nog wel wat omlaag. Waarschijnlijk wil ook jij snel aan de slag met je module dus ik probeer er een beetje vaart achter te zetten.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Future
Geronimoos schreef op 08 februari 2004 @ 17:36:
[...]

haha, dat is grappig... ik zie net je bestelling van de 20mw groen op inkoopacties.net binnenkomen. Voor de duidelijkheid, ik ben dus Jeroen (mede organisator van de inkoopactie). Ik heb ook contact met de duitse Ebay verkoper en bij genoeg animo kunnen de prijzen nog wel wat omlaag. Waarschijnlijk wil ook jij snel aan de slag met je module dus ik probeer er een beetje vaart achter te zetten.
Mijn duits is niet zo geweldig, maar zijn deze modules ook geschikt voor TTL blanking?

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Future schreef op 08 februari 2004 @ 19:15:
[...]

Mijn duits is niet zo geweldig, maar zijn deze modules ook geschikt voor TTL blanking?
Nope, d'r zit geen blanking mogelijkheid op. Ook de dpss voeding is volledig ingekapseld in de behuizing dus het is niet mogelijk om de laser verder te tunen. Wel doen al deze modules minimaal 20mw, er zijn metingen gedaan na 15 min opwarmen van >30mw.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Future
hmm , das dan weer een beetje jammer...

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Geronimoos schreef op 08 februari 2004 @ 19:19:
[...]

Nope, d'r zit geen blanking mogelijkheid op. Ook de dpss voeding is volledig ingekapseld in de behuizing dus het is niet mogelijk om de laser verder te tunen. Wel doen al deze modules minimaal 20mw, er zijn metingen gedaan na 15 min opwarmen van >30mw.
Vaag, ik dacht dat lasers juist bij lagere temperaturen beter werkten. Mijn dpss laserpointer iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Future
Mijn laserpointer werkt het beste bij een graad of 30. Bij kamertemperatuur of lager is de output bijna niets.

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

mja, ik heb ook het idee dat de lasers bij iets warmere condities beter doen.

Ik heb al even een mailtje gestuurd over die galvo's, als de prijzen een beetje schappelijk zijn zal ik eens kijken wat hiermee te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het misschien mogenlijk als er leuke scanners (closed loop en 700hz of hoger uitslagnelheid) toe te voegen aan de IA dat zou wel lekker zijn (voor als er een wat hoger aantal komt) verder kom ik denk ik wel uit de pinout als ik dat kaartje van hier heb voor closed loop scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Future schreef op 08 februari 2004 @ 20:13:
Mijn laserpointer werkt het beste bij een graad of 30. Bij kamertemperatuur of lager is de output bijna niets.
Dit klopt wel, zeker een module stabiliseert zich bij een bepaalde temperatuur. Hier is het opwarmen dus van belang, pas na dit stabiliseren is er een constant output vermogen aanwezig.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:10:
is het misschien mogenlijk als er leuke scanners (closed loop en 700hz of hoger uitslagnelheid) toe te voegen aan de IA dat zou wel lekker zijn (voor als er een wat hoger aantal komt) verder kom ik denk ik wel uit de pinout als ik dat kaartje van hier heb voor closed loop scannen...
Als iemand weet waar er voldoende vandaan te halen zijn is dit wel interessant misschien. Ik zelf wil zowiezo 2 setjes hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 08 februari 2004 @ 23:59:
[...]

Als iemand weet waar er voldoende vandaan te halen zijn is dit wel interessant misschien. Ik zelf wil zowiezo 2 setjes hebben..
en die gozer van mirage group ofzo iets??
kan daar niets geregeld worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 01:14:
[...]

en die gozer van mirage group ofzo iets??
kan daar niets geregeld worden??
Laserguy heeft ze vroeger hier ook aangeboden. Misschien dat hij nog wat heeft?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Future
Laserguy bood de galvo's van Mirage aan.

edit: Het gaat niet via Martyn (Laserguy) maar via iemand anders. Hij heeft er verder niets mee te maken.

[ Voor 60% gewijzigd door Future op 09-02-2004 13:33 ]

Blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Future schreef op 09 februari 2004 @ 11:25:
Laserguy bood de galvo's van Mirage aan.
dat klopt en laserguy kwam alleen hier als ie zijn zooi kwijt moest..
als het via hem moet hoef ik niks.. die gast heeft me gouden bergen beloofd maar ik heb nooit iets gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ik heb helaas nog geen antwoord gehad op mail naar mirage... ik hoop dat ze die mail nog checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 09 februari 2004 @ 20:09:
ik heb helaas nog geen antwoord gehad op mail naar mirage... ik hoop dat ze die mail nog checken?
ik heb ook nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:08:
[...]

dat klopt en laserguy kwam alleen hier als ie zijn zooi kwijt moest..
als het via hem moet hoef ik niks.. die gast heeft me gouden bergen beloofd maar ik heb nooit iets gezien...
Das ook onzin
en voor inkoop acties was nooit genoeg interesse
en het risico is te groot met al die afvallers
plus dat 99% van de mensen in deze thread helemaal niet weten hoe ze met dit spul overweg moeten en dr totaal geen verstand van hebben
laserguy zit nog steeds in deze thread alleen onder een andere naam

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Btw nog steeds galvo's op voorraad

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:40:
[...]

Das ook onzin
plus dat 99% van de mensen in deze thread helemaal niet weten hoe ze met dit spul overweg moeten en dr totaal geen verstand van hebben
Gezellig :) Laten we dit zo houden en a.j.b. zonder gelijk verwijten naar elkaar te maken.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

[quote]Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:47:
[...]

Btw nog steeds galvo's op voorraad
wat bedoel je.. heb jij galvo's op voorraad??

zoja, wat moeten ze kosten dan...

offtopic:
je klinkt als laserguy :p

[ Voor 10% gewijzigd door Felyrion op 11-02-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Das ook onzin
ja dat weet ik..
maar ik heb ongeveer 30 gesprekken gehad met hem op msn...
hij heeft me verschillende dingen belooft, en daarna is ie ineens plijte.. en een paar dagen daarna komt hij weer op het forum dingen aanbieden..
nou mij niet meer gezien hoor.. en ik ben zeker niet de enigste die dit meegemaakt heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op 08 februari 2004 @ 23:59:
[...]

ik heb net een mail gehad van die persoon van mirage, misschien dat iemand bij inkoopacties.net hier een ia kan maken voor de scanners en eventuele andere spullen die hij kan leveren
ik zelf heb hier geen tijd voor aangezien ik nog maar net genoeg tijd heb voor me eigen IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Goed, khep nu ook mail gehad... ik denk dat ik dat wel kan doen. Heb er in ieder geval tijd genoeg voor. Mocht het zover zijn meld ik dat hier nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Nou, het is zover.. khep een IA gestart @ http://www.inkoopacties.net
dus als je de galvo's of driver's wilt, daar ff heengaan :)

btw, weet iemand om welk type het gaat?
ik kwam eerder in dit topic deze pagina tegen.. zijn het de galvo's die hier opstaan?

[ Voor 40% gewijzigd door Felyrion op 17-02-2004 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

toch even een vriendelijk schopje..
een edit helpt niet om het topic weer actief te krijgen :p

dus nogmaals.. gaat het om de Z1827 van General Scanning?
die stonden in ieder geval op dat prijslijstje ergens trug in dit topic

Verwijderd

[img=600]Http://home.planet.nl\~groo2796\Z1827.jpg[/img]

sorry dat ie zo groot is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AcouSE op 20-02-2004 08:56 . Reden: Opmaakvernielende pic met [img=600] geresized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Dus als ik het goed begrijp...
de galvo's op het plaatje (welke ik zelf ook heb) kunnen dus aangestuurd worden door de drivers op inkoopactie?
maar wat is nu precies het nut van die driver?
hij komt toch tussen je dac en je galvo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Bijna deel 4, welk modje maakt even een mooie startpost?

Ioniq 5 P45

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.