hier nog een leuk piccie van een instalatie die wij als bedrijf hebben geleverd.. @ Lucky Rijssen

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.
Verwijderd
Omdat die het infra rood licht weg filterd, die vele malen sterker is dan het groene laser licht, alleen zie je dat amper, en als je daar inkijkt kan je zo blind zijn, zonder dat je het meteen merkt, omdat het er niet fel uit ziet.n00bs schreef op 10 October 2003 @ 23:45:
Hoezo is t link zonder dat filter? het filter namelijk zorgde voor een erg diffuse lichtbundel...
Geen foto te zien!Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 15:09:
hier nog een leuk piccie van een instalatie die wij als bedrijf hebben geleverd.. @ Lucky Rijssen
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door MrOizo op 12-10-2003 05:43 ]
Ok dan thnxMrOizo schreef op 12 October 2003 @ 05:42:
[...]
Omdat die het infra rood licht weg filterd, die vele malen sterker is dan het groene laser licht, alleen zie je dat amper, en als je daar inkijkt kan je zo blind zijn, zonder dat je het meteen merkt, omdat het er niet fel uit ziet.
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 08:04 ]
You are free to do as we tell you to
Jahoor. Maar ik geloof niet dat het galvos zijn.Black-Xjuh schreef op 22 oktober 2003 @ 14:32:
Ik was vandaag bij elektrowinkel en daar lag dus setje met laser, 2 galvo's en afstandbediening om het programma te selecteren. Ik mocht hem meenemen voor 25 euro.
Maar zal dit het geld waard zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo op 22-10-2003 19:15 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Benadski op 29-10-2003 00:10 ]
Ik had mijne wel iets verder getuned dan de 5mWBenadski schreef op 28 October 2003 @ 20:43:
Kan vanalles zijn, knopje kapot, contacten los, laser overbelast geweest en dus kapot, iets losgetrild. Probeer eens uit te vinden of je 'm zover open kan krijgen dat je het printje kan zien.
Druk eens heel hard het knopje in. Dan buigt het printplaatje een beetje en kan je vaak zien of er losse contacten zijn, de laser gaat dan (even) aan.
EDIT: Is 190 euro eigenlijk veel voor een dpss cw 13mW pointer, d8 het niet toch?
[ Voor 40% gewijzigd door Benadski op 29-10-2003 00:07 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Benadski op 30-10-2003 14:36 ]
Ik had begrepen dat Ij top coated spiegels gebruikt hebt van een kopieermachine voor die conrad bouwpakket?sleeping_hollow
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 30-10-2003 15:28 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door hilbren op 06-01-2004 20:50 ]
O jawel hoor, ben alleen veel te druk met andere dingen. Dus het laser gebeuren is een beetje naar de achtergrond verschoven.hilbren schreef op 08 januari 2004 @ 21:33:
blijkbaar heeft niemand meer zin om iets met lasers te doen
Blaat
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 20:16 ]
jazekers wel..Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:15:
nice pics!
mijn mot 1 stappenmotors halen dit niet hoor!
maar die heb ik nu nog niet via pc aangestuurd
heb je nog wat meer info over die aansturing via pc?
misschien ook een schema, software enzo?
heb je ook misschien nog wat foto's van de dac en
hoe je de spiegels aan de motor heb gemonteerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 16-01-2004 02:19 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 22:48 ]
de mijne komt hier (marktplaatssleeping_hollow schreef op 25 januari 2004 @ 22:22:
Ik heb mijn laserpointer (groen 5 mw) in een kistje zitten, omgeouwd naar vaste voeding. Maar met 2 "gewone" spiegelmotortjes.
Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een sterkere laser, op e-bay zag ik soortgelijke als de jouwe falcon, rond de 250 dollar (ex verzend). Mag ik vragen waar jij de jouwe vandaan hebt, en eventueel hoeveel jij ervoor betaald hebt?
Hehehehe, ik dacht al dat hij me bekend voorkwam. Maar eens kijken of ik lang genoeg van mijn pinpas kan afblijven om zo'n leuk speeltje te kopenFalcon schreef op 25 januari 2004 @ 23:53:
[...]
de mijne komt hier (marktplaats) vandaan. Die gast kan goedkoop van de fabrikant inkopen, en verkoopt ze door. Hij heeft ook wel andere sterktes. Ik heb er een kleine 300 euro voor betaald.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Yo, weer een beetje activiteit hier! iedereen die nieuwe lasers heeft, nieuwe speeltjes! Binnenkort wil ik zelf ook weer wat aanschaffen, ik ben nu bezig met een 20mw lasermodule 532nm. Deze gaan we ook in een inkoopactie aanbieden, zie http://www.inkoopacties.net/ia/vphmr3m3sleeping_hollow schreef op 26 januari 2004 @ 20:28:
[...]
Hehehehe, ik dacht al dat hij me bekend voorkwam. Maar eens kijken of ik lang genoeg van mijn pinpas kan afblijven om zo'n leuk speeltje te kopen
2030Wp + 2520Wp PVoutput
waar hebben jullie je mot1`motoren vandaan? alleen van mylaserpage.de (Guido)? Deze kerel is ook erg actief op laserfreak.com, z'n nick is popelscan. Hij heeft deze software geschreven en het mot1 concept ontworpen.Falcon schreef op 16 januari 2004 @ 02:17:
[...]
jazekers wel..
"hoop tekst over mot1/popelscan enz."
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Kan iemand me een beetje uitleggen hoe dit ongeveer werkt? (of een linkje ofzo)sleeping_hollow schreef op 28 januari 2004 @ 19:23:
heeft laserguy niet misschien iets liggen? Heb hem trouwens ook al heel lang niet meer hier gezien.
En ik dacht dat http://www.mirage-group.nl/ nog een zooi closedloop galvo's en stuurprinten had liggen, alleen was de pinout van die printen onbekend (je kan ze dan nog wel open-loop gebruiken)
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 04:14 ]
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:48:
ok vraagje...
ik heb binnenkort een groene (20mw 532nm) laser en heb al een rode (30mw 635nm)
hier ga ik een leuk setje mee maken (heb al in testopstelling met 5mw rood).
ga dus nog kopen 2 leuke galvo's en 2 drivers (closed loop) en dan nog een leuke dac oid erbij.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Mijn duits is niet zo geweldig, maar zijn deze modules ook geschikt voor TTL blanking?Geronimoos schreef op 08 februari 2004 @ 17:36:
[...]
haha, dat is grappig... ik zie net je bestelling van de 20mw groen op inkoopacties.net binnenkomen. Voor de duidelijkheid, ik ben dus Jeroen (mede organisator van de inkoopactie). Ik heb ook contact met de duitse Ebay verkoper en bij genoeg animo kunnen de prijzen nog wel wat omlaag. Waarschijnlijk wil ook jij snel aan de slag met je module dus ik probeer er een beetje vaart achter te zetten.
Blaat
Nope, d'r zit geen blanking mogelijkheid op. Ook de dpss voeding is volledig ingekapseld in de behuizing dus het is niet mogelijk om de laser verder te tunen. Wel doen al deze modules minimaal 20mw, er zijn metingen gedaan na 15 min opwarmen van >30mw.Future schreef op 08 februari 2004 @ 19:15:
[...]
Mijn duits is niet zo geweldig, maar zijn deze modules ook geschikt voor TTL blanking?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Blaat
Vaag, ik dacht dat lasers juist bij lagere temperaturen beter werkten. Mijn dpss laserpointer iig wel.Geronimoos schreef op 08 februari 2004 @ 19:19:
[...]
Nope, d'r zit geen blanking mogelijkheid op. Ook de dpss voeding is volledig ingekapseld in de behuizing dus het is niet mogelijk om de laser verder te tunen. Wel doen al deze modules minimaal 20mw, er zijn metingen gedaan na 15 min opwarmen van >30mw.
Blaat
Verwijderd
Dit klopt wel, zeker een module stabiliseert zich bij een bepaalde temperatuur. Hier is het opwarmen dus van belang, pas na dit stabiliseren is er een constant output vermogen aanwezig.Future schreef op 08 februari 2004 @ 20:13:
Mijn laserpointer werkt het beste bij een graad of 30. Bij kamertemperatuur of lager is de output bijna niets.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Als iemand weet waar er voldoende vandaan te halen zijn is dit wel interessant misschien. Ik zelf wil zowiezo 2 setjes hebben..Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:10:
is het misschien mogenlijk als er leuke scanners (closed loop en 700hz of hoger uitslagnelheid) toe te voegen aan de IA dat zou wel lekker zijn (voor als er een wat hoger aantal komt) verder kom ik denk ik wel uit de pinout als ik dat kaartje van hier heb voor closed loop scannen...
Verwijderd
en die gozer van mirage group ofzo iets??Falcon schreef op 08 februari 2004 @ 23:59:
[...]
Als iemand weet waar er voldoende vandaan te halen zijn is dit wel interessant misschien. Ik zelf wil zowiezo 2 setjes hebben..
Laserguy heeft ze vroeger hier ook aangeboden. Misschien dat hij nog wat heeft?Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 01:14:
[...]
en die gozer van mirage group ofzo iets??
kan daar niets geregeld worden??
2030Wp + 2520Wp PVoutput
[ Voor 60% gewijzigd door Future op 09-02-2004 13:33 ]
Blaat
Verwijderd
dat klopt en laserguy kwam alleen hier als ie zijn zooi kwijt moest..Future schreef op 09 februari 2004 @ 11:25:
Laserguy bood de galvo's van Mirage aan.
Verwijderd
ik heb ook nog geen reactie gehad.Falcon schreef op 09 februari 2004 @ 20:09:
ik heb helaas nog geen antwoord gehad op mail naar mirage... ik hoop dat ze die mail nog checken?
Verwijderd
Das ook onzinVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:08:
[...]
dat klopt en laserguy kwam alleen hier als ie zijn zooi kwijt moest..
als het via hem moet hoef ik niks.. die gast heeft me gouden bergen beloofd maar ik heb nooit iets gezien...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 22:48 ]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 22:49 ]
GezelligVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Das ook onzin
en voor inkoop acties was nooit genoeg interesse
en het risico is te groot met al die afvallers
plus dat 99% van de mensen in deze thread helemaal niet weten hoe ze met dit spul overweg moeten en dr totaal geen verstand van hebben
laserguy zit nog steeds in deze thread alleen onder een andere naam
2030Wp + 2520Wp PVoutput
wat bedoel je.. heb jij galvo's op voorraad??
[ Voor 10% gewijzigd door Felyrion op 11-02-2004 21:20 ]
Verwijderd
ja dat weet ik..Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Das ook onzin
en voor inkoop acties was nooit genoeg interesse
en het risico is te groot met al die afvallers
plus dat 99% van de mensen in deze thread helemaal niet weten hoe ze met dit spul overweg moeten en dr totaal geen verstand van hebben
laserguy zit nog steeds in deze thread alleen onder een andere naam
Verwijderd
ik heb net een mail gehad van die persoon van mirage, misschien dat iemand bij inkoopacties.net hier een ia kan maken voor de scanners en eventuele andere spullen die hij kan leverenFalcon schreef op 08 februari 2004 @ 23:59:
[...]
Als iemand weet waar er voldoende vandaan te halen zijn is dit wel interessant misschien. Ik zelf wil zowiezo 2 setjes hebben..
[ Voor 40% gewijzigd door Felyrion op 17-02-2004 02:11 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door AcouSE op 20-02-2004 08:56 . Reden: Opmaakvernielende pic met [img=600] geresized ]
Ioniq 5 P45
bij werkt dit plaatje niet, ik heb even zitten zoeken maar zo doet iet het wel:Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 01:49:
[[url=Http://home.planet.nl\~groo2796\Z1827.jpg]afbeelding[/url]]
sorry dat ie zo groot is
[ Voor 18% gewijzigd door hilbren op 20-02-2004 09:41 ]
voor zover ik begrepen heb kunnen de drivers er voor zorgen dat je systeem closed-loop kan draaien. Hoe dit precies werkt en aangestuurd moet worden weet ik helaas ook niet.Guvner schreef op 20 februari 2004 @ 08:45:
Dus als ik het goed begrijp...
de galvo's op het plaatje (welke ik zelf ook heb) kunnen dus aangestuurd worden door de drivers op inkoopactie?
maar wat is nu precies het nut van die driver?
hij komt toch tussen je dac en je galvo's?
Bij General Scanning kunnen ze er ook niets over vertellen. Ik heb een tijd geleden contact met ze gehad en zouden zoeken naar specs, echter zonder resultaat.hilbren schreef op 20 februari 2004 @ 09:38:
[...]
ik heb nog eens lopen zoeken naar de betreffende scanners maar ik kan er nog steeds niks over vinden, laat staan dat er resultaten online zijn.
Blaat
Iets in de trend van:Spiller schreef op 20 februari 2004 @ 09:07:
Bijna deel 4, welk modje maakt even een mooie startpost?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
2030Wp + 2520Wp PVoutput
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Bij de meeste foto's is ietsjes rook gebruikt. De straal zie je in het donker ook zonder rook.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:27:
Heel mooi.
Heb je rook gebruikt of botst het licht louter met aanwezige deeltjes?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
sorry ik wil niet vervelend zijn maar zo gaat het niet werken... de opamp die je op het einde hebt zitten is niet sterk genoeg om iets fatsoenlijk aan te sturen.. zoek in de datasheet de stroom maar eens op, deze is wel perfect als je hem aan sluit op de driverkaartjes die je bij die scanners van mirage kan kopen..Geronimoos schreef op 28 februari 2004 @ 18:05:
Om het topic weer is wat leven in te blazen, hier een tweetal fotootjes van m'n DAC. Het schema is gelijk aan die van mylaserpage.de. De twee dac's zitten hier nog niet in de voetjes, die liggen nog even op m'n bereau. Getest issie nog niet, van de week even doen met een oscilloscoop. let vooral op de mooie kleurtjes
Misschien dat ik nog mee ga doen met de inkoopactie voor de galvo's, die kan ik hier direct mee aansturen.
Van dichtbij:
[afbeelding]
Iets verder weg met LPT kabel
[afbeelding]
Zo'n TL084 heeft voor beide kanalen 100mA beschikbaar, daar kom je toch al een heel eind mee als je met stappenmotoren werkt. En inderdaad voor het aansturen van galvo's met driver is het perfect.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:17:
[...]
sorry ik wil niet vervelend zijn maar zo gaat het niet werken... de opamp die je op het einde hebt zitten is niet sterk genoeg om iets fatsoenlijk aan te sturen.. zoek in de datasheet de stroom maar eens op, deze is wel perfect als je hem aan sluit op de driverkaartjes die je bij die scanners van mirage kan kopen..
maaruh kan je het schema van jou dac ff posten? dan kan ik kijken of die hetzelfde is als het schema dat ik heb.. mijn schema komt nog uit deel 1 van het laser aansturen hier @ GoT
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq