sorry dat ik niet gemaild heb heb het erg druk gehad 
maar je kan mij ff mailen op cneeskens(AT)hotmail.com
maar je kan mij ff mailen op cneeskens(AT)hotmail.com
Verwijderd
doorgebrand? hoe doe je dat dan? conrad? conrad is redelijk slechte kwaliteit... je kan trouwens op de zwarte markt hele goed kope laser pointers halen kant en klaar die halen ook nog es 7 mW... en die koste minder dan 7,87 euro...No13 schreef op 26 december 2002 @ 03:08:
mijn laserpointer is doorgebrand en ik ben dus nu van plan bij de conrad (of als hier iemand een betere/goedkopere zaak weet?) een 5mw 650nm diode te kopen (bij conrad 7,87 euro)
echter is dit volgens mij nog niet compleet, kan iemand mij zo vertellen welke onderdelen ik nodig heb om deze aan een 5 volt voeding te hangen met als resultaat een stipje (driver? lens? koeling?)
ik hoop dat dit topic nog niet helemaal dood is want om hier nou een nieuwe voor te beginnen
owja als iemand anders nog een goedkope plek weet waar ik een kant-en-klaar 5 mw diode kan halen is die info ook zeer gewenst
Gewoon ff je voltage opschroeven... eerst wordtie feller en daarna gaatie uit
t is SPANNING!!!!!111
[ Voor 1% gewijzigd door LeonM op 26-12-2002 20:43 . Reden: kwoot gefix0rd ]
Verwijderd
Verwijderd
Moet je uuuuhmmmz pin 1 (of 25, degene die vrij is) van je lpt poort gebruiken... die kan je zo op je aom aansluiten of ff n klein schakelingetje maken dat je er n apart galvo'tje (motortje) mee kan aansturenVerwijderd schreef op 04 January 2003 @ 10:19:
Ik ben dus ook nog steeds bezig maar hoe krijg ik die blanking voor elkaar, welke software gebruikten jullie hier allemaal. Ik gebruik Laser Show Editor en als hardware gebruik ik het DAC0832 schema.
Nou, doe r s iets leuks mee en post t hierVerwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 13:52:
woepie ik heb eindelijk wat dac0832's GEKREGENkan ik ook nog beetje experimenteren ook nog
Uhhh conrad= duur kwa lasers en de kwaliteit is nou niet echt super, maybe kan je beter bestellen bij grote bedrijven die eerder zijn genoemd in deze draden, zoals roither laser (ofzoiets)No13 schreef op 26 December 2002 @ 21:29:
inderdaad, er zaten 3 knoopcellen in a 1,5 volt, maar 5 volt (via zo'n 7805 ic) was blijkbaar teveel en nu geeft hij haast geen licht meer
Op die zwarte markten kom ik eik alleen de normale laserpennen tegen, die heb ik zelf dus ook een gehad en die dingen kunnen nix hebben
Maargoed het hele setje bestaat dus uit driver, lens en diode (in een koper buisje)...dat tikt wel aan als ik da bij de conrad ga bestellen... maar aan de andere kant kan ik dan eens eindelijk verder met me scannerzsm eens de gids bij iemand opspeuren
![]()
tips zijn uiteraard nog welkom
wow en jij ook nog?Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 20:29:
he de topics leven nog ;-)
Verwijderd
Dit kan je vast wel ff zelf uitzoekenVerwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:18:
vraagje..
ik wil een zwaardere laser gaan halen
gewoon een rode laser diode.. maar ik heb de mogelijkheid gekregen van een kennis om de koeling enzo door hem te laten maken..
nu is mijn vraag.. als ikdie koeling maak wil ik hem voor zwaardere lasers geschikt maken, maar zijn die diodes allemaal even groot? en hoe zit het met die lens die nodig is??
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 15:36 ]
roither laser is zo bedrijf (maargoed waarom niet gelijk een goedkope DPSS ofzo?Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:00:
nou ik wil als het kan via laserguy een diode bestellen dus dan is het wel makkelijk te weten welke maten hij ze heeft/kan krijgen
en verder zou ik ook graag de tekening van zijn behuizing zien aangezien ik die in de 3 topics niet meer terug kan vinden
en dat tl084 ic kanik trouwens ook zeer slecht terug vinden..
kom niet verder dan dat hij van ti is en niet te samplen en niet door conrad verkocht word en de lokale shop heeft ze ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo op 09-01-2003 15:41 ]
Verwijderd
ik kan bestellen als ik er 250 af neem...MrOizo schreef op 09 januari 2003 @ 15:39:
[...]
roither laser is zo bedrijf (maargoed waarom niet gelijk een goedkope DPSS ofzo?die is gelijk al veeeeel feller je hebt ze al vanaf 150 euro ofzo), uhm laserguy doet zover ik weet alleen DPSS maarja(ik wacht nog op een dpss al een half jaar ofzo
)
die tekeningen kan ik momenteel ook ff niet vinden..![]()
farnell heeft die tl084 wel dacht ik, maar dat is voor bedrijven tja![]()
kan je ze dan niet laten bestellen bij je shop?
ohwwwwww dat is wel jammer zeg, misschien heeft display het? sterkte...Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:43:
[...]
ik kan bestellen als ik er 250 af neem...
die dingen verkopen ze normaal niet dus om er voor alleen mij 250 te kopen willen ze niet
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
da wilde we eerst ook.. maar nergens op school was een stappen moter te vindeVerwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:12:
ik zou een stappenmotor ipv een normale dc motor gepakt hebben, dan kan je computer gestuurde figuurtjes beter doen
Verwijderd
op school hebben ze denk ik wel floppy drives..Dala schreef op 11 January 2003 @ 17:17:
[...]
da wilde we eerst ook.. maar nergens op school was een stappen moter te vinde![]()
![]()
Dit doet me denken aan mijn havo eindexamen natuurkunde project.Dala schreef op 11 januari 2003 @ 16:56:
Mijn Project is nu ongeveer klaar. Dus heb ik wat foto's gemaakt
Eerst wilde we mooie foto's maken doormiddel van krijt borstels uitkloppen en Bloem te verspreiden, maar meer nut dan onszelf vies maken had het niet.
Dus wij hebben ons een rook machine gefixed
[afbeelding]
(da groote zwarte ding)
[afbeelding]
Daar gaan we dan
[afbeelding]
[afbeelding]
als je goed kijkt zie je een koker vormen, dit krijg je als je een rondje maakt, ziet er best wel mooi uit.
[afbeelding]
Resultaat
[afbeelding]
Mooi.. een streepie
[afbeelding]
Andere hoekmooi he?
[afbeelding]
Nu komt de acht.
[afbeelding]
Resultaat. (da was een antieke Digicam.. had moeite met donker + mist)
[afbeelding]
hier komt de druppel.
[afbeelding]
Druppel![]()
[afbeelding]
vond ik wel mooi..
[afbeelding]
zo ziet een klein bolletje eruit in semi donker.
[afbeelding]
[afbeelding]
onze opstelling... ik weet hij is erg overbelicht.. maar door het vele rook, deden de TL lampen een mistlamp effect......
als laatste: Waarom krijgen wij 4 puntjes (staat ergens in dit topic)
[afbeelding]
zo, da was weer een berg aan uploaden
laat eens wa horen, dit topic bloed zo dood
Blaat
[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 12-01-2003 05:43 ]
dis ook me havo eind project.. en ik heb ook Lissajous gebruikt, heb je nog boeken / inetsites? of misschien dat wij wat info uit het verslage kunne rippe?Future schreef op 11 januari 2003 @ 20:03:
[...]
Dit doet me denken aan mijn havo eindexamen natuurkunde project.
Ik had lissajous figuren gemaakt met 2 speakers en functiegeneratoren. Door de frequentieverhouding en fase aan te passen kan je erg leuke figuurtjes maken.
Verwijderd
ik zou haast zeggen dat dat niet kan zo veel power in zon klein ding...ThaHandy schreef op 12 January 2003 @ 05:43:
iemand intresse in High Power 3W Laser diode lot GREEN dpss Yag?
fikke maar
Hmmz... volgens mij is dit 1 onderdeel die in de diode zit... iets anders kan k r nie van maken...ThaHandy schreef op 12 januari 2003 @ 05:43:
iemand intresse in High Power 3W Laser diode lot GREEN dpss Yag?
fikke maar
LeukDala schreef op 11 January 2003 @ 16:56:
Mijn Project is nu ongeveer klaar. Dus heb ik wat foto's gemaakt
Eerst wilde we mooie foto's maken doormiddel van krijt borstels uitkloppen en Bloem te verspreiden, maar meer nut dan onszelf vies maken had het niet.
Dus wij hebben ons een rook machine gefixed
[afbeelding]
(da groote zwarte ding)
[afbeelding]
Daar gaan we dan
[afbeelding]
[afbeelding]
als je goed kijkt zie je een koker vormen, dit krijg je als je een rondje maakt, ziet er best wel mooi uit.
[afbeelding]
Resultaat
[afbeelding]
Mooi.. een streepie
[afbeelding]
Andere hoekmooi he?
[afbeelding]
Nu komt de acht.
[afbeelding]
Resultaat. (da was een antieke Digicam.. had moeite met donker + mist)
[afbeelding]
hier komt de druppel.
[afbeelding]
Druppel![]()
[afbeelding]
vond ik wel mooi..
[afbeelding]
zo ziet een klein bolletje eruit in semi donker.
[afbeelding]
[afbeelding]
onze opstelling... ik weet hij is erg overbelicht.. maar door het vele rook, deden de TL lampen een mistlamp effect......
als laatste: Waarom krijgen wij 4 puntjes (staat ergens in dit topic)
[afbeelding]
zo, da was weer een berg aan uploaden
laat eens wa horen, dit topic bloed zo dood
[ Voor 43% gewijzigd door Dala op 13-01-2003 10:22 ]
icq staat in m'n profile
Blaat
Ga eens ergens anders spammen, jij bent hier alleen maar te vinden als je wat kwijt moet.Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 00:02:
dr zijn trouwens nog steeds galvo's te krijgen
voor meer info
mvos23@hotmail.com
Blaat
Yep idd, plaats maar wat in de 'vraag & aanbod' of op ebay of je kent ongetwijfeld vast nog wel andere 'geweldige/interessante sites'Future schreef op 17 januari 2003 @ 08:59:
[...]
Ga eens ergens anders spammen, jij bent hier alleen maar te vinden als je wat kwijt moet.
DPSS is juist een van de meest efficiente technieken om te laseren. Je kunt ermee een rendement halen van stopkontakt tot beam die in de procent ligt, en in de kleinere varianten nog veel hoger, voen de tien procent. Met een gaslaser van 10 W moet je al gauw er 10 kiloWatt of meer instoppen. De grotere DPSSFDs worden bij de weg meestal met een peltier verwarmd/gekoeld om alles op exact de goede temperatuur te houden, vaak zelfs met losse peltier koeling voor ieder onderdeel zodat de pumping LDs, het lasende materiaal, en de frequencydoubler allemaal op een andere temperatuur gehouden kunnen worden die precies goed is voor zo'n ding.Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 12:20:
[...]
ik zou haast zeggen dat dat niet kan zo veel power in zon klein ding...
aangezien dpss veel meer power nodig heeft omdat heel veel verloren gaat in het proces van IR of UV (welke weet ik niet meer) naar groen
en dat dat dan heel veel hitte met zich mee brengt... mij lijkt het zon beetje onmogelijk zo klein maja.. zal misschien best kunnen
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Dat plaatje hoort niet bij die text..Koenzie schreef op 20 januari 2003 @ 12:39:
is gewoon een lasercrab... dus waarschijnlijk 9volt en geen lens meer nodig, maakt van die leuke makelijke figuurtjes
[ Voor 6% gewijzigd door blup op 20-01-2003 12:52 ]
Verwijderd
ja, het is alleen de laser diode je hebt ook nog een driver nodig, lens, behuizing enzo enzo, dan zou die werken op 3 volt, trouwens, 5 mw en 670 nm is het effect mooi genoeg om ene laser show te geven tergrote van een 3x3 meter in het donkerblup schreef op 20 January 2003 @ 12:28:
[afbeelding]
Zo kan het uiteraard ook...
Maar ik zat even bij conrad te kijken.....
CW-89serdiode uitermate geschikt voor het inbouwen van lichtsluizen met extreem hoge reikwijdte.
Technische spec.: CW-89serdiode 5 mW · Golflengte 670 nm zichtbaar rood.
Type SLD1122VS = DL3149-056
Voor 16eurotjes... maar heb je dan nog een lens nodig.. ?
Op hoeveel volt werkt dat ding dan ?
Giblet @ BachW's pc:Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:24:
vraagje...
ik ben nu een redelijk eind met het allu blok maken voor de laser maar dan komt er een vraagje weer..
als ik de straal gewoon zichtbaar (overdag) wil hebben hoe sterk moet de straal dan zijn?? red je dit met 20 mW?? of moet je dan eerder aan 40 a 50 mW denken??
[ Voor 3% gewijzigd door BachW op 20-01-2003 20:49 ]
Verwijderd
Als je ECHT rood wilt gebruiken dan raad ik je sterk aan 635nm te gebruiken dat is een stukkie feller dan 670nmVerwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 16:02:
die zijn idd al voorbij gekomen maar dat was in deel 1 en die schijnt niet meer te vinden te zijn
en om nou zo veel repleys te gaan lezen dat schiet ook niet op..
en de golflengte waar ik aan zat te denken is 670 of 635
Verwijderd
ja ok dat is zo, maar dan is mijn vraag nog niet beantwoord... want hoe sterk moet de laser dan zijn om een straal zichtbaar te hebben bij daglicht zonder rookMrOizo schreef op 22 januari 2003 @ 04:13:
[...]
Als je ECHT rood wilt gebruiken dan raad ik je sterk aan 635nm te gebruiken dat is een stukkie feller dan 670nm
Vergeet het dat je voor elkaar krijgt met een 635 / 650 nm laser....Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:32:
[...]
ja ok dat is zo, maar dan is mijn vraag nog niet beantwoord... want hoe sterk moet de laser dan zijn om een straal zichtbaar te hebben bij daglicht zonder rook
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Das onzin! Als je rode laser maar sterk genoeg is (ik weet NIET hoe sterk ie precies moet zijn) dan zie je die ook welchromeeh schreef op 23 January 2003 @ 10:56:
[...]
Vergeet het dat je voor elkaar krijgt met een 635 / 650 nm laser....
Je moet dan in de richting gaan denken van 532 nm (groen), aangezien deze golflengte het best zichtbaar is voor het menselijk oog....
wat denk je ook van de kijkrichting... je ziet m beter als je naar de module toekijktJasper Janssen schreef op 23 januari 2003 @ 19:46:
Volgens mij moet je denken in de orde van een 50-200 mW voordat een beam zichtbaar wordt zonder rook. Is ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid stof in de ruimte en het omgevingslicht natuurlijk.
Verwijderd
vooral met 1 oog dicht en dat de beam recht op je iris valtGiblet schreef op 23 januari 2003 @ 22:38:
[...]
wat denk je ook van de kijkrichting... je ziet m beter als je naar de module toekijkt
[ Voor 38% gewijzigd door MrOizo op 24-01-2003 11:11 ]
Ja dat is waar, maar bij deze golflengtes heb je minder power (mW) nodig om 'm te zien....Giblet schreef op 23 January 2003 @ 19:43:
[...]Das onzin! Als je rode laser maar sterk genoeg is (ik weet NIET hoe sterk ie precies moet zijn) dan zie je die ook wel
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
DPSS is YAGMrOizo schreef op 24 januari 2003 @ 11:10:
kijk en daarom had ik ook al die tip gegeven om een DPSS te gebruiken (of YAG) maarjah
(voor dat geld dat je een grote rode heb koop je net zogoed een minder grote DPSS, maar die even fel is)
Verwijderd
joo euhh... weet je al meer ondertusse? na al die weken moet je toch wel kunnen zeggen of het kan als ik overmaak en jij kan bestellen?Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 20:07:
he jongens nog ff voor de laatste aanbiedingen
7 mw 15 mw Hene Laser + voeding 632 nm (oranja-rood)
heb dr nog een aantal
Galvo's (scanners) heb dr nog een heleboel
voor prijs en info ff mailen naar mvos23@hotmail.com
[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo op 26-01-2003 11:55 ]
Verwijderd
ff mailen dan heVerwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 11:45:
15 mW 632nM wat moet dat kosten??? + voeding
watteWortel schreef op 26 januari 2003 @ 20:20:
:+:+:+:+:+:+:+:+
waar gaan jullie door heen ''laseren''
opzicht wel cool
Ahjoh hij heeft net weer een aflevering van star wars gezien
Verwijderd
die kans is wel zeer groot ja, als ik uit ga van me eigen ervaaringVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:51:
na dan laat maar..
draait zeker weer op hetzelfde uit als eerst..
ook flink zitten mailen en doen en toen eindigde het dat je op geen enkel mailtje meer reageerde...
Verwijderd
Waarom had je dat niet een half jaar geleden verteld?Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:27:
dpss jes doe ik niet meer aan risico is te groot
bestel ze alleen nog voor me zelf
Hene's liggen hier al dus hoeven alleen nog maar weg
maar goed moeten jullie zefl maar ff kijken ergens anders vindt je ze niet
[ Voor 12% gewijzigd door MrOizo op 28-01-2003 13:18 ]
lekker dan, nouja dan moet ik maar zelf verder opzoekMrOizo schreef op 28 januari 2003 @ 13:11:
[...]
Waarom had je dat niet een half jaar geleden verteld?
[ Voor 9% gewijzigd door MrOizo op 28-01-2003 13:13 ]
Kijk dit vind ik dus echt lullig... volgens mij heeftie gewoon een groot luchtkasteel dat laserguy'tje...MrOizo schreef op 28 January 2003 @ 13:11:
[...]
Waarom had je dat niet een half jaar geleden verteld?
al die tijd heb je me allemaal redenen verteld waarom het nog niet kon en nu dit
Laserguy komt inderdaad zijn afspraken niet na. Allemaal grootspraak, volgens mij kan hij niets waarmaken van wat hij allemaal beloofd heeft.
Blaat
Kan je ff wat meer vertellen of n piccie posten want hier kunnen we niet veel mee... als het een laserbuis is kan het zijn dat die spiegel aan de voorkant beschadigd is... dan brandt ie dus wel maar lasert ie niet meer...Beekforel schreef op 01 februari 2003 @ 00:11:
Ik heb een Soundlab LS300 laser ding hier staan. Hij doet het alleen niet
De spiegeltjes bewegen wel leuk enzo, en ik kan zien dat de laser wat doet. Maar volgens mij is ie niet sterk genoeg ofzo... Weet iemand of ik hier nog wat mee kan, en vooral hoe en wat?
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 15:47 ]
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 17:57 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Dala op 10-02-2003 08:23 ]
Verwijderd
je hebt helemaal gelijk met die spiegelsDala schreef op 10 February 2003 @ 08:22:
nou, je hebt dus ook je profiel werkstuk gemaakt erover.....
jij hebt wel wat betere motoren, dus je kun inderdaad meerdere figuren maken. Maar kijk eens naar jou laserpuntje (laat hem gewoon op de muur vallen door weerspiegeling van de spiegels....... Ik denk dat jij dan 4 puntjes ziet, dit komt doordat je eigenlijk aparte spiegels ervoor moet gebruiken, want nu weerkaatst het glas zelf ook wat.
.. trouwens je motors kunnen nog wa dichter op elkaar... de spiegeltjes moeten elkaar net niet kunnen raken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:02 ]
waar is de tnx Dala... (8mb mpeg --> 0,7 mb avi?Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 19:01:
[...]
je hebt helemaal gelijk met die spiegels
er komt een hele waas op de muur
maar als je wat beter gelezen had wist je
dat ik al wel front side spiegels heb
alleen deze nog gemonteerd moeten worden
en deze motors zijn erg slecht (3,8 graden)
en die nieuwe die ik besteld heb zijn 18 graden
giblet:
en mail is verstuurd tnx alvast
hier nog een klein filmpje van mijn laser
is brakke kwaliteit omdat met fotocamera is opgenomen
beter kwaliteit komt er nog aan (nog ff geen tijd)
beeld staat niet stil omdat ik liever de laserstraal niet in
de camera wilde hebben
http://members.home.nl/vagemail
(codec is xvid)
tnx to bierkameel
Verwijderd
Hangt van je scanners af... het is iig raadzaam en bij profi-scanners een mustVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 01:17:
vraagje.. bij sommige mensen zie ik dat ze een versterker achter de opamp van hun dac systeem hebben, is dit nodig??
Verwijderd
ja is zowiezo altijd nodig opamps zijn nioet gemaakt om meer dan 1 watt te gooienGiblet schreef op 12 February 2003 @ 20:05:
[...]
Hangt van je scanners af... het is iig raadzaam en bij profi-scanners een must
Verwijderd
welke van de 3 heb 3 verschillende ik heb alleen de engelse gebruikt die van die duitser die klopt inderdaad niet beste is om deze aan te houdenGuvner schreef op 25 februari 2003 @ 20:13:
eej laserguy, ik kreeg van een gozer uit duitsland de tip om die dac, waar jij me de layout van hebt gegeven, niet te gebruiken, want deze zou niet juist werken.
Heb jij al gewerkt met de opstelling zoals jij hem aan mij hebt gestuurd?
ik heb die 2 galvo's toen jij je gekocht.
haha ik zal zo ff pic postenVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:18:
[...]
dat lijkt me stug dat haal je niet met 8 mw nog niet al zou je het willen
[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo op 27-02-2003 18:21 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq