Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 16:30:
[...]
Helemaal mee eens... t spel is zeker niet voor de beginnende voetbal liefhebber .. maar ik heb zo verschrikkelijk veel cm 01 /02 gespeeld en delen daarvoor waardoor er bepaalde automatismen in zitten. Een driemans verdediging centraal dan presteerden de buitenste twee het best met man marking. En degene in t midden met zonal marking. Daarnaast was het altijd zo dat juist de individuele spelers tactieken zo belangrijk waren voor t rendement van een speler. Ik heb nu t idee aangezien ik nadat ik simpel 442 ging spelen en alles won in de competitie met overmacht dat je in feite iets simpeler moet denken zeker verdedigend gezien. Het aanfinken van extra opties leidt eigenlijk tot meer problemen tenzij je met lucio speelt natuurlijk. Maar een team wat zonder veel extra tactieken simpel 442 speelt en dan elk team verslaat zou toch ook een 3-4-3 variant moeten kunnen uitvoeren zonder wedstrijd op wedstrijd te verliezen.

want ajax blijft ajax

en dan vindt ik 3-4-3 een toch veel mooiere tactiek.
Sjah ik ben al sinds CM3 - 97/98 groot voorstander van 4-4-2 Diamond, dus met een ruit op het middenveld, punt naar voren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ^ FC FC ^
| |
| AMC |
| |
ML MR
DMC
DL DC DC DR
GK |
Allebei de spitsen hebben deze eigenschappen aanstaan:
Try long shots
Try through balls
Run with ball
Forward runs
De minste snelle van de spitsen heeft ook nog "hold up ball" aanstaan, zodat de andere spits en de aanvallende middenvelder kan aansluiten
De AMC heeft een vrije rol, en de eigenschappen Try Through balls, Run with ball, en Cross ball aanstaan. De AMC is de spelverdeler, die moet openingen verzorgen en de bal bij de spitsen bezorgen.
ML en MR hebben Forward Runs, Run with Ball en Cross ball aanstaan...zij moeten ruimte creeeren (het veld breed houden) en de bal voorgeven.
Ik heb nog wel wat meer accenten, maar ik ga niet alles verklappen

hier is 6 jaar lang aan geschaafd!